quote:Mee eens, ik vind hem ook angstaanjagender worden, gevaarlijke man.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:04 schreef tvlxd het volgende:
Ik vind hem steeds enger.
Daar vergist u zich in. Dit recht is bij Europees verdrag geregeld. Is uw assimilatie soms een wet? Zoek dat maar even zelf uit.
Wat is er trouwens aan de hand met de mensen hier op deze exclusief witte website..? De een vindt een Arabier nog enger dan de andere... Argumenten daarvoor worden niet genoemd...
Maar tegen vage angstgevoelens zijn heus wel goede medicijnen, hoor... Niet meer naar Jahjah kijken is trouwens het beste middel!
Ook niet naar horrorfilms van de RTL...!
[Dit bericht is gewijzigd door harunalrachid op 25-01-2003 23:39]
quote:Inhoudelijk gezien heeft hij naar mijn mening domweg gelijk. Echter, het doel dat die man voor ogen heeft is wel eng.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:04 schreef tvlxd het volgende:
Ik vind hem steeds enger.
quote:Quote even een stuk uit dat verdrag?
Op zaterdag 25 januari 2003 23:15 schreef harunalrachid het volgende:
[quote]Op zaterdag 25 januari 2003 23:11 schreef speknek het volgende:
Behoud van de eigen cultuur is trouwens geen mensenrecht.
[/quoteDaar vergist u zich in. Dit recht is bij verdrag geregeld. Is uw assimilatie soms een wet?
quote:En vermeld ook even welk verdrag, in ieder geval niet de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:15 schreef harunalrachid het volgende:
Daar vergist u zich in. Dit recht is bij verdrag geregeld. Is uw assimilatie soms een wet?
Assimilatie is nog geen wet, het ging erom of die ingevoerd kon worden.
Kritische vragen ontwijkt hij met het stellen van een tegenvraag of nietszeggende antwoorden.
Populistisch mannetje die in mijn ogen veel te veel invloed wordt toebedeeld. Het feit dat een deel van de jeugdige Nederlandse Marokkanen achter hem aanlopen, zonder zich verdiept te hebben in zijn echte standpunten geeft al aan dat er in Nederland geen echte sterke allochtone vertegenwoordiger is die hun problematiek onder woorden kan brengen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 25-01-2003 23:31]
quote:Die sterke allochtone vertegenwoordiger is er in hem wel, het geeft meer aan dat de problematiek niet 'echt' aanwezig is.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:30 schreef golfer het volgende:
Populistich mannetje die in mijn ogen veel te veel invloed wordt toebedeeld. Het feit dat een deel van de jeugdige Nederlandse Marokkanen achter hem aanlopen, zonder zich verdiept te hebben in zijn echte standpunten geeft al aan dat er in Nederland geen echte sterke allochtone vertegenwoordiger is die hun problematiek onder woorden kan brengen.
quote:Er zijn in mijn ogen wel degelijk culturele en identiteitsproblemen bij Marokkaanse jongeren, alleen niemand in Nederland verwoordt die problematiek op een wijze die die jeugd aanspreekt.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:31 schreef speknek het volgende:Die sterke allochtone vertegenwoordiger is er in hem wel, het geeft meer aan dat de problematiek niet 'echt' aanwezig is.
quote:En dat is een techniek die hij zich prachtig eigen heeft gemaakt om snel een grote groep achter zich te verzamelen. MAAR hij kan nooit voor de gehele groep allochtonen spreken. Hij zal het echt moeten hebben van de jongeren die nergens een eigen plek vinden. De probleemjongeren dus.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:35 schreef golfer het volgende:[..]
Abu spreekt wel die retorische, populistische taal, analoog idd aan Fortuyn die dat deed voor een andere groep in Nederland.
quote:Dat is exact wat ik bedoel te zeggen.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:41 schreef oYo het volgende:En dat is een techniek die hij zich prachtig eigen heeft gemaakt om snel een grote groep achter zich te verzamelen. MAAR hij kan nooit voor de gehele groep allochtonen spreken. Hij zal het echt moeten hebben van de jongeren die nergens een eigen plek vinden. De probleemjongeren dus.
quote:Maar met alle respect voor wat Fortuyn ook deed, het zijn toch steeds de minder goed opgeleide mensen en de arbeidersklasse geweest die zich achter hem schaarden. Juist die groep die het meest met de problemen van zijn programma werden geconfronteerd.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:43 schreef golfer het volgende:[..]
Dat is exact wat ik bedoel te zeggen.
Zeker een intelligente, slimme, vrbaal sterke man en met uitstarling, maar zeggen dat iemand "haar mond moet houden over de Islam" , weliswaar er later snel achteraanplakt als volksvertegenwoordiger, maar dat pas na de vraag van Rottenberg, die verliest iedere geloofwaardigheid.
En nu men de partijpunten vande AEL heeft gezien en dan van deze meneer hoort dat hij zich niet wenst aan te passen aan de "dominante"cultuur van een land...
Behoud van eigen cultuur sluit geen aanpassing uit.
Wat mij ook irriteert ie het zich konstant als eerste moslim noemen, blijkbaar zijn identiteit voornamelijk ontleent aan zijn geloof maar wel gaat zeuren als men hem dan ook vooral daarop aanspreekt, dat geloof.
Je zag dat ook bij die jongeman in het filmpje : Ik ben een moslim, ik ben als moslim geboren, ik ben een appel en wordt nooit een peer.
Nee prima, dat je je geloof trouw blijft, maar je identiteit als eerste afmeten aan je geloof, dan aan het geboorteland van je ouders en dan eventueel pas als bewoner van het land waar je geboren en getogen wordt...tja
Trouwens, wat waren de heren Rottenberg en van Nieuwkerk sterk
quote:Opmerkelijk eigenlijk dat juist de redelijk geďntegreerde, goed opgeleide, vaak werkende, Nederlands sprekende jonge Marokkanen achter hem aanlopen, terwijl de slecht geďntegreerde eerste generatie weinig van hem moet hebben. Of misschien ook weer niet zo opmerkelijk.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:41 schreef oYo het volgende:[..]
En dat is een techniek die hij zich prachtig eigen heeft gemaakt om snel een grote groep achter zich te verzamelen. MAAR hij kan nooit voor de gehele groep allochtonen spreken. Hij zal het echt moeten hebben van de jongeren die nergens een eigen plek vinden. De probleemjongeren dus.
Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat jonge allochtonen ondanks dat ze de taal goed spreken en ondanks dat ze een baan hebben zich niet geaccepteerd voelen in de Nederlandse en Belgische samenleving. Ze hebben zelf het idee dat ze hun best doen, maar ze horen er toch niet echt bij. Ik denk dat dat een probleem is dat overheden serieus moeten oppakken, al heb ik er zelf niet echt een oplossing voor. Het gaat er denk ik om dat je ook als moslim volwaardig inwoner van Nederland (of België) moet kunnen voelen, met behoud van eigen cultuur. Als je dat meer accepteert als samenleving ontneem je een belangrijke voedingsbodem voor het extremisme van Abou Jahjah.
Maar ik besef ook wel dat dat makkelijker gezegd is dan daadwerkelijk gedaan.
Kozzmic, golfer juliie zijn blank. Het volgende:
Stel je voor dat jij volgende week op je werk verteld dat je moslim bent.
Denk je dat er collega's zijn die jou anders gaan zien na een tijd?
quote:Dat is toch best wel logisch? Religieuzen ontlenen hun identiteit nu eenmaal aan hun geloof. Enkele tientallen jaren geleden waren de christelijke Nederlanders ook eerst Christen, en dan Nederlander. Het geestelijke ging namelijk voor het wereldse. Dat in Nederland de dominante christelijke beweging 'ik geloof maar op m'n eigen manier' is is nogal vreemde situatie. Dat zul je bij moslims niet zo snel tegenkomen.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:50 schreef milagro het volgende:
Nee prima, dat je je geloof trouw blijft, maar je identiteit als eerste afmeten aan je geloof, dan aan het geboorteland van je ouders en dan eventueel pas als bewoner van het land waar je geboren en getogen wordt...tja
quote:Ze waren vooral bezig tegen Jah Jah aan te schoppen. Weinig objectief.
Trouwens, wat waren de heren Rottenberg en van Nieuwkerk sterk
quote:Denk het niet, deden mijn moslim-collega's zelfs niet nadat ik ze vertelde dat ik Joods ben.
Op zaterdag 25 januari 2003 23:58 schreef oYo het volgende:
Kozzmic, golfer juliie zijn blank. Het volgende:Stel je voor dat jij volgende week op je werk verteld dat je moslim bent.
Denk je dat er collega's zijn die jou anders gaan zien na een tijd?
quote:Volgens mij ontweek Jah Jah alle vragen en ging hij overal doorheen praten. Niet een sterke eigenschap van die meneer.
Op zondag 26 januari 2003 00:00 schreef nikk het volgende:
Ze waren vooral bezig tegen Jah Jah aan te schoppen. Weinig objectief.
quote:Ik heb het wel eens anders gezien.
Op zondag 26 januari 2003 00:01 schreef golfer het volgende:[..]
Denk het niet, deden mijn moslim-collega's zelfs niet nadat ik ze vertelde dat ik Joods ben.
De HBO/Uni allochtone moslim zal weinig van hem moeten hebben, omdat die zich meestal toch wat meer "Nederlander dan Medelander " voelen...
Tenminste dat zie ik bij mijn zoon's vriendjes... VWO, daar zijn de moslimjongeren (jongens vooral) zwaar onder vertegenwoordigd terwijl dat procentueel gezien qua samenstelling van de buurt veel hoger zou moeten zijn.
Dat de eerste generatie zich niet aangesproken voelt, is logisch.
Die lopen niet tegen de problemen aan waar hun zonen tegen aanlopen, leefden als jongeman niet tussen 2 culturen, werd geen aanpassen van verwacht destijds.
En hebben vaak ook nu geenoog voor de onvrede van hun zonen, dat uit zich namelijk niet binnenshuis, maar vooral buitenshuis.
quote:Ik hoor juist dat ik niet objectief kán zijn door joodse invloeden close by... dat iedere kritiek die ik heb dus per definitie niet serieus te nemen is.
Op zondag 26 januari 2003 00:01 schreef golfer het volgende:[..]
Denk het niet, deden mijn moslim-collega's zelfs niet nadat ik ze vertelde dat ik Joods ben.
quote:dr zijn anders zat werkplekken waar het wel goed gaat! zolang er altijd wordt gepraat vanuit onzekere situaties, waarin alles kan dus ook het negatieve, zal er nooit een integratie komen. als je er al vanuit gaat dat je zal wordne ontslagen als je zegt dat je moslim bent, waar ga je dan van uit als je denkt aan integratie!?
Op zondag 26 januari 2003 00:03 schreef oYo het volgende:[..]
Ik heb het wel eens anders gezien.
quote:Dat is even dom en kortzichtig als de oprichtingstatuten van de Nederlandse AEL, die iedereen die geen moslim en blank is, verbiedt lid te worden. (Over discriminatie gesproken trouwens) en ook een paragraaf heeft opgenomen over de zionistische invloed op de Nederlandse regering.
Op zondag 26 januari 2003 00:09 schreef milagro het volgende:Ik hoor juist dat ik niet objectief kán zijn door joodse invloeden close by... dat iedere kritiek die ik heb dus per definitie niet serieus te nemen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |