quote:Wat een domme jongen. Goed dat die man met z'n jeep op 'm inreed, want je mag immers volgens veel nederlanders je eigen bezit met buiten proportioneel geweld verdedigen.
Vrijdagavond laat is een 15-jarige jongen uit Goirle tijdens een dropping in de bossen bij het Brabantse Alphen zwaargewond geraakt. Een 33-jarige inwoner van Alphen zag de jongen voor stroper of inbreker aan, en reed hem met een jeep aan.In allerijl is de jongen met een gebroken rug en letsel aan armen en benen in een ziekenhuis in Tilburg opgenomen. De bestuurder van de jeep is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag of zware mishandeling.
Een voetbalvereniging uit Goirle had de dropping georganiseerd. De politie vermoedt dat de jongen en zijn kameraden tijdens de dropping op een privé-terrein terecht kwamen waardoor een alarm afging. Door het alarm gingen vier mannen met hun jeeps op onderzoek uit. Bij het zien van de jeeps sloegen het slachtoffer en drie van zijn vrienden op de vlucht. De jongen is daarbij onder de jeep van de man uit Alphen terechtgekomen.
quote:Het is meer een reactie op een topic als dit :
Op zondag 24 november 2002 04:04 schreef misterM het volgende:
iets vreselijk te verbergen ?
quote:Zul je wel moeten aantonen dat die jongen je eigen bezit daadwerkelijk ernstig bedreigde en dat er geen andere middelen waren om deze knul te stoppen dat hem met een jeep te overrijden, daarbij het risico nemend op zeer ernstige verwondingen.
Op zondag 24 november 2002 04:01 schreef gelly het volgende:[..]
Wat een domme jongen. Goed dat die man met z'n jeep op 'm inreed, want je mag immers volgens veel nederlanders je eigen bezit met buiten proportioneel geweld verdedigen.
Zo als ik het nu lees typisch geval van poging tot doodslag: Maximale straf 10 jaar.
RiFF
quote:
Op zondag 24 november 2002 04:01 schreef gelly het volgende:
Wat een domme jongen. Goed dat die man met z'n jeep op 'm inreed, want je mag immers volgens veel nederlanders je eigen bezit met buiten proportioneel geweld verdedigen.
quote:
Op donderdag 7 november 2002 11:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Als jij niets beters te melden hebt dan dergelijke ridiculiseringen, blijf dan gewoon weg hier.
quote:En dit bedoel ik nou, Gelly.....
Die vent moeten ze maar eens ff een paar maandjes laten zitten.
Dat iemand zich op jouw terrein begeeft (per ongeluk of niet) geeft je nog geen recht om iemand te overrijden.
Ik kan hier zo boos om worden he?
Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor die achterlijke randdebiel...
quote:Beetje vreemd dat jij het verschil niet ziet tussen inbraak en een jongen die verdwaald is.
quote:Als ik s'avonds over mijn landgoed rij, dan zie ik ook niet het verschil tussen insluipers (potentiele inberekers) en dropping kindjes.
Op zondag 24 november 2002 13:35 schreef Disorder het volgende:
Beetje vreemd dat jij het verschil niet ziet tussen inbraak en een jongen die verdwaald is.
quote:mooi punt om deze ridiculisering te bevestigen
Op zondag 24 november 2002 13:35 schreef Disorder het volgende:[..]
Beetje vreemd dat jij het verschil niet ziet tussen inbraak en een jongen die verdwaald is.
quote:Ja ok, maar zo lang hij niet in je huis is geweest en je woont in een bos, dan kun je toch rekening houden met een dropping, lijkt me.
Op zondag 24 november 2002 13:48 schreef Basp1 het volgende:[..]
Als ik s'avonds over mijn landgoed rij, dan zie ik ook niet het verschil tussen insluipers (potentiele inberekers) en dropping kindjes.
maffia?
quote:Is jouw opmerking sarcastisch ofzo? Want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zo sneu kan zijn.
quote:kun je nog dommer reageren?
quote:Hij toont wel met deze opmerking de hypocritie aan van de oproep tot hardere maatregelen en het recht op bescherming van je bezit.
Op zondag 24 november 2002 14:21 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
kun je nog dommer reageren?
quote:Ah ok dan. dus?
Op zondag 24 november 2002 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Hij toont wel met deze opmerking de hypocritie aan van de oproep tot hardere maatregelen en het recht op bescherming van je bezit.
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 24-11-2002 14:24]
quote:Idd. men begint al heel snel met twee maten te meten.
Hij toont wel met deze opmerking de hypocritie aan van de oproep tot hardere maatregelen en het recht op bescherming van je bezit.
quote:Maar iemand die een gouden ring onder je handen vandaan grist mag je wel doodschieten?
Op zondag 24 november 2002 14:25 schreef haaahaha het volgende:
Wacht effe hoor, een jonge jongen doodrijden met een jeep, omdat hij op een priveterrein komt? Man zelfs in een actie film is zoiets lomp.
quote:kan zijn, maar t geeft nog niemand t recht om iemand te overrijden zonder dat je weet wat hij er deed.
zo ga je terug naar t wilde westen,
en daarbij
als t je kind is of zo, dan piep je wel anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |