Ik leef (eet) sinds een paar maanden eigenlijk voornamelijk op fastfood en kant en klaar dingen (jaja, ook Struyks) uit de winkel en ben dat eigenlijk een beetje zat. Ik zoek dus (het liefst niet TE moeilijke) recepten voor 1 persoon.
Lassagenette lukt me, ik heb een wok, veel andere pannen en een magnetron plus een elektrische oven dus wie heeft voor mij een lekker recept? (aub. geen vis of kip)..
en wanneer je wat maakt voor 2 personen, doe je wat overblijft in de vriezer zodat je dat de volgende keer alleen maar hoeft op te warmen!
Kan je vaker doen met 1 verpakking, en naar eigen lust maken
//edit n.a.v. gezeur over mn spelling
[Dit bericht is gewijzigd door Gertjuh.dot.TK op 10-12-2002 19:01]
quote:Tip: koop een wok.
Op dinsdag 10 december 2002 16:01 schreef damienfromhell het volgende:
ik wil het ook wel weten. Ik eet ook alleen maar chinees, kant en klaar dingen, pizzaen doner. Heb alleen een koekepan
Heb ik 2x gegeten (en is erg lekker):
-250 gram shoarma
-250 gram tauge
-zo'n bak knoflooksaus van de Duyvis (ofzo)
Bij elkaar in de wok donderen..roerbakken gedurende 5 minuten..
op een bord donderen, knoflooksaus erbij...
MJAMMIE!!!
quote:Ehh, recept dan graag? Op een of andere manier heb ik een hekel aan invriezen. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon een recept/maaltijd voor 1 persoon te krijgen zonder dat je (ok, ik) meteen voedsel in moet vriezen?
Op dinsdag 10 december 2002 16:03 schreef poep het volgende:
aardappeltjes met groente en vlees kan makkelijk voor 1 persoon!en wanneer je wat maakt voor 2 personen, doe je wat overblijft in de vriezer zodat je dat de volgende keer alleen maar hoeft op te warmen!
quote:Gadverdamme... dat is wel heel simpel en heel ranzig
Op dinsdag 10 december 2002 16:06 schreef jacko het volgende:[..]
Tip: koop een wok.
Heb ik 2x gegeten (en is erg lekker):
-250 gram shoarma
-250 gram tauge
-zo'n bak knoflooksaus van de Duyvis (ofzo)Bij elkaar in de wok donderen..roerbakken gedurende 5 minuten..
op een bord donderen, knoflooksaus erbij...
MJAMMIE!!!
In principe is bijna alle groente geschikt. De volgorde waarin je ze in de doet hangt een beetje van je smaak af, maar in principe gewoon hetgeen met de langste gaartijd het eerst.
en wil je niets in de koelkast hoeven doen dan haal je een zak voorgesneden groente (verkrijgbaar in verschillende variaties bij iedere supermarkt)
[Dit bericht is gewijzigd door Nyame op 10-12-2002 16:10]
quote:Neeheee!!!! Ik wil recepten ZONDER invriezen!!!
Op dinsdag 10 december 2002 16:06 schreef engeltje_1983 het volgende:
Pasta, dan maak je gewoon voor 2x klaar, en de helft stop je in de koelkast en dan heb je n dag later weer.
Of andijviestampot: koop aardappelen en 2 eitjes, snij rauwe andijvie in stukjes, en mix t met een hoop curryketchup door elkaar.
quote:PanneNkoeken...(sorry, kon het niet laten ;-) )
Op dinsdag 10 december 2002 16:03 schreef Gertjuh.dot.TK het volgende:
pannekoeken, gewoon het beslag van te voren afwegen enzo.Kan je vaker doen met 1 verpakking, en naar eigen lust maken
Goed idee, hoewel ze kant klaar ook lekker zijn. Wist je trouwens dat panneNkoeken met sla erg lekker zijn?
Volgens de vrouw een goede site waar je recepten kan vinden die En smakelijk zijn En snel klaar zijn.
-fruit wat ui in een pan
-mieter er een brok gehakt door en stamp dat fijn
-gooi er een blik of 2 chili (kidney) bonen door
-ketchup, chilisaus, paprikapoeder en evt. zout en peper toevoegen
-stukjes ananas en mais erbij
effe laten pruttelen tot je een lekkere massa chili hebt...
gewoon recepten zonder invriezen graag..voor 1 persoon...
Er zijn meer dan 2.000.000 mensen aleenstaand in dit (nu) koude kikkerlandje. Vriezen die allemaal alleen maar in?????
quote:Bij de supermarkt kan je een hoop groenten (andijvie, sperzieboontjes, spruitjes) ook gewoon afwegen en dus zelf je hoeveelheden bepalen. Sommige supermarkten hebben ook verpakkingen met 1 hamburgers, tartaartje, saucijsje. En anders kan je nog altijd een verpakking met 2 stuks vlees kopen en er 1 invriezen (rauw dus).
Op dinsdag 10 december 2002 16:07 schreef jacko het volgende:[..]
Ehh, recept dan graag? Op een of andere manier heb ik een hekel aan invriezen. Het moet toch mogelijk zijn om gewoon een recept/maaltijd voor 1 persoon te krijgen zonder dat je (ok, ik) meteen voedsel in moet vriezen?
Nog een topic met leuke recepten en praktische tips : Tha Fok!Kitchen, cool quick cooking
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 10-12-2002 16:16]
water+zout+scheutje olijfolie aan de kook brengen
spekjes bakken
2 eieren scheiden, dooiers in een kom, eiwit bij spekjes meebakken en roeren
pasta in het water doen
bij de dooiers gooi je een half pakje geraspte kaas en een pakje creme fraiche en de spekjes met het iewit. goed roeren.
pasta afgieten en die ei/kaas/spek prut erbij. Even mengen, klaar. Rest van de kaas kun je er op je bord bijdoen. dit is wel voor 2 personen, maar als je honger hebt kun je het in je eentje ook wel op. Bereidingstijd, ongeveer 10 minuten. wil je gezond eten, eet er sla bij
quote:Klinkt goed..en heb je ook een recept voor 1 persoon zonder op de kliekjes-tour te gaan?
Op dinsdag 10 december 2002 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Bij de supermarkt kan je een hoop groenten (andijvie, sperzieboontjes, spruitjes) ook gewoon afwegen en dus zelf je hoeveelheden bepalen. Sommige supermarkten hebben ook verpakkingen met 1 hamburgers, tartaartje, saucijsje. En anders kan je nog altijd een verpakking met 2 stuks vlees kopen en er 1 invriezen (rauw dus).
Verder kan je pasta ook voor 1 persoon maken. Gewoon gehakt bakken, in stukjes gesneden uitje erbij, in stukjes gesneden paprika erbij, een paar tomaten. Die saus een tijdje laten pruttelen (eventueel nog kruiden erbij) en ondertussen de pasta/macaroni laten koken.
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 16:16 schreef Byte_Me het volgende:
spaghetti carbonara, simpeler kan haast niet.water+zout+scheutje olijfolie aan de kook brengen
spekjes bakken
pasta in het water doen
bij de dooiers gooi je een half pakje geraspte kaas en een pakje creme fraiche en de spekjes met het iewit. goed roeren.
pasta afgieten en die ei/kaas/spek prut erbij. Even mengen, klaar. Rest van de kaas kun je er op je bord bijdoen. dit is wel voor 2 personen, maar als je honger hebt kun je het in je eentje ook wel op. Bereidingstijd, ongeveer 10 minuten. wil je gezond eten, eet er sla bij
Ach, dat eier-scheiden zal ik nog wel leren. Ziet er lekker uit. Meer! Meer! ;-)
quote:Wat bedoel je met de kliekjes toer?
Op dinsdag 10 december 2002 16:17 schreef jacko het volgende:[..]
Klinkt goed..en heb je ook een recept voor 1 persoon zonder op de kliekjes-tour te gaan?
Dat pasta-recept is al voor 1 persoon.
Aardappels kan je ook gewoon voor 1 persoon schillen, 1 stuks vlees en 1 van die zelf af te wegen groentes erbij en je kan alweer heel wat maaltijden met verschillende combinaties verzinnen.
Schil enkele aardappelen en rasp deze.
Knijp het vocht eruit en vang dit op in een bord.
Snij een uitje en doe deze bij de geraspte aarappelsliertjes. Voeg daar nog een eidooier, maggi (of wat zout) en peper aan toe.
het vocht van de aardappels langer dan 5 minuten laten staan en vervolgens het vocht afgieten. Het achtergebleven zetmeel bij de rest voegen en door elkaar roeren.
Bakken in koekepan op hoor vuur en nog wat zout toevoegen. Lekkerrrrr en klaar binnen een kwartiertje.
Voor de variatie kun je een stuk vlees erbij bakken en wat groenten klaarmaken.
quote:Mjammie! Klinkt bijna zo lekker al aardappel-panneNkoek. Tnx..
Op dinsdag 10 december 2002 16:21 schreef PimpShaggy het volgende:
duitse Reibekuchen:Schil enkele aardappelen en rasp deze.
Knijp het vocht eruit en vang dit op in een bord.
Snij een uitje en doe deze bij de geraspte aarappelsliertjes. Voeg daar nog een eidooier, maggi (of wat zout) en peper aan toe.
het vocht van de aardappels langer dan 5 minuten laten staan en vervolgens het vocht afgieten. Het achtergebleven zetmeel bij de rest voegen en door elkaar roeren.
Bakken in koekepan op hoor vuur en nog wat zout toevoegen. Lekkerrrrr en klaar binnen een kwartiertje.
Voor de variatie kun je een stuk vlees erbij bakken en wat groenten klaarmaken.
![]()
![]()
kruiden kun je naar eigen smaak toevoegen en alle ingredieten zijn in alle wenselijke hoeveelheden te koop.
Bedoel je zoiets?
quote:Dit ga ik eten vanavond.
Op dinsdag 10 december 2002 16:16 schreef Byte_Me het volgende:
spaghetti carbonara, simpeler kan haast niet.water+zout+scheutje olijfolie aan de kook brengen
spekjes bakken
pasta in het water doen
quote:Yep, dat van die pasta begreep ik. Maar (bijvoorbeeld) daat recept van de chili zag ik toch meer als "vries de rest in".
Op dinsdag 10 december 2002 16:21 schreef Jojogirl het volgende:
Wat bedoel je met de kliekjes toer?Dat pasta-recept is al voor 1 persoon.
Aardappels kan je ook gewoon voor 1 persoon schillen, 1 stuks vlees en 1 van die zelf af te wegen groentes erbij en je kan alweer heel wat maaltijden met verschillende combinaties verzinnen.
Maar ik heb zo links en rechts al wat fijne tips gezien (hoewel ik niet zo'n aardappel, groente-en vlees liefhebber ben). Ik hoop dat er nog wat recepten meer komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |