quote:Ach ja sommigen zien het verschil niet tussen een "Louis Vuitton" en een "Louis Vutton"
Op donderdag 21 november 2002 23:55 schreef Lortnoc het volgende:
Zou ik niet kopen...iedereen heeft van die nepperds, da's niet meer leuk.
Lelijke tassen btw. Die print alleen al gebruiken ze al jaren.
quote:Ga SP stemmen, maar laat mensen die er zelf voor werken gewoon in hun waarde.
Op zondag 24 november 2002 15:04 schreef barman het volgende:
Verhaal
Ik vind het dus niets bijzonders. Op de Albert Cuyp heb je veel mooier spul.
Je moet toch ergens je geld kwijt?
edit: vutton is echt voor vutters, bah
Je maakt voor € 5 aan materiaal en € 10 aan arbeidsloon een lelijk tasje en vervolgens weet je mensen zo te conditioneren dat ze het idee hebben dat het tasje opeens € 300 waard is, en dat ook nog op een vrij grote schaal. Wat een meesterlijke hack.
De bedenkers van dit liggen natuurlijk in een deuk om het feit dat ze zoveel mensen voor gek laten lopen met zo'n foeilelijk tasje en ze hier nog dik voor laten betalen ook.
Nogmaals: een fantastisch stukje social-engineering, ik wou dat ik het kon.
quote:Het is Louis Vuitton.
Op zaterdag 30 november 2002 23:40 schreef creepy_stalker het volgende:
Toch fijn voor mensen die geld teveel hebben. Ik bedoel, als je teveel geld hebt dan ist geweldig dat er dure tassen zijn.Je moet toch ergens je geld kwijt?
edit: vutton is echt voor vutters, bah
quote:Dat kan toch, maakt niet uit hoor, smaken verschillen nu eenmaal..
Op vrijdag 6 december 2002 11:29 schreef DarkElf het volgende:
Ieder zijn mening.Ik vind de spullen van LV spuuglelijk maar ja wie ben ik?
quote:Idd
Op vrijdag 6 december 2002 11:31 schreef schatje het volgende:[..]
Dat kan toch, maakt niet uit hoor, smaken verschillen nu eenmaal..
quote:Dit klopt niet helemaal net zoals er kwaliteitsverschil zal zijn tussen LV tassen en minder dure tassen geldt dit ook voor Horloges. Er zijn wat merken die meeliften op het succes van het merk en daardoor gewild zijn maar er is heel veel verschil tussen een solide automaat en een horloge wat je voor een paar tientjes op de markt kan kopen. En ik denk dat dat dat voor designkleding ook geldt of voor LV tassen alleen dat wij er geen 200 euro voor over hebben wil niet zeggen dat het geen 200 euro waard is.
Op vrijdag 22 november 2002 00:27 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind dit ook echt van die onbegrijpelijke dingen.
Het is idd niet meer dan een (lelijk) stukje leer met een naam eraan verbonden wmb.
Zelfde heb ik met die spuugdure horloges.
Een horloge loopt of loopt niet, moet dat tig euro's kosten?
Het gaat dan gewoon om de naam en de pats.
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 12:11 schreef honesty het volgende:[..]
Dit klopt niet helemaal net zoals er kwaliteitsverschil zal zijn tussen LV tassen en minder dure tassen geldt dit ook voor Horloges. Er zijn wat horloges die op het succes van het merk en daardoor gewild zijn maar er is heel veel verschil tussen een solide automaat en een horloge wat je voor een paar tientjes op de markt kan kopen. En ik denk dat dat dat voor designkleding ook geldt of voor LV tassen alleen dat wij er geen 200 euro voor over hebben wil niet zeggen dat het geen 200 euro waard is.
Zelf vind ik LV niet echt een mooi merk, maar ik heb toevallig 1 paar schoenen van ze gezien dat ik toch wel mooi vind eigenlijk. De uitzondering die de regel bevestigd
Geen flauw idee wat ze kosten eigenlijk, maar 't zal genoeg zijn
quote:Ze hebben verschillende lijnen, naam logo is de klassieke lijn, er is ook een graffiti lijn.
Op vrijdag 6 december 2002 14:47 schreef SwissCom het volgende:
Wat een gezeur zeg. Als zij (of haar vriend) voor dat bedrag een tas wil kopen, laat ze dat lekker zelf uitmaken. Ze zullen er hard genoeg voor werken dan kunnen ze ook wel uitmaken hoe het uitgegeven moet worden.Zelf vind ik LV niet echt een mooi merk, maar ik heb toevallig 1 paar schoenen van ze gezien dat ik toch wel mooi vind eigenlijk. De uitzondering die de regel bevestigd
Geen flauw idee wat ze kosten eigenlijk, maar 't zal genoeg zijn
quote:Weet ik wel
Op vrijdag 6 december 2002 14:53 schreef schatje het volgende:[..]
Ze hebben verschillende lijnen, naam logo is de klassieke lijn, er is ook een graffiti lijn.
quote:Riiight, er is een groot verschil tussen een horloge en een tas. een horloge van 2 tientjes op de markt zit al complexer in elkaar dan zo'n tasje. Het stelt toch ook geen kont voor zo'n tas, het zijn een paar lappen stof met wat garen om de boel bij elkaar te houden. not exactly rocket science.
Op vrijdag 6 december 2002 12:11 schreef honesty het volgende:[..]
Dit klopt niet helemaal net zoals er kwaliteitsverschil zal zijn tussen LV tassen en minder dure tassen geldt dit ook voor Horloges. Er zijn wat merken die meeliften op het succes van het merk en daardoor gewild zijn maar er is heel veel verschil tussen een solide automaat en een horloge wat je voor een paar tientjes op de markt kan kopen. En ik denk dat dat dat voor designkleding ook geldt of voor LV tassen alleen dat wij er geen 200 euro voor over hebben wil niet zeggen dat het geen 200 euro waard is.
quote:Louis Vuitton producten worden op ambachtelijke wijze gemaakt in voornamelijk Frankrijk, en niet door 3e wereld kindjes.
Op vrijdag 6 december 2002 17:21 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Riiight, er is een groot verschil tussen een horloge en een tas. een horloge van 2 tientjes op de markt zit al complexer in elkaar dan zo'n tasje. Het stelt toch ook geen kont voor zo'n tas, het zijn een paar lappen stof met wat garen om de boel bij elkaar te houden. not exactly rocket science.
Ok, en dan gebruiken ze iets betere stof en iets sterker garen, denk je echt dat die materialen de prijs van 200 euro rechtvaardigen ? Aan de arbeidskosten voor de 3e wereld kindjes die 't ding in elkaar zetten zal 't ook niet liggen. Je wordt gewoon genaait met de broek aan.
Niet dat er wat mis mee is, als de makers van die zooi domme consumenten voor de gek kunnen houden dan is het hun goed recht.
quote:
To build trunks and suitcases, craftsmen shape frames from poplar wood that has been dried for seven years. They stitch leather handles and nail brass studs by hand. Most of Vuitton's products are now made in nine other factories, located in France, Spain and Southern California. The company refuses to manufacture in cheap-labor countries of the Third World, allegedly because quality isn't as good, but probably more to preserve a snob image.
quote:Tis nog de vraag wat voor soort arbeiders in de ateliers werken...
Op vrijdag 6 december 2002 17:49 schreef schatje het volgende:[..]
Louis Vuitton producten worden op ambachtelijke wijze gemaakt in voornamelijk Frankrijk, en niet door 3e wereld kindjes.
[..]
1 draagtas
1 grote koffer
1 sleepkoffer
verder niet echt grote fan van LV.
teveel fake op de markt
maarre de nieuwe logodesign van vorig jaar was wel verfrissend
quote:In Parijs heb ik een keer een demonstratie gezien hoe zo'n ding in elkaar wordt gezet, en het zijn niet de arbeiders die jij ongetwijfeld bedoelt.
Op vrijdag 6 december 2002 18:17 schreef Dragonwizard het volgende:[..]
Tis nog de vraag wat voor soort arbeiders in de ateliers werken...
quote:Ik betwijfel nog steeds of de productiekosten boven de 20 euro uitkomen.
Op vrijdag 6 december 2002 18:47 schreef schatje het volgende:[..]
In Parijs heb ik een keer een demonstratie gezien hoe zo'n ding in elkaar wordt gezet, en het zijn niet de arbeiders die jij ongetwijfeld bedoelt.
quote:Ze zijn toch al gauw enkele uren bezig met zo'n tasje. Wat denk je zelf?
Op vrijdag 6 december 2002 19:34 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Ik betwijfel nog steeds of de productiekosten boven de 20 euro uitkomen.
quote:Wat is het minimum loon in frankrijk ?
Op vrijdag 6 december 2002 19:36 schreef SwissCom het volgende:[..]
Ze zijn toch al gauw enkele uren bezig met zo'n tasje. Wat denk je zelf?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |