abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 november 2002 @ 09:58:19 #1
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_6959234
Of eigenlijk 'in slaap helpers'

M'n nachtdienst komt er weer aan, en de eerste paar dagen als ik aan het omschakelen ben kom ik best moeilijk in slaap en word bij het minste of geringste wakker.., en andersom ook, als de nachtdienst is afgelopen

Zijn er medicijnen die je hiermee in slaap helpen die je niet op recept hoeft te halen ?, zo ja, welke ?

pi_6959254
valdispert...

Andere tips:
dag ervoor niet slapen zodat je echt helemaal gebroken bent als je thuiskomt, of niet overdag slapen maar 's avonds (van 16.00 tot 22.00), oordopjes indoen, je ramen blinderen, en ga zo nog maar even door! het is trouwens voor de meeste mensen het lekkerst om niet meteen je bed in te kruipen als je uit de nachtdienst thuis komt, blijf liever nog even een uurtje tv kijken, doe de dingetjes die je normaal gesproken ook doet voor je gaat slapen, kortom: sluit je dag even af.

Tips voor tijdens de nacht: Drink niet teveel koffie, zorg dat je je normale eetpatroon vasthoudt (wat bij de meesten inhoudt dat je om 3.30 aan de warme maaltijd zit) en probeer niet teveel te suffen maar hou jezelf lekker bezig, dan ben je tenminste moe als je thuiskomt.

Slaap ze!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6959260
Nee, in Nederland nemen naar schatting bijna een miljoen mensen elke dag een slaapmiddel (tranquillizer). Tranquillizers zijn sterk op het zenuwstelsel ingrijpende middelen. Onder andere omdat ze verdovend werken mogen ze alleen op recept worden verstrekt, dus kun je ze zeker niet zomaar kopen.

Wel zijn er natuurlijke middeltjes in de handel, de meeste op homeopatische (bijvoorbeeld Avena Sativa gecombineerd met een valeriaantinctuur) en kruiden basis. Ga eens naar een goede drogist en informeer daar naar wat jou specifiek zou kunnen helpen, probeer gewoon wat uit. Kwaad kan het normaal gesproken niet.

Er zijn ook echte hulpmiddeltjes die je gewoon thuis kunt maken/doen, zoals de beker warme melk, het hete bad. etc. Bij mij werkt thee met lindenbloesemhoning al heel goed.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_6959264
Die zijn er niet. Of je gaat naar de dokter voor dit probleem en vraagt medicatie hiervoor.
Maar wat je ook kunt doen is 's middags weer uit bed gaan en 's avonds een paar uur nog gaan slapen.
pi_6959287
Ik heb zelf goede ervaringen met valeriaan en melatomatine.
Ook sleepytime tea van celestial seasoning schijnt erg goed te zijn.
Ga alstjeblieft geen chemische troep nemen.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_6959433
Ze zijn er wel, in de Smartshop. Maar je moet ze nooit te lang nemen anders kun je zonder niet meer in slaap komen
pi_6959591
Dormiplant.. of dat is eigenlijk meer om door te slapen. Misschien is een knuffel een plan?
Mon 'en!
  Jubileum moderator zaterdag 23 november 2002 @ 11:11:53 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6959613
Ik heb eens even in het archief gekeken en wat oude topics gevonden die je misschien kunt doorlezen:
Homeopathisch slaapmiddel.
hebben jullie dat ook wel eens? (Slapeloosheid)
Huis, tuin en keukenmiddeltjes tegen slapeloosheid
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 23 november 2002 @ 16:47:04 #9
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_6963236
quote:
Misschien is een knuffel een plan?
Ik kan het natuurlijk altijd vragen aan m'n huisgenoot, maar dat levert me waarschijnlijker een linkse hoek op

En ik ga er niet voor naar de dokter, zo ernstig is het niet, 't is vooral even de omschakeling heen en terug

Ik ben bovendien de eerste dag ook wel meer als 24 uur op (is overigens een vrij heftige ervaring als ik de 70 KM uit m'n werk terug rijd, dan ga je dingen zien op de weg als ik ECHT moe ben), maar dan word ik half moe om half elf 's ochtends weer wakker, omdat m'n lichaam dat gewend is, en 3 uurtjes slaap is geheid een instortmoment 's avonds

Ik herinner me wel dat we bij m'n ouders een pot hoestdrank hadden staan die ook nogal een bijwerking had om je totaal te knock-outen als je iets te veel nam, helaas is die alleen nog maar op recept verkrijgbaar, ik weet wel dat ik toen ooit eens wakker werd met het gevoel dat ik 2 kratten bier naar binnen had geslagen, dat bedoelde mams dus met een klein lepeltje, en niet een ruime slok

In ieder geval bedankt voor de tips.., ik ga die andere threads ook eens even bekijken

pi_6963638
Als ik uit mn nachtdienst kom dan ben ik om 8.15 thuis.
Ik ga eerst altijd ff beetje tv kijken of internetten en dan slapen van zeg maar 9.15 tot 15.00 en dan van 18.30 tot 20.30.
Werkt voor mij prima op deze manier.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_6963654
Je kan bete reen andere oplosing zoekne, terwijl je doodop bent nog 70 km autorijden is zwaar onverantwoordelijk imho.
En dan is het nog te hopen dat je alleeen jezelf in e puree rijdt, en niet een ander meeneemt.
pi_6963926
quote:
Ik herinner me wel dat we bij m'n ouders een pot hoestdrank hadden staan die ook nogal een bijwerking had om je totaal te knock-outen als je iets te veel nam
Da's Phenergan, oftewel Promethazine

Weltrusten...

...ook heb ik geen wijsheid geleerd
pi_6963957
Mja..ZOnder recept weet ik niet.
Ik slik al jaren Temazepam. Die krijg ik op recept omdat ik slaapproblemen had/heb.
Best heavy..Het is een "zusje" van Diazepam.(Valium).
Maar het helpt echt heel erg.
-
pi_6965622
Temazepam is dan ook nog 's een stuk verslavender dan valium (diazepam) of seresta (oxazepam). Begrijp niet dat je arts het blijft voorschrijven, de meeste therapeuten gaan steigeren als ze die naam maar horen. Het wordt doorgaans alleen gebruikt bij extreme (in)slaapproblemen en angststoornissen, en mag nooit lang gebruikt worden vanwege het hoge verslavingsgevaar.

Om in slaap te komen: zorg voor een goed bedtijdritueel. Een uur voor het slapengaan niet meer tv-kijken of computeren, maar gewoon rustig "cooldownen". Maak bijvoorbeeld een wandelingetje, neem een warm bad, een warme douche of een warm voetbad en zorg dat je alleen nog maar ontspannende dingen doet, waarbij je niet teveel sensorische indrukken krijgt. Dat werkt bij de meeste mensen nog steeds het beste. Als je al aan een middel via de arts wil beginnen, kies dan in eerste instantie voor seresta, die is het minst verslavend en het snelste uit je lichaam verdwenen.

mooi he, alles
pi_6965637
Anders neem je gewoon een neut cq biertje..Die pillen ook overal voor niet goed
FTW!
pi_6967765
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 20:13 schreef phileine het volgende:
-stukkie txt wegknip anders weer gepeeuw krijg over onnodige quote's-
Ik zou persoonlijk ook liever dat soort dingen doen als meteen maar pillen te nemen, hoe je het wend of keert da's nooit goed voor je...
pi_6968135
melatonine, is alleen op recept verkrijgbaar. Melatomatine is net zoiets, gewoon in de losse verkoop, maar de dosering werkzame stof is uiteraard veel lager.
pi_6968332
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 20:13 schreef phileine het volgende:
Knip.
Doordat ik veel te weinig sliep was ik overdag vaak oververmoeid..Om genoeg slaap te krijgen schreef mijn arts Temazepam voor..het heeft me echt geholpen..
Gelukkig slik ik het niet dagelijks.(wel een tijdje gedaan)
Ik gebruik ze nu alleen nog als ik ECHT niet kan slapen..Dat komt niet vaak meer voor aangezien ik full time werk en meesta na het werk wel erg moe ben...
Dat ze erg verslavend zijn is wel waar.. Maar ik ben redelijk snel van dagelijks gebruik afgekomen.. Valium is ook wel oke maar daar word je alleen maar suffig van. Met Seresta heb ik geen ervaring.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')