quote:Tja da's niet meer nodig, want ze hadden in FotR al verraden dat het een palantir was en Saruman ermee in contact stond met Sauron. Niet zo verwonderlijk dat ze dat hier geschrapt hebben. Shelob moet er echt in, want anders zie ik niet hoe ze sam en frodo scheiden.
Op maandag 23 december 2002 00:23 schreef catfish het volgende:
(kan het onwetende publiek lekker gissen waarom die steen zo belangrijk is)
Waar las ik dat nou
Anyway, ik dacht eerst dat 't een overblijfsel is van een andere 'Age', toen die beesten in grotere getalen daar rondliepen...
Zo staat het begravenisritueel van Boromir beschreven in TTT, en zie je dit in FOTR. Dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met Shelob, en de Palentir, die zien we misschien ook wel in het 3e deel.
EVT SPOILER!
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
Maar ik bedenk me ineens dat we shelob misschien niet eens zien! In de TTT (boek), zitten ze in de buik van shelob, die ze verlichten met het licht van Galadriel, maar we hebben in de normale versie van FOTR helemaal niet gezien dat ze dit kregen?! (correct me if I'm wrong )
quote:EVT SPOILER
Op maandag 23 december 2002 12:55 schreef greatgonzo het volgende:
het is toch wel duidelijk dat Jacksons niet de precieze scheiding tussen boek en film heeft gehouden?Zo staat het begravenisritueel van Boromir beschreven in TTT, en zie je dit in FOTR. Dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met Shelob, en de Palentir, die zien we misschien ook wel in het 3e deel.
EVT SPOILER!
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
Maar ik bedenk me ineens dat we shelob misschien niet eens zien! In de TTT (boek), zitten ze in de buik van shelob, die ze verlichten met het licht van Galadriel, maar we hebben in de normale versie van FOTR helemaal niet gezien dat ze dit kregen?! (correct me if I'm wrong)
Ik vind het trouwens ook best jammer dat ze het niet hebben laten eindigen met Shelob of laten eindigen dat Frodo zo half dood was meegenomen naar het kasteel. Dat is een goed eind omdat je zo heel graag wil weten wat er dan nog met frodo gaat gebeuren, wat je dus in The return of the king kan zien
Mischien kunnen ze nog een flashback laten zien van dat licht van galadriel dat ze dat gekregen hebben. Gewoon een seconde of 20, zodat het toch goed duidelijk word
quote:ook in de gewone versie zie je dat frodo het licht krijgt volgens mij, alleen het touw en de andere dingen zie je alleen in de extended versie..
Op maandag 23 december 2002 12:55 schreef greatgonzo het volgende:
EVT SPOILER!
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
Maar ik bedenk me ineens dat we shelob misschien niet eens zien! In de TTT (boek), zitten ze in de buik van shelob, die ze verlichten met het licht van Galadriel, maar we hebben in de normale versie van FOTR helemaal niet gezien dat ze dit kregen?! (correct me if I'm wrong)
verder vond ik FOTR beter dan TTT tot nu toe. TTT week veelsteveel van het boek af... (aragorn bijna dood.. wat een onzin ).. maar ik ga hem binnenkort nog wel 1 of 2 keer zien, dan heb ik pas een eindoordeel..
quote:Ik weet niet of de term Maiar hier goed is. Dat er Maiar waren mogen duidelijk zijn, maar of de vijf Istari daar bij horen weet ik niet uit mijn hoofd. Kan ik vanavond haarfijn uitzoeken als er belangstelling voor is.
Op maandag 23 december 2002 12:14 schreef Chevalric het volgende:[..]
Hoewel dat in de film niet naar voren komt (en in het boek eigenlijk ook niet), zijn Gandalf en Saruman (net als Sauron) Maiar, een soort halfgoden. Zij maakten deel uit van een groep van vijf. De andere drie zijn Radagast, Alatar en Pallando. Dit staat beschreven in de Silmarillion (als ik me niet vergis). Zij zijn naar Middle-Earth gestuurd om de Free Peoples of ME te helpen met het gevecht tegen Sauron.
Aangezien het gevecht nog niet was afgelopen/gewonnen, moest Gandalf terug om de klus te klaren.
De reden dat hij een heel andere Gandalf is, is ook simpel: hij is nu de leider van de Wizards, en is daarom veel grootser en machtiger dan Gandalf the Grey.
De symboliek van Gandalf 'The White' heeft denk ik inderdaad e.e.a. te maken met de orde van de Istari. Ze hadden alle vijf een kleur, die best eens iets met de rangorde te maken kunnen hebben. Uit mijn hoofd: Wit (Saruman; later Gandalf), Grijs (Gandalf), Bruin (Radagast), blauw (Alatar) en paars (Pallando). Over die laatste twee is overigens bar weinig bekend. Radagast komt in het boek FotR nog even langs schuifelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |