abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2002 @ 23:12:18 #76
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7378684
Ben geboren en getogen Amsterdammer. Ben dus Ajax fan. Mee opgegroeid (mijn ouders waren overigens geen voetbal fans).
quote:
Op maandag 16 december 2002 19:46 schreef Fakir het volgende:
Wat ik alleen niet snap is dat mensen voor meerdere clubs kunnen zijn. Ik vind het bijv geinig als feyenoord wint omdat ik er op steenworp afstand van geboren ben en al die tijd in rotterdam heb gewoond. Maar het zal me verder jeuken als ze verliezen. Als m'n eigen club verliest (en dat gebeurt maar al te vaak de laatste tijd ) dan ben ik echt dagenlang niet aanspreekbaar.
Op een een of andere manier ben ik toch bijna even hard fan van LFC. Ongeveer begonnen in dezelfde periode als dat ik fan van Ajax werd. Begon in 1978 tijdens het WK in Argentinie dat ik Kenny Dalgliesh geweldig vond omdat-ie toen liet merken dat-ie schijt had aan het regime daar (als speler van het schotse elftal stak-ie z'n tong uit naar die knakker die er toen de baas was. Hell, hij redde de wereld er niet mee, maar hij deed het wel; heb het toendertijd uit de krant geknipt; en heb het knipsel nog steeds). Hij speelde voor Liverpool kwam ik achter. De bron van mijn fan-schap ws geboren.

Met ouders die niet van voetbal houden en in die tijd was het lastig om als 9-jarige goed het teamvoetbal te volgen, maar toen mijn neef volgens mij in 1981 kaarten had voor AZ - Liverpool had ging ik ze eindelijk echt zien: in het Olympisch stadion trouwens. Mijn eerste voetbal wedstrijd. Ik had al een pleurishekel aan AZ dus dat kwam mooi uit. LFC kwam met 2-0 voor maar AZ kwam terug tot 2-2. M'n neef was voor AZ . Gelukkig werd AZ twee weken later uitgeschakeld en won later LFC de cup.

Ik kan me overigens weinig van die final herinneren. De finale drie jaar later staat me de cup finale wel bij. In Rome met Bruce 'Wobbly Legs' Grobbelaar. De ellende was dat je LFC alleen zag in finales (bijzonder weinig voetbal toendertijd op TV, laat staan hele wedstrijden van buitelandse teams als ze niet tegen NLse speelde), zoals ook in 1985. Heysel, toendertijd baalde ik meer dat LFC verloor dan van de doden (nee, niet netjes). Met een 5 jaar uitsluiting van het Engels voetbal zag ik geen Liverpool. In die tijd werd wel door de VARA om een mij niet verklaarbare reden de wedstrijd LFC - MUFC (of het was MUFC - LFC; ik weet het niet meer) live en volledig uitgezonden. Liverpool verloor en ik had een kutzondag . De VARA zond trouwens ook de FA cup finales uit die ik uiteraard ook volgde. Maar om het niet al te lang meer te maken: LFC me altijd bijgebleven. Ajax is dichterbij; meer meegemaakt als Ajax fan. Ik ben in de eerste plaats ook Ajacied. Maar mijn liefde voor Liverpool is zeker ook sterk. Naast dat Liverpool de eerste voetbal wedstrijd was die ik zag was ook mijn eerste voetbal sjaaltje van Liverpool en en heb ook meer voetbal shirts van Liverpool.

En over een week voor het eerst naar Anfield.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 10-02-2003 09:34]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_7378774
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:12 schreef Doc het volgende:
Ben geboren en getogen Amsterdammer. Ben dus Ajax fan. Mee opgegroeid (mijn ouders waren overigens geen voetbal fans).
[..]

lap tekst

Vind je het erg als ik je voetbal-levens verhaal morgen lees
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  maandag 16 december 2002 @ 23:19:22 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7378835
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:

Ach ja, een iets langere tekst dan een one-liner kan de huidige generatie niet meer bevatten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 december 2002 @ 23:20:34 #79
30732 -F-
He's here He's there
pi_7378871
Wat ik nooit begrepen heb is waarom ajax als logo een kabouter genomen heb
He's fuckin everywhere
pi_7379067
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:20 schreef -F- het volgende:
Wat ik nooit begrepen heb is waarom ajax als logo een kabouter genomen heb
volgens mij is het geen kabouter maar een of andere god
de naam is me even ontschoten
pi_7380803
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Weer zo'n omhoog gevallen kakkerlak. Waarom kan dat bij die andere club niet? Met je arrogantie pas je nog niet eens bij Ajax eikel...

domme k*nkerj**d...
Je zag het toch zelf, of ben je soms blind geweest? Toen die k*nk*rclub van je in 95 die cup won, elk kindje op de hele fuckin wereld werd voor de joden. Pleur op, ik ben geen omhoog gevallen kakkerlak, ik zeg gewoon wat elk normaal mens duidelijk heeft kunnen zien.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_7380817
Ik ben sinds mijn 7e fan van voetbal, dat was in de jaren 94/95 en op dat moment ging het hartstikke goed met ajax, dus ben ik voor ajax geworden, terwijl ik helemaal niet in de buurt van Amsterdam woon. En ik heb ze nog nooit laten vallen, ook niet als het wat minder gaat. Ik zal ze altijd blijven steunen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 december 2002 @ 07:01:03 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7381704
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:16 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Toen ik m'n post zag dacht ik ook, wat een lange tekst. Vroeger zou dit niet eens zo'n exceptioneel lange post op Fok geweest zijn (Je weet wel vroeger toen alles beter was )
pi_7381924
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 01:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

domme k*nkerj**d...
Je zag het toch zelf, of ben je soms blind geweest? Toen die k*nk*rclub van je in 95 die cup won, elk kindje op de hele fuckin wereld werd voor de joden. Pleur op, ik ben geen omhoog gevallen kakkerlak, ik zeg gewoon wat elk normaal mens duidelijk heeft kunnen zien.

Dan moet je je post maar eens teruglezen en tot de conclusie komen dat je het op zn minst anders had moeten stellen. Successupporters heb je bij iedereen, dus ook in rotterdam. Maar daar tegenover staat dat ook Ajacieden supporters ZIJN en niet zijn GEWORDEN zijn. Sorry voor mn woordkeuze in die post, maar zulke dingen kan ik niet zo goed tegen...

Mooi verhaal Doc, jammer dat ik die tijden nooit heb mogen meemaken...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_7383272
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus als je niet uit Amsterdam komt, kan je geen Ajax supporter zijn. Dan moet je voor je club uit je regio zijn. Nou dan heb ik nieuws voor jullie: die heb ik hier niet.
Dan zou ik dus voor VVV moeten zijn.
  dinsdag 17 december 2002 @ 12:23:59 #86
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7384936
Ben nu ongeveer 10 jaar fan/supporter van Vitesse(dus geen gelredomesupporter!!!)
Waarom die club:
* Bij mij in de regio
* Iedereen was voor Ajax en ik deed het dus net effe anders.
* Wilde niet standaard voor de beste club zijn
(was wel een jaar of 10 he)
En het bevalt me nog steeds om bij vitesse te zijn alhoewel monnikehuize leuker was als nu het gelredome.
  dinsdag 17 december 2002 @ 12:27:28 #87
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_7385003
Omdat er in het noorden van het land maar een paar voetbalclubs zijn, en Cambuur het meest in de buurt is. Ik vind het bijvoorbeeld erg raar dat veel mensen in Franeker (noord-west Friesland) voor Heerenveen zijn.
  dinsdag 17 december 2002 @ 12:28:48 #88
40878 BOT
pi_7385021
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:12 schreef Doc het volgende:
[..]

.

En over een week voor het eerst naar Anfield.

Kan ik je zeer aanraden, ben er afgelopen donderdag geweest met Vitesse en het is echt een mooi stadion. Vooral het You never walk alone is erg indrukwekkend daar
pi_7385152
Ten eerste: Geboren Amsterdammer

Ten tweede: Ajax al heel jong gezien samen met pa in de meer & beste vriendjes waren voor ajax. Ajax ook altijd meer geassocieerd met vrijdenkende alternatieve types.

Ten derde: Ajax speelt als enige club in NL nog wel eens oogstrelend en superieur voetbal! Het is ook de enige club die daarom internationaal nog wel eens een vuist maakt en omliggende landen verrast met voetbal dat bijna van een andere wereld lijkt

Ik kan nog wel tig redenen bedenken, maar het is gewoon een prachtige club met een prachtige geschiedenis en een veelbelovende toekomst (altijd wel eigenlijk!)... NL-voetbal ISSS Ajax

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 17 december 2002 @ 12:43:48 #90
30732 -F-
He's here He's there
pi_7385309
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 12:34 schreef kamagurka het volgende:
Ten derde: Ajax speelt als enige club in NL nog wel eens oogstrelend en superieur voetbal! Het is ook de enige club die daarom internationaal nog wel eens een vuist maakt en omliggende landen verrast met voetbal dat bijna van een andere wereld lijkt
ze vinden me arrogant
He's fuckin everywhere
  dinsdag 17 december 2002 @ 12:59:56 #91
40878 BOT
pi_7385631
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 12:43 schreef -F- het volgende:

[..]

ze vinden me arrogant

Tsja de arrogantie van de Amsterdammers blijft geloof ik altijd bestaan, ook al zouden ze degraderen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 december 2002 @ 13:21:07 #92
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7386100
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 12:59 schreef BOT het volgende:

[..]

Tsja de arrogantie van de Amsterdammers blijft geloof ik altijd bestaan, ook al zouden ze degraderen

Of Ajax nou degradeert of kampioen wordt: die trots blijft. Want die arrogantie is het zelfde als de trots die de F'noord supporter heeft voor z'n club alleen op een andere manier geuit. Ik moet ook zeggen dat ik die arrogantie soms ook érgerlijk vind. Als men denigrerend over het voetbalvan de LFC spreekt kan ik ook echt behoorlijk pissig worden en reageer ik ook meer als een F'noord supporter: "je moet je bek houden; LFC is een club om trots op te zijn". Het grappige is dat er over het voetbal van Ajax zelden denigrerend gesproken wordt: men heeft het over de suporters, het stadion of over de bedrijfsstructuur van Ajax als men kritiek heeft. Dat boeit mij niet: dat er successups zijn, en wellicht meer dan bij andere clubs zal best zo zijn, maar dat maakt mij niet een mindere supporter van Ajax. Neem de Arena: een klote tent in vergelijking met De Meer, maar het maakt mij niet minder supporter. Laat staan dat de bedrijfstructuur daar enige invloed op heeft. Dat doet me weinig aangezien voor Ajax niet de andere (succes)supporters, het stadion of de bedrijfstructuur is. Ajax is voor mij het gevoel, het shirt en een manier van voetballen is. Niet dat ze altijd oogstrelend of goed spelen, maar het is een houding en daar valt vaak weinig op af te dingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 17-12-2002 13:25]

dinsdag 17 december 2002 @ 13:22:43 #93
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7386129
het zit in het bloed, het stroomt door mijn aderen en het laat mijn hart kloppen: AFC Ajax Amsterdam.
pi_7386198
Familie die me meenam naar wedstrijden waren ook PSV-ers En af en toe wedstrijdje van ons stadscluppie RBC maar dat was destijds nog eerste divisie, evenals NAC.

En als Brabander is PSV natuurlijk DE club..

Life is life
pi_7386386
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 12:43 schreef -F- het volgende:

[..]

ze vinden me arrogant

Je kunt evidentelijk niet lezen, ik zei: nog wel eens superieur en verrassend spelen (lang niet altijd dus!)... Dit is helemaal 100% waar.
Sinds ik leef heb ik f'noord eigenlijk nog nooit in die zin zien opvallen. En hoogstwaarschijnlijk anderen ook niet. Maar aan het clubgevoel doet dit toch niets af, wel?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 18 december 2002 @ 12:15:41 #96
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_7405265
Waarom ik voor Feijenoord ben...

ten eerste komt mijn hele familie uit Rotterdam. Helaas verhuist (maar ik ga zodra het mogelijk is weer terug). Ook altijd voor Feijenoord geweest als klein kind.
ten tweede is de echte liefde voor Feijenoord gekomen met de wedstrijd PSV - Feijenoord (of andersom, kan ook) toen de Wolf met een tulband speelde na een botsing. Ik was echt helemaal verkocht. Wat een strijd, geen mietjes in het veld. Prachtig om te zien.

Met de jaren is het fanatisme gekomen. Feijenoord is mijn leven en dat zal ik verdedigen totdat ik er bij neerval.

A.M.A.B
pi_7405501
Maar Vitessenaar, jij gaat al 10 jaar naar die club, dat is ook precies de periode dat Vitesse ieder jaar voor Europees voetbal speelde. Toch een beetje succes achterna gaan?

Ik kom uit Nijmegen en ben gewoon voor NEC, ga vanaf mn 11e al. Alleen de eerste wedstrijd die ik ging was ik meer voor Feyenoord, destijds Fey-NEC, alleen tijdens die wedstrijd liep ik een beetje over. Hee, ik was nog jong!!

I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 18 december 2002 @ 13:40:27 #98
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_7406720
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:16 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik ben dus gewoon voor Ajax omdat het in mijn basisschooltijd DE club was. Ik ben niet zo'n royale supporter, maar heb dat altijd maar gewoon een beetje aangehouden. Als mensen vragen van:"Voor welke voetbalclub ben je?", dan antwoord ik stellig: "Ajax".
Waarom zeg je dan niet gewoon: Ik heb geen favoriete club. Dat je op de basisschool nog met mensen meelult om erbij te horen kan ik begrijpen, maar er komt toch een fase in je leven dat je zelf leert nadenken. Op dat moment kan je ook de beslissing nemen om geen voetbalsupporter te zijn.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  woensdag 18 december 2002 @ 16:08:47 #99
40878 BOT
pi_7409676
quote:
Op woensdag 18 december 2002 12:31 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Maar Vitessenaar, jij gaat al 10 jaar naar die club, dat is ook precies de periode dat Vitesse ieder jaar voor Europees voetbal speelde. Toch een beetje succes achterna gaan?
Kijk ff naar mijn leeftijd dan.Ik nam mijn vader mee naar vitesse, niet andersom. En met 10 had ik niet eens het benul wat europees voetbal eigenlijk inhield.;)

Ik heb je knipoog gezien....Eindelijk een nec-fan die normaal reageert op een vitesse supporter

maandag 22 maart 2004 @ 23:40:37 #100
87353 marconmgn
voetbalkroeg
pi_17902078
kom in de buurt van nijmegen en ben dus voor eniessee
Kom allemaal ook eens gezellig forummen op www.voetbalkroeg.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')