abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2002 @ 03:04:05 #1
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7360907
Weet iemand of en waar ze te vinden zijn?
Gewoon zo eentje die je op het vuur zet, en niet zo'n instant-smaak friteuse.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_7360974
Waarom neem je geen gewone pan met vet en gooi je daar je zelf gesneden frieten (want als je het echt op zijn ouderwets wilt doen, snij je de aardappels natuurlijk zelf in reepjes) in. Je hoeft alleen een frietschep te kopen (bijv. bij blokker) en je kunt aan de slag. Als je slim bent koop je vloeibaar frituurvet, want die kun je na gebruik weer terug in de fles gieten (wel eerst af laten koelen).

Eet smakelijk.

There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_7360976
Let wel op brandgevaar
't gaat om hoe je ermee omgaat
  maandag 16 december 2002 @ 06:20:27 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7361181
quote:
Op maandag 16 december 2002 03:25 schreef ---Mickey--- het volgende:
Waarom neem je geen gewone pan met vet en gooi je daar je zelf gesneden frieten (want als je het echt op zijn ouderwets wilt doen, snij je de aardappels natuurlijk zelf in reepjes) in. Je hoeft alleen een frietschep te kopen (bijv. bij blokker) en je kunt aan de slag. Als je slim bent koop je vloeibaar frituurvet, want die kun je na gebruik weer terug in de fles gieten (wel eerst af laten koelen).

Eet smakelijk.

Omdat een gewone pan er niet voor bedoelt is.
Ik heb het over een frituurpan met zo'n ijzeren netje waar je je patat (of wat dan ook) in doet, en dat in het vet laat zakken.
Met gebruikte ze ook voor oliebollen bakken.

Ik gebruikte mijn oude al jaren, en inderdaad, ik snij mijn patat ook zelf. Dat is veel lekkerder (nog lekkerer dan Bram Ladage vind ik).

maandag 16 december 2002 @ 06:21:10 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7361183
quote:
Op maandag 16 december 2002 03:25 schreef Simba het volgende:
Let wel op brandgevaar
uiteraard, maar zoals je hierboven kunt lezen, ik gebruik hem al jaren
  maandag 16 december 2002 @ 09:02:04 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_7361600
quote:
Op maandag 16 december 2002 06:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat vermindert het brandgevaar nog niet als het fout gaat hoor
  maandag 16 december 2002 @ 10:48:46 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7362937
quote:
Op maandag 16 december 2002 09:02 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat vermindert het brandgevaar nog niet als het fout gaat hoor

Dat dacht ik wel. Want na al die jaren kende ik het 'gedrag' van mijn pan, en weet dus ook hoe heet hij wel en niet kan worden.
  Jubileum moderator maandag 16 december 2002 @ 10:57:58 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_7363083
Die "ouderwetse" pannen zijn gewoon nog te koop in huishoudzaken zoals Blokker bv.
Ook kookspeciaalzaken willen ze nog wel eens in het assortiment hebben.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 16 december 2002 @ 12:20:42 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7364453
quote:
Op maandag 16 december 2002 10:57 schreef Lois het volgende:
Die "ouderwetse" pannen zijn gewoon nog te koop in huishoudzaken zoals Blokker bv.
Ook kookspeciaalzaken willen ze nog wel eens in het assortiment hebben.
Dank u!
Dan ga ik daar eens eventjes langs...
pi_7366173
quote:
Op maandag 16 december 2002 06:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ook na jaren kun je wel eens:
trek krijgen (na het thuiskomen van het stappen, of gewoon s'nachts)
pan aanzetten
in slaap vallen. en wakker worden terwijl de keuken in de hens staat.

Dit gebeurt zooooo vaak

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_7366379
Wij hebben ook nog zo'n pan. Nooit iets mee gebeurd, en de friet is lekkerder
pi_7369973
Je kan ook los van die netjes kopen, als je dan een grote braadpan hebt kun je daar je friet in bakken, lekker met olijfolie
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 16 december 2002 @ 18:49:52 #13
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_7372688
Wat zitten we hier nu te zeiken over HET ECHT OUDERWETS doen....
Als die jongen dat zo lekkerder vind, laat hem.
En als je het echt ouderwets wilt doen, ga dan naar buiten, en maak daar een groot vuur waar je je pan bovenhangt, aan een standaard van zelfgehakt hout, en zelfgevlochten touw, en zo'n ijzeren stang die je zelf hebt gesmeden, net als de pan.
Het vet haal/maak je van beesten die je zelf hebt neergespiest met je zelfgemaakte speer.
Het vuur kun je het beste aanmaken met wat kranten en een aansteker
Borden maak je van klei, dat je zelf hebt opgegraven, en bestek hoeft niet, je mag hier met je handjes eten.
Als je er mayonaise bij wilt, moet je ff op smulweb zoeken, maar denk eraan dat je alle ingredienten zelf op de OUDERWETSE manier maakt!
Over de friet: Je moet zelf aardappelen kweken, en in zuid limburg op zoek gaan naar een stuk vuursteen, door met zelfgemaakte hamer en bijtel de heuvels daar te doorkappen, om daar een mesje van te maken om je aardappelen te snijden.
Hoe je je netje moet maken weet ik niet, misschien kun je een schuimspaan gebruiken.
  maandag 16 december 2002 @ 18:56:36 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_7372855
Heeft dr eentje in huis.... en spinternieuw
Alles is tegenwoordig zo modern, maar Naat frituurt de frikadellen en patat netjes in een pannetje frituurvet op 't gasstel

(gewoon te koop bij elke willekeurige zaak die iets van pannen in voorraad heeft)

(Un)masking for the greater good.
pi_7374410
Waaróm wil je dat in vredesnaam? Ik heb eens oliebollen met zo'n ding gebakken, stapelgek werd ik ervan. De eerste partij was in de koude olie (nou ja, daar moet je je vingers ook niet instoppen hoor) gebakken, dus die waren veel te vet geworden, de tweede partij in te hete olie, en die waren te donkerbruin, en rauw van binnen. Brrr. Nee geef mij maar zo'n ding waar je de temperatuur kunt instellen. Maar goed, smaken verschillen, gelukkig!
  FOK!fossiel maandag 16 december 2002 @ 23:11:08 #16
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_7378661
Brrr... slechte ervaring mee.
Eerste keer toen mijn moeder dat ding gebruikte direct dat ding in de hens. Gelukkig hebben we haar zo ver gekregen om zo'n "neppe" te kopen.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 16 december 2002 @ 23:14:13 #17
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_7378721
quote:
Op maandag 16 december 2002 03:25 schreef ---Mickey--- het volgende:

Als je slim bent koop je vloeibaar frituurvet, want die kun je na gebruik weer terug in de fles gieten (wel eerst af laten koelen).

Kan ook met vast vet hoor. Af laten koelen maar wel dat het nog vloeibaar is en gieten maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  dinsdag 17 december 2002 @ 09:01:18 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_7382133
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef Nausicaa het volgende:
Waaróm wil je dat in vredesnaam? Ik heb eens oliebollen met zo'n ding gebakken, stapelgek werd ik ervan.
'k Bak m'n oliebollen ook niet in m'n frituurpan.. alleen al om het feit dat je oliebollen in de olie bakt.... niet in frituurvet
(Un)masking for the greater good.
pi_7382177
Waarom is dat lekkerder? . Ik bedoel, het gaat er toch om dat het vet zo'n 180 graden wordt, of dat nou door een element of vuur gebeurt lijkt me niet echt van invloed. Lijkt me dat de kwaliteit van het vet meer van invloed is dan?
pi_7382263
[zomaareventussendoor]
Nathalie heeft een mooie Icon!!!

(en dat was het)
[/zomaareventussendoor]
yeah!
pi_7383044
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 09:08 schreef Luigi het volgende:
Waarom is dat lekkerder? . Ik bedoel, het gaat er toch om dat het vet zo'n 180 graden wordt, of dat nou door een element of vuur gebeurt lijkt me niet echt van invloed. Lijkt me dat de kwaliteit van het vet meer van invloed is dan?
Mee eens!
Denk dat het eerder ligt aan welk vet je erin knalt!
  dinsdag 17 december 2002 @ 14:28:44 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7387385
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:49 schreef japeke het volgende:
Wat zitten we hier nu te zeiken over HET ECHT OUDERWETS doen....
Als die jongen dat zo lekkerder vind, laat hem.
En als je het echt ouderwets wilt doen, ga dan naar buiten, en maak daar een groot vuur waar je je pan bovenhangt, aan een standaard van zelfgehakt hout, en zelfgevlochten touw, en zo'n ijzeren stang die je zelf hebt gesmeden, net als de pan.
Het vet haal/maak je van beesten die je zelf hebt neergespiest met je zelfgemaakte speer.
Het vuur kun je het beste aanmaken met wat kranten en een aansteker
Borden maak je van klei, dat je zelf hebt opgegraven, en bestek hoeft niet, je mag hier met je handjes eten.
Als je er mayonaise bij wilt, moet je ff op smulweb zoeken, maar denk eraan dat je alle ingredienten zelf op de OUDERWETSE manier maakt!
Over de friet: Je moet zelf aardappelen kweken, en in zuid limburg op zoek gaan naar een stuk vuursteen, door met zelfgemaakte hamer en bijtel de heuvels daar te doorkappen, om daar een mesje van te maken om je aardappelen te snijden.
Hoe je je netje moet maken weet ik niet, misschien kun je een schuimspaan gebruiken.
Goed idee!
Alleen zijn de kranten en de schuimspaan niet ouderwets
  dinsdag 17 december 2002 @ 14:32:39 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_7387466
quote:
Op maandag 16 december 2002 20:04 schreef Nausicaa het volgende:
Waaróm wil je dat in vredesnaam? Ik heb eens oliebollen met zo'n ding gebakken, stapelgek werd ik ervan. De eerste partij was in de koude olie (nou ja, daar moet je je vingers ook niet instoppen hoor) gebakken, dus die waren veel te vet geworden, de tweede partij in te hete olie, en die waren te donkerbruin, en rauw van binnen. Brrr. Nee geef mij maar zo'n ding waar je de temperatuur kunt instellen. Maar goed, smaken verschillen, gelukkig!
Ik ga er ook geen oliebollen in bakken. Dat verpest je vet, en het stinkt.
Ik ga er wel gewoon in frituren.

En je kunt de temperatuur wel zo'n beetje regelen met zo'n pan hoor. Maar dat gaat meer op het gevoel (dus hoe het vet zich op dat moment gedraagt). Volgens mij noemen ze dat 'koken' met gevoel in plaats van erin kwakken, 3 minuten wachten en dan eruit halen

En waarom het lekkerder is? Ik zou hetzelfde vet gebruiken als in een friteuse, maar toch is het anders. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt met welk materiaal het verwarmt wordt. De patat komt er ook anders uit.
Daar komt ook nog eens een stukje 'nostalgie' bij kijken.

En pickup geeft in verhouding met een CD ook klote geluid met een hoop geruis etc, en TOCH zet ik regelmatig een plaat op, gewoon omdat het wat heeft. Jij niet?

pi_7388087
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik ga er ook geen oliebollen in bakken. Dat verpest je vet, en het stinkt.
Ik ga er wel gewoon in frituren.

En je kunt de temperatuur wel zo'n beetje regelen met zo'n pan hoor. Maar dat gaat meer op het gevoel (dus hoe het vet zich op dat moment gedraagt). Volgens mij noemen ze dat 'koken' met gevoel in plaats van erin kwakken, 3 minuten wachten en dan eruit halen

En waarom het lekkerder is? Ik zou hetzelfde vet gebruiken als in een friteuse, maar toch is het anders. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt met welk materiaal het verwarmt wordt. De patat komt er ook anders uit.
Daar komt ook nog eens een stukje 'nostalgie' bij kijken.

En pickup geeft in verhouding met een CD ook klote geluid met een hoop geruis etc, en TOCH zet ik regelmatig een plaat op, gewoon omdat het wat heeft. Jij niet?

Zeker wel, maar met patatjes bakken doe ik niet moeilijk en hebben we gewoon zo'n makkelijke "moderne" frietpan met frietjes uit de super

* heaven7 honger krijgt

pi_7393369
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 09:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

'k Bak m'n oliebollen ook niet in m'n frituurpan.. alleen al om het feit dat je oliebollen in de olie bakt.... niet in frituurvet

Ja, nee, natuurlijk bak ik ook geen oliebollen in frituurvet!! (Voor degenen die daar nooit over nagedacht hebben: als frituurvet afkoelt, stolt het, en jakkie, dat wil je niet in je oliebollen natuurlijk).
Nee, het gaat mij gewoon om het temperatuur kunnen regelen, en dat dat niet kan met een pan op het vuur.

Overigens: wij bakken de patatjes altijd in zonnebloemolie: veel gezonder en hartstikke lekker!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')