abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7615344
Dit gebruik ik dus , en ik heb geprobeerd linux te installeren, dat ging goed, tot de beeldinstellingen. Dat is hardstikke lelijk en onbruikbaar (Allemaal strepen..) Waar kan het aan liggen?
pi_7615575
een tip
gebruik VMware Workstation
pi_7615750
Aan die tip heb ik niks want dat draait niet op win98
pi_7615828
quote:
Op maandag 30 december 2002 13:18 schreef DigiJasper het volgende:
Aan die tip heb ik niks want dat draait niet op win98
das dan weer jammer
anders was het idd een goeie tip
pi_7617443
waarvoor wil je linux installeren in win?
dan kan ik kijken of ik n ander alternatief voor je kan bedenken.
misschien is cygwin iets voor je?? --> http://www.cygwin.com/
pi_7619011
Nah want ik wil ook met andere ossen expirimenteren.
  maandag 30 december 2002 @ 16:07:05 #7
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7619057
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:05 schreef DigiJasper het volgende:
Nah want ik wil ook met andere ossen expirimenteren.
Koop een losse HD en wissel gewoon van HD. Zet Windows op de ene en Linux op de ander..

Of koop Lindows.. 2 in 1

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7619101
Als ik er geld voor had...
  maandag 30 december 2002 @ 16:09:21 #9
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7619127
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:08 schreef DigiJasper het volgende:
Als ik er geld voor had...
Meer zakgeld vragen. Bij computers kun je niet voor een briefkaart op de eerste rang zitten...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  maandag 30 december 2002 @ 16:12:02 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7619199
voor linux kan je bv ook knoppix proberen. ISO fikken en van CD booten. Linux draait volledig van CD en je instellingen sla je op floppy op

Verder is het lastig als je onder VPC de displaysettings niet goed krijgt. VMware heeft er een eigen driver setje voor dat je moet uitpakken en installeren, dan kan je KDE/Gnome prima draaien. Ik heb het nu ook gewoon draaien. Maar inderdaad het draait niet onder 98.

optie is om naar 2000 te upgraden (zowiezo beter) en dan VMware te draaien. Als je 2000 niet lekker kan draaien, dan heeft een ander OS onder 98 ook niet veel zin

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7619394
Waarschijnlijk detecteert je Linuxdistro de geėmuleerde videokaart niet goed; als ik het goed heb emuleert VirtualPC een S3 Virge videokaart; lees anders even de helpfiles door van VirtualPC, daar staat best veel info in. Het is bovendien niet echt aan te raden om dit onder Windows 98 te doen, vanwege het feit dat Windows 98 niet echt lekker omgaat met je geheugen en VirtualPC en VMware allebei redelijk wat geheugen gebruiken zal het nooit echt optimaal draaien. Als je een redelijk recente PC hebt zou ik overgaan op Win2k of WinXP en dan VMware ipv. VirtualPC gebruiken, omdat het een stuk robuuster aanvoelt en VMware kan bovendien je USB-poorten doorsturen naar de emulatie-PC. Erg handig als je een USB-scanner hebt waar geen Win2k-drivers voor zijn bijvoorbeeld.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  maandag 30 december 2002 @ 16:23:04 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7619409
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:21 schreef FLIPNEUS het volgende:
Waarschijnlijk detecteert je Linuxdistro de geėmuleerde videokaart niet goed; als ik het goed heb emuleert VirtualPC een S3 Virge videokaart; lees anders even de helpfiles door van VirtualPC, daar staat best veel info in. Het is bovendien niet echt aan te raden om dit onder Windows 98 te doen, vanwege het feit dat Windows 98 niet echt lekker omgaat met je geheugen en VirtualPC en VMware allebei redelijk wat geheugen gebruiken zal het nooit echt optimaal draaien. Als je een redelijk recente PC hebt zou ik overgaan op Win2k of WinXP en dan VMware ipv. VirtualPC gebruiken, omdat het een stuk robuuster aanvoelt en VMware kan bovendien je USB-poorten doorsturen naar de emulatie-PC. Erg handig als je een USB-scanner hebt waar geen Win2k-drivers voor zijn bijvoorbeeld.
Leuke aan en toe-voeging!

Get woke, go broke!
pi_7619536
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Leuke aan en toe-voeging!

Dank je, ben zelf een zeer groot fan van VMware, aangezien ik nogal de neiging heb om van alles te proberen. Ik heb gewoon een Windows 2000 installatie in VMware die exact gelijk is aan mijn "normale" installatie waar ik nieuwe programma's, beta's e.d. in probeer, bevalt het me, dan installeer ik het op mijn "normale" installatie, bevalt het niet, gooi ik de backup van die VMware PC terug en blijft mijn "normale" installatie gevrijwaard van vuile deinstallaties enzo. Bovendien kun je zonder moeilijk te doen met dual-boots de gehele Windowslijn installeren (ik heb DOS 6.22 + Windows 3.11, Windows 95 OSR2, Windows 98SE, Windows Me, Windows NT4 Workstation, Windows 2000 Professional, Windows XP Professional en Windows .NET Server RC2 draaien). Wat mij betreft een van de leukste stukjes software die er op dit moment verkrijgbaar is. Het is trouwens ook handig voor ontwikkelaars, die daarmee hun programma's in verschillende omgevingen kunnen testen.
  maandag 30 december 2002 @ 16:34:50 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7619630
Ik weet het. Ik draai nu op mijn (verplichte) 2000 bak op het werk XP/98/2000/redhat 8.0.

Zo makkelijk om eea te testen enzo. 2000 heb ik idd voor vage progjes etc.

Pest is alleen dat ik maar 256MB heb, thuis 768 en dat werkt toch ff lekkerder als je XP 256 kan geven in VMware.

VirtualPC komt op mij idd wat shaky over.

Get woke, go broke!
pi_7619727
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:34 schreef HeatWave het volgende:

Pest is alleen dat ik maar 256MB heb, thuis 768 en dat werkt toch ff lekkerder als je XP 256 kan geven in VMware.

VMware draait idd. pas lekker vanaf 512 MB RAM. Dan kun je 256 MB aan je VMware PC's geven en als je dan Windows XP fullscreen draait zal niemand geloven dat je een PC aan het emuleren bent, heerlijk.
pi_7620341
Hmm, 2000 had dat afsluitprobleem dus en XP draait niet goed in een netwerk, lekker allemaal

Maar ik heb nog een backup van XP dus ik kan wel wat proberen. Bedankt iig.

pi_7622571
Bah, vmware vind ik ook niks.... Draait veel slomer en de display adapter daarin word al helemaal niet gedecteerd! .

Maar euh.. De geluidskaart word in virtual pc dus ook niet doorgestuurd heb ik begrepen?

Maar er is dus geen package voor linux die je tijdens het installeren erop moet zetten ofzo?

pi_7624753
quote:
Op maandag 30 december 2002 19:01 schreef DigiJasper het volgende:
Bah, vmware vind ik ook niks.... Draait veel slomer en de display adapter daarin word al helemaal niet gedecteerd! .

Maar er is dus geen package voor linux die je tijdens het installeren erop moet zetten ofzo?

Je geeft zelf het antwoord al, lees de documentatie eens voordat je begint te zeiken.
pi_7633552
Hmm , kortom: emulatie is nog best onmogelijk :p
pi_7643749
nope .. goed lezen!!
als je je os in vmware hebt geinstalled dan moet je de vmware tools in dat os installeren , dan krijg je wel goed beeld
er wordt dan een pakketje met drivers e.d. geinstalleerd voor de gemuleerde hardware..
maargoed lees maar ff de readme goed door dan moet emuleren zeker goed werken!!
k heb t hier ook en hier draait t perfect alles van nt4.0 t/m xp en rh6.2 t/m de laatste .. etc etc.. k had eerst zelfs ff een ge-emuleerde dc voor de gein (domain controller)
pi_7644700
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 19:25 schreef 666angel het volgende:
nope .. goed lezen!!
als je je os in vmware hebt geinstalled dan moet je de vmware tools in dat os installeren , dan krijg je wel goed beeld
er wordt dan een pakketje met drivers e.d. geinstalleerd voor de gemuleerde hardware..
maargoed lees maar ff de readme goed door dan moet emuleren zeker goed werken!!
k heb t hier ook en hier draait t perfect alles van nt4.0 t/m xp en rh6.2 t/m de laatste .. etc etc.. k had eerst zelfs ff een ge-emuleerde dc voor de gein (domain controller)
Is that so? that's really evil (weebl modus)

Maar heb nu idd vmware draaien, maar ik snap nog niet goed hoe je die drivers onder linux instalt. w95 is wel gelukt ;-)

pi_7654698
coolz dat t gelukt is
blijven oefenen he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')