abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 november 2000 @ 19:49:15 #1
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_450411
Ik schrok toch wel even van het volgende bericht.
Mijn Italiaanse cluppie AS Napoli maakt een moeilijke start door in het begin van dit voetbalseizoen. Uit 4 wedstrijden 1 punt, ze zijn hekkensluiter van de Serie A. Ze hebben niet echt een goed elftal, geen beroemde namen en daar komt nog bij dat de transfer van publiekslieveling Gianfranco Zola wegens 'geldgebrek' niet doorging. Kortom: het gaat niet echt lekker. Dit zijn genoeg dingen om er als supporter flink de balen van te hebben.
Nu is bij de gespeelde thuiswedstrijden het halve stadion al gesloopt en de protesten worden steeds luider. Trainer Zeman heeft al aangeboden om op te stappen, maar het bestuur laat 'm niet gaan. Tot zover......

Zondag jl. krijgt de voorzitter van AS Napoli een telefoontje met de mededeling dat als er die dag niet gewonnen zou worden, hij het verlies erg duur zou betalen. Napoli verloor met 2-1.
Om kwart over zes gaat er een bom af in de tuin van de voorzitter!!
Gelukkig geen persoonlijk letsel, maar....ik kan dit niet geloven!!
Hoe ver gaat 'clubliefde'?
Het is natuurlijk Italië, dus je weet nooit of er supporters of 'zakelijke belangen' achter deze aktie schuilen, maar ik vind het te erg voor woorden.

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 7 november 2000 @ 20:57:50 #2
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_450560
Alsof ze daarmee kunnen zorgen dat er gewonnen wordt Nee wat dit soort taferelen betreft ben ik blij dat we in het iets nuchterdere Nederland zitten...
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_450579
quote:
Op 07 november 2000 20:57 schreef Machiel het volgende:
Nee wat dit soort taferelen betreft ben ik blij dat we in het iets nuchterdere Nederland zitten...
Dat dacht je
Weet nog goed dat de oude Noord tribune in Den Haag in de fik stond ivm de grote ergernissen van de supporters alsmede vele incidenten waarbij bestuurskamer, businessruimte ect ect vernield werden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 7 november 2000 @ 21:12:43 #4
789 Zuurtje
Le Bon Bonbon
pi_450601
quote:
Op 07 november 2000 21:04 schreef DIGGER het volgende:
Dat dacht je
Weet nog goed dat de oude Noord tribune in Den Haag in de fik stond ivm de grote ergernissen van de supporters alsmede vele incidenten waarbij bestuurskamer, businessruimte ect ect vernield werden.
Evenals een Wedstrijd in de Kuip. Feyenoord - Fortuna, waar bij tegenvallende resultaten de spelers een veilig heenkomen moesten zoeken door dat het publiek door de hekken heen was gegaan.

Maar ja, om nou een bom in de voorzitter zijn tuin te leggen dat is wel een beetje te.

Wie zijn billen brand, mag blij zijn dattie niet andersom stond
pi_450649
Eens ff wat opgezocht voor je Elegantly Wasted.

Check eens het nieuws op deze site. Veel Italiaans nieuws daar. Over de wedstrijd van Napoli van afgelopen weekend melden ze het volgende:

quote:
Napoli - Vicenza

After yet another defeat of SS Napoli, which, after only 5 fixtures is running towards relegation, someone throw a molotov cocktail in the garden of the former president and still involved in the management of Napoli, Mr. Ferlaino. The bomb heavily damaged a car parked in the garden, before being extinguished by some policemen on duty in front of the house.


Het was dus niet een bom, maar een molotov cocktail. maar dan nog, zeer ernstig idd.

Over de wedstrijd van Napoli 22 Oktober schrijven ze dit:

quote:
napoli - bologna

By Gideon Long

Dozens of Napoli followers hurled water bottles and stones at police when their side trailed 3-1 at home to Bologna shortly after halftime. Police responded with tear gas and the match was halted briefly to allow Bologna goalkeeper Gianluca Pagliuca to receive treatment to his stinging eyes. Many fans left the stadium well before the end of the game, which Napoli lost 5-1. Fighting between fans and police continued outside for the next hour as Bologna's small contingent of travelling supporters remained locked inside for their own safety (anyway, it wasn't them the target of the attack, but Napoli chairman, managers and players).
Police said around a dozen officers were injured and some 20 home supporters detained. Two helicopters continued to circle above the San Paolo stadium nearly two hours after the end of the tie.


Denk dat bij Napoli het verwachtingspatroon van de supporters erg hoog is en lastig is voor de club om aan te voldoen. Na het vertrek van 'pluisje' is het natuurlijk hard bergafwaarts gegaan daar, met zelfs degradatie en een ik meen 2 (anders 3) jarig verblijf in de Serie B. Nu staan ze weer in de Serie A, hebben ze 1 van de mooiste en grootste stadions van heel Italie en wil het op het veld maar niet lukken. Voor de fans is dat bijzonder frustrerend, want er kan in potentie zo veel, maar er komt tot nu toe nog niks uit.

En de haat die de Napolitanen hebben tegen de grote clubs uit het Noorden is groot, heel groot. Beetje vergelijkbaar met Marseille en hun haat jegens PSG. En met Marseille wil het momenteel ook voor geen meter meer lukken en ook daar Gebeuren akelige dingen momenteel op en naast het veld mbt de fanatieke fans (en die hebben ze in Marseille heel veel, 1 van de grootste Ultra kernen van Europa).

Wat ik wel opvallend vind: Napoli is van vroeger uit, zeg de laatste 15 jaar, niet een club met nou zo'n grote geschiedenis betreffende hooliganisme en supportersgeweld. Die discutabele eer gaat toch op zeker naar Atalanta met in hun spoor clubs als Brescia, Vicenza en Fiorentina.

Maar waar onvrede is, veel onvrede, daar steken dit soort dingen de kop op. Heel droevig, want het werkt natuurlijk alleen maar averechts en alleen daarom al zou je kunnen zeggen dat het te ver gaat, want clubliefde gaat al te ver als je je club schade berokkent (op welke manier dan ook), en dat is wat momenteel in Napels gebeurt. En de manier waarop is dan alleen maar een vergrotende trap van droevigheid.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 7 november 2000 @ 21:37:23 #6
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_450678
De enige oplossing begint steeds meer in de richting van afschaffing van voetbal te schuiven... Helaas is dit waarschijnlijk niet te realiseren...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_450691
Het is slechts een afspiegeling van de maatschappij, ergo: afschaffen van het voetbal zal niks oplossen, dan wordt de agressie wel weer op een andere negatieve manier geuit.

Mijns inziens moeten clubs veel meer investeren in supportersbegeleiding, stewards etc.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 7 november 2000 @ 23:21:24 #8
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_451017
quote:
Op 07 november 2000 21:04 schreef DIGGER het volgende:
Dat dacht je
Weet nog goed dat de oude Noord tribune in Den Haag in de fik stond ivm de grote ergernissen van de supporters alsmede vele incidenten waarbij bestuurskamer, businessruimte ect ect vernield werden.
Tuurlijk komen er ook hier sporadisch incidenten voor maar molotov cocktails in de tuin van de voorzitter is nog net ff erger en zal hier toch minder snel gebeuren denk ik.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_452602
Éen woord: Camorra.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 8 november 2000 @ 14:57:58 #10
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_452667
Leg uit k ben niet zo goed in me talen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  woensdag 8 november 2000 @ 20:37:21 #11
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_453358
quote:
Op 08 november 2000 14:35 schreef Dylan Dog het volgende:
Éen woord: Camorra.
Dat is de Napolitaanse mafia.

In de eerste berichten werd er over een bom gesproken (wij Italianen overdrijven graag) maar het blijkt idd een molotov cocktail te zijn geweest. Ook niet normaal natuurlijk. De camorra heeft (ben ik bang) toch wel een grote vinger in de pap, ik ben benieuwd wanneer de heer Ferlaino zwicht....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 10 november 2000 @ 21:09:14 #12
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_459760
quote:
Op 08 november 2000 20:37 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Dat is de Napolitaanse mafia.

In de eerste berichten werd er over een bom gesproken (wij Italianen overdrijven graag) maar het blijkt idd een molotov cocktail te zijn geweest. Ook niet normaal natuurlijk. De camorra heeft (ben ik bang) toch wel een grote vinger in de pap, ik ben benieuwd wanneer de heer Ferlaino zwicht....


Ik dacht altijd dat de maffia toch wel aardig voorzien was wat betreft de financien. Kunnen zij de club dan niet financieel bijstaan?? Met de aankoop van een paar goede spelers moet je toch uit de degradatiezone kunnen komen.
pi_467705
Nou Zeman is iig vandaag ontslagen en vervangen door Mondonico, ex-trainer van Torino, het kleine broertje van Juve.

Hoop voor je dat het nu beter wordt EW.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 14-11-2000 01:55]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 14 november 2000 @ 22:15:58 #14
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_470040
Zeman ontslagen jah....
Alsof het aan de trainer lag. Misschien dat dit de boel wakker schudt maar ik blijf mijn twijfels houden. Het is in Napels in ieder geval het gesprek van de dag.
Er blijkt namelijk voldoende geld te zijn om een paar goede aankopen te doen omdat AS Napoli voor een aanzienlijk bedrag de televisierechten heeft verkocht (waarvoor dank!). Alleen, dit geld wordt dus niet uitgegeven. Er staat gewoon een minder dan middelmatig elftal op het veld, en daarmee red je het niet in de Serie A. Waarom er niet goed is ingekocht aan het begin van het seizoen is mij een raadsel, maar het laatste woord is hierover nog niet gezegd. Let wel; het zijn Italianen
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_481649
Nou Elegantly Wasted, 0-0 thuis tegen het sterk uit de seizoensstartblokken geschoten Atalanta is niet eens zo'n gek resultaat. In ieder geval zijn ze nu van die hatelijke laatste plek af...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 3 december 2000 @ 19:54:18 #16
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_514159
JAAAAA!!!!

Eindelijk, eerste winst van het seizoen is binnen! Tegen Bari 1-0 gewonnen.
De beelden die ik gezien heb zagen er goed uit. Er staat tenminste weer een verdediging. Nu de rest nog.

Minpuntje is toch wel dat de grensrechter geraakt is door iets wat van de tribunes gegooid werd, waardoor hij even k.o. ging.
Ik weet ook niet precies wat er met de supporters van Napoli aan de hand is, ze komen steeds weer negatief in 't nieuws.

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_514369
quote:
Op 03 december 2000 19:54 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Minpuntje is toch wel dat de grensrechter geraakt is door iets wat van de tribunes gegooid werd, waardoor hij even k.o. ging.


haha wat zeg je dit leuk Maar goed, ik heb bij FCDH een grensrechter wel eens een schoot hagel in z'n poten zien krijgen en das niet echt leuk nee en dat zijn dit soort dingen in z'n algemeenheid niet.

Maar over het voetbal: Ik zat er dus juist aan te denken dit topicje van je omhoog te halen, was alleen aan het eten. Maar de zege was netjes maar meer dan dat: brood nodig. zeker daar het tegen mede degradatiekandidaat Bari was. Ondanks de zege staat Napoli nog steeds in de degradatiezone, dus ze zijn er nog lang niet, maar er begint langzaam aan een stijgende lijn in te zitten. Maar ben blij voor je dat het met je Italiaanse clubje langzaam aan beter gaat EW.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 3 december 2000 @ 23:12:59 #18
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_514705
quote:
Op 03 december 2000 21:16 schreef DIGGER het volgende:

Maar de zege was netjes maar meer dan dat: brood nodig. zeker daar het tegen mede degradatiekandidaat Bari was.


Volgende week staat de kraker tegen Brescia op het programma. (Die doen 't ook al zo lekker).

Nee, het is nu al spannend in de onderste regionen van de Serie A

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_520170
quote:
Op 03 december 2000 19:54 schreef Elegantly Wasted het volgende:

Minpuntje is toch wel dat de grensrechter geraakt is door iets wat van de tribunes gegooid werd, waardoor hij even k.o. ging.
Ik weet ook niet precies wat er met de supporters van Napoli aan de hand is, ze komen steeds weer negatief in 't nieuws.


Met als resultaat nu dat ze als straf 1 wedstrijd niet in hun eigen San Paulo stadion mogen spelen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 5 december 2000 @ 20:18:49 #20
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_522534
Ook dat nog
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_532503
Reacties van Digger en Zuurtje
Dat dacht je
Weet nog goed dat de oude Noord tribune in Den Haag in de fik stond ivm de grote ergernissen van de supporters alsmede vele incidenten waarbij bestuurskamer, businessruimte ect ect vernield werden.
---------------------------------------------

Evenals een Wedstrijd in de Kuip. Feyenoord - Fortuna, waar bij tegenvallende resultaten de spelers een veilig heenkomen moesten zoeken door dat het publiek door de hekken heen was gegaan.

---------------------------------------------

Sjonge jonge, lijkt wel of je trots op zoiets moet zijn.

Sorry dat het er vanmorgen op lijkt alsof ik jullie twee erg moet hebben, maar ik vind dat jullie ook wel erg bot kunnen reageren.

Denk dat we met voetbal en meerdere sporten toch eens wat vaker moeten denken aan een spelletje. Oké, een spelletje waar veel geld in omgaat, maar volgens mij worden wij er geen van allen zelf rijker van!
LEKKER BELANGRIJK

pi_532516
Zolang het hersenloze volk alleen elkaar de hersenpan inslaat en geen onschuldigen erbij betrekt, let them be. Opgeruimd staat netjes.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  vrijdag 8 december 2000 @ 14:35:33 #23
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_533006
Totdat er een vader met z'n zoontje toevallig in terrecht komt... En de vernielingen die de types die mekaar willen bevechten maken niet te vergeten Dus let them be? echnie.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_533031
quote:
Op 08 december 2000 12:43 schreef Kleintje het volgende:

Sjonge jonge, lijkt wel of je trots op zoiets moet zijn.


Ik gaf alleen maar aan dat dit ook in het 'nuchtere Nederland' gebeurt en niet alleen bij AS Napoli oid.

Btw als je geinteresseerd bent: Ik heb het complete jaarverslag van het CIV inmiddels in me mailbox liggen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_538039
Ik heb hulp nodig. Gisteren was er een topic: Voetbal. Daar stond ADO
Den Haag. Mijn serieuze vraag is: Wat betekent ADO?
eigenlijk ben ik een straathond
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')