abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46593
Opnieuw gewonden bij stierenren Pamplona

PAMPLONA (ANP) - Op de tweede dag van de stierenren door de nauwe
straatjes van Pamplona zijn zaterdag 21 gewonden gevallen. Een
Amerikaan uit Denver kreeg een hoorn in zijn billen. Hij moest
worden geopereerd en is er niet best aan toe. Een Canadees werd
vertrapt en werd met hoofdletsel in het ziekenhuis opgenomen.

Ze moeten eens stoppen met die stierlijk vervelende spelletjes daar in Pamplona.
21 - 0 voor de stieren.

"Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down until further notice"
pi_46594
Smerige sadisten daar !

Die stieren gevechten daar hebben NIETS maar dan ook helemaal NIETS met cultuur te maken. En getuigen van een gebrek aan respect voor dieren en het leven in het algemeen !

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_46595
Ik hoop dat er nog veel meer gewonden vallen!
Laat die stieren toch eens met rust!!!!!
pi_46596
Gewonden ?

DODEN !!!

maandag 10 juli 2000 @ 17:11:00 #5
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_46597
Die rennen van Pamplona zijn niet zo erg.. Ja OK, maar de stieren gaan er niet dood aan.. Het stierenvechten, daar moet iets aan gedaan worden..
Je zou eigenlijk een keer in een stierenpak moeten klimmen en een shotgun uit z'n bek steken, zodat die Toreador et eens goed voelt

GRTZ ArchAngel

[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_46598
Das nog niet eens zo'n slecht idee.....

dinsdag 11 juli 2000 @ 06:15:00 #7
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_46599
quote:
op 07-10-2000 om 05:11 PM schreef ArchAngel o.a. het volgende:
Die rennen van Pamplona zijn niet zo erg.. Ja OK, maar de stieren gaan er niet dood aan..
GRTZ ArchAngel

Helaas, de rennen eindigen in de arena, en daar worden de beesten gewoon afgemaakt. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, ware het niet dat het geen gevecht is, de stier kan niet winnen. Laat die toreador gewoon lekker aan z'n lot over, dan is het snel genoeg afgelopen met die rare zooi.

Life is what you make it.
pi_46600
In Nederland wordt de helft van de stieren 5 a 6 maanden in een hokje van 1 bij 2 meter gehouden, vervolgens aan een achterpoot naar het slachthuis gesleept en afgemaakt. De andere helft wordt in een groepshok gehouden waar de omstandigheden nauwelijks beter zijn en ondergaan vervolgens hetzelfde lot. Daglicht zien ze meestal alleen even van de stal naar het slachthuis.

Spaanse stieren die voor het stierengevecht worden gehouden mogen 3 a 4 jaar op uitgestrekte weiden rennen. Krijgen tot aan het gevecht de beste verzorging die een stier zich kan wensen.

Als ik een stier was wist ik het wel...

Admin zaterdag 15 juli 2000 @ 12:38:07 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_268392
Toch geniet ik er persoonlijk wel van als je 's ziet dat een stier zo'n stierenvechter pierced met een hoorn.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_270653
Ik vind het persoonlijk niet leuk om te zien hoe een stier wordt doodgemaakt in een stierengevecht, en ook niet om te zien hoe een toreador aan een hoorn gespiesd wordt.

Heel soms wint de stier idd, en dan mag ie daarna ook in de wei van z'n oude dag genieten. Er is nog nooit een stier levend uit het abattoir teruggekeerd.

pi_274179
Ik vind het anders wel leuk om èèn keer per jaar op mensen te mogen jagen alleen jammer dat ik geen zwaard heb

[Dit bericht is gewijzigd door el torro op 21-07-2000 01:00]

Mooi rood is niet lelijk,maar ik word er zo woest van.

maandag 9 juli 2001 @ 11:30:40 #12
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1173045
Ik heb het gezien op het nieuws ja. Was weer machtig leuk. Al die stomme Amerikanen die uitgleden en vervolgens die hele kudde er overheen laten denderen.
Maar het allermooiste was nog 1 stier die in 10 seconden tijd zeker 5 mensen door de lucht beukte. Hoppakee! Opzouten! (...and jusitce for all)
pi_1173111
Het is een torero (die fokt de stier op), geen toreador (je hebt wel een 'matador' , die doodt uiteindelijk de stier, matar= doden). Maar goed, lekker belangrijk zul je zeggen. Inderdaad, stierenvechten is walgelijk. En dat gedoe in Pamplona ook, die gewonden die vallen, zal me een zorg zijn. dat risico lopen ze blijkbaar graag. En volgens mij komen die stieren ook aan hun eind na dat geren door de stad, maar dat weet ik niet zeker.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 juli 2001 @ 11:47:24 #14
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1173159
rosebud kwam er al mee en ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar... wat denkt men dan van de behandeling van vee hier in Nederland? Kistkalveren die hun hele leven in een hokje zitten zonder ook maar enige bewegingsvrijheid en daarna afgemaakt worden? Ganzen die een slang in hun keel krijgen en op de meest ranzige manier vetgemest worden? Kippen die een bewegingsvrijheid van 0 hebben? Beesten die met flinke stroomschokken naar het slachthuis geleid worden? En dan zullen we het nog maar niet over de Antwerpse veiling hebben, zoals die vrij recent nog in het nieuws kwam...
pi_1173166
quote:
Op maandag 09 juli 2001 11:39 schreef milagro het volgende:
En volgens mij komen die stieren ook aan hun eind na dat geren door de stad, maar dat weet ik niet zeker.
Ze leggen allemaal het loodje, gewoon een enkeltje richting de arena mogen ze lopen..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  Redactie Frontpage maandag 9 juli 2001 @ 11:53:04 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1173196
De laatste stierenrendode viel in 95
  maandag 9 juli 2001 @ 11:55:55 #17
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1173229
quote:
Op maandag 09 juli 2001 11:39 schreef milagro het volgende:
Het is een torero (die fokt de stier op), geen toreador (je hebt wel een 'matador' , die doodt uiteindelijk de stier, matar= doden)...
Volgens m'n moeder mag het allebei..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_1173232
De stieren die voor het stierenvechten gebruikt worden worden ook speciaal voorbereid, heb ik wel eens gehoord. Ze worden bijvoorbeeld in een kist gezet die op een helling staat. De stieren worden zo afgemat, omdat ze niet rustig kunnen staan (zeker niet als die kist een vlakke bodem heeft).
Als een stier te zwak/lui geworden is helpt een stroomstoot (door z'n ballen) wel om het beest weer agressief te maken...

Dus niet bepaald diervriendelijk wat ze daar allemaal uithalen.

pi_1173582
quote:
Op maandag 09 juli 2001 11:55 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Volgens m'n moeder mag het allebei..

Het mag van mij ook, hoor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 juli 2001 @ 13:06:05 #20
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1173594
Gewoon walgelijk en ik snap ook niet wat er leuk aan is... BAH
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_1173596
* pakkard heeft geen medelijden met de gewonden...
  maandag 9 juli 2001 @ 13:09:00 #22
12141 kid_a
zo, vind jij dat.
pi_1173611
*Kid_a hoopt dat er nog veel meer gewonden gaan vallen. Dat zal ze leren *
Scheuren, of anders eruit!
  maandag 9 juli 2001 @ 13:14:16 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1173636
Hoe meer mensen vertrapt hoe beter...

'One extra asshole for El Americano, well done!!!'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1173659
quote:
Op maandag 09 juli 2001 11:53 schreef SunChaser het volgende:
De laatste stierenrendode viel in 95
als ik een van die matadoren morgen tegenkom, dan valt er morgen weer 1!! ik walg van die lui
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  maandag 9 juli 2001 @ 13:32:02 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1173752
Kijk, het geeft natuurlijk wel een kick om voor het gevaar te rennen en zo, maar die arme stieren hebben geen keus
En dan was het ook nog spekglad zodat die stieren (hoe hilarisch het uitziet) op en over elkaar uitgleden. Bah, stelletje beulen.
Diegene die verwondingen opliepen: eigen schuld, dikke steekwond
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')