Onzin voor je LevenWelkom in ONZ en gefeliciteerd met je keuze deze FAQ te bestuderen.
Wat de neuk is Onzin voor je Leven?
Onzin voor je leven (ook wel ONZ of Onzin) is het forum waar je je kunt uitleven en eens even niet serieus kunt zijn.
Mooi! Dus één regel: geen regels???
Nee. Onzin heeft, naast de policy, net zoals de andere fora een aantal regels waar je je aan moet houden zodat iedereen lol heeft.
Wat mag er dan niet?
- Topics met alleen een smiley als first post.
- Topics met als topictitel "Ik ga..." en met een first post "Spruitjes eten".
- Veel topics openen in korte tijd (het welbekende spammen).
- Fotos van en URLs naar ranzigheden.
- Persoonlijke aanvallen en beledigingen.
- Lemmingen, ofwel het kopiëren van een bestaand topic en het veranderen van één letter of woord.
- Het opeenvolgend plaatsen van smileys in een topic.
- ICQ/MAIL/MSN-topics (Eej gare deurknop, kom je eten?)
Extra regels voor reeksen
- Geen eindeloze reeks smileys.
- Geen "hoi doei goeiemorgen ik ga naar de wc" en dergelijke.
- Niet kunstmatig hooghouden, het is geen hooghoudttopic.
LET OP!
- Vanaf nu zullen reacties met enkel een
of
smiley, reacties met "Kuttopic", "Slotje" of andere vergelijkbare opmerkingen worden weggeëdit. Ook verwijderen van dat soort posts is mogelijk, indien hierdoor een leuk topic kan worden gered. - Ook vragen we je om eerst goed na te denken voor je een topic opent. Ben je er niet zeker van dat het een leuk topic wordt, laat die knop dan gewoon even met rust.
- Reeksen die zich niet houden aan de bovenstaande extra regels voor reeksen worden onherroepelijk gesloten. Elke vervolg daarop dus ook.
WTF! Wat mag er dan in hemelsnaam wel?
- Simpelweg plezier hebben, gein uithalen en ook offtopic ouwehoeren is geen probleem.
- Naamtopics mogen hier, mits ze meer inhoud hebben dan "Eej Karel! Moe jij nou ook zo poepuh van die bruine bonen???"
- Parodieën, ofwel een ander topic kopiëren en er een volledig eigen draai aan geven. Let op met parodiëren uit R&P topics, het is niet de bedoeling mensen te kwetsen!
- Lurken

Hey! Wat de neuk! Ik heb een slotje op mijn topic!
Voor al dat soort vragen en overige kritiek hebben we een topic: [Centraal] Vragen en/of opmerkingen aan de mods . Spui het dus in dat topic en niet in Feedback.
Anders nog iets?
- De algemene FAQ (of huisregels) van Fok! gelden ook voor ONZ
- Modereren is mensenwerk en dus afhankelijk van interpretatie. Als je echt van mening bent dat je topic onterecht is gesloten, plaats dan een topic in Feedback, of spreek de verantwoordelijke moderators aan via e-mail: privateryan@fok.nl yvonne@fok.nl
Heel veel plezier in Onzin voor je Leven!
PR, yvonne en CartWOman
[Dit bericht is gewijzigd door CartWOman op 22-07-2003 19:55]