abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3430067
oooooo wat leuk!!!
ik spaarde vroeger ook Enid Blyton boekjes, ik heb bijna alle series compleet (staan helaas nog bij mijn ouders bij gebrek aan ruimte op mijn studentenkamer). De losse boeken vond ik vaak te 'kinderachtig' (als je 12 bent vind je veel kinderachtig), maar de 5 en de avonturenreeks vond ik geweldig..... de meeste heb ik trouwens in een tweedehandsboekenwinkeltje gekocht: niet zo'n 'slechte', maar een echt ouderwets winkeltje waar ik hele middagen kon rondneuzen.... krijg hier echt nostalgische gevoelens bij...
  vrijdag 8 maart 2002 @ 20:13:04 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_3430237
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 19:48 schreef joepiedepoepie het volgende:
oooooo wat leuk!!!
ik spaarde vroeger ook Enid Blyton boekjes, ik heb bijna alle series compleet (staan helaas nog bij mijn ouders bij gebrek aan ruimte op mijn studentenkamer). De losse boeken vond ik vaak te 'kinderachtig' (als je 12 bent vind je veel kinderachtig), maar de 5 en de avonturenreeks vond ik geweldig..... de meeste heb ik trouwens in een tweedehandsboekenwinkeltje gekocht: niet zo'n 'slechte', maar een echt ouderwets winkeltje waar ik hele middagen kon rondneuzen.... krijg hier echt nostalgische gevoelens bij...
Ik verbeeldde me altijd dat ik meedeed aan de avonturen en dat ik dus midden in de nacht op een eiland zat ofzo of de dief moest vangen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_3434850
ik ook! wie was jij? ik george... ik merk echt dat ik veel te lang niet meer naar die boekjes heb gekeken.... ik weet bijna niets meer!
  zaterdag 9 maart 2002 @ 09:00:29 #29
1762 YPPY
Yppiaans
pi_3434948
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 05:24 schreef joepiedepoepie het volgende:
ik ook! wie was jij? ik george... ik merk echt dat ik veel te lang niet meer naar die boekjes heb gekeken.... ik weet bijna niets meer!
Ik was een combinatie van Dick en Julian. Soms vond ik dat ze te vergingen (Julian) en soms dacht ik 'stelletje watjes, zoek die trein gewoon!' (Dick)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 10 maart 2002 @ 14:39:03 #30
1762 YPPY
Yppiaans
pi_3446518
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 20:03 schreef Rewimo het volgende:

Ha die YPPY, heb je ons eindelijk herkend?

Welke boeken heb je liggen? Want qltel wil ze kennelijk niet, maar ik misschien wel

Ik heb je vraag maar even naar dit topic verplaatst. Dat lijkt me iets toepasselijker.

De volgende boeken heb ik dubbel:
het lijstje is nogal oud en de boeken met FRANK erachter heb ik allemaal nog geloof ik. Hij wilde ze ineens niet meer ofzo

De 5 Detectives: (allemaal pockets)
- (15) de verborgen tunnel (witte zijkant, voorin het restje van een
sticker)
- (14) de vreemde waarschuwingen (oranje zijkant, oud bibliotheekboek)
- (2)het raadsel van de verdwenen kant (oranje zijkant, nog nieuw)
- (3) het geheim van de verborgen kamer (wit, niet zo'n goede staat) (FRANK)
- (4) het raadsel van de boze brieven (wit, kaft beschadigd) (FRANK)
- (7) de verdachte poes (oranje, los in band)
- (11) de geheimzinnige roof (wit, voorin staat een naam) (FRANK)

De Vijf (allemaal pockets met witte kaft)
- (2) en de geheime doorgang (FRANK)
- (5) in een kampeerwagen
- (9) op avontuur (FRANK)
- (10) op trektocht

Avonturenserie:
- rivier
- vallei
- kasteel

Pitty (pockets, witte zijkant)
- 3e jaar (naam voorin)
- 4e jaar (sticker voorin)
- 5e jaar (goede staat)
- 6e jaar (goede staat)

Dolle tweeling (allemaal pockets)
- in opstand (witte zijkant, naam voorin)
- avontuur (heb ik 2 keer dubbel, erg he?) (1x naam voorin, 1x niet
zo'n goede staat)
- overwint (naam voorin, redelijke staat)

En verder:
- de grootste belhamel als klassevertegenwoordigster
- De Vijf en het gehieim van de spooktrein (spelboek)
- De Vijf en de strandjutterstoren (spelboek)

*OUD heilige*
  zondag 31 augustus 2003 @ 18:20:48 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_12853116
Ik zat net op een site te kijken, en daar hadden ze nog een aantal oude boekjes van Enid Blyton, voor maar een paar euro per stuk...

En ja hoor, daar vond ik Het Circus Galliano tussen... Maar nu de hamvraag... Weet iemand waar ik de andere delen kan vinden?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_12854260
Ook op ebay achtige sites, de boekenmarkt van de v&d en best veel op boekenmarkten.
Het zijn trouwens geen oude boekjes, ik heb ze een paar jaar geleden nog nieuw gekocht. Een oudere druk ben ik nog niet tegengekomen.
*OUD heilige*
pi_12854330
* veldmuis gaat op zolder es snuffelen, heb er ook stapels van gelezen, heb eigelijk alleen de blauwe boekjes, met een paar rommelmarkt-uitzonderingen .
pi_12854430
Bedoel je de serie van De Vijf? Die zijn blauw. De nieuwste druk is ook blauw, maar hardcover en helemaal bewerkt.
Ook een leuk topic: Enid Blyton
*OUD heilige*
pi_12854532
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 19:24 schreef YPPY het volgende:
Bedoel je de serie van De Vijf? Die zijn blauw. De nieuwste druk is ook blauw, maar hardcover en helemaal bewerkt.
Ook een leuk topic: Enid Blyton
'k heb de blauwe met de slappe kaftjes..

verder nog witte met rode letters en een rode met witte letters..zo'n half stripboek eigelijk

Maar! Wat is Enid blyton De vijf boekjes gezocht (en andere)

pi_12854632
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 19:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

'k heb de blauwe met de slappe kaftjes..

verder nog witte met rode letters en een rode met witte letters..zo'n half stripboek eigelijk

Maar! Wat is Enid blyton De vijf boekjes gezocht (en andere)

De Vijf dus. Die zijn nog niet zo heel oud. Daarvoor had je nog witte kaften die ongeveer even oud zijn als de rode kaften. Die boekjes zijn trouwens niet geschreven door Enid Blyton, maar door Claude Voilier. Deze pockets vind je veel op rommelmarkten en boekenburzen.

Dat is een plaatje van een reclame uitgave die bij een blad voor ouders zat. Er staat informatie in over de nieuwe druk en ook een stuk van een verhaal.

*OUD heilige*
pi_12854834
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 19:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

De Vijf dus. Die zijn nog niet zo heel oud. Daarvoor had je nog witte kaften die ongeveer even oud zijn als de rode kaften. Die boekjes zijn trouwens niet geschreven door Enid Blyton, maar door Claude Voilier. Deze pockets vind je veel op rommelmarkten en boekenburzen.

Hmz, ik ga toch es zoeken om het compleet te maken, al gaat het maar om het idee, heb ze vroeger echt veel gelezen .
Die rode vond ik trouwens net wat minder, ook omdat er veel tekeningen in stonden.. .
quote:
Dat is een plaatje van een reclame uitgave die bij een blad voor ouders zat. Er staat informatie in over de nieuwe druk en ook een stuk van een verhaal.
Hmz, geen nieuwe boekjes dus
pi_12854979
Ik heb in het andere topic op je gereageerd, dan houden we dit voor het ruilen.

Enid Blyton daar dus

*OUD heilige*
  woensdag 8 september 2004 @ 20:56:21 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_21825313
Yppy, welke boekjes zocht jij nog? Het boekenwinkeltje in Haaksbergen stopt er binnenkort mee, misschien hebben die wat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_21826201
Van De Vijf heb ik alles, ik zoek alleen nog wat zeldzamere boeken die een gemiddelde winkel niet heeft en die moeten er wel (naar verhouding) goed uitzien. Staan ze toevallig online?

Bedankt dat je aan me dacht.
*OUD heilige*
  donderdag 9 september 2004 @ 22:14:50 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_21848103
Op www.boekenthil.nl staat een heleboel online (leuke vrouw, kwam haar vandaag nog tegen bij de chinees), maar dat is niet het winkeltje wat ik bedoelde.

Die heeft volgens mij nog niets online. Als je mij een mailtje stuurt met de boeken kan ik dat wel doorspelen, een oud-klasgenootje van mij werkt in het winkeltje. Dan kunnen we ze daar in de computer vergelijken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')