abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7300862
Bij mij is sinds kort Schizofrenie vastgestelt. Zijn er hier nog andere personen met Schizofrenie. Graag wil ik contact met jullie. Ik zit op dit moment zwaar in een gat
pi_7300945
Is het dan echt zo dat je een ander persoon hoort praten in je hoofd of zie je alleen hallucinaties?

Sterkte iig verder!!

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7300993
Eventjes verplaatst van Lifestyle naar Relaties & Psychologie, ik denk dat het daar wat beter op zijn plek is.

En heel veel sterkte!

pi_7301010
edit: offtopic en niet grappig

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 12-12-2002 22:28]

pi_7301025
edit: offtopic

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7301029

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 12 december 2002 @ 22:01:36 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7301141
Ik heb geen schizofrenie......ik heb wel een borderline persoonlijkheids stoornis en last van psychoses en derealisatie.....misschien kan ik wat voor je betekenen?
pi_7301302
* Shmoooooooppppppyyyyyyy
Riiiiiiiiiipppppllllleeeeyyyyyyyyyy!!!!!!!!*

Voor topicstarter, sterkte, hoop dat je iemand vindt aan wie je iets hebt.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 12 december 2002 @ 22:11:10 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7301390

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 12-12-2002 22:29]

pi_7301559
Nou nou, kinderen. Kan de toon wat milder in dit topic? * Isabeau kijkt een beetje boos

ni_be: hopenlijk vind je een paar mensen om mee te praten, misschien niet via Fok want het puberale secreten gehalte is hier helaas af en toe nog erg hoog Sterkte er in ieder geval mee *knuffel*

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7301627
Wij wensen jullie veel sterkte.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7301700
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:19 schreef Argento het volgende:
Wij wensen jullie veel sterkte.
Grappig, maar dat is niet schizofrenie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 12 december 2002 @ 22:22:47 #13
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_7301717
Ik heb zelf (gelukkig) geen last van schizofrenie, maar ik vraag me af hoe het bij je geconstateerd is. Waar had je last van? Voel je je zeg maar meerdere persoonlijkheden? Of is dat weer iets heel anders?
En......is het te genezen? Of weet je dat nog niet?

Heel veel sterkte in ieder geval!

moeje ook nog een pepernoot?
pi_7301759
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-edit-kappen met dat gekleuter

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 22-01-2003 19:41]

And then there were syntax-errors
pi_7301788
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook niet grappig

Maar heeft de topicopener hier al gekeken: http://schizofrenie.pagina.nl/ . Ziet er volgens mij wel goed uit.

Ik hoop dat je de meest opmerkingen hier gewoon kan negeren, want je zult hier zeker wel een luisterend oor kunnen aantreffen.

Sterkte.

pi_7301856
verdomme
wat is schizofrenie dan wel?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7301857
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:22 schreef pebbje het volgende:
Voel je je zeg maar meerdere persoonlijkheden? Of is dat weer iets heel anders?
En......is het te genezen? Of weet je dat nog niet?
Ja, dat is dus iets heel anders. Alleen de media (met name films) hebben ons jarenlang doen geloven dat een schizofreen nooit alleen is, dat idee.

Schizofrenie is een rotaandoening waar je niet 1,2,3 vanaf komt. Het is vaak wel geheel te genezen, gelukkig wel. Bij schizofrenie heb je vaak last van hallucinaties en dat kunnen bijvoorbeeld stemmen in je hoofd zijn die tegen jou of over jou of met elkaar praten (auditieve hallucinaties). Andere soorten hallucinaties kunnen zijn dat je 'geesten' ziet of dingen ruikt of zelfs het gevoel hebt dat er iemand aan je zit. De hallucinaties zijn maar een aspect van schizofrenie, er zijn er nog veel meer. Dat je multipele persoonlijkheden hebt is een geheel andere aandoening (met een nieuwe naam waar ik nu even niet op kom, maar de oude naam was multiple personality disorder)

pi_7301885
Buitenzintuiglijke waarnemingen?
  donderdag 12 december 2002 @ 22:31:50 #19
22259 Fogerty
slapende account
pi_7301977
Ik weet er eigenlijk helemaal niets van en kan dus weinig voor je betekenen, maar ik dacht wel dat schizofrenie in periodes/vlagen komt en dat zou betekenen dat je nu dan misschien in een echte kutperiode zit, maar er komen ook betere tijden waarin de schizofrenie bijna helemaal verdwenen lijkt of misschien ook wel gewoon is. Er zijn ook goeie medicijnen voor dacht ik, toch Isabeau?

In ieder geval heel veel sterkte.

Hieperdepiep hoera!
  donderdag 12 december 2002 @ 22:32:31 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7301994
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:27 schreef Isabeau het volgende:

Dat je multipele persoonlijkheden hebt is een geheel andere aandoening (met een nieuwe naam waar ik nu even niet op kom, maar de oude naam was multiple personality disorder)

Dat heet een dissociatieve identiteits stoornis dacht ik
pi_7302077
-edit: nm.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-12-2002 22:37]

pi_7302086
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:32 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

.. nee, dat is weer iets anders, volgens mij..

Ontopic:
Ik vond het heel rot hoe er er op je beginpost gereageerd werd,
helaas heb ik geen ervaringen hiermee, en kan ik je ook niet echt verder
helpen.. Ik wens je wel heel veel sterkte
(Maar daar heb je natuurlijk niks aan )

Wolkje

pi_7302088
Hee neem even contact met me op, jdgff@hotmail.com en zeg me hoe ik je kan bereiken (msn / icq / whatever?)
Verschillende mensen in mijn omgeving hebben ermee te maken gehad, zou graag met je erover praten .
pi_7302093
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:32 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dissociatieve persoonlijkheidsstoornis klinkt me wel bekend. Cursus psychiatrie is alweer een tijdje geleden...

En er zijn inderdaad uitstekende medicijnen (met name antipsychotica) voor te krijgen die meestal ook verbazingwekkend goed werken.

pi_7302118
quote:
Op donderdag 12 december 2002 22:28 schreef Argento het volgende:
Buitenzintuiglijke waarnemingen?
Zoiets?
Een oom van mij had ook schizofrenie
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: