abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7469277
Hallo beste mede gamers.
Ik wilde jullie er even op attenderen dat er voor iedereen die minimaal havo succesvol af heeft weten te ronden en ook nog eens uber-creatief is en veel afweet van games films en andere media er een ultieme opleiding is.
Te weten Game Design and Development (gdd). Dit kun je studeren aan de Kunst en MEdia-technologie faculteit van de HKU

voor meer info kijk je van af maandag 30 december Game KINGS op The BOX of je komt naar een van onze open dagen.
Daar kan je weer info over vinden op www.hku.nl

Ik studeer met veel plezier GDD, en als ik over 4/4.5 jaar klaar ben ben ik hopelijk Master of Art and Technology (das beter dan een ingenieurs of bachelor titel).

De opleiding is pittig maar ten alle tijden leuk.
De selectie is vrij streng dus laat zien DAT JUIST JIJ diegene bent die een van de 28 plaatsjes verdiend die er vanaf dit jaar jaarlijks vrijkomen.

motivatie en eigenwerk zijn belangrijk bij de toelatings procedure.
schrijf je tijdig in als je net zoon hard-core gamer en cultuur freak bent als ik. misschien zie ik je volgend jaar ind e kantine.

**HARD CORE GAMING**

www.leipheidfm.nl luister nou maar een seen keer
pi_7469982
gewoon op nieuw aanmelding doen,..

ps sorry dat ik beter was WHAHAHAHA
geintje,.. no hostilities gewoon ff wat beter voor bereiden de volgende keer en misschien wat enthousiaster doen tijdens je toelatinsg gesprek in de tweede ronde

pi_7470074
Kun je even wat meer vertellen over die opleiding.
Bijv.
Wat doe je allemaal, begin je echt met programmeren of ontwerpen ofzo
werk je in groepjes aan projecten
Wat heb je moeten doen om toegelaten te worden
Klootzak, your's truly
pi_7470466
Nou Het eerste blok heeft weinig met game design te maken (periode van 8 weken) maar sleert je meer hoe een ontwerper tegen dingen aankijkt, hoe een ontwerp process zich in het algemeen voltrekt etc.
je wordt ook al geintroduceert met 2d animatie. Voor de rest moet je dan in project verband binne je klas een ontwerp en uitwerking maken voor interactief speelgoed voro een specifieke doelgroep. de enige script taal die je hier krijgt is html
dat is blok 1.

Blok 2
je krijgt nu lessen in c++, director, ludology, strip and storyboarding.
Dit is een intensief blok. zeker als je in je leven nog nooit een regel c++ hebt geschreven. Je hoeft niets te weten om mee te kunnen doen maar voorkennis IS ECHT HANDIG. Je kunt het in 8 weken leren als je sje goed aan het rooster houdt maar je kunt je veeeeeel moeite besparen door er nu alvastsmee te beginnen.
Ludology is de theorie van spel en spelen. hier wordt je diverse dingen verteld die je soms wel al weet als hardcore gamer maar soms nooit stil bij hebt gestaan.
Veel inhoudelijk werk over genres en spelsystemen (en dan bedoel ik geen consoles maar reactie schemas)
bij dit vak maak je je eerste spel,.. een bord spel.
Director: je gaat leren met het programma Director om te gaan voor zover je dat nog niet kan. Je maakt in dit blok een introfilmpje voor je "eerste" computerspel dat je het volgen de blok gaat maken.
Bij striptekenen a je dieper in op story boarding zoals je daar bij 2d animatie een intro in kreeg en maak je bovendien een eigen strip van een x aantal paginas.

Tussen Blok (seminar)
In de seminar weken kun je uit verschillende projecten kiezen, er zijn ieder jaarandere seminars dus ik kan niet zeggen welke keuzes er vogend jaar worden geboden. ik ga nu in iedergeval de driee weken na de kerst vacantie met 15 mensen een game maken met mijn teken leeraar. Je kan ook kiezen voor media architechtuur abstract games en weet ik veel wat allemaal nog meer.

Blok 3 en 4
Ik weet dat rooster niet uit mijn hoofd maar de meeste belangrijke vakken hier in zullen zijn Engine-coding, 3danimatie, ludology en interactie design Kern.

De toelating.

Als je je aanmeld bij de KMT voor de richting Interaction Design of Game Design and development kun je rekenen op een flinke competitie strijd.
Op Interaction Design komen zoon 500 mensen af (er zijn 60 plaatsen) en op Game design zoon 350 (28 plaatsen)
Je moet echt hard kunne maken waarom jij dus de beste bent en een plaatsje op onze school verdiend. En je door twee selectie rondes heen weten te vechten.
Je krijgt in de eerste ronde een opdracht thuis gestuurd om bijvoorbeeld de hele conceptualisatie fase van een spel op 15 paginas van een meegestuurd boekje te doen. Je verzint dus een spel, werkt het uit, en stuurt het op.
Ik weet dat iedereen gelijk dikke 3D shit wil laten zien,..maar het feit dat je je blokkendoos om kan zetten in een bewegende 3dsMax animatie is nog geen garantie dat je ook daadwerkelijk een game designer bent. alle toelatings opdrachten gaan uit van pen/potlood en papier.
Ik heb indertijd een oude game (commander keen) omgezet in een bord spel om tot de tweede ronde toegelaten te worden.

Dan is daar de tweede ronde,.. Nu is meer dan 3 kwart van de inzenders al afgewezen en alleen de mensen die uit de massas uitblonken zijn hier uitgenodigd.

dit gesprek biedt ook de mogelijkheid om je werk te laten zien,.. Denk dan aan tekeningen, pitch/design documents, screendumps en miniatuurbouw.
Je kunt geen bewegende beelden laten zien of shit van een cdtje of zipje af halen dus zorg dat alles wat je op de pc of mac hebt gemaakt uitgeprint is.
Tijdens het gesprek zelf zullen ze kijken hoe sterk je karakter is, ze zullen je proberen over te halen een andere richting te kiezen binne hun school, maar alleen de aanhouders winnen dus blijf Game design of interaction Design pleiten naargelang waarvoor je je hebt aangemeld.
een spoor van twijfel en je bent weg.

Wees beleefd maar slijm niet. heb zelf vertrouwen maar heb geen kapsones.
Als ze je vragen wat je hobbies zijn weet dan wat je wil antwoorden en kom niet alleen aan kakken met gamen, programmeren en tekenen,.. dan kan je ook weg.
Ze zoeken mensen met een brede algemene ontwikkeling die weten wat ze willen doen.

als je door deze ronde heen komt heb je veel geluk gehad of ben je gewoon goed.
tijdens de eerste twee blokken zullen er nog een stuk of 7 afvallen.
dus BLIJF JE BEST DOEN.

Zoja,..dan hoor je me vast wel een keer HARD CORE GAMING in je oor schreeuwen als ik een ruimte binnen kom waar jij ook toevallig bent.

Als je een game designer bent moet je wel van multiplayer games houden want dat doen we bijna dagelijks ,.. op het moment spelen we ieder blok een andere game om het leuk te houden maar we blijven wel een beetje haken met battlefield, de overgang naar AoM wil nog niet echt goed op gang komen,.. maar who cares we is havin phun.

De school is in hilversum en is dus goed dte bereiken voor alle mensjes uit iedere uithoek.

Uitstappen halte hilversum sportpark.
10 minuutjes van uit utrecht 50 van uit amsterdam.

ik hoop jullie genoeg voor gelicht te hebben

-HARD CORE GAMING-

zaterdag 21 december 2002 @ 21:03:24 #6
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7470594
klinkt erg koel!
Leuke uitleg!!
Als ik nog weer iets zou willen doen zou dit wel in aanmerking komen

Maar voorlopig ben ik al ff klaar met school en verdien ik wel lekker

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_7470702
Doe het please wel zolang je nog studi financiering krijgt en een deel van je college geld terug kan vragen aan groningen deze school is redelijk prijzig.

je betaald iets van 1400 euro college geld, maar je moet zelf je materialen betalen die je gebruikt tijdens projecten.
Ik heb dus laats een bordspel gemaakt met 4 mensen en we zijn 50 euro de man kwijt.

we hebben standaard vrij op woensdag dus een bijbaantje kan makkelijk.
maar datheb je ook wel echt nodig tenzij je je h\ouders of buren voor alles laat betalen whehehehe

pi_7470808
hallo schoolgenoot (doe zelf DMD)

Jij bent dan vast ook een van die mensen die ook constant Counterstrike of Battlefield 1942 op de schoolcomputers aan het spelen is

je vergeet te vertellen dat de lessen meestal pas om 10 uur beginnen

x
pi_7470840
WHEHEHE CONSTANT

lolz zo tref je nog mensjes

DMD is ook leuk trouwes heb ik me laten vertellen
dus daar kunnen jullie ook op in schrijven.

BF1942 4 life
appelsap

ps mijn lessen beginnen meestal om half twee smiddags
whehehehehe

zaterdag 21 december 2002 @ 21:20:49 #10
17166 error
gewoon fout!?
pi_7470853
Ik kan er op die hku site niet echt wat over vinden. Kan je me iets verder op weg helpen?
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
pi_7470870
waar wil je hulp mee?
Als je je niet door die bagger site heen kan navigeren dan denk ik niet dat je je thuis zult voelen op ons schooltje,.. whehehe
geintje

dis de directe link van onze faculteit.
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/index.html

En dit die van game design
http://www.hku.nl/usadb/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/art-tech-gdd.html

Je moet wel vloeiend zijn in engels he,.. de meeste readers zijn in het engels en je moet ook web wise zijn en instaat om op eigen houtje reearch te kunnen doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Crack_bek op 21-12-2002 21:27]

zaterdag 21 december 2002 @ 21:24:38 #13
17166 error
gewoon fout!?
pi_7470915
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 21:21 schreef Crack_bek het volgende:
waar wil je hulp mee?
ik zal ff kijken of ik wat linkjes kan vinden voor je als je dat bedoelt.
ja graag. hoe lang bestaat die opleiding al, zijn er al afgestudeerden?
gaat het om gamedesign a la Doom, of zit er ook een commercieel element in? etc, etc
pi_7470971
ik heb volgens mij al werk gezien van afgestudeerden van GDD. Eentje had iets ontwikkeld voor de SNES. En een ander had een 3D-spel ontwikkeld met een of andere kip zonder kop.

Tuurlijk krijg je tijdens de opleiding alleen een goede basis. Pas als je gaat werken ga je met de nieuwste technieken (alla doom3) te werk. Maar dat is zowat met iedere opleiding zo.

-edit- plus het gaat volgens mij bij de opleidingen hier ook meer om het leren om goede ideeen/concepten te maken dan de standaard codes te leren. Je kunt een spel net zo mooi maken als je wilt maar als het saai is om te spelen of moeilijk te spelen vanwege slechte interface/besturing heb je er nogsteeds niks aan.

[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 21-12-2002 21:33]

x
pi_7470979
Ik hoor bij de eerste lichting GDD first and only
er zijn momenteel 23 mensen die het studeren,.. waarvan ik er een ben.
er zijn wel al interaction designers die als afstudeer richting game design hebben gekozen. maar de opleiding Game design is net nieuw en is nu toch al een gedegen opleiding met en goed toekomst perspectief. mocht je later geen werk als game designer vinden dan kan je nog acltijd een beroep doen op de andere design skills die je gedurende deze opleiding opgaat doen.
  zaterdag 21 december 2002 @ 21:30:53 #16
17166 error
gewoon fout!?
pi_7470993
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 21:21 schreef Crack_bek het volgende:
waar wil je hulp mee?
Als je je niet door die bagger site heen kan navigeren dan denk ik niet dat je je thuis zult voelen op ons schooltje,.. whehehe
geintje
geen zin om een hele hogeschoolsite door te gaan, als ik specifiek info over een opleiding wil
quote:
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/index.html
dis de directe link van onze faculteit.
thanx, daar kan ik wat mee.
quote:
Je moet wel vloeiend zijn in engels he,.. de meeste readers zijn in het engels en je moet ook web wise zijn en instaat om op eigen houtje reearch te kunnen doen.
hehehe, ik werk al een aantal jaar (zeer succesvol, i may add ) op dit terrein. Nou ben ik toevallig op zoek naar een nieuwe gamedesigner om voor wat versterking te zorgen. Ik weet wat ik zoek, de vraag is of die opleiding dat kan leveren.
pi_7471057
in het begin is het vrij basic maar je zult zien dat na het eerste blok je veel srelavante dingen gaat doen en ontdekken.
eerst deed ik concept artwork en conceptual design voor games van vrienden. maar nu zie ik allemaal dingen die ik toch makkelijker had kunnen doen als ik deze school eerst had gedaan whehehehe
lol

bovendien als je kan aantonen dat jebepaalde dingen al kan krijg je vrijstelling voor die vakken dus leer je alleen wat je nog moet leren. heel handig systeem. ookal kon ik bepaalde dingen al, ik ben toch overal heen gegaan. ik wil alles mee maken en zorgen dat ik niets mis.

[Dit bericht is gewijzigd door Crack_bek op 22-12-2002 00:21]

pi_7472751
klinkt idd lol
pi_7478245
Damn lijkt me een vette opleiding, helaas vrees ik dat ik niet genoeg creatieve vaardigheden heb om al mijn ideeen te kunnen uitwerken dus helaas...
  zondag 22 december 2002 @ 14:30:44 #20
34844 dumas
Mousquetaire
pi_7479180
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 19:30 schreef Crack_bek het volgende:
Ik studeer met veel plezier GDD, en als ik over 4/4.5 jaar klaar ben ben ik hopelijk Master of Art and Technology (das beter dan een ingenieurs of bachelor titel).
Na 4 jaar een "minimaal HAVO studie" een papiertje dat meer waard is dan een "normale" technische WO studie?

OK.. ik zie dat het een vrij exclusieve studie is.. maar toch.

How is it that little children are so intelligent and men so stupid? It must be education that does it.
pi_7479639
deze studie wou ik ook doen. maar dan niet op de games afdeling
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_7481314
Het lijk t mij echt een droomopleiding, maar ik weet niet of ik wel creatief genoeg ben. Ik ben bang omdat het een kunstopleiding is dat er teveel vage lui op zitten. aan de andere kant als je eenmaal bent toegelaten weet je dat iedereen gemotiveerd is. Dit heb je bij de meeste opleidingen niet, daar kloten de meeste maar wat aan. Zoals ik
Maar ik denk dat dit wel iets is wat ik zoek.
Ik ga maar ff een briefje sturen voor wat meer info, aangezien die open dagen nog lang duren.
Klootzak, your's truly
  zondag 22 december 2002 @ 22:53:37 #23
42801 Crack_bek
2 l337 2 8347
pi_7488834
Mijn school is alleen onder deel van een kunst accademie,..maar we zijn een media technologische school.

en sinds dit jaar tellen wo studie's dankzij het bachelor master systeem even zwaar als een beroeps opleiding. het verschil is dat als een hbo er klaar is hij extra moet betalen om een masterclass te doen en een wo'er die bij zijn studie doet.

maar dezwe school doet hard en het kan nooit kwaad om je aan te melden,.. wie weet kom je er wel op. ik heb mensen in de klas die bijvoorbeeld totaal niet kunnen tekenen. gewoon jou talenten showen en hun relatie/relevantie tot de studie aan weten te tonen.

zondag 22 december 2002 @ 22:57:44 #24
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_7488929
game design ?

My ass.

Ken nogal wat 'online' designers en de meeste zijn aan hun baan gekomen door de liefde voor het spel.

[Dit bericht is gewijzigd door olavski op 22-12-2002 23:02]

You must be out of your brilliant mind.
  zondag 22 december 2002 @ 23:01:25 #25
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_7489024
-typo-
You must be out of your brilliant mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: