Ik moest vandaag voor een fiets-test bij de longarts zijn.
Niks bijzonders,wat fietsen en blazen in een mondstuk zeiden ze.
Foldertje mee gekregen.Niks aan de hand.
Kom ik daar aan,krijg ik een ziekenhuis-schort in mijn handen geduwd.
"Ja,moet even een infuusje gezet worden."
"I-i-i-infuus?"
"Met een n-n-n-naald?"
FYI: MUUS en naalden gaan niet samen
"Ja,zodat we niet steeds opnieuw hoeven te prikken voor bloed controle",zei mevrouw de jolige assistente.
"Oh",zei MUUS dapper,"Nou,dat moet dan maar".
Twee minuten later kwam meneer de longarts.
"Het moet wel verdoofd worden,mevrouw,dat kan even vervelend zijn.Gaat u maar even liggen"
Verdoven? Sinds wanneer?
"Ja,we moeten in uw slagader zijn,da's vrij pijnlijk"
MUUS gaat liggen en staart naar het plafond.
MUUS voelt meerdere verdovingsnaalden aan de binnenkant van haar pols.
"Het KAN een beetje branden,mevrouw..."
MUUS is dapper.MUUS denkt aan alle zielige kindertjes in de wereld,die het veel slechter hebben dan zij op dit moment.
Verdovingsprikken zijn gezet.Goed we hadden het ergste gehad.
Althans,dat dacht naieve MUUS...
Nu moest het infuus gezet worden.
Dat ging niet..ehm...al te best.
"Verdorie,die slagader schiet steeds weg."
"Nog een keer,mag ik een andere naald?"
En hij prikte maar,en prikte maar en prikte maar....en wroeten in die slagader..en wroeten...en wroeten...en wroeten...
Het leken wel uren.
Totdat hij het maar opgaf.
"Lukt niet,mevrouw,uw aders zijn zo dun,zo frele"
"Dan maar steeds gewoon bloed prikken"
Ik die fiets op,masker op,draden aan mijn lijf,klem om mijn vinger,slang aan het masker,bloeddruk geval om mijn arm.
"Zo,nu even bloed prikken."
Ging hij WEER op die plek met een grote naald zitten wroeten
DAT LUKTE DE EERSTE KEER OOK AL NIET,MENEER DE DOKTER!
En hij maar wroeten in die slagader...en prikken...en wroeten...en prikken...en wroeten...minutenlang.
Mijn fiets bewoog....of was ik dat?
Neh...vast die fiets...
"Mevrouw,gaat niet goed he?"
"Uw bloeddruk is raar en uw handen zijn koud"
"Hallo,mevrouw?"
"Laten we haar NU maar op de stoel zetten"
Alles werd in paniek van me afgetrokken en ik werd op de stoel gepland.
Meneer de dokter prakte mijn hoofd tussen mijn benen,drukte op mijn hoofd en ik moest terug duwen.
"Watte?"
"Terugduwen,mevrouw"
"Oh ja..."
"Als ze me dit nog 5 keer moeten aandoen",dacht MUUS..."dat ga ik wsl niet helemaal trekken."
Toen ik er weer zeker van was,dat de rest van de wereld niet meer bewoog,moest ik die fiets weer op.
Kwam meneer de dokter weer.
"We prikken niet meer,lukt gewoon niet.Heel raar,heb ik nog nooit meegemaakt....maar zo gaat het gewoon niet.Als ik door ga,gaan er rare dingen gebeuren en dat risico wil ik niet nemen."
Toen mocht MUUS fietsen.Gewoon eindelijk fietsen.Oh ja...nog een keer een blaasje of twee in het masker doen....
Ik was anderhalf uur zoet in het ziekenhuis,waarvan ik 10 a 15 minuten heb gefietst....mogen jullie raden hoe lang ze in mijn arm hebben zitten wroeten met een dikke,vette naald....
Mijn arm is paars,opgezet en pijnlijk.
KUT ZIEKENHUIS
KUT ONDERZOEKEN
KUT NAALDEN
Ik moest toen ik thuis was,ook stiekem wel een beetje huilen
BAH!!!
voor je, ik hoop dat je dat nooit meer hoeft mee te maken!
Sterkte in ieder geval!
Is me ooit vertelt door een hart-meneren-man
Doet auwie he ?
erop !
Niet zo gek hoor dat je daar even een traantje om moest laten. Ik hoop dat dit ook het laatste onderzoek was?
Bedoel, daar ging je toch voor........
Ik moet nog naar een arts in Voorburg,naar een arts in Delft en naar een arts in Amsterdam.Ja,en daar kom je ook niet voor een bak koffie
Ik wil er ff niet meer aan denken...
Over fucking trauma's gesproken...
quote:De longonderzoeken zijn nu met een beetje geluk klaar.Ik liep al langer bij hem.Tot nu toe was alles prima,heb alleen een astmatische aanval gehad bij een eerder onderzoek.
Op donderdag 21 november 2002 21:03 schreef Knuffie het volgende:
Euh, de arm daar gelaten........hoe is het dan nu met je longen ?Bedoel, daar ging je toch voor........
Maar ja,als ik bij hem klaar ben,wacht er nog een internist en een M.E. arts en een "slaap" dokter...en..en..en
Ook bij het AMC ken ik iemand (die werkt dar al niet meer) die ramt die naald erin zonder dat je er wat van voelt. Zij moest altijd studenten leren prikken en het viel er op dat ze vaak klote prikken, maar dat niet toegeven
quote:Jakkes...
Op donderdag 21 november 2002 21:08 schreef MUUS het volgende:
..en..en..en![]()
Sterkte !
Het MOEST ook aan de binnenkant van die pols.
Aan de binnenkant van mijn elleboog met bloedprikken of OP mijn hand met andere infusen,heb ik nooit problemen gehad.
Maar ja,het moest daar...
Maar ik werd nooit verdoofd.
De ene keer deed het erg zeer en de andere keer wat minder.
Maar verdoven deden ze dus niet.
Bij dat prikken in de slagader halen ze er bloed uit en kijken ze hoeveel zuurstof ik in mijn bloed had.
Een keer as mijn aanval erg en was mijn bloed gewoon donkerpaars.
Betekend weinig zuurstof.
Als er veel zuurstof in zit, dan is het bloed helderrood.
Gisteren moest ik ook weer ter controle naar de longarts en dan moet ik ook altijd een longfunctie doen.
Blazen in een pijp met mondstuk.
Het verveelt me altijd.
quote:Ow, niet raar kijken als je arm morgen van je pols tot aan je elleboog, donker blauw (zwart) is.............
Op donderdag 21 november 2002 21:11 schreef MUUS het volgende:
Maar ja,het moest daar...
quote:Ja,longfunctie test,ook gehad
Op donderdag 21 november 2002 21:12 schreef Cici het volgende:
Ik heb zelf ook astma en heb meerdere keren met een aanval in het ziekenhuis gelegen en dan werd er ook geprikt in een slagader.
In mijn pols nog wel:(Maar ik werd nooit verdoofd.
De ene keer deed het erg zeer en de andere keer wat minder.
Maar verdoven deden ze dus niet.Bij dat prikken in de slagader halen ze er bloed uit en kijken ze hoeveel zuurstof ik in mijn bloed had.
Een keer as mijn aanval erg en was mijn bloed gewoon donkerpaars.
Betekend weinig zuurstof.
Als er veel zuurstof in zit, dan is het bloed helderrood.Gisteren moest ik ook weer ter controle naar de longarts en dan moet ik ook altijd een longfunctie doen.
Blazen in een pijp met mondstuk.
Het verveelt me altijd.
En bij mij was het prikken dus ook in mijn pols.
Maar het controleren van de "gassen" in mijn bloed ging dus vandaag maar ff niet door.
Een arts die het opgeeft,is trouwens wel nieuw voor me.Niet dat ik klaag,ik zat er al helemaal doorheen...
quote:Het ziet er nu al niet echt tof uit
Op donderdag 21 november 2002 21:15 schreef Knuffie het volgende:[..]
Ow, niet raar kijken als je arm morgen van je pols tot aan je elleboog, donker blauw (zwart) is.............
Vanavond ...ofzo....
quote:Echt MUUS, niet schrikken !
Op donderdag 21 november 2002 21:20 schreef MUUS het volgende:[..]
Het ziet er nu al niet echt tof uit
Er zit een groot,strak verband omheen en ik durf het er niet af te halenVanavond ...ofzo....
Maar 1 ding, die giga blauwe plek doet wonder wel geen pijn. Bloed is onder de huid gekomen. Wel je prikveldje.......
Heb ooit precies dezelfde onderzoeken gehad. Gelukkig had ik meer geluk bij het slagaderlijk bloed afnemen, ik voelde er bijna niks van (het dichtdrukken deed het meest zeer). Het staat er om bekend dat het erg pijnlijk is, waarom prikken ze niet in je lies als het niet in je pols lukt? Dat is minder pijnlijk.
Ik was toen in het Bronovo, had een goeie prikdokter.
Welk ziekenhuis ben jij geweest?
quote:Ik was nu in het Diaconessenhuis in Voorburg.
Op donderdag 21 november 2002 21:23 schreef Sufkip het volgende:
Auw, dat klinkt niet goed! Zal wel lekker beurs zijn. Moet je nog terug?Heb ooit precies dezelfde onderzoeken gehad. Gelukkig had ik meer geluk bij het slagaderlijk bloed afnemen, ik voelde er bijna niks van (het dichtdrukken deed het meest zeer). Het staat er om bekend dat het erg pijnlijk is, waarom prikken ze niet in je lies als het niet in je pols lukt? Dat is minder pijnlijk.
Ik was toen in het Bronovo, had een goeie prikdokter.
Welk ziekenhuis ben jij geweest?
En Knuffie....ik wacht de plek wel af
Ergste is geweest,dus kan die plek er ook nog wel bij.
NU is het trouwens wel wat pijnlijk...
quote:Bij jou duurt zo'n test uren?
Op donderdag 21 november 2002 21:16 schreef MUUS het volgende:[..]
Ja,longfunctie test,ook gehad
Geweldig...uren kwijlen met zo'n mondstuk in je snavelEn bij mij was het prikken dus ook in mijn pols.
Maar het controleren van de "gassen" in mijn bloed ging dus vandaag maar ff niet door.
Een arts die het opgeeft,is trouwens wel nieuw voor me.Niet dat ik klaag,ik zat er al helemaal doorheen...
quote:Komt gewoon goed !
Op donderdag 21 november 2002 21:28 schreef MUUS het volgende:En Knuffie....ik wacht de plek wel af
Ergste is geweest,dus kan die plek er ook nog wel bij.
NU is het trouwens wel wat pijnlijk...
quote:Heb het 1 keer gehad zo'n onderzoek.
Op donderdag 21 november 2002 21:29 schreef Cici het volgende:[..]
Bij jou duurt zo'n test uren?
Bij mij is zo'n test binnen 10 minuten gedaan, maar dat komt omdat ik al zolang astma heb denk ik. Dan hebben ze niet zo'n uitgebreide test nodig.
Of ik zit bij een goed ziekenhuis.
Toen kreeg ik na een behoorlijke hoeveelheid vloeistof wel een astma aanval.
Not funny zoiets btw
Maar dat was dus eenmalig een zeer uitgebreide test.
Iets anders wat jij dus dan krijgt.
quote:Ja, dat is zo.
Op donderdag 21 november 2002 21:36 schreef MUUS het volgende:[..]
Heb het 1 keer gehad zo'n onderzoek.
Toen werd er van alles getest en gedaan.
Vloeistof in een houdertje spuiten,dat moest ik dan inademen.
Steeds meer vloeistof,weer inademen,vloeistof...etc..etc...Toen kreeg ik na een behoorlijke hoeveelheid vloeistof wel een astma aanval.
Not funny zoiets btwMaar dat was dus eenmalig een zeer uitgebreide test.
Iets anders wat jij dus dan krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |