Ernest Green is shown with his van Thursday, Dec. 26, 2002 in Clearwater, Fla. Having been in their shoes years ago, Green wanted to give a homeless couple a break on Christmas Eve. He picked them up panhandling in the rain outside a convenience store, took them home to dinner and gave them a place to sleep. They repaid him by stealing his van, knickknacks from his house, frozen food from his refrigerator, $80 cash and a wrapped present
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story2&u=/021226/168/2xmrx.html&e=4
Doe je eens iets voor je medemens
quote:Je kan wel merken dat de kerstdagen voorbij zijn.
Op vrijdag 27 december 2002 10:53 schreef Horny_Bjorny het volgende:
idd vieze mensen opzouten met die troep
quote:generaliserend?
Op vrijdag 27 december 2002 10:53 schreef Horny_Bjorny het volgende:
idd vieze mensen opzouten met die troep
tja wat DIE daklozen deden was niet aardig nee, wordt er voor je gezorgd en bestelen ze die vent ook nog
Maar om nou gelijk alle daklozen af te schilderen als slecht? ts ts ts
helemaal niks mis met die mensen.
quote:Ja maar ja dat 'gegeneraliseer' krijg je he met zulke stunts van zulke stumperds
Op vrijdag 27 december 2002 11:06 schreef Marky- het volgende:[..]
generaliserend?
* Marky-op zulke opmerkingen
tja wat DIE daklozen deden was niet aardig nee, wordt er voor je gezorgd en bestelen ze die vent ook nog
Maar om nou gelijk alle daklozen af te schilderen als slecht? ts ts ts
helemaal niks mis met die mensen.
Geen goed woord voor over, je HOEFT in Nederland niet dakloos te zijn. Min of meer is het dus een keuze. Natuurlijk ligt het niet ZO eenvoudig, maar in beginsel klopt het....
Het waren gewoon kutmensen die een klotesstreek hebben geleverd...
niets met daklozen te maken... onder de huisjes bewoners zitten ook méér dan genoeg ondankbare schepsels !!! zijn wij dan ook allemaal vieze ondankbare kut huisjes bewoners ?????????
en bedankt !
quote:ik ben ook dakloos geweest.........
Op vrijdag 27 december 2002 11:10 schreef HeatWave het volgende:
Tja, dat is dus de reden dat ze van mij ook NOOIT wat krijgen. Leuk dat ze er om vragen, maar als ze de kans zouden krijgen zouden ze het ook gewoon stelen van je.Geen goed woord voor over, je HOEFT in Nederland niet dakloos te zijn. Min of meer is het dus een keuze. Natuurlijk ligt het niet ZO eenvoudig, maar in beginsel klopt het....
quote:Onzin. De enige schuldige aan generalisatie is de bekrompen gedachten van sommige mensen.
Op vrijdag 27 december 2002 11:08 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Ja maar ja dat 'gegeneraliseer' krijg je he met zulke stunts van zulke stumperds
quote:ja dat is waar, maar toch; is er eens iemand die de barmhartige samaritaan uithangt en met kerst eens aardig is voor die mensen en ze een beetje helpt, wordt ie ZO behandeld.
Op vrijdag 27 december 2002 11:08 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Ja maar ja dat 'gegeneraliseer' krijg je he met zulke stunts van zulke stumperds
quote:tja, wat kan ik zeggen, rot voor je. Maar waarschijnlijk ben je er weer overheen gekomen. Ik zeg ook net dat het niet altijd zo simpel is. Maar in beginsel is het niet nodig in Nederland.
Op vrijdag 27 december 2002 11:11 schreef Mirage het volgende:[..]
ik ben ook dakloos geweest.........
quote:tja stel je voor, je wordt ontslagen op je werk, je hebt geen geld meer, je vrouw/man verlaat je, je gaat zuipen van verdriet, kan je bills niet meer betalen, je wordt je huis uitgezet, en je bent dakloos!
Op vrijdag 27 december 2002 11:10 schreef HeatWave het volgende:
Geen goed woord voor over, je HOEFT in Nederland niet dakloos te zijn. Min of meer is het dus een keuze. Natuurlijk ligt het niet ZO eenvoudig, maar in beginsel klopt het....
kan toch best makkelijk denk ik
quote:Dat je er geen goed woord voor over hebt?
Op vrijdag 27 december 2002 11:13 schreef HeatWave het volgende:[..]
tja, wat kan ik zeggen
Ik heb ook wel eens de neiging gehad een zwerfster mee te nemen en effe wat droge kleren te geven, te laten douchen, en wat eten te geven en zo, maar in de realiteit zijn dan de dag erna al je dure spullen meegeript.
quote:ow en denk je dat alle dakloze mensen zo zijn?
Op vrijdag 27 december 2002 11:20 schreef X-Ray het volgende:
Yep, en dat is dus de reden dat ik dat soort dingen niet doe.Ik heb ook wel eens de neiging gehad een zwerfster mee te nemen en effe wat droge kleren te geven, te laten douchen, en wat eten te geven en zo, maar in de realiteit zijn dan de dag erna al je dure spullen meegeript.
quote:Weglopen van huis kan ik nu niet echt dakloos noemen.
Op vrijdag 27 december 2002 11:11 schreef Mirage het volgende:[..]
ik ben ook dakloos geweest.........
Ik heb met me werk veel te maken gehad met daklozen, Het Leger des Heils, de Kessler-stichting etc. Er is een groot verschil tussen dak- en thuislozen. De thuislozen herken je niet eens, die slapen in opvanghuizen en zijn gewoon netjes gekleed ed, de daklozen zijn de junkies, alchos, gevluchte criminelen ed die niet normaal in de opvanghuizen kunnen blijven.
quote:Was meer een reactie op de begin post. Wist verder niet dat het een algemeen daklozen topic zou worden
Op vrijdag 27 december 2002 11:18 schreef deurmat het volgende:[..]
Dat je er geen goed woord voor over hebt?
Maar in principe heb ik er geen goed woord voor over nee. Het is nou eenmaal een zeer storende factor zeker hier in Amsterdam. Met het werkvolk dat vrij is wordt op CS pijnlijk duidelijk wat een bende het daar nu is. Je ziet nu bijna alleen maar junks en daklozen op de CS. Ze vechten, bedelen, stelen etc alleen maar. Moet ik dan de nuance opzoeken en daar iets goeds achter denken?
Dat er nou mensen zijn die door omstandigheden buiten hun controle dakloos worden is heel vervelend. Maar hebbben die mensen geen vrienden/familie? En er zijn instanties etc. Niets is perfect in de opvang wereld, dat snap ik maar ja......
quote:De meeste daklozen wel ja.
Op vrijdag 27 december 2002 11:21 schreef Marky- het volgende:[..]
ow en denk je dat alle dakloze mensen zo zijn?
quote:Dat zegt ie toch niet? Maar veel daklozen doen het wel helaas.
Op vrijdag 27 december 2002 11:21 schreef Marky- het volgende:[..]
ow en denk je dat alle dakloze mensen zo zijn?
quote:en wie zegt dan dat die stelende mensen uit de first post daklozen waren en geen thuislozen?
Op vrijdag 27 december 2002 11:23 schreef X-Ray het volgende:[..]
De meeste daklozen wel ja.
De thuislozen niet.
quote:Woorden in iemands mond leggen doet het altijd goed vanuit een zogenaamd moreel superieure positie
Op vrijdag 27 december 2002 11:24 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
Dat zegt ie toch niet?
quote:Omdat thuislozen op kerst niet in de stromende regen hoeven te staan zielepoten, maar gewoon in de geregelde opvang kunnen zitten. Du'h.
Op vrijdag 27 december 2002 11:25 schreef Marky- het volgende:[..]
en wie zegt dan dat die stelende mensen uit de first post daklozen waren en geen thuislozen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |