quote:hij's cool
Op woensdag 11 december 2002 23:12 schreef Wicha het volgende:
Goh, onze nationale troetel-nazi zit ook in het publiek
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:12 schreef Wicha het volgende:
Goh, onze nationale troetel-nazi zit ook in het publiek
quote:"Die mensen kiezen daar toch zelf voor?"
Op woensdag 11 december 2002 23:18 schreef CloudBox het volgende:
Emilie: "Twee jaar terug was ik 2 weken lang een zwerver en heb ik gezien hoe een prosituee van 11 vermoord werd"
Maar goed: Nee zegt 66%, Ja zegt 33%. Beter dan Winnie, dus.
quote:ene M. Jakson
Op woensdag 11 december 2002 23:11 schreef CloudBox het volgende:
Wat is de definitie van 'Blanke neger?'.
quote:Maar wel uiterst vermakelijk.
Op woensdag 11 december 2002 23:24 schreef CloudBox het volgende:
Wat een dom programma.
J.
quote:Dat is niet wat hij zei, werkloos willen blijven is een keuze, waar je iemand vrij in moet laten. Geen betutteling.
Op woensdag 11 december 2002 23:16 schreef Zander het volgende:
Ratelband bakt er niks van: "Werkloos zijn is een eigen keuze"
Eerlijk gezegd vond ik Emiel geen poep praten, alleen of dat in de politiek toepasbaar is als beweging?
Waar ik me meer aan stoorde was die presentator, is dat dezelfde meneer, die columns schrijft in de Volkskrant?
Wat een slapjanus.
quote:Okee, ik vatte het inderdaad verkeerd samen, ik was ondertussen nog aan het kijken
Op woensdag 11 december 2002 23:53 schreef milagro het volgende:
Dat is niet wat hij zei, werkloos willen blijven is een keuze, waar je iemand vrij in moet laten. Geen betutteling.
Werkloos zijn daar kun je niets aan doen, maar je kunt de verplichte vrije tijd wél gebruiken om je horizon te verbreden, een studie te gaan volgen en je niet blind staren op alleen vacatures gelijk aan de baan die je had. Een kans om het roer om te gooien, maar daar moet je dan wel voor kiezen. Doe je dat niet en berust je in je lot, dan moet je de gevolgen ook voor lief nemen.
Ergens heeft hij ook wel gelijk, mensen die er niets aan doen om zelf uit hun werkloze situatie te komen verdienen ook niet echt beter. Maar verder proef ik toch een beetje uit zijn verhaal dat mensen die wel hun best doen ook automatisch wel weer op de rails komen. Het zalvende 'you can make it if you try' - praatje van de 'positief denken-goeroe'. Terwijl dat toch naar mijn mening wel iets al te optimistisch is.
Interessant is dat de presentator (die inderdaad niet al te best is) vroeg of dat nou ook voor integratie moest gelden: mensen moeten zelf maar weten of ze willen integreren of niet.
Verder deed Ratelband van de drie geinterviewde lijsttrekkers het wel het best, hij bleef tenminste een beetje rustig.
quote:Voor integratie geldt precies hetzelfde, wil je niet, prima, maar dan ook niet zeuren dat je niet "meetelt" of dat zo voelt.
Op donderdag 12 december 2002 00:13 schreef Zander het volgende:[..]
Okee, ik vatte het inderdaad verkeerd samen, ik was ondertussen nog aan het kijken
Ergens heeft hij ook wel gelijk, mensen die er niets aan doen om zelf uit hun werkloze situatie te komen verdienen ook niet echt beter. Maar verder proef ik toch een beetje uit zijn verhaal dat mensen die wel hun best doen ook automatisch wel weer op de rails komen. Het zalvende 'you can make it if you try' - praatje van de 'positief denken-goeroe'. Terwijl dat toch naar mijn mening wel iets al te optimistisch is.
Interessant is dat de presentator (die inderdaad niet al te best is) vroeg of dat nou ook voor integratie moest gelden: mensen moeten zelf maar weten of ze willen integreren of niet.
Verder deed Ratelband van de drie geinterviewde lijsttrekkers het wel het best, hij bleef tenminste een beetje rustig.
En ja hij stelt het ook erg (te) positief allemaal, maar beter zo dan omgekeerd. Er zijn gewoon teveel mensen die bij voorbaat al bij de pakken neer gaan zitten, want "het heeft toch geen zin, want het werkt toch niet want het heeft in het verleden ook nooit gewerkt, dus waarom zou ik nog wat proberen"...
Ik kan toch niet op de naam van die columnist van de VK komen..als het dezelfde is, die altijd van de felle stukken schrijft, zo vol van zijn eigen gelijk, altijd wat neerbuigend over de meningen die hij niet deelt...van die felheid zag ik nu niets terug
quote:Okee, maar aan autochtonen is toch echt niet meer te verkopen dat integratie maar moet plaatsvinden op basis van vrijblijvendheid. Zelfs Rob Oudkerk vond deze week in Nova dat er maar sancties moesten komen voor immigranten die pertinent weigeren zich in te spannen om te integreren.
Op donderdag 12 december 2002 00:23 schreef milagro het volgende:
Voor integratie geldt precies hetzelfde, wil je niet, prima, maar dan ook niet zeuren dat je niet "meetelt" of dat zo voelt.
De presentator heet Pieter Hilhorst, en volgens de 'Voor je kiezen'-site schrijft hij inderdaad columns in de Volkskrant.
quote:Nee ik vind ook niet dat je het op zijn beloop moet laten, die integratie.
Op donderdag 12 december 2002 00:31 schreef Zander het volgende:[..]
Okee, maar aan autochtonen is toch echt niet meer te verkopen dat integratie maar moet plaatsvinden op basis van vrijblijvendheid. Zelfs Rob Oudkerk vond deze week in Nova dat er maar sancties moesten komen voor immigranten die pertinent weigeren zich in te spannen om te integreren.
De presentator heet Pieter Hilhorst, en volgens de 'Voor je kiezen'-site schrijft hij inderdaad columns in de Volkskrant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |