Ik heb afsluitproblemen met Win2k, en volgens een chatvriend lag het aan het Memory shadowing of iets dergelijks. Hij had die optie aangezet en toen sloot Win2k wel goed af...
Dus hoe heet die optie en waar kan ik hem vinden, en wat doet het eigelijk? Alvast bedankt .
quote:Afsluitproblemen liggen over 't algemeen niet aan je bios maar (om je eigen woorden aan te halen) aan dat rot-windows.
Op vrijdag 27 december 2002 10:07 schreef DigiJasper het volgende:
Yo,
Ik heb dus zo'n rotbios:
[afbeelding]Ik heb afsluitproblemen met Win2k, en volgens een chatvriend lag het aan het Memory shadowing of iets dergelijks. Hij had die optie aangezet en toen sloot Win2k wel goed af...
quote:Zou jij je nick niet eens veranderen
Op vrijdag 27 december 2002 10:23 schreef DigiJasper het volgende:
Qltel: Nou, toch ligt het aan de bios... die vertraagt het afsluiten oid...
-edit- dach = dag -edit-
quote:Huh. Je weet nu al wat de fout is, terwijl je het probleem nog niet hebt opgelost?
Op vrijdag 27 december 2002 10:23 schreef DigiJasper het volgende:
Qltel: Nou, toch ligt het aan de bios... die vertraagt het afsluiten oid...
En ook al zou die switch het probleem oplossen, dan nog is de kans heel erg groot dat de fout in Windows zit.
Jankbalk
quote:Toen ik het probleem voorstelde aan die gast, (Hij had hetzelfde), Zij ie dat je die shadowing moest uitzetten. Dat had hij gedaan en toen werkte het verder prima, alleen ik hoop dat die optie in mijn bios zit
Op vrijdag 27 december 2002 10:45 schreef qltel het volgende:[..]
Huh. Je weet nu al wat de fout is, terwijl je het probleem nog niet hebt opgelost?
En ook al zou die switch het probleem oplossen, dan nog is de kans heel erg groot dat de fout in Windows zit.
quote:Die optie zit in elk bios en staat per default uit. Hij moet ook niet aanstaan.
Op vrijdag 27 december 2002 11:30 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Toen ik het probleem voorstelde aan die gast, (Hij had hetzelfde), Zij ie dat je die shadowing moest uitzetten. Dat had hij gedaan en toen werkte het verder prima, alleen ik hoop dat die optie in mijn bios zit
The Definitive BIOS Optimization Guide
quote:
Video BIOS ShadowingWhen this feature is enabled, the video BIOS is copied to the system RAM for quicker access. Shadowing improves the BIOS' performance because the BIOS can now be read by the CPU through the 64-bit memory bus as opposed to the 8-bit XT bus. This appears quite attractive since this results in at least a 100-fold increase in transfer rate and the only price is the loss of some system RAM which is used to mirror the ROM contents.
However, modern operating systems bypass the BIOS completely and access the graphics card's hardware directly using drivers. No BIOS calls are made so absolutely no benefit from BIOS shadowing can be realized. In light of this, there's no point in wasting RAM shadowing the video BIOS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |