Daarom leek mij het verstandig om een centraal schaak - topic aan te maken.
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 21:20 schreef Leatherface het volgende:
Er ontstaat momenteel een vrij grote wildgroei aan schaak - topics.Daarom leek mij het verstandig om een centraal schaak - topic aan te maken.
quote:kasparovchess.com
Op vrijdag 27 december 2002 21:21 schreef haaahaha het volgende:
Zijn er fokkers die op yahoo schaken?
Ik wel
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 21:01 schreef 303 het volgende:
Misschien past dit beter in DC, maar ik waag het erop:Ik wil in Chessmaster 8000 spelen met mijn eigen schaakstukken. Deze wil ik met mijn digitale camera fotograferen en dan gebruiken tijdens het schaken.
Is dit op de een of andere manier mogelijk met Chessmaster? Of weet iemand een schaakpakket waarmee dit wel kan?
quote:Ik zou het erg handig vinden als Juan Zueco zijn Chess Miniatuur - opgaves voortaan in dit topic post.
Op vrijdag 27 december 2002 21:16 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Je moet tegen de computer spelen, en dan zetten van de pc op je schaakbord nadoen. Is veel cooler. Speel je tenminste echt met je eigen stukken!
of is dat nix....
Bij voorbaat dank voor de medewerking
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 21:24 schreef Leatherface het volgende:
Even enkele quotes uit een gesloten topic:
[..]
[..]Ik zou het erg handig vinden als Juan Zueco zijn Chess Miniatuur - opgaves voortaan in dit topic post.
Bij voorbaat dank voor de medewerking
quote:Misschien moeten jullie 2 even overleggen
Op donderdag 26 december 2002 00:52 schreef golfer het volgende:[..]
Open voor de volgende morgen maar een nieuw topic, om te voorkomen dat het teveel door elkaar gaat lopen, dan sluit ik de opgeloste wel.
J.
Ok dit snap ik opzich niet mis mee maar dan zie ik dit:
met alst tekst: Schaak is een term die gebruikt wordt wanneer een koning geslagen kan worden door een vijandig stuk
en dan is opeens wat eerst dame heette nu opeens koning geworden wat zit er nou precies fout eigenlijk
quote:Hint: witte koningin begint op wit, zwarte koningin begint op zwart
Op maandag 30 december 2002 16:07 schreef UnleashMitch het volgende:[...]
en dan is opeens wat eerst dame heette nu opeens koning geworden
wat zit er nou precies fout eigenlijk
quote:ja dus?
Op maandag 30 december 2002 16:10 schreef ChOas het volgende:[..]
Hint: witte koningin begint op wit, zwarte koningin begint op zwart
quote:zou je de vraag iets duidelijker kunnen stellen? een dame is koning geworden
Op maandag 30 december 2002 16:07 schreef UnleashMitch het volgende:
..
en dan is opeens wat eerst dame heette nu opeens koning gewordenwat zit er nou precies fout eigenlijk
..
[Dit bericht is gewijzigd door F1908 op 30-12-2002 16:13]
quote:Uuuuhm... dan klopt het plaatje of het bijschrift niet
Op maandag 30 december 2002 16:11 schreef F1908 het volgende:[..]
ja dus?
het is vandaag 30 december
quote:
de pion:de eerste zet van de pion MAG je 2 stappen vooruit.
de rest ALLEEN 1 stap VOORUIT, dus nooit achteruit ofzo
maar er is ÉÉN uitzondering wat de pion betreft, als er schuin voor hem (linksVOOR of rechtsVOOR) dan mag je die slaan d.m.v. je pion op de plek van het schaakstuk van de tegenstander neerzetten.
als de pion aan de andere kant is, dan mag je een willekeurig schaakstuk ervoor ijsen (bijna altijd wordt de koningin gekozen).maar er is nog een uitzondering, en dan moet je dit ff goed lezen.
als de pion van de tegenstander op 1 vakje na jou kant aantreft, waar alle pionnen nog staan (als voorbeeld), dus dan staat er een zwarte pion, leeg vakje, een witte pion.
stel dat jij de pion daarnaast 2 stappen naar voren zet (dat mag dus alleen in de eerste zet van die pion) dan is er voor de tegenpartij schuin voor die pion een gat, die jij met de 2 stappen hebt overgeslagen, dan mag de tegenstander die pion slaan. Dit is omdat jij dan een slag hebt vermeden door 2 stappen te zetten (die regel is een hele tijd geleden ingevoerd) en dat zou dan niet eerlijk zijn voor de tegenstander, dus dan mag de tegenstander zich aan de ouwe regel houden (dus jij hebt dan in gedachten maar 1 stap gezet) dus de tegenstander mag die pion pakken.vragen?
quote:Foutje van je want je ziet van links naar rechts: toren,paard, loper, dame of koningin, koning, loper, paard, toren.
Op maandag 30 december 2002 16:07 schreef UnleashMitch het volgende:
[afbeelding]
van links naar rechts toren, paard, loper, koning, dame, loper, paard, en toren.
en dan is opeens wat eerst dame heette nu opeens koning gewordenwat zit er nou precies fout eigenlijk
quote:die met die 5 uitsteeksels is de dame/koningin
Op maandag 30 december 2002 16:12 schreef UnleashMitch het volgende:
maar welke benaming is dan fout ?
quote:juist ja!
Op maandag 30 december 2002 16:14 schreef golfer het volgende:[..]
Foutje van je want je ziet van links naar rechts: toren,paard, loper, dame of koningin, koning, loper, paard, toren.
scherp!
quote:
Op maandag 30 december 2002 16:15 schreef UnleashMitch het volgende:
dus d8 is dame en d9 is koning ?
quote:D9? waar staat dat veld?
Op maandag 30 december 2002 16:16 schreef ChOas het volgende:[..]
Op D staan dames en op e staan koningen
[Dit bericht is gewijzigd door F1908 op 30-12-2002 16:20]
quote:lol
Op maandag 30 december 2002 16:17 schreef F1908 het volgende:[..]
D9? waar staat dat veld?
(IK WIL NAAR HUIS, mijn hersens hebben het voor vandaag duidelijk opgegeven )
quote:vast nog niet alles
Op maandag 30 december 2002 16:22 schreef F1908 het volgende:
is het nu alles duidelijk tommie?
allemaal bedankt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |