Oplage : 1000 stuks
Motor (mogelijkheden) : 4,2 liter van Maserati, 3,2 liter uit de GTA opboren tot 3,5 liter met daarbovenop een twin turbo.
Prijs : ¤ 80.000. (ex. belastingen in NL)
Achterwielaandrijving of vierwielaandrijving, selespeed schakeling.
Foto's : http://www.cardesignnews.com/autoshows/2002/geneva/preview/italdesign-alfa/
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 26-01-2003 23:01]
quote:Ja.
Op maandag 18 november 2002 11:58 schreef WaSTeiL het volgende:
Vind de achterkant erg veel lijken op de VOLVO SCC (Safety Concept Car).. ff zoeken voor pics!! De rest van de vorm overigens ook, behalve de voorkant!!
quote:Nou zeg. Dus ook nog een veilige alfa dus.
Vind de achterkant erg veel lijken op de VOLVO SCC (Safety Concept Car).. ff zoeken voor pics!! De rest van de vorm overigens ook, behalve de voorkant!!
quote:Dat ze nou allebei hatchbacks zijn is zo'n beetje de enige overeenkomst. En de kleur natuurlijk. Ik heb niks tegen volvo hoor, maar die SCC vind ik echt niet mooi
In tegenstelling tot de AR Brera
quote:maal 1.5 = 120.000 euro, en dat is waarschijnlijk met de standaard motor prijs is dus ongeveer gelijk aan een 911
¤ 80.000 ex belastingen
quote:Met zo´n verschil in prijs per auto kan elke
Op maandag 18 november 2002 15:23 schreef Threepio het volgende:[..]
Dat ze nou allebei hatchbacks zijn is zo'n beetje de enige overeenkomst. En de kleur natuurlijk. Ik heb niks tegen volvo hoor, maar die SCC vind ik echt niet mooi
In tegenstelling tot de AR Brera
quote:Heb hem net als wallpaper neergezet
Op dinsdag 19 november 2002 16:28 schreef Alkaline het volgende:
wallpapers : http://www.autoweek.nl/downloaddisp.php?ID=188
voor info check : http://www.autovisie.nl/news/items/20021120T1258328_0.xml
quote:Ook geile plaat van deze bak...
De kogel is door de kerk. Alfa Romeo gaat definitief een fenomenale, 400 pk sterke, op de Brera gebaseerde coupé bouwen.
De nieuwe Alfa supercoupé, met de motor voorin, achterwielaandrijving en een verwachte topsnelheid van niet minder dan 290 km/h, komt eind 2004 of begin 2005 op de markt. Alfa zal de auto in een beperkte oplage van minder dan duizend stuks bouwen. De 911 Carrera van Porsche geldt als auto die naar de kroon gestoken moet worden. De nieuwe coupé is de eerste achterwielaangedreven Alfa sinds de SZ/RZ van begin jaren '90. De auto is wat betreft zijn uiterlijk grotendeels gebaseerd op de Brera, de door Giugiaro vormgegeven concept car die veel opzien baarde op de Salon van Genève dit jaar. De scherp gesneden tweezitter heeft officieel nog geen naam, maar vast staat wel dat het geen Brera zal worden. Intern staat de auto bekend onder de naam Evoluta. Meer over de Alfa Evoluta in Autovisie 24, die aanstaande donderdag verschijnt.
Bron:AutoVisie.nl
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |