Edit: Oh. Dit is zeker de antwoord van die opgave of niet?
[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 24-11-2002 17:04]
dus wel een goede toets om te kijken of ik het kan
Ik krijg al de rillingen van een wiskundig worteltje.
Jammer dat ik er niets meer van weet
Suppose that observations are taken from independent random variables, all of negative exponential type, but with different parameter. Specifically, the ith distribution has scale parameter xi / t (i = 1,...,n), where (x1,...., xn) are known positive reals and t is an unknown positive parameter.
a) Construct a test procedure for the hypotheses
H0: t = t0
Ha: t > t0
En de uitwerking is zoals boven staat.
Inmiddels (ik ben ook een halfuur verder ) begint het redelijk te dagen; wat ik niet snap is het splitsen van de MLE (maximum likelihood estimator) in 2 stukken; 1 voor n/s > t[sub]0[/sub] en 1 voor ns <= t[sub]0[/sub], en wat ie daarna met een functie g probeert te bereiken volg ik ook niet helemaal.
quote:Dit is inderdaad nog niet eens een moeilijke vraag; dit is vraag 3 van de 30, en deze gaat nog maar over de eerste paragraaf (inleiding in toetsen)... dat is het probleem
Wat wil je eigenlijk weten... zo moeilijk is dit niet. Ik heb morgen ook tentamen en dan is dit Statistiek 1 voor mij
Maar dit bij Statistiek 1? De Statistiek 1 die overal gegeven wordt houdt bij wat normale verdelingen, wat verwachtingen en varianties uitrekenen wel op (vergelijkbaar met wiskunde A VWO)
[Dit bericht is gewijzigd door Knakker op 24-11-2002 17:28]
Fijn zo'n tentamen
Wat het overigens ook wordt voor mij
Maar dat gaat allemaal over limieten en quotient test ed...
zo te zien is dit een normale kansverdeling
verder ga je uit van je h0 hypothese dat die waar is...
als de normale kansverdeling een kans geeft die kleiner is dan alpha zit je in het kritieke gebied en geef je h1 gelijk...
meer kan ik er niet uithalen..
quote:Tis dus wel moeilijk, erg moeilijk zelfs.
Op zondag 24 november 2002 19:42 schreef An3s1985 het volgende:
Hey ik ben een 6Vwo er (b richting,,, natuur en techniek dus in de
beruchte tweede fase) . Ik was (ben..) ook van plan econometrie te gaan
studeren.. Ik snap er niet bijster veel van, wat daar gevraagd wordt,
maar is econometrie echt zo heel moeilijk? en waar studeer je 't?
quote:Mijn god...
Op zondag 24 november 2002 16:59 schreef Knakker het volgende:
Ik doe Econometrie...zeg maar wiskunde & statistiek in de praktijk/economie toepassen.
Mensen die dit in een boek zetten moeten echt opgenomen worden, ze zijn een gevaar voor de samenleving!
quote:Heej, waar doe jij biologie?? ik doe ook biologie!! in utrecht
Op zondag 24 november 2002 20:06 schreef BazP het volgende:
Doe biologie, en dacht dat onze statestiek moeilijk was
dit slaat echt alles.Mensen die dit in een boek zetten moeten echt opgenomen worden, ze zijn een gevaar voor de samenleving!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |