abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6882904
Ik verbaas me wel eens lichtelijk over alles wat in R&P geschreven wordt over versieren, versiertrucs, wat wel en wat niet te zeggen, werk maken van het meisje/de jongen, vallen op oudere/jongere/grotere/dunnere/bruinere/lievere etc mannen en vrouwen. Ik voel me dan soms net een buitenaardswezen in de versieren en versierd worden cultuur die gangbaar schijnt te zijn. Dat versieren, heeft dat dan tot doel een geschikte partner te vinden of is het de bedoeling een (one night) neukhobby uit te leven?

Als ik naar mezelf kijk dan heb ik altijd lol met mannen en vrouwen en als ik verliefd wordt of iemand gewoon heel erg leuk vind dan hoop ik dat dat wederzijds is en zo niet: jammer dan. Ben ik dan zo idioot dat ik er geen 'werk' (wat een jeukterm) van maak? En waarom schrijven zoveel vrouwen een man al bij voorbaat af omdat hij iets te dik is, pukkels heeft, te oud is, rood haar heeft of te klein? Misschien is hij wel vele malen interessanter dan de supermankloon waar je normaal achteraan loopt. Ik versier eigenlijk nooit iemand, ik flirt een beetje (maar dat is meer natural dan geplanned) als ik iemand erg leuk vind. Ik vind iemand versieren zo denigrerend klinken...

Ben ik nou naïef, niet van deze tijd of gewoon wat volwassener dan een deel van de posters?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6882955
Ach, ik zie het zelf als "de situatie naar je hand proberen te zetten".

Verliefdheid valt of staat mijns inziens met de hoeveelheid aandacht die je krijgt, en de manier waarop je die krijgt. Als je die in de juiste dosering toepast op je "slachtoffer", is de kans groter dat het uiteindelijk wederzijds blijkt te zijn.

dinsdag 19 november 2002 @ 13:22:31 #3
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_6882967
Je post precies wat ik me ook heel vaak afvraag.
Ik heb nog nooit iemand versierd, en als er een poging wordt gedaan tegen mij bij het stappen, lijkt het doel altijd alleen maar zoenen of seks te zijn
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_6882968
wow.... eindelijk een mening waar ik me bijna helemaal in kan vinden...

ik ben sinds (voor mij dan...) redelijk kort vrijgezel weer.... en begin me steeds meer te ergeren aan het hele gedoe.... waarom issut zo nodig iedere nacht het nest in te duiken met een ander?

en.... als je iemand versiert.... hoe lang houdt dat dan stand voor diegene door de saaie werkelijkheid heen prikt... of dat je dat zelf doet... ofzo.....

dinsdag 19 november 2002 @ 13:22:35 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6882970
Ik versier niet, ik word versierd (hoop ik maar altijd )
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6882999
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik verbaas me wel eens lichtelijk over alles wat in R&P geschreven wordt over versieren, versiertrucs, wat wel en wat niet te zeggen, werk maken van het meisje/de jongen, vallen op oudere/jongere/grotere/dunnere/bruinere/lievere etc mannen en vrouwen. Ik voel me dan soms net een buitenaardswezen in de versieren en versierd worden cultuur die gangbaar schijnt te zijn. Dat versieren, heeft dat dan tot doel een geschikte partner te vinden of is het de bedoeling een (one night) neukhobby uit te leven?
Als ik naar mezelf kijk dan heb ik altijd lol met mannen en vrouwen en als ik verliefd wordt of iemand gewoon heel erg leuk vind dan hoop ik dat dat wederzijds is en zo niet: jammer dan. Ben ik dan zo idioot dat ik er geen 'werk' (wat een jeukterm) van maak? En waarom schrijven zoveel vrouwen een man al bij voorbaat af omdat hij iets te dik is, pukkels heeft, te oud is, rood haar heeft of te klein? Misschien is hij wel vele malen interessanter dan de supermankloon waar je normaal achteraan loopt. Ik versier eigenlijk nooit iemand, ik flirt een beetje (maar dat is meer natural dan geplanned) als ik iemand erg leuk vind. Ik vind iemand versieren zo denigrerend klinken...

Ben ik nou naïef, niet van deze tijd of gewoon wat volwassener dan een deel van de posters?

yep, same here baby, denk eigenlijk volwassener, minder kritisch (tegelijkertijd ook kritischer, denk daar maar eens over na)
Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_6883016
Versieren is toch gewoon een term voor proberen om een goed contact op te bouwen met iemand die je leuk vindt? Sommige mensen gebruiken daar bepaalde trucjes voor, anderen zijn wat meer recht door zee. Ik gebruik de term versieren ook nooit, ik vind het ook leuker om gewoon met iemand in contact te komen en te kijken of het klikt (zo is het ook gegaan met mijn vriend). Andere mensen hebben daar een ander gevoel over, voelen zich prettiger bij andere manieren van contact opbouwen.

Verder... je hebt natuurlijk gelijk dat een man met pukkels best veel interessanter kan zijn dan een supermooie man, maar als je nou eenmaal geen gevoelens hebt voor die man met die pukkels, moet je dan maar blijven proberen uit te vissen of die man misschien niet toch heel erg interessant is? Bovendien zijn er genoeg mensen die een partner hebben die niet Miss of Mister Perfect is. Ik vind die opmerking juist een beetje denigrerend overkomen. Veel mensen hebben wel een idee van wat ze aantrekkelijk vinden, maar uiteindelijk kom je bij heel iemand anders uit... dat kan allemaal. Maar moet je dan maar bij iedereen die je helemaal niet aantrekkelijk vindt kijken of je diegene toch interessant vindt? Vaak vind je die persoon die eigenlijk niet je type is, maar waar je wel op valt namelijk wel aantrekkelijk... alleen had je dat van tevoren nooit omschreven als jouw type. En soms groeit de aantrekkingskracht, maar dat komt dan vanzelf wel, komt het niet, dan is het er gewoon niet. Ik vind daar niet echt iets oppervlakkigs aan.

Oh ja, en versieren... tja, dat zal de ene doen voor een one night stand, de ander voor een relatie en in 90% van de gevallen weet je van tevoren nog niet wat het wordt.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6883054
ik denk dat er in ieder geval een verschil is tussen de berekende aanpak (slachtoffer in het vizier en alle middelen uit de kast trekken om hem/haar over te halen) en de "natural" manier van versieren c.q. flirten.

ik doe het in ieder geval niet bewust, als in jou ga ik versieren.

pi_6883059
quote:
[b]En waarom schrijven zoveel vrouwen een man al bij voorbaat af omdat hij iets te dik is, pukkels heeft, te oud is, rood haar heeft of te klein? Misschien is hij wel vele malen interessanter dan de supermankloon waar je normaal achteraan loopt.
Sorry dat ik er nou net 1 stukje uitpik dat niet echt over jouw versiervragen gaat, aangezien ik daar nou net geen ervaring in heb, maar:

juist dat stukje viel me op, aangezien ik nou ook niet bepaald de aantrekkelijkste ben. Dat wat jij schrijft over "bij voorbaat afschrijven", de kansloze afwijzing op uiterlijk (en de angst daarvoor) weerhoud mij ervan om ook maar enige poging in die richting te wagen. Ik heb (augstus ofzo) een tijdje lang (via een datingsite) contact gehad met een leuke dame (meid klinkt ook weer zo) en juist die angst/twijfel heeft me ertoe doen besluiten er niet mee door te gaan.

Wat mij opvalt is dat met name op tv enzo hier veel grappen over gemaakt worden; blind date, vrouw komt bar binnen, ziet (onaantrekkelijke) man zitten en loopt snel weer naar buiten; dit als (misschien wel herkenbaar) voorbeeldje. En iedereen maar lachen.

*edit om typo's*

[Dit bericht is gewijzigd door jacko op 19-11-2002 13:31]

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:30:29 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_6883080
ik denk dat het voor sommige inderdaat allen om die one night stand gaat.
Maar goed stel je voor.. Je staat in de kroeg ziet daar dat leuke meisje staan.Je voelt iets , Iets borrellen in je buik. ( de veel besproken vlinders)

Ga je dan er niet naartoe ?
Maar goed als het wederzijds is hoef je niet veel te zeggen ...
En later spreek je nog eens iets af.

pi_6883101
Ik vind het altijd verschrikkelijk als ik merk dat iemand me probeert te versieren. Daar kan ik zo enorm op afknappen. Het gaat er toch om dat het klikt en dat je elkaar leuk vindt en dat er een wederzijdse aantrekking is? Dat wil je toch niet gaan manipuleren of artificieel tot stand brengen met veel moeite? Lijkt me dan helemaal geen toekomst hebben... (en tsja, als het je om die one night stand te doen is hoeft dat natuurlijk ook niet)
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:25 schreef Angeles het volgende:
Versieren is toch gewoon een term voor proberen om een goed contact op te bouwen met iemand die je leuk vindt? Sommige mensen gebruiken daar bepaalde trucjes voor, anderen zijn wat meer recht door zee.
Goed contact opbouwen met iemand die je leuk vindt doe je toch niet met 'trucjes'. Dan wordt het allemaal zo vreselijk nep van. Jezelf zijn is toch ten alle tijden de beste koers? Ik prefereer dus de recht door zee types en niet de mensen die allerlei trucjes toepassen om maar bij je in de smaak te vallen. Het woord 'versieren' wekt bij mij gewoon negatieve gevoelens op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:32:44 #12
26741 Baronekke
Ohjee. Maiden Kikz0rtje! *aai*
pi_6883109
Ik ben blij dat we richting het "Mister Good Enough" gaan ipv het "Mister Perfect"....

Maargoed, ik vind juist dat veel vrouwen tegenwoordig ook alleen voor de seks gaan.. Vaak genoeg voorgekomen dat ik 's ochtends wakker d8 te worden naast een lieve meid, maar dan was ze al weer weg oid..
(meestal MET mijn ontbijt)

Knuffelkikk0r
pi_6883134
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:30 schreef Bill_E het volgende:
ik denk dat het voor sommige inderdaat allen om die one night stand gaat.
Maar goed stel je voor.. Je staat in de kroeg ziet daar dat leuke meisje staan.Je voelt iets , Iets borrellen in je buik. ( de veel besproken vlinders)

Ga je dan er niet naartoe ?
Maar goed als het wederzijds is hoef je niet veel te zeggen ...
En later spreek je nog eens iets af.

Maar gewoon op iemand afstappen en een leuk gesprek beginnen of vragen of ze met je wil dansen is toch niet per see versieren? Van die verschrikkelijke openingszinnen en andere domme 'trucjes' gebruiken schaar ik eerder onder de noemer versieren. Als zij je klaarblijkelijk niet zo leuk vindt (ze wimpelt je direct af, ze wil absoluut niet dansen) dan houdt het toch verder gewoon op?
pi_6883138
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:22 schreef sundae het volgende:
Je post precies wat ik me ook heel vaak afvraag.
Ik heb nog nooit iemand versierd, en als er een poging wordt gedaan tegen mij bij het stappen, lijkt het doel altijd alleen maar zoenen of seks te zijn
jupz, dat merk ik ook (vrouwen zijn daar ook errug in hoor) Volgens mij heeft het meer iets te maken met beide sekse en de verwachting van tegenwoordig

-vroeger was alles beter-

dinsdag 19 november 2002 @ 13:37:34 #15
26741 Baronekke
pi_6883181
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:34 schreef Sh4keM het volgende:

[..]

jupz, dat merk ik ook (vrouwen zijn daar ook errug in hoor) Volgens mij heeft het meer iets te maken met beide sekse en de verwachting van tegenwoordig

-vroeger was alles beter-

Juist... toen kon je nog op een dame afstappen om leuk praatje te maken en lol te hebben.. tegenwoordig lijkt het alsof ze alleen maar op zoek willen naar een nachtje plezier. best l33m tbh..
Knuffelkikk0r
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:38:16 #16
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6883191
Ik kan me zeker wel vinden in deze mening.. "versieren" met truukjes.. het kan een leuk spelletje zijn, maar uiteindelijk weet je niet wat je aan elkaar heb..
en "Vallen op" een bepaald uiterlijk.. Dat is zo enorm overtrokken.. Ik zei van mezelf dat ik val op: vrouwen/meisjes die 2 of 3 jaar ouder zijn dan mij, lang, liefst donker haar hebben, bruine ogen, en meer van dat..

Mijn vriendin: 1 jaar jonger, kort blond haar, blauwe ogen Het is toch echt het innerlijk wat telt (voor mij that is) en dat ze er ongelooflijk mooi uitziet, is zeker een pluspunt natuurlijk

Ik heb haar ook niet "versiert".. we hebben veel lopen flirtten, en toen kwamen we er beide achter dat we toch iets veel meer dan vriendschap voelden voor elkaar

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_6883201
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:28 schreef jacko het volgende:

Wat mij opvalt is dat met name op tv enzo hier veel grappen over gemaakt worden; blind date, vrouw komt bar binnen, ziet (onaantrekkelijke) man zitten en loopt snel weer naar buiten; dit als (misschien wel herkenbaar) voorbeeldje. En iedereen maar lachen.

Je hebt pijnlijk genoeg heel erg gelijk Ik zat eens naar zo'n show te kijken dat je van onder af steeds een stukje vrouw of zo zag naar gelang je je ballen ergens in mikte of zo (vaag). Ook zo'n datingshow. De vrouw die hij niet wilde (was pijnlijk duidelijk in het gelach etc) kreeg hij dus wel. Ze was zeg maar een kilo of 110. En een leuke meid!! Maar de rest van het datingprogramma zag je hem met de ogen rollen, werden er grappig bedoelde opmerkingen gemaakt en de mensen waarmee ik naar de tv keek zaten er ook heeeeel hard om te lachen dat hij uitgerekend dat vette mens als date had gekregen. Ik voelde me toen heel klein worden en voelde plaatsvervangende schaamte voor die arme vrouw (die echt leuk was!!!).

Oppervlakkigheid, zo triest.

pi_6883209
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:32 schreef Isabeau het volgende:

Goed contact opbouwen met iemand die je leuk vindt doe je toch niet met 'trucjes'. Dan wordt het allemaal zo vreselijk nep van. Jezelf zijn is toch ten alle tijden de beste koers? Ik prefereer dus de recht door zee types en niet de mensen die allerlei trucjes toepassen om maar bij je in de smaak te vallen. Het woord 'versieren' wekt bij mij gewoon negatieve gevoelens op.

Je hoeft mij er niet van te overtuigen, ik vind de natuurlijke manier zelf ook leuker, maar je kunt toch gewoon accepteren dat er mensen zijn die dat op een bepaalde manier spannend vinden? Die het zien als een spel van aantrekken en afstoten, of die zich er op een bepaalde manier gewoon niet lekker bij voelen om zich al in zo'n vroeg stadium bloot te geven?

Nogmaals, ik ben ook niet zo, ik hou er ook helemaal niet van, maar het komt op mij een beetje over dat jij neerkijkt op mensen die wel zo zijn. Ik denk dat het niet zo veel met volwassenheid te maken heeft, maar meer met hoe je relaties en liefde ziet. Ik denk ook niet dat het een beter is dan het ander - alleen voor jezelf.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6883213
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:24 schreef JollyBlaze het volgende:

[..]

yep, same here baby, denk eigenlijk volwassener, minder kritisch (tegelijkertijd ook kritischer, denk daar maar eens over na)

hoezo volwassener..??? leg dat eens uit..??

ach en versieren. Tja het is maar een woord. Het klinkt erg schattig. Maar wat stelt het nou voor. Het is gewoon proberen om een flirt om te zetten in iets concreets.

dinsdag 19 november 2002 @ 13:40:56 #20
26741 Baronekke
pi_6883221
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:38 schreef Bhorka het volgende:

Mijn vriendin: 1 jaar jonger, kort blond haar, blauwe ogen Het is toch echt het innerlijk wat telt (voor mij that is) en dat ze er ongelooflijk mooi uitziet, is zeker een pluspunt natuurlijk

Maar dat is tegenwoordig nog maar schaars... want hoe leer je iemands innerlijk kennen door al die trucjes? Okay, ik heb flinke dosis mensenkennis, maar dan nog moet de tegenpartij tegenwoordig dezelfde instelling hebben als je elkaar uberhaupt beter wilt leren kennen. Want dat kost tijd, en dat willen de meeste niet besteden aan een (voor hun vaak) "ONS"
Knuffelkikk0r
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:41:17 #21
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_6883225
Over het algemeen denk ik er ook zo over, maar soms ben ik zo verliefd op iemand dat ik het niet kan laten me "in te zetten", omdat ik er d'r dan wel héél graag wil. En daarmee ga ik uiteraard ook altijd gigantisch de fout in hehe.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_6883230
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:32 schreef Isabeau het volgende:
die trucjes zijn gewoon een opstap. Niks meer niks minder. Maar er bestaan ook weinig echte versiertips. De ideale openingszin bestaat niet en de ideale versiertip ook niet.
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:41:55 #23
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_6883235
Ik heb al een tijd geleden besloten me niks aan te trekken van de meeste berichten die ik zie op het forum... ik ben gewoon verliefd op mijn vriendin en we gaan lekker trouwens later en gelukkig zijn

Nee, voor mij geen one-night-stands en neuk-hobby... mijn vriendin voldoet prachtig, en als ik er geen heb dan heb ik die behoefte ook niet.

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_6883258
Dat minder mooie mensen belachelijk worden gemaakt op de televisie, daar heb ik ook geen goed woord voor over, maar je valt toch op wie je nou eenmaal valt, dat kun je zelf niet sturen. Alsof iemand die op lelijkere mensen valt beter is dan iemand die op mooie mensen valt.

Als je helemaal niet kijkt naar minder mooie mensen, je van tevoren al uitsluit dat je ooit op een minder mooi persoon zult vallen, doe je vooral jezelf tekort, dan kun je een hoop leuke mensen mislopen. Maar ik ga niet iemand veroordelen om op wie diegene wel of niet valt.

dinsdag 19 november 2002 @ 13:46:14 #25
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6883293
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:40 schreef Baronekke het volgende:

[..]

Maar dat is tegenwoordig nog maar schaars... want hoe leer je iemands innerlijk kennen door al die trucjes? Okay, ik heb flinke dosis mensenkennis, maar dan nog moet de tegenpartij tegenwoordig dezelfde instelling hebben als je elkaar uberhaupt beter wilt leren kennen. Want dat kost tijd, en dat willen de meeste niet besteden aan een (voor hun vaak) "ONS"

Je leer elkaar echt niet kennen door al die "trucjes" je leert elkaar kennen door tijd met elkaar door te brengen, door met elkaar te praten over dingen je je intereseert..

en als je daar geen tijd in wil investeren, ben je (volgens mij) totaal verkeerd bezig, en niet op zoek naar iets serieus. Een relatie kost tijd, hoe je het ook wend of keert.

(djeez, 2 jaar geleden had ik mn bek nie open durven trekken totaal offtopic, maar ik ben zo enorm veel sterker geworden de laatste tijd *zichzelf schouderklop geef*)

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')