voor meer info kijk je van af maandag 30 december Game KINGS op The BOX of je komt naar een van onze open dagen.
Daar kan je weer info over vinden op www.hku.nl
Ik studeer met veel plezier GDD, en als ik over 4/4.5 jaar klaar ben ben ik hopelijk Master of Art and Technology (das beter dan een ingenieurs of bachelor titel).
De opleiding is pittig maar ten alle tijden leuk.
De selectie is vrij streng dus laat zien DAT JUIST JIJ diegene bent die een van de 28 plaatsjes verdiend die er vanaf dit jaar jaarlijks vrijkomen.
motivatie en eigenwerk zijn belangrijk bij de toelatings procedure.
schrijf je tijdig in als je net zoon hard-core gamer en cultuur freak bent als ik. misschien zie ik je volgend jaar ind e kantine.
**HARD CORE GAMING**
ps sorry dat ik beter was WHAHAHAHA
geintje,.. no hostilities gewoon ff wat beter voor bereiden de volgende keer en misschien wat enthousiaster doen tijdens je toelatinsg gesprek in de tweede ronde
Blok 2
je krijgt nu lessen in c++, director, ludology, strip and storyboarding.
Dit is een intensief blok. zeker als je in je leven nog nooit een regel c++ hebt geschreven. Je hoeft niets te weten om mee te kunnen doen maar voorkennis IS ECHT HANDIG. Je kunt het in 8 weken leren als je sje goed aan het rooster houdt maar je kunt je veeeeeel moeite besparen door er nu alvastsmee te beginnen.
Ludology is de theorie van spel en spelen. hier wordt je diverse dingen verteld die je soms wel al weet als hardcore gamer maar soms nooit stil bij hebt gestaan.
Veel inhoudelijk werk over genres en spelsystemen (en dan bedoel ik geen consoles maar reactie schemas)
bij dit vak maak je je eerste spel,.. een bord spel.
Director: je gaat leren met het programma Director om te gaan voor zover je dat nog niet kan. Je maakt in dit blok een introfilmpje voor je "eerste" computerspel dat je het volgen de blok gaat maken.
Bij striptekenen a je dieper in op story boarding zoals je daar bij 2d animatie een intro in kreeg en maak je bovendien een eigen strip van een x aantal paginas.
Tussen Blok (seminar)
In de seminar weken kun je uit verschillende projecten kiezen, er zijn ieder jaarandere seminars dus ik kan niet zeggen welke keuzes er vogend jaar worden geboden. ik ga nu in iedergeval de driee weken na de kerst vacantie met 15 mensen een game maken met mijn teken leeraar. Je kan ook kiezen voor media architechtuur abstract games en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Blok 3 en 4
Ik weet dat rooster niet uit mijn hoofd maar de meeste belangrijke vakken hier in zullen zijn Engine-coding, 3danimatie, ludology en interactie design Kern.
De toelating.
Als je je aanmeld bij de KMT voor de richting Interaction Design of Game Design and development kun je rekenen op een flinke competitie strijd.
Op Interaction Design komen zoon 500 mensen af (er zijn 60 plaatsen) en op Game design zoon 350 (28 plaatsen)
Je moet echt hard kunne maken waarom jij dus de beste bent en een plaatsje op onze school verdiend. En je door twee selectie rondes heen weten te vechten.
Je krijgt in de eerste ronde een opdracht thuis gestuurd om bijvoorbeeld de hele conceptualisatie fase van een spel op 15 paginas van een meegestuurd boekje te doen. Je verzint dus een spel, werkt het uit, en stuurt het op.
Ik weet dat iedereen gelijk dikke 3D shit wil laten zien,..maar het feit dat je je blokkendoos om kan zetten in een bewegende 3dsMax animatie is nog geen garantie dat je ook daadwerkelijk een game designer bent. alle toelatings opdrachten gaan uit van pen/potlood en papier.
Ik heb indertijd een oude game (commander keen) omgezet in een bord spel om tot de tweede ronde toegelaten te worden.
Dan is daar de tweede ronde,.. Nu is meer dan 3 kwart van de inzenders al afgewezen en alleen de mensen die uit de massas uitblonken zijn hier uitgenodigd.
dit gesprek biedt ook de mogelijkheid om je werk te laten zien,.. Denk dan aan tekeningen, pitch/design documents, screendumps en miniatuurbouw.
Je kunt geen bewegende beelden laten zien of shit van een cdtje of zipje af halen dus zorg dat alles wat je op de pc of mac hebt gemaakt uitgeprint is.
Tijdens het gesprek zelf zullen ze kijken hoe sterk je karakter is, ze zullen je proberen over te halen een andere richting te kiezen binne hun school, maar alleen de aanhouders winnen dus blijf Game design of interaction Design pleiten naargelang waarvoor je je hebt aangemeld.
een spoor van twijfel en je bent weg.
Wees beleefd maar slijm niet. heb zelf vertrouwen maar heb geen kapsones.
Als ze je vragen wat je hobbies zijn weet dan wat je wil antwoorden en kom niet alleen aan kakken met gamen, programmeren en tekenen,.. dan kan je ook weg.
Ze zoeken mensen met een brede algemene ontwikkeling die weten wat ze willen doen.
als je door deze ronde heen komt heb je veel geluk gehad of ben je gewoon goed.
tijdens de eerste twee blokken zullen er nog een stuk of 7 afvallen.
dus BLIJF JE BEST DOEN.
Zoja,..dan hoor je me vast wel een keer HARD CORE GAMING in je oor schreeuwen als ik een ruimte binnen kom waar jij ook toevallig bent.
Als je een game designer bent moet je wel van multiplayer games houden want dat doen we bijna dagelijks ,.. op het moment spelen we ieder blok een andere game om het leuk te houden maar we blijven wel een beetje haken met battlefield, de overgang naar AoM wil nog niet echt goed op gang komen,.. maar who cares we is havin phun.
De school is in hilversum en is dus goed dte bereiken voor alle mensjes uit iedere uithoek.
Uitstappen halte hilversum sportpark.
10 minuutjes van uit utrecht 50 van uit amsterdam.
ik hoop jullie genoeg voor gelicht te hebben
-HARD CORE GAMING-
Maar voorlopig ben ik al ff klaar met school en verdien ik wel lekker
je betaald iets van 1400 euro college geld, maar je moet zelf je materialen betalen die je gebruikt tijdens projecten.
Ik heb dus laats een bordspel gemaakt met 4 mensen en we zijn 50 euro de man kwijt.
we hebben standaard vrij op woensdag dus een bijbaantje kan makkelijk.
maar datheb je ook wel echt nodig tenzij je je h\ouders of buren voor alles laat betalen whehehehe
Jij bent dan vast ook een van die mensen die ook constant Counterstrike of Battlefield 1942 op de schoolcomputers aan het spelen is
je vergeet te vertellen dat de lessen meestal pas om 10 uur beginnen
lolz zo tref je nog mensjes
DMD is ook leuk trouwes heb ik me laten vertellen
dus daar kunnen jullie ook op in schrijven.
BF1942 4 life
appelsap
ps mijn lessen beginnen meestal om half twee smiddags
whehehehehe
dis de directe link van onze faculteit.
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/index.html
En dit die van game design
http://www.hku.nl/usadb/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/art-tech-gdd.html
Je moet wel vloeiend zijn in engels he,.. de meeste readers zijn in het engels en je moet ook web wise zijn en instaat om op eigen houtje reearch te kunnen doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Crack_bek op 21-12-2002 21:27]
quote:ja graag. hoe lang bestaat die opleiding al, zijn er al afgestudeerden?
Op zaterdag 21 december 2002 21:21 schreef Crack_bek het volgende:
waar wil je hulp mee?
ik zal ff kijken of ik wat linkjes kan vinden voor je als je dat bedoelt.
Tuurlijk krijg je tijdens de opleiding alleen een goede basis. Pas als je gaat werken ga je met de nieuwste technieken (alla doom3) te werk. Maar dat is zowat met iedere opleiding zo.
-edit- plus het gaat volgens mij bij de opleidingen hier ook meer om het leren om goede ideeen/concepten te maken dan de standaard codes te leren. Je kunt een spel net zo mooi maken als je wilt maar als het saai is om te spelen of moeilijk te spelen vanwege slechte interface/besturing heb je er nogsteeds niks aan.
[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 21-12-2002 21:33]
quote:geen zin om een hele hogeschoolsite door te gaan, als ik specifiek info over een opleiding wil
Op zaterdag 21 december 2002 21:21 schreef Crack_bek het volgende:
waar wil je hulp mee?
Als je je niet door die bagger site heen kan navigeren dan denk ik niet dat je je thuis zult voelen op ons schooltje,.. whehehe
geintje
quote:thanx, daar kan ik wat mee.
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/index.html
dis de directe link van onze faculteit.
quote:hehehe, ik werk al een aantal jaar (zeer succesvol, i may add
Je moet wel vloeiend zijn in engels he,.. de meeste readers zijn in het engels en je moet ook web wise zijn en instaat om op eigen houtje reearch te kunnen doen.
bovendien als je kan aantonen dat jebepaalde dingen al kan krijg je vrijstelling voor die vakken dus leer je alleen wat je nog moet leren. heel handig systeem. ookal kon ik bepaalde dingen al, ik ben toch overal heen gegaan. ik wil alles mee maken en zorgen dat ik niets mis.
[Dit bericht is gewijzigd door Crack_bek op 22-12-2002 00:21]
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 19:30 schreef Crack_bek het volgende:
Ik studeer met veel plezier GDD, en als ik over 4/4.5 jaar klaar ben ben ik hopelijk Master of Art and Technology (das beter dan een ingenieurs of bachelor titel).
OK.. ik zie dat het een vrij exclusieve studie is.. maar toch.
en sinds dit jaar tellen wo studie's dankzij het bachelor master systeem even zwaar als een beroeps opleiding. het verschil is dat als een hbo er klaar is hij extra moet betalen om een masterclass te doen en een wo'er die bij zijn studie doet.
maar dezwe school doet hard en het kan nooit kwaad om je aan te melden,.. wie weet kom je er wel op. ik heb mensen in de klas die bijvoorbeeld totaal niet kunnen tekenen. gewoon jou talenten showen en hun relatie/relevantie tot de studie aan weten te tonen.
My ass.
Ken nogal wat 'online' designers en de meeste zijn aan hun baan gekomen door de liefde voor het spel.
[Dit bericht is gewijzigd door olavski op 22-12-2002 23:02]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |