abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7498408
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_7498486
Ik ga vanavond om 21.00 u naar de bioscoop
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
pi_7498509
Wij vanavond om 20:30.

Lijkt me eerlijk gezegd nix aan, maar goed.
Heb deel 1 niet gezien, maar moest erg mooi zijn.

We zien wel.

pi_7498521
Wees uberhaupt blij dat we die films kunnen kijken voor hetzelfde geldt waren ze er niet.
α & Ω
  maandag 23 december 2002 @ 14:11:52 #5
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_7498531
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:10 schreef Cici het volgende:
Wij vanavond om 20:30.

Lijkt me eerlijk gezegd nix aan, maar goed.
Heb deel 1 niet gezien, maar moest erg mooi zijn.

We zien wel.

Dan kan je zometeen beter eerst deel 1 kijken, anders kan je beter niet gaan.
Het kan in Almere!
  maandag 23 december 2002 @ 14:12:19 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_7498538
Ik ga om vijf uur al. Spannend .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 december 2002 @ 14:13:06 #7
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_7498558
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:20 schreef Theeboon het volgende:
Ik las ook ergens (maar waar??) dat de Balrog die Gandalf verslaat Melkor was... Dat leek me een beetje vreemd maar misschien verklaard \'t een beetje waarom hij nu Gandalf the White is?

Waar las ik dat nou

Anyway, ik dacht eerst dat \'t een overblijfsel is van een andere \'Age\', toen die beesten in grotere getalen daar rondliepen...

Ik weet niet waar je het gelezen hebt, maar dit lijkt me nogal onzin. Melkor is zeg maar de Oer-bad guy, die in de Silmarillion en HOME (History Of Middle Earth) wel grote(re) rollen speelt.

De Balrog is - zoals Gandalf zelf aangeeft 'a creature of an older world. Tijdje opgesloten gezeten in Moria. Sjah, daar wordt je pissig van.

Overigens niet voor het eerst dat er iemand overhoop ligt met een Balrog. Ook Glorfindel I (Komt niet in de film voor) heeft er een keer eentje van een berg af geknikkerd. Daar liet \'ie zelf overigens ook het leven bij) Wie de Glorfindel II is, die in het boek LOTR voorkomt, is geloof ik ook niet helemaal duidelijk. Of gewoon een andere (nazaat / naamgenoot) of dezelfde die - net als Gandalf - retour is gestuurd omdat zijn taak nog niet volbracht is. Een reincarnatie dus.

Ter aanvulling: Glorfindel II is degene die de profetische woorden spreekt: \"not by the hand of man will [the Witch-king] fall\".

[Dit bericht is gewijzigd door Antikal op 23-12-2002 14:13]

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_7498560
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:12 schreef speknek het volgende:
Ik ga om vijf uur al. Spannend .
Ik zit er al over een uurtje...
pi_7498567
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:11 schreef Koen het volgende:

[..]

Idd, ga meteen naar de videotheek om em te huren!
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
pi_7498622
Vanavond 20:30
Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_7498627
quote:

[..]

idd... ik heb deel 2 nog niet gezien, deel 1 wel, maar ik heb al van veel mensen gehoord dat je eigenlijk The Fellowship ook gezien moet hebben om The Two Towers een beetje te kunnen volgen...
Seriously!?
pi_7498659
* Henkmanz is van mening dat je ook de boeken gelezen moet hebben!

Waarom?

.1: veel mooier
.2: veel uitgebreider
.3: je snapt meer van de film(s)

en je hebt iets om naar uit te leven! Kan nu al niet meer wachten tot the Return of the King uitkomt...

pi_7498720
zit meer humor in deze gewoon een super film
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
  maandag 23 december 2002 @ 14:22:54 #14
29367 B0bby
Wrom druk maken...?
pi_7498733
Vanavond ga ik naar de bios, ik kan niet wachten

De Trailer ziet er in iedergeval cool uit

pi_7498745
me moeder moet nog steeds reserveren en dan pas kunnen wij gaan maar de film kost toch 9 euro hé als je dan de nationale filmbon (of hoe heet dat ding ) pakt voor 7,50 ben je 1,50 goedkoper uit wie doet dat ???
046
Dank aan Yeahinho
pi_7498823
Het probleem is dat ik die film eigenlijk helemaal niet wil zien, maar ja, vriendjelief en ik zijn uitgenodigd door 2 vrienden en ik wil niet alleen thuis blijven en een spelbreekster zijn.

Ach, we zien wel, anders kijken we vannacht wel deel 1 hier op de comp. Misschien snap ik dan wat van de film.

pi_7498886
5 delen al terwijl de film nog geen week draait, en de DVD nog moet komen.
pi_7498986
Ik word trouwens ziek van al die celebrities en filmrecensenten die de film als een film op zich beschouwen, deel 1 niet gezien hebben en hem daardoor niet goed vinden. Jezus wat een gezeik zeg, ik zat me ook kapot te ergeren aan de reacties na de galapremiere (hoeveel delen komen er nog? hij duurde wel lang zeg! ik denk dat ik deel 1 maar eens ga kijken.).
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_7499040
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:40 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ik word trouwens ziek van al die celebrities en filmrecensenten die de film als een film op zich beschouwen, deel 1 niet gezien hebben en hem daardoor niet goed vinden. Jezus wat een gezeik zeg, ik zat me ook kapot te ergeren aan de reacties na de galapremiere (hoeveel delen komen er nog? hij duurde wel lang zeg! ik denk dat ik deel 1 maar eens ga kijken.).

Ik zat vorig jaar bij deel 1 in de bios en mensen zaten te klagen om het open einde en daarom een kutfilm
Wisten dus niet dat er meer delen waren

α & Ω
pi_7499044
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:40 schreef FLIPNEUS het volgende:
Nou, in principe hoort een vervolg ook goed kijkbaar te zijn zonder dat je het eerste deel hebt gezien. Gezien het bronmateriaal wil ík dat criterium best negeren.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7500004
Gister gezien, von em echt meesterlijk
  maandag 23 december 2002 @ 15:49:25 #22
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_7500075
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:44 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nou, in principe hoort een vervolg ook goed kijkbaar te zijn zonder dat je het eerste deel hebt gezien. Gezien het bronmateriaal wil ík dat criterium best negeren.

The Two Towers is dan ook geen standaard vervolg, maar een voortzetting van het verhaal. Vaak is een film-vervolg niet zozeer een voortzetting van het verhaal, maar een voortborduring (is dat een woord? ) op een bepaald gegeven uit het voorgaande deel.
LOTR (de film) moet je eigenlijk als een grote film zien, die in drie stukken gehakt is, omdat (bijna) niemand 9 uur in de bios wil/kan zitten.

Maar goed, ik sta hier voor eigen kerk te prediken natuurlijk

Over de relatie Melkor <-> Balrog: Volgens mij is de Balrog een van Melkor's creaties en is hierdoor de verwarring ontstaan.

En ten slotte Istari = Maiar: ik weet dat bijna 100% zeker. Ik kan nu niet direct paginanummers roepen, maar ik heb dat ergens gelezen (daarnaast ook op internet al een aantal referenties gevonden, bijv: http://tolkien.cro.net/else/ngershaneck.html).

pi_7501183
heb hem ook gezien zaterdag

mooie film aantal punten die ik minder vond:

- het lijkt nu net of er een driehoeksrelatie is tussen de dochter van elrond, eowyn en aragorn

- faramir lijkt net een lul

- de ents zijn precies zoals ik ze niet zou willen zien.

Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_7501218
quote:

[..]

Inderdaad, lijkt me echt niets als je niet deel 1 hebt gezien

BTW ik ga morgen met vriendin lief voor de tweede keer (Ik voor de 2e keer, vriendin 1e keer) om 21:30 YEAH

* Rekkie kijkt er naar uit

[Dit bericht is gewijzigd door Rekkie op 23-12-2002 16:48]

maandag 23 december 2002 @ 16:47:25 #25
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_7501230
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:49 schreef Chevalric het volgende:
En ten slotte Istari = Maiar: ik weet dat bijna 100% zeker. Ik kan nu niet direct paginanummers roepen, maar ik heb dat ergens gelezen (daarnaast ook op internet al een aantal referenties gevonden, bijv: http://tolkien.cro.net/else/ngershaneck.html).
Voila. Ik was van plan om de appendices in te duiken, maar ik vind deze verklaring prima. Dat de Istari machtig zijn moge duidelijk zijn. In het artikel waar jij hier verwijst wordt ook verklaard dat de Istari een andere 'rang' in de 'orde' zouden hebben. Dat verklaart een beetje mijn twijfel.

Kewle link trouwens! Ik grut vaak in de Encyclopedia of Arda, maar die lijkt plat te liggen vandaag.

"That's what Britney Spears said before he died.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')