abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7006595

Ik weet niet of het hierin moet, maar boosheid is een emotie dus ik denk van wel.

Ik ben hartstikke boos en kwaad op de hele wereld
Gewoon omdat ik een klote-leven heb gehad en het nu niks beter is

Ik ben boos, kwaad, wil met dingen gooien en degenen die mij pijn en verdriet hebben gedaan afmaken en minstens net zoveel pijn doen

Ik ben giftig jah

En ook oh zo verdrietig

En zo klein
En zo kwetsbaar
En zo alleen
Ik kan het niet alleen

Wat ik met dit topic wil? Geen idee.

Het moest er gewoon even uit denk ik. Kweet alleen niet of het allemaal gelukt is op deze manier.

Bah!

Als ik een wens mocht doen wenste ik mezelf gelukkig.
Of is dat egoïstisch???

Ik had GVD ook hele andere verwachtingen van mijn leven Zeker niet dat ik op mijn 29e in de WAO zou zitten met psychische klachten
Klachten veroorzaakt door buitenstaanders, ik heb daar GVD toch ook niet om gevraagd???
Heb jarenlang het onderspit gedolven, pijn en verdriet gehad, maar ook geknokt voor een beter leven, ik wil ook een fijne baan, wil ook dingen opbouwen, geen verdriet, geen pijn. En waar sta ik nu??? Geclassificeerd, gestempeld, met etiket in de WAO

Het is zo fucking oneerlijk!

Ik heb dit toch ook nooit gewild????

Pffffffffffffffffffff (waar is die 'pffffffffff-smilie' nou?)

#geen
pi_7006665
Ik ben ook weleens kwaad, bijvoorbeeld op mijn collega's als die weer hebben lopen niksen. Meestal ga ik dan een partijtje squashen, dat lucht altijd enorm op.
pi_7006693
tijdo m es naar een hulpverlener te gaan. . ik heb er ook zoals jou bij gelopen. . totdat ik toegaf dat er wat mis was. . .
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:32:00 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7006701
Tjonge DutchessX ,je lijkt me een hele aardige vrouw en lief ook vooral, dus probeer je negatieve vibes is om te zetten in positieve. Door boos te zijn wordt het zowiezo niet beter.

Ik zie het persoonlijk zo: Het leven is een beproeving en voor de één is de beproeving zwaarder als voor de ander. Het is de truc er het beste van te maken, lukt iets niet, dan probeer je wat anders. Kijk niet achteruit maar naar voren...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7006705
ik word hier echt vreselijk verdrietig van

sluit zo aan bij mijn leven en keuzes die ik moet maken.

gun jou het allerbeste en het allermooiste.

Je bent een mooi sterk mens die al zo ver gekomen is, daar heb ik bewondering voor.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7006721
Je had toch een vriendje? Trek je aan hem op!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_7006810
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen: Life is too short to be pissed off all the time!

Ik ben bijna altijd wel boos op alles en iedereen. Ik weet gelukkig wel dat dit echt totaal geen zin heeft.

Doe iets wat je leven zou kunnen verbeteren ipv boos zijn en alles en iedereen de schuld te geven. (makkelijker gezegd dan gedaan... I know)

quote:
Als ik een wens mocht doen wenste ik mezelf gelukkig.
Dit is totaal niet egoistisch vind ik. Iedereen verdient het om gelukkig te zijn...
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:41:47 #8
22259 Fogerty
slapende account
pi_7006877
Ik ga binnenkort toch eens het 'succesverhalen'-topic openen, waarin biografieen van bekende en onbekende personen gepost kunnen worden die ondanks een hoop ellende en een ronduit slechte start toch wat van hun leven hebben weten te maken.
Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan het openen van dit soort topics. Ik in elk geval wel, ik wil zoveel mogelijk lezen en horen over mensen die ongeveer mijn jeugd hadden en prima terecht zijn gekomen, ik denk echt dat dat constructiever is dan in een "klaag"kringetje te blijven ronddraaien.
En dit is niet slecht bedoeld.
Hieperdepiep hoera!
pi_7006883
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:33 schreef kamagurka het volgende:
Je had toch een vriendje? Trek je aan hem op!
Ik heb een man

En mijn boosheid komt uit het verleden, is niet te vergelijken met een doorsnee-boosheid helaas.

Volgens de therapeuten is het juist goed voor me als ik boos word

Wel jammer dat ik dan ook ze verdrietig word

#geen
pi_7006891
zo voel ik me dus ook... ongeveer zit dan niet in de wao... ben ook nog maar 16... sterkte ermee in iedergeval
pi_7006900
-edit-

dubbel

.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 26-11-2002 18:54]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7006906
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:41 schreef Fogerty het volgende:
Ik ga binnenkort toch eens het 'succesverhalen'-topic openen, waarin biografieen van bekende en onbekende personen gepost kunnen worden die ondanks een hoop ellende en een ronduit slechte start toch wat van hun leven hebben weten te maken.
Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan het openen van dit soort topics. Ik in elk geval wel, ik wil zoveel mogelijk lezen en horen over mensen die ongeveer mijn jeugd hadden en prima terecht zijn gekomen, ik denk echt dat dat constructiever is dan in een "klaag"kringetje te blijven ronddraaien.
Ik vind het een mooi initiatief, ik ben benieuwd.

Het is alleen zo dat je leven soms zo'n pijn kan doen dat je het ff kwijt moet.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7009099
Ik ken het gevoel maar al te goed. Ik zou het liefst helemaal afrekenen met m'n verleden, de mensen in m'n verleden die me systematisch de grond in hebben getrapt. Het liefst zou ze weer voor me hebben en me helemaal uit kunnen leven, om daarna met een schone lei verder te gaan.

Ik ben er nu wel achter dat het dieper geworteld zit bij mij, en ik ben o zo bang dat ik niet kan zijn wie ik wil zijn. Ik vind het op dit moment gewoon te moeilijk. Ik voel die muren zo ontzettend op me drukken, ik ben me er zo bewust van

Maar om een lang verhaal kort te maken: Ik begrijp precies hoe je je voelt. Het is idd niet eerlijk. Ik kan het op dit moment ook niet kwijt

pi_7009200
Er zijn zat goede adviezen gegeven, dus wens ik je alleen maar sterkte

[sub]Af en toe gewoon kwaad zijn lucht wel eens op hoor [/sub]

pi_7010240
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tjonge DutchessX ,je lijkt me een hele aardige vrouw en lief ook vooral, dus probeer je negatieve vibes is om te zetten in positieve. Door boos te zijn wordt het zowiezo niet beter.
In onze maatschappij wordt vaak gedacht dat een echt lieve vrouw niet boos 'mag' zijn. Ik vind dat een grote misvatting. Kwaad zijn is een heel normale en ook gezonde emotie. Juist omdat vrouwen zgn niet boos mogen worden, kroppen ze dat vaak op. Maar toch moet dat gevoel eruit. En het zoekt zich echt wel een weg. In extreme gevallen kan kwaadheid zich uiten in eetproblemen, automutilatie, agressie naar anderen (al is dat over het algemeen een meer mannelijke uitingsvorm).

Dus ik denk dat het alleen maar goed is dat die lieve Duch eens een keer goed kwaad gaat worden.

quote:
Ik zie het persoonlijk zo: Het leven is een beproeving en voor de één is de beproeving zwaarder als voor de ander. Het is de truc er het beste van te maken, lukt iets niet, dan probeer je wat anders. Kijk niet achteruit maar naar voren...
Je zegt zelf al BHFH, je persoonlijke visie. Soms moet je echter wel terugkijken op de ellende van je verleden. Als je ingrijpende zaken hebt weggestopt, is het goed om ze toch onder ogen te gaan zien. Als alles een plek heeft, dan heeft het vooruit kijken veel meer kans van slagen .

Lieve Duch,
Schaam je vooral niet dat je nu zo kwaad wordt. En excuseer je ook niet. Word maar eens flink kwaad.
Als ik je advies mag geven: Zorg dat je je niet wanhopig gaat voelen. Waak daarvoor. Ik lees nu de neiging om bij de pakken neer te zitten en alleen maar je ellende te zien. Vergeet niet dat je al heel veel werk hebt verzet. VERGEET DAT NIET!!! Je voelt je nu mss wel hetzelfde als een jaar geleden, maar je hebt in de tussentijd een hoop gedaan. En verlies dat niet uit het oog. Je hebt al heel wat inzicht gekregen in jouw gevoelsleven, jouw functioneren, die strenge ouderin je hoofd ... En helaas, het duurt dus heel lang om ingesleten levenspatronen om te buigen.

Heb geduld wijfie... en accepteer deze fase .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 26 november 2002 @ 21:43:19 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7010313
De enige manier waarop je ooit vooruit zult komen is je eigen lot in handen nemen. Je niet meer voort laten slepen door het leven, neem je eigen lot in handen. Niet blijven klagen, maar iets veranderen aan de situatie, voor zover jij kunt. En als je werkelijk alles hebt gedaan wat je kunt, echt alles, erin berusten. Sommige zaken hebben gewoon tijd nodig.

Aan boos zijn op jezelf heb je niets. Zelfhaat brengt je niets verder, maar zal alleen zelfmedelijen in de hand werken. Ga niet akkoord met je situatie, maar strijd ertegen. Wees niet tevreden met een ongelukkig leven.

En je bent niet alleen! Je bent niet kwetsbaar! Je komt allen ergens als je jezelf gaat zien als een volwaardig mens, met talenten, met een persoonlijkheid, met wilskracht! Je hebt liefhebbende mensen om je heen, je hebt een lieve man: haal daar kracht uit! Kom op, zet door!
Blijf niet hangen in je leed, maar zet alsjeblieft door!

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7010475
Sterkte DuchessX ,

Ik vind het zo verdrietig dat jou zoveel pijn en verdriet is aangedaan..
Maar je komt er wel, je bent al heel ver, en een lief persoon..

Liefs,

Wolkje

dinsdag 26 november 2002 @ 22:07:33 #18
19105 Noayla_
Love me tender
pi_7010774
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 21:43 schreef SEMTEX het volgende:
De enige manier waarop je ooit vooruit zult komen is je eigen lot in handen nemen. Je niet meer voort laten slepen door het leven, neem je eigen lot in handen. Niet blijven klagen, maar iets veranderen aan de situatie, voor zover jij kunt. En als je werkelijk alles hebt gedaan wat je kunt, echt alles, erin berusten. Sommige zaken hebben gewoon tijd nodig.

Aan boos zijn op jezelf heb je niets. Zelfhaat brengt je niets verder, maar zal alleen zelfmedelijen in de hand werken. Ga niet akkoord met je situatie, maar strijd ertegen. Wees niet tevreden met een ongelukkig leven.

En je bent niet alleen! Je bent niet kwetsbaar! Je komt allen ergens als je jezelf gaat zien als een volwaardig mens, met talenten, met een persoonlijkheid, met wilskracht! Je hebt liefhebbende mensen om je heen, je hebt een lieve man: haal daar kracht uit! Kom op, zet door!
Blijf niet hangen in je leed, maar zet alsjeblieft door!

Lieve Duchess,
Bovenstaande lieve en o zo ware woorden van SEMTEX omschrijven exact wat ik je ook wilde zeggen.

Ik weet dat het intens moeilijk is, maar geef nooit op!
Je bent waarschijnlijk al veel verder dan je door al je verdriet en woede nu kunt zien!

liefs,
Noayla_

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_7010907
quote:

Ben benieuwd

#geen
pi_7011022
quote:
Weet je, ik denk dat jij al veel verdergevorderd bent met het verwerken van jouw pijn en verdriet, dan kun je er ook heel anders tegenoverstaan.

Ik zit nog in de bewustwordings- c.q. acceptatiefase en kan de dingen nu alleen nog vanuit mijn eigen perspectief bekijken. Het is zo'n langzaam en pijnlijk proces, dat ik tijd en ruimte nodig heb om al mijn emoties te verwerken en boosheid hoort, net als verdriet, ook daarbij. Pas als ik die gevoelens toegelaten heb, kan ik ook weer verder kijken en alle nare dingen een plekje geven.

#geen
pi_7011077
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 20:24 schreef Lynx666 het volgende:
Ik ken het gevoel maar al te goed. Ik zou het liefst helemaal afrekenen met m'n verleden, de mensen in m'n verleden die me systematisch de grond in hebben getrapt. Het liefst zou ze weer voor me hebben en me helemaal uit kunnen leven, om daarna met een schone lei verder te gaan.

Ik ben er nu wel achter dat het dieper geworteld zit bij mij, en ik ben o zo bang dat ik niet kan zijn wie ik wil zijn. Ik vind het op dit moment gewoon te moeilijk. Ik voel die muren zo ontzettend op me drukken, ik ben me er zo bewust van

Maar om een lang verhaal kort te maken: Ik begrijp precies hoe je je voelt. Het is idd niet eerlijk. Ik kan het op dit moment ook niet kwijt

Lynxje

Het enige dat we kunnen is dóórgaan, hoe moeilijk het ook is. Door gaan om weer gelukkig te kunnen zijn met de persoon die je bent. En af en toe ergens je emoties neerkalken (FOK)

#geen
pi_7011157
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 20:27 schreef Navelpluisje het volgende:
[sub]Af en toe gewoon kwaad zijn lucht wel eens op hoor [/sub]
Ik heb dat blijkbaar veel te weinig (zeg maar 'nooit') gedaan in mijn leven (Vermijding).
En het moet er toch een keer uit. Liever dan op FOK! als bijvoorbeeld in het verkeer ofzo. Daarbij is het op FOK niet zo eng als in het echt...

#geen
pi_7011235
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 21:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

In onze maatschappij wordt vaak gedacht dat een echt lieve vrouw niet boos 'mag' zijn. Ik vind dat een grote misvatting. Kwaad zijn is een heel normale en ook gezonde emotie. Juist omdat vrouwen zgn niet boos mogen worden, kroppen ze dat vaak op. Maar toch moet dat gevoel eruit. En het zoekt zich echt wel een weg. In extreme gevallen kan kwaadheid zich uiten in eetproblemen, automutilatie, agressie naar anderen (al is dat over het algemeen een meer mannelijke uitingsvorm).

Dus ik denk dat het alleen maar goed is dat die lieve Duch eens een keer goed kwaad gaat worden.
[..]

Je zegt zelf al BHFH, je persoonlijke visie. Soms moet je echter wel terugkijken op de ellende van je verleden. Als je ingrijpende zaken hebt weggestopt, is het goed om ze toch onder ogen te gaan zien. Als alles een plek heeft, dan heeft het vooruit kijken veel meer kans van slagen .

Lieve Duch,
Schaam je vooral niet dat je nu zo kwaad wordt. En excuseer je ook niet. Word maar eens flink kwaad.
Als ik je advies mag geven: Zorg dat je je niet wanhopig gaat voelen. Waak daarvoor. Ik lees nu de neiging om bij de pakken neer te zitten en alleen maar je ellende te zien. Vergeet niet dat je al heel veel werk hebt verzet. VERGEET DAT NIET!!! Je voelt je nu mss wel hetzelfde als een jaar geleden, maar je hebt in de tussentijd een hoop gedaan. En verlies dat niet uit het oog. Je hebt al heel wat inzicht gekregen in jouw gevoelsleven, jouw functioneren, die strenge ouderin je hoofd ... En helaas, het duurt dus heel lang om ingesleten levenspatronen om te buigen.

Heb geduld wijfie... en accepteer deze fase .

Oeh Moonah...

Je slaat de spijker precies op zijn kop. En ik weet het, ik kan beter boos zijn dan depressief raken. Vandaar dat ik het maar hier van me af heb geschreven, dat is tenslotte niet zo eng als in het echt.

Het is geweldig dat jij zo goed begrijpt wat er in mijn omgaat!

#geen
pi_7011317
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 22:19 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Lynxje

Het enige dat we kunnen is dóórgaan, hoe moeilijk het ook is. Door gaan om weer gelukkig te kunnen zijn met de persoon die je bent. En af en toe ergens je emoties neerkalken (FOK)

Tis inderdaad wel een belangrijke uitlaatklep voor me. Ik zou alleen willen dat ik me wat meer/beter kon uiten. Echt veel zinnigs komt er de laatste tijd niet uit. En ik voel dat er binnenkort een bom zal barsten (wat zal dat opluchten). Als het maar niet tegenover de verkeerde is

Maar we komen er wel hoor Duchje, en als we zover zijn kunnen we ontzettend trots zijn op onszelf, want dan hebben we een van de zwaarste beproevingen doorstaan.

Nogmaals sterkte

dinsdag 26 november 2002 @ 22:29:12 #25
22259 Fogerty
slapende account
pi_7011346
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 22:17 schreef DuchessX het volgende:
Weet je, ik denk dat jij al veel verdergevorderd bent met het verwerken van jouw pijn en verdriet
Dat weet ik nog zo net niet
Ik ben bijvoorbeeld volstrekt niet in staat tot het hebben van een normale relatie

Dit is niet iets waar ik trots op ben maar ik vermeld het hier toch even zodat je hopelijk ziet dat er ook dingen zijn die jij wel kunt en die goed gaan en dat je dus niet op alle fronten 'mislukt' bent terwijl je dat misschien nu wel denkt. Ik denk dat je het nu hard nodig hebt om te zien dat je niet in alles waardeloos bent.

Hieperdepiep hoera!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')