Dissection en Bloodbath zijn wel wreed, probeer die is
quote:die 2 vetgedrukte stukken horen echt niet bij elkaar hoor.
Op maandag 23 december 2002 23:41 schreef gewoon-jan het volgende:
Ik wil wel eens horen wat de meest extreme death/black whatever metal is. Cradle of Filth bijvoorbeeld,daar moet ik eerder om lachen, maar er bestaat vast iets ziekers.
quote:je leest niet goed. Ik bedoel, volgens mij zijn er bands die nog veel extremer zijn dan cradle of filth, laatstgenoemde vind ik eerder lachwekkend
Op maandag 23 december 2002 23:49 schreef Tokus het volgende:[..]
die 2 vetgedrukte stukken horen echt niet bij elkaar hoor.
quote:Abba is al extremer dan CoF, zo moeilijk is dat niet dus.
Op maandag 23 december 2002 23:51 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
je leest niet goed. Ik bedoel, volgens mij zijn er bands die nog veel extremer zijn dan cradle of filth, laatstgenoemde vind ik eerder lachwekkend
quote:
Op maandag 23 december 2002 23:53 schreef Tokus het volgende:[..]
Abba is al extremer dan CoF, zo moeilijk is dat niet dus.
vandaar dat ik dus zei dat extreem en CoF niet bij elkaar horen.
quote:Bijna alle death metal bands zijn extremer
Op dinsdag 24 december 2002 00:05 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
denk je trouwens dat ze bij CoF de shit echt serieus menen?
quote:drop Z lol
Op dinsdag 24 december 2002 00:18 schreef LenL het volgende:
Als je COF al extreem vindt, dan is cannibal corpse nog erger. MAar het alelrergste is nog wel mortician. Dat is pas echte mannen muziekmet gitaren in drop-Z enzo
quote:Nile is niet ziek! Nile is geweldig
Op dinsdag 24 december 2002 00:34 schreef -Dalai- het volgende:
NileZieker kan ik het niet bedenken (zonder dat het ook slecht wordt).
quote:Nile heerscht, vooral het laatste album
Op dinsdag 24 december 2002 00:36 schreef josja het volgende:[..]
Nile is niet ziek! Nile is geweldig
Kenners; meld u
quote:Ik meld me.
Op dinsdag 24 december 2002 00:47 schreef josja het volgende:
En voor de echte sick fucks onder ons: Necroschizma.... ultieme doom, 80'ties cultDenk alleen dat bijna niemand het kent hier..
Kenners; meld u
En ja, hun gere-issuede EP staat in mijn kast.
Extreem is Necro Schizma zeker. Extreem zwaar, extreem necro eigenlijk.
quote:Extreme Black Metal:
Op maandag 23 december 2002 23:41 schreef gewoon-jan het volgende:
Ik wil wel eens horen wat de meest extreme death/black whatever metal is. Cradle of Filth bijvoorbeeld,daar moet ik eerder om lachen, maar er bestaat vast iets ziekers.
Als je echt extreme BM zoekt moet je het zoeken in de oldschool hoek, die symfonische BM bands zijn eigenlijk helemaal niet zo 'Black', door de orkestrale deuntjes klinkt het wel dreigend maar meer op een soundtrack-achtige manier. De echte Black Metal moet zo zwart en lelijk mogelijk zijn, dus zeker geen zangeressen en keyboards.
Echt extreem:
Darkthrone - Vooral "A Blaze in the Northern Sky" en "Under a Funeral Moon". Die laatste is het lelijkste Black Metal album ooit gemaakt.
Mayhem - "Deathcrush" (superlelijk en nog slecht gespeeld ook) en "De Mysteriis Dom Sathanas"
Mystifier - "Wicca" (het meest demonische BM album)
Burzum - "Burzum" (extreem melancholische BM)
Impaled Nazarene - "Tol Cormpt Norz Norz Norz..." (haast lachwekkend, zo wreed en demonisch)
Marduk - "Panzer Division Marduk" (waarschijnlijk het meest verwoestende BM album)
Een recent voorbeeld: Frost - "Cursed Again" -- lees hier mijn review.
Extreme Death Metal:
Wat betreft Death Metal valt er veel te noemen. Ik neem aan dat je op zoek bent naar extreem hard, dus dan kun je het beter in de Death/Grind hoek zoeken.
Wat betreft Grindcore zou ik Nasum (met een vlaagje Crustcore) aanraden, en bijvoorbeeld Cattle Decapitation (erg ziek) en Intervalle Bizarre (een erg extreme Math-Grind band uit Praag).
Erg technische, verwoestende Death Metal is bijvoorbeeld Cryptopsy (check bv het album "And Then It Passes"), en andere moderne Death Metal is Nile en Dying Fetus.
Iemand noemde al Mortician, wat ook erg extreem is. Een goede Nederlandse band die aan Mortician doet denken is Kringspiertyfus. Daarnaast noem ik nog The Ravenous (superlomp), Necrophagia (ook met Killjoy, die de meest bizarre grunts en screams produceert) en vaderlands trots Severe Torture!
quote:Dit vind ik nou zo irritant he, als mensen zonder van het genre verstand te hebben denken te kunnen zeggen welke bands goed zijn en welke er tot de slechten behoren. Als het niet naar je smaak is, goed, maar noem het dan niet meteen 'slecht'.
Op dinsdag 24 december 2002 00:34 schreef -Dalai- het volgende:
Zieker kan ik het niet bedenken (zonder dat het ook slecht wordt).
quote:Hehe, Berzerker is gaaf. Ze gooien van alles door elkaar, maar bruut is het zeker.
Op dinsdag 24 december 2002 01:53 schreef Fixxxer het volgende:
Beserker, of is dat volgens de kenners weer een heel ander genre ? iig vette herriezooi voor mijd/l maar es een nr'tje
quote:Bow! Bow! Bow!
Op dinsdag 24 december 2002 03:03 schreef Summoner het volgende:[..]
Dit vind ik nou zo irritant he, als mensen zonder van het genre verstand te hebben denken te kunnen zeggen welke bands goed zijn en welke er tot de slechten behoren. Als het niet naar je smaak is, goed, maar noem het dan niet meteen 'slecht'.
Maar idd.
Dark Funeral meent het trouwens wel serieus... Scary!
quote:Hail to you
Op dinsdag 24 december 2002 02:46 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik meld me.
En ja, hun gere-issuede EP staat in mijn kast.
Extreem is Necro Schizma zeker. Extreem zwaar, extreem necro eigenlijk.
quote:Dat zeg je goed, Dark Funeral is best ok, ik zou ze zelfs goed noemen. Maar extreem? DF? Ik vind het meer een BM band 'by the books'...
Op dinsdag 24 december 2002 03:04 schreef Diverse_Reality het volgende:
Dark Funeral is ook best ok. En van toepassing in dit forum, uiteraard.
quote:Maar ze zijn wel true.
Op dinsdag 24 december 2002 03:09 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat zeg je goed, Dark Funeral is best ok, ik zou ze zelfs goed noemen. Maar extreem? DF? Ik vind het meer een BM band 'by the books'...
Koel trowuens, nog online .
quote:Yo! "Fan" is een beetje een te groot woord. Maar ik vind Necro's schaarse materiaal zeker goed. De band combineert de ziekelijke, zwartgeblakerde sound en sfeer van de oude Black Metal met het nihilisme en de doemsfeer van het ware Doom-concept, op een unieke manier.
Op dinsdag 24 december 2002 03:07 schreef josja het volgende:
Hail to youEen fan, dacht dat ik de enige was. Jammer dat een reunie er voorlopig niet in zit, heb ik uit betrouwbare bron. jammer, Necro is Cult
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |