abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7302831
Lijfwacht Abou Jahjah is voortvluchtige gevangene

BRUSSEL -- Mohammed A. (23), één van de lijfwachten die AEL-leider Dyab Abou Jahjah na zijn vrijlating vorige dinsdag vergezelde, is een voortvluchtige gevangene. De man staat sinds mei vorig jaar onder elektronisch huisarrest. Een maand later legde hij zijn enkelband af en sindsdien is hij spoorloos. Dat hebben verschillende gerechtelijke bronnen gisteren aan De Standaard bevestigd.

Mohammed A. werd in januari 2001 veroordeeld tot vijf jaar cel omdat hij in Affligem de portier van een discotheek had neergeschoten. De portier, bokskampioen Ismaïl Abdoul, werd geraakt in benen, lies en geslachtsdelen. A. zit sinds november '99 in voorarrest. Hij komt al een tijd in aanmerking voor voorwaardelijke vrijheid.

Toen hij vorige week dinsdag tijdens een persconferentie opdook aan de zijde van Dyab Abou Jahjah, ging iedereen er van uit dat A. inderdaad voorwaardelijk vrij was.

Niets blijkt minder waar. Gerechtelijke bronnen bevestigden aan De Standaard dat Mohammed A. in mei 2002 vrijgelaten werd uit de cel en sindsdien theoretisch onder elektronisch toezicht staat. Elektronisch toezicht is een systeem waarbij gevangenen thuis hun straf mogen uitzitten. Ze moeten zich wel op vooraf afgesproken tijdstippen aanmelden op vooraf afgesproken plaatsen. Ze worden met de computer gecontroleerd via een enkelband die ze verplicht moeten dragen.

Mohammed A. maakte volgens gerechtelijke bronnen zijn enkelband al in juni 2002 los. Sindsdien wordt hij opgespoord.

AEL-leider Dyab Abou Jahjah reageerde gisteren verbaasd op het bericht. ,,Dat kan toch niet waar zijn? Ik ken A. persoonlijk niet. Hij is vorige dinsdag via via gevraagd om één keer als lijfwacht op te treden. Als het waar is wat u zegt, heeft de AEL een fout gemaakt. Maar hoe is het mogelijk dat die man dan nog vrij rondloopt? Ik zou haast gaan denken dat de politie een infiltrant op ons heeft afgestuurd om ons op die manier in diskrediet te brengen.''

Het kabinet van Justitie en het Antwerpse gerecht wilden gisteren geen commentaar kwijt. Zij zitten zeer verveeld met de zaak A. Mohammed A. loopt immers al zes maanden vrij rond en hij is ook vandaag nog steeds spoorloos. En dat ondanks het feit dat hij vorige week dinsdag prominent naast Abou Jahjah stond toen die de verzamelde pers toesprak.

12/12/2002 (me)

http://www.standaard.be/nieuws/binnenland/index.asp?articleID=DST12122002_001

Jahjah heeft wel een heel slecht geheugen. De beelden die dinsdag gemaakt zijn logen er anders niet om.

Maar uit dat via-via maak ik wel op dat de AEL criminele contacten heeft.

pi_7302937
Wel grappig, een topic waarvan je weet dat die op slot gaat .

Sja...........Mijn persoonlijke beeld is alleen maar bevestigd. Helaas. Maar weer kreeg mijn koppie gelijk.

pi_7302993
Hij lult zich er weer onderuit
ik mag hem echt niet.. Hij komt met woordspelletjes met téveel weg
komt

edit
gaat niet hierover trouwens

pi_7303021
quote:
AEL-leider Dyab Abou Jahjah reageerde gisteren verbaasd op het bericht. ,,Dat kan toch niet waar zijn? Ik ken A. persoonlijk niet. Hij is vorige dinsdag via via gevraagd om één keer als lijfwacht op te treden. Als het waar is wat u zegt, heeft de AEL een fout gemaakt. Maar hoe is het mogelijk dat die man dan nog vrij rondloopt? Ik zou haast gaan denken dat de politie een infiltrant op ons heeft afgestuurd om ons op die manier in diskrediet te brengen.''
Tuurlijk, een ander de schuld geven van je eigen onnozelheid, dat lost het probleem op.

edit- generaliseren doe je maar ergens anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 12-12-2002 23:14]

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
pi_7303146
edit: flame

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 13-12-2002 01:02]

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
  vrijdag 13 december 2002 @ 00:59:43 #6
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7305467
waarom krijgik toch het idee dat aa_koch straks OF een ban of een vreselijke waarschuwing gaat krijgen?

verder vind ik dat die AEL maar moet stoppen. ze zijn al criminelen (jaja dan), ze hebben criminele contacten, ze hitsen mensen op om niet te integreren want dat is maar zinloos etc etc.

kappen die handel.

de moslims stonden al erg in de stront vanwege de kleine groepen ontwetenden en relschoppers en nu dit weer.

de AEL graaft zijn eigen graf heb ik het idee.

pi_7306701
quote:
Op donderdag 12 december 2002 23:04 schreef battlesickloner het volgende:
Maar uit dat via-via maak ik wel op dat de AEL criminele contacten heeft.
Dat de AEL criminele contacten heeft zou best kunnen, maar het lijkt me sterk dat Jahjah echt wist dat deze man voortvluchtig is. Zo dom zal hij toch niet zijn lijkt mij?? Hij weet toch dat die man op tv kan komen na zo'n rechtzaak? Hij weet toch dat het stikt van de politie daar? Jahjah lijkt me absoluut niet dom en zo'n risico zou zelfs de domste sukkel niet nemen.

En zo afhankelijk ben je niet van een bepaalde bodyguard, dus waarom een voortvluchtige nemen. Het kost geen enkele moeite om een ander te nemen. Desnoods eentje die wel echt vrij is, mochten ze zo graag iemand uit het criminele circuit op die plaats hebben.

Krekker is de bom!
pi_7306906
quote:
Op donderdag 12 december 2002 23:04 schreef battlesickloner het volgende:

Lijfwacht Abou Jahjah is voortvluchtige gevangene

Voortvluchtige veroordeelde bedoel je denk ik?

(zodra iemand voortvluchtig is kun je niet meer spreken van een gevangene immers)

Vreemde topictitel hoor.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_7307901
Hier wordt je als het goed is een keer doorgelicht/gescreend voor je ergens als bodyguard aan de gang kan...
bij de AEL is screenen nergens voor nodig... ze zouden er toch geen van allen doorkomen...

maar ik denk toch ook dat jahjah het niet geweten heeft, hoe idioot dat ook is... want stiekum is het toch wel een heeel slim mannetje, een beetje een Adolfje.

En dan zeiden ze wat van onze weilen meneer Fortuyn...
het zijn gewoon stakkers bij de AEL, waartegen ik ga demonstreren als ze hier wat poot in de aarde krijgen...

I am the god of hell fire... and i bring you.... FIRE!
pi_7319292
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 03:39 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vreemde topictitel hoor.
Hij is
1 gevangene (als ze hem tegenkomen zouden ze hem terug in een kooi moeten steken)
2 voortvluchtig oftewel op de loop voor de politie.

Maar goed, als jij de term ontsnapte gevangenen prefereert.

zondag 15 december 2002 @ 19:49:30 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7352560
Hij zal ongetwijfeld niet de enige zijn in die klote-organisatie.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 15 december 2002 @ 20:19:54 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_7353251
Tja het zijn immers de vertegenwoordigers van de Europese Arabieren, als ze allemaal normale mensen waren geweest was het weer een foute afspiegeling van de achterban
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')