abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7329703
Jaja, je hebben het vast niet gelezen , maar Moredragons en ik gaan samen op kamers! Wens hier...

Nou kon ik niets vinden op fok hierover, niet echt duidelijk, dus dan maar een main topic: Ik ga op mezelf en neem mee!

Uit Huis.nl is een hele leuke site, maar nu is de vraag of jij nog tips hebt, sites weet, handige snelle recepten enzovoort!
maak me gek, en help ook andere een stukje verder!!

Jurian, het beste, tot later!
pi_7329875
Gefeliciteerd!
Uit huis gaan is leuk!

Tsja, wat heb je nodig... dat vershilt vaak wel van mens tot mens, de dingen waar ik niet zonder kan kun jij makkelijk missen en andersom.
Probeer voor jezelf eens na te gaan welke dingen je op een dag allemaal gebruikt en noteer die, doe bv. gewoon een bloknote in je broekzak en sta overal even bij stil. Als je iets gebruikt dat je in je nieuwe huis ook wilt schrijf je het gewoon op.
Met gebruiksvoorwerpen bedenk je er dan ook meteen bij welke bijkomende dingen je daarbij nog nodig kan hebben. (bv. afwasborstel levert al een teiltje op, afwasmiddel, theedoeken, handdoeken, afdruiprekje, waarbij je dan meteen weer doordenkt over was en droogmogelijkheden van de hand- en theedoeken, opbergplaatsen voor al die dingen ect.)

Maar de meeste dingen merk je pas als je er eenmaal woont hoor, dan merk je snel genoeg wat je mist!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7329923
Ehm...goed vast laten leggen wat van wie is. Niet om een domper op de vreugde te zetten, maar ALS het eventueel fout gaat dan voorkom je daarmee veel narigheid. Dus even nar een otaris ofzo lijkt me verstandig.

Maar voor de rest weet ik zogauw niet wat, maar wens jullie wel veel geluk op de nieuwe plek.

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_7329990
Kleinebehuizing.nl en Moredragons zijn twee vrienden die elkaar al 19 jaar kennen en het daarom aandurven samen op kamers te gaan
pi_7330001
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 12:11 schreef Nyame het volgende:
Gefeliciteerd!
Uit huis gaan is leuk!

Maar de meeste dingen merk je pas als je er eenmaal woont hoor, dan merk je snel genoeg wat je mist!

pi_7330019
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 12:22 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
Kleinebehuizing.nl en Moredragons zijn twee vrienden die elkaar al 19 jaar kennen en het daarom aandurven samen op kamers te gaan
Begrijp ik, maar toch rekening houdend met wat er mis zou kunnen gaan is toch niet zo onverstandig? Ik neem tenminste aan dat je (bijvoorbeeld) een brandverzekering hebt en dat is eigenlijk net zo iets.
beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_7330475
Het ligt er ook aan waar je gaat wonen en hoe. Ik heb nog nooit een notaris gezien, zelfs scheidingen gingen prima zonder. Ook zonder verzekeringen overleef je wel als je maar ziektekosten verzekerd bent. Wat wel zinnig is, is nagaan of je al een aansprakelijkheids, inbraak en brandverzekering hebt idd maar zelfs zonder kom je wel weg.

Bij het postkantoor kan je een lijst opvragen met een schema: wat te doen, merendeel is voor 'normale' burger-mensen die een huis gaan kopen of hun bedrijf verplaatsen maar het is wel handig om te weten wat je aan instanties af moet: post, telefoon, electra, burgelijke stand, eventuele verzekeringen en schuldeisers (stufi), bank/giro, dokter, ziekenfonds...

Verder moet je iedereen NU vertellen dat je op jezelf/gaat samenwonen: vooral familie enzo: dan krijg je nl vanalles. Vooral huishoudtextiel is een zware post onvoorzien: beddegoed, vitrages, gordijnen, vaatdoeken, vloerkleden... Op den duur wordt het vervelend te melden dat je nog steeds gebrek hebt aan iets of dat jij de oude spulletjes graag hebt maar nu op dit keerpunt in je leven kan je schaamteloos hun overdaad opvragen waar dat straks niet echt meer lukt. Profiteer dus van dit moment. Je kan nu ook makkelijk om geld vragen.

Wat heel belangrijk is al je gaat samenwonen is een plek van jezelf, desnoods een kast of koffer waar de ander niet in mag komen. Dit niet omdat je elkaar niet zou vertrouwen of geheimen wilt hebben maar om je individualiteit te waarborgen anders wordt je helemaal elkaar en elkaars leven.
Goede afspraken, dwz het als vrienden doornemen en inschatten is vaak voldoende, over de financien en het huishouden zijn ook belangrijk: dat je het van te voren eerlijk verdeeld en geen van de twee de sloof of financier hoeft te zijn.

Heel veel plezier en voorpret!!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 14-12-2002 13:08]

pi_7330968
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 11:54 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
Nou kon ik niets vinden op fok hierover, niet echt duidelijk, dus dan maar een main topic: Ik ga op mezelf en neem mee!
Dit zijn een paar van de 1488 zoekresultaten als je zoekt naar [kamers] op onderwerp en inhoud
op kamers?
op kamers en ouders
[op kamers] Tips?
Ik ga op kamers; iemand tips?
Op kamers
als je zoekt op [samenwonen] is dit van de 921 resultateno.a. wel wel een aardige:
Waar liep je tegen aan bij het samenwonen
ook zou je eens kunnen zoeken op [woning] en [huren] en [woning vriend]

Er zijn ook kwa eventuele belasting en uitkering nog wat bijkomstigheden

pi_7334293
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 13:03 schreef Lurky het volgende:
Het ligt er ook aan waar je gaat wonen en hoe. Ik heb nog nooit een notaris gezien, zelfs scheidingen gingen prima zonder. Ook zonder verzekeringen overleef je wel als je maar ziektekosten verzekerd bent. Wat wel zinnig is, is nagaan of je al een aansprakelijkheids, inbraak en brandverzekering hebt idd maar zelfs zonder kom je wel weg.

Bij het postkantoor kan je een lijst opvragen met een schema: wat te doen, merendeel is voor 'normale' burger-mensen die een huis gaan kopen of hun bedrijf verplaatsen maar het is wel handig om te weten wat je aan instanties af moet: post, telefoon, electra, burgelijke stand, eventuele verzekeringen en schuldeisers (stufi), bank/giro, dokter, ziekenfonds...

Verder moet je iedereen NU vertellen dat je op jezelf/gaat samenwonen: vooral familie enzo: dan krijg je nl vanalles. Vooral huishoudtextiel is een zware post onvoorzien: beddegoed, vitrages, gordijnen, vaatdoeken, vloerkleden... Op den duur wordt het vervelend te melden dat je nog steeds gebrek hebt aan iets of dat jij de oude spulletjes graag hebt maar nu op dit keerpunt in je leven kan je schaamteloos hun overdaad opvragen waar dat straks niet echt meer lukt. Profiteer dus van dit moment. Je kan nu ook makkelijk om geld vragen.

Wat heel belangrijk is al je gaat samenwonen is een plek van jezelf, desnoods een kast of koffer waar de ander niet in mag komen. Dit niet omdat je elkaar niet zou vertrouwen of geheimen wilt hebben maar om je individualiteit te waarborgen anders wordt je helemaal elkaar en elkaars leven.
Goede afspraken, dwz het als vrienden doornemen en inschatten is vaak voldoende, over de financien en het huishouden zijn ook belangrijk: dat je het van te voren eerlijk verdeeld en geen van de twee de sloof of financier hoeft te zijn.

Heel veel plezier en voorpret!!

Idd, goede afspraken maken is een heel belangrijk punt
Ik denk dan aan het boodschappen doen, stofzuigen, keuken opruimen etc etc etc...
Een goed idee is om een lijst op te hangen in de keuken ofzo

Thanks voor de tip iig

pi_7405492
iemand nog inventaristips?
www.uithuis.nl ken ik nu wel.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')