M'n nachtdienst komt er weer aan, en de eerste paar dagen als ik aan het omschakelen ben kom ik best moeilijk in slaap en word bij het minste of geringste wakker.., en andersom ook, als de nachtdienst is afgelopen
Zijn er medicijnen die je hiermee in slaap helpen die je niet op recept hoeft te halen ?, zo ja, welke ?
Andere tips:
dag ervoor niet slapen zodat je echt helemaal gebroken bent als je thuiskomt, of niet overdag slapen maar 's avonds (van 16.00 tot 22.00), oordopjes indoen, je ramen blinderen, en ga zo nog maar even door! het is trouwens voor de meeste mensen het lekkerst om niet meteen je bed in te kruipen als je uit de nachtdienst thuis komt, blijf liever nog even een uurtje tv kijken, doe de dingetjes die je normaal gesproken ook doet voor je gaat slapen, kortom: sluit je dag even af.
Tips voor tijdens de nacht: Drink niet teveel koffie, zorg dat je je normale eetpatroon vasthoudt (wat bij de meesten inhoudt dat je om 3.30 aan de warme maaltijd zit) en probeer niet teveel te suffen maar hou jezelf lekker bezig, dan ben je tenminste moe als je thuiskomt.
Slaap ze!
Wel zijn er natuurlijke middeltjes in de handel, de meeste op homeopatische (bijvoorbeeld Avena Sativa gecombineerd met een valeriaantinctuur) en kruiden basis. Ga eens naar een goede drogist en informeer daar naar wat jou specifiek zou kunnen helpen, probeer gewoon wat uit. Kwaad kan het normaal gesproken niet.
Er zijn ook echte hulpmiddeltjes die je gewoon thuis kunt maken/doen, zoals de beker warme melk, het hete bad. etc. Bij mij werkt thee met lindenbloesemhoning al heel goed.
quote:Ik kan het natuurlijk altijd vragen aan m'n huisgenoot, maar dat levert me waarschijnlijker een linkse hoek op
Misschien is een knuffel een plan?
En ik ga er niet voor naar de dokter, zo ernstig is het niet, 't is vooral even de omschakeling heen en terug
Ik ben bovendien de eerste dag ook wel meer als 24 uur op (is overigens een vrij heftige ervaring als ik de 70 KM uit m'n werk terug rijd, dan ga je dingen zien op de weg als ik ECHT moe ben), maar dan word ik half moe om half elf 's ochtends weer wakker, omdat m'n lichaam dat gewend is, en 3 uurtjes slaap is geheid een instortmoment 's avonds
Ik herinner me wel dat we bij m'n ouders een pot hoestdrank hadden staan die ook nogal een bijwerking had om je totaal te knock-outen als je iets te veel nam, helaas is die alleen nog maar op recept verkrijgbaar, ik weet wel dat ik toen ooit eens wakker werd met het gevoel dat ik 2 kratten bier naar binnen had geslagen, dat bedoelde mams dus met een klein lepeltje, en niet een ruime slok
In ieder geval bedankt voor de tips.., ik ga die andere threads ook eens even bekijken
quote:Da's Phenergan, oftewel Promethazine
Ik herinner me wel dat we bij m'n ouders een pot hoestdrank hadden staan die ook nogal een bijwerking had om je totaal te knock-outen als je iets te veel nam
Weltrusten...
Om in slaap te komen: zorg voor een goed bedtijdritueel. Een uur voor het slapengaan niet meer tv-kijken of computeren, maar gewoon rustig "cooldownen". Maak bijvoorbeeld een wandelingetje, neem een warm bad, een warme douche of een warm voetbad en zorg dat je alleen nog maar ontspannende dingen doet, waarbij je niet teveel sensorische indrukken krijgt. Dat werkt bij de meeste mensen nog steeds het beste. Als je al aan een middel via de arts wil beginnen, kies dan in eerste instantie voor seresta, die is het minst verslavend en het snelste uit je lichaam verdwenen.
quote:Ik zou persoonlijk ook liever dat soort dingen doen als meteen maar pillen te nemen, hoe je het wend of keert da's nooit goed voor je...
Op zaterdag 23 november 2002 20:13 schreef phileine het volgende:
-stukkie txt wegknip anders weer gepeeuw krijg over onnodige quote's-
quote:Doordat ik veel te weinig sliep was ik overdag vaak oververmoeid..Om genoeg slaap te krijgen schreef mijn arts Temazepam voor..het heeft me echt geholpen..
Op zaterdag 23 november 2002 20:13 schreef phileine het volgende:
Knip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |