De winxp ziet 'm andersom ook niet , wat kan dr loos zijn?
quote:Maar als je het hebt gevonden zet die kaarten dan gelijk terug omhoog want 10 half duplex is kut.
Op zaterdag 16 november 2002 09:56 schreef Asyniur het volgende:
heb je op beide pc's de juiste protocols geinstalleerd?
zorg er ook voor dat op beide pc's file en printersharing aan staan
zorg dat ze op dezelfde workgroup zitten
staan de netwerkkaarten goed (half-, full-duplex, 10-, 100mbit, veilige waarde is altijd 10 half duplex, dit was het een jaar geleden bij mij toen ik 3 dagen lang met netwerk protocols aan het kloten was)
ping 127.1.1.1 en je client ip
en check je subnetmask en je ip's
ipconfig /all
quote:Nee
Op zaterdag 16 november 2002 10:39 schreef Swetsenegger het volgende:
start/zoeken/computers/<computernaam> vinden ze elkaar ook niet?
quote:workgroup is t zelfde (Alleen in caps bij de XP machine, omdat het niet in kleine letters kan
Op zaterdag 16 november 2002 10:33 schreef tbadwin2002 het volgende:
dezelfde workgroup?ping 127.1.1.1 en je client ip
en check je subnetmask en je ip's
ipconfig /all
IP's zitten in de range 192.168.168.1 en 192.168.168.254.
NetBios zorgt namelijk voor de overdracht van/identificatie via namen ipv IP-adressen. Om computers in de netwerkomgeving te zien heb je 't dus nodig.
quote:Aha... En zit netbios er op de Windows 98 CD bij of niet?
Op zaterdag 16 november 2002 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Je moet NetBios op enabled over TCP/IP zetten. Je vindt dit bij XP onder de TCP/IP-instellingen.
Op die Win98 bak misschien ook wel. Of wellicht moet je daar echt het NetBios protocol installeren.NetBios zorgt namelijk voor de overdracht van/identificatie via namen ipv IP-adressen. Om computers in de netwerkomgeving te zien heb je 't dus nodig.
quote:Ja, die zit er zeker bij. Bij TCP-IP settings kun je het aanklikken, en anders kun je het proberen via IPX/SPX.
Op zaterdag 16 november 2002 11:42 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Aha... En zit netbios er op de Windows 98 CD bij of niet?
quote:Welke optie precies? En op welke PC?
Op zaterdag 16 november 2002 11:49 schreef DigiJasper het volgende:
Die optie is niet aanvinkbaar(Hij is wel aangevinkt maar in het grijs.
)
Bij WinXP moet je NetBios over TCP/IP wel inschakelen, maar je hoeft NetBios niet apart als protocol te installeren.
quote:Moet ik dan de IPX/SPX versie installeren; want de TCP-ip is niet tussen het lijstje te vinden.
Op zaterdag 16 november 2002 12:11 schreef American_Nightmare het volgende:
Dan moet je 't ff installeren denk ik (NetBios), op die Win95 PC dus. Of staat ie al in het rijtje protocollen?Bij WinXP moet je NetBios over TCP/IP wel inschakelen, maar je hoeft NetBios niet apart als protocol te installeren.
quote:NetBEUI is geen vereist protocol hoor, het beschikt trouwens helemaal niet over enige routerings mogelijkheid dat regelt de TCP/IP stack zelf.
Op zaterdag 16 november 2002 11:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Je moet NetBios op enabled over TCP/IP zetten. Je vindt dit bij XP onder de TCP/IP-instellingen.
Op die Win98 bak misschien ook wel. Of wellicht moet je daar echt het NetBios protocol installeren.NetBios zorgt namelijk voor de overdracht van/identificatie via namen ipv IP-adressen. Om computers in de netwerkomgeving te zien heb je 't dus nodig.
quote:Ik had 't vet gedrukt notabene..
Op zaterdag 16 november 2002 12:58 schreef DigiJasper het volgende:
Lees jij wel?
Maar je hebt onder Win95 toch gewoon "het netbios protocol" zonder dat dat meteen gekoppeld is aan IPX of TCP/IP? Of vergis ik me nu..?
quote:Uhm ik dacht van wel ja, heb ik iets gemist?
Op zaterdag 16 november 2002 12:58 schreef DigiJasper het volgende:
Lees jij wel?
Edit: Sorry!
Heh
Bij mij is NetBios trouwens standaard geactiveerd over het TCP/IP protocol hier, direct na installatie, de mogelijkheid tot uitvinken is er bij mij zelfs niet eens.
quote:Klopt, dat is standaard. Ik denk alleen dat hij op de Win95-pc netbios niet goed geinstalleerd heeft.
Op zaterdag 16 november 2002 13:01 schreef FallenAngel666 het volgende:[..]
Bij mij is NetBios trouwens standaard geactiveerd over het TCP/IP protocol hier, direct na installatie, de mogelijkheid tot uitvinken is er bij mij zelfs niet eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |