abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6764928
Ik kom net thuis na een lekker fijn daggie werken, krijg ik een leuk briefje in de bus:

Bouwkundige vooropname in verband met:
Sloop

[bla bla bla]

Een vooropname houdt in het bouwkundig inspecteren van een pand op gebreken en/of bijzonderheden. Voor zover aanwezig worden deze door ons fotografisch vastgelegd en ingesproken op een geluidsband. Tot deze vooropname behoort ook het bij u in gebruik in zijnde pand.

Tijdens het uitvoeren van onze werkzaamheden op 12/11/2002 trroffen wij u helaas niet thuis. Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met one secretariaat (op het aangekruiste telefoonnummeer| om een nieuwe afspraak te maken voor deze vooropname.

Ik gelijk bellen, zijn ze gesloten

Ik ben fucking geschrokken, ik kan haas niet eten want ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik woon pas een jaartje hier en heb het hardstikke naar mijn zin. Ik ben pas 19 en dan krijg ik zulke shit aan mijn hoofd gesmeten. Iemand die mij verder kan toelichten wat deze shit inhoud.

Peace

"Very very sad" Alberto

[Dit bericht is gewijzigd door DopeBoy op 12-11-2002 20:03]

pi_6764999
Er staat toch niet dat ze je huis gaan slopen? Alleen dat ze het even op gebreken en bijzonderheden gaan inspecteren, of zullen we maar zeggen "checken"
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_6765032
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:02 schreef SmashBro het volgende:
Er staat toch niet dat ze je huis gaan slopen? Alleen dat ze het even op gebreken en bijzonderheden gaan inspecteren, of zullen we maar zeggen "checken"
Sloop
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:04:47 #4
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6765069
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:03 schreef DopeBoy het volgende:

[..]

Sloop

Dan zullen ze je toch moeten helpen met vervangende woonruimte
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6765078
Ja vooropname, nog niks aan het handje dus. Ik zou me maar niet zo druk maken, zal allemaal wel loslopen.
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
pi_6765082
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:04 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Dan zullen ze je toch moeten helpen met vervangende woonruimte

idd

Best wel klote voor je, sterkte er mee man

pi_6765098
hmmmm... daar gaat je dak boven je hoofd
pi_6765130
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:05 schreef SmashBro het volgende:
Ja vooropname, nog niks aan het handje dus. Ik zou me maar niet zo druk maken, zal allemaal wel loslopen.
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:14:11 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6765356
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:06 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

[afbeelding]

zo te horen ben jij niet het enige dat gechecked wordt, topicstarter; ik zou er toch maar snel werk van maken, voordat je wakker wordt met een sloopkogel op je bed

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 12-11-2002 20:15]

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_6765378
In plaats van grappen te maken kan iemand mij vertellen wat er kan gebeuren?

Peace,

Alberto

dinsdag 12 november 2002 @ 20:15:00 #11
38623 Sjaak-S
Aka. Henk T.
pi_6765380
Op zich wel een goeie actie als je iemand wil fokken ,

Als ze je huis slopen, huur dan een bulldozer en rij hem dwars door het gemeentehuis heen ofzo!

Veel succes ermee ieg!

Kijk uit malloot: een kokosnoot!!!
  dinsdag 12 november 2002 @ 20:17:36 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_6765450
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:14 schreef DopeBoy het volgende:

Peace,

Alberto

ik kan me nog goed herinneren dat iemand anders jou hetzelfde vroeg in een draad die serieus bedoeld was, dus niet zo hypocriet doen

wat er kan gebeuren? sloopkogel die je nachtkusje komt geven
maar in theorie moeten ze je wel vervangende woonruimte aanbieden ja, maar of dat op tijd is, als de situatie acuut is (dreigend instortingsgevaar), is nog maar de vraag natuurlijk, zeker in een stad met zo'n grote woningsnood als A'damn. weet niet hoe de situatie in Vlaardingen is (geen id hoe ik nou aan A'damn kwam ).

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_6766433
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:14 schreef DopeBoy het volgende:

Peace,

Alberto

Peace!
Ja ik kan het je vertellen. Het is mij overkomen.Je staat aan het begin van een heel traject. Ik zal het, zo kort mogelijk in punten neerzetten. Wees niet bang dat je er dit jaar al uit bent.

-1e teken is die nare brief
-2e ze komen meten en dan hoor je een tijd niks
ondrtussen meten ze ook de buren.
-3e Er ontstaat onrust in de buurt: ga naar de bijeenkomsten. Organiseer je. Laat weten dat ze niet om je heen kunnen.
-4e De uitslag komt dat er gesloopt wordt
-5e Informatiebijeenkomst van de Gemeente of 'projectgroep' ofzo Ga hierheen. Je buurtgenoten doen dit ook: eis betaalbare herhuisvesting. Je kan bij deze bijeenkomsten wegblijven maar je wilt natuurlijk dat ze je niet over het hoofd zien en op een rot plek dumpen.
-6e Herhuisvesting wordt toegezegd. NB! Hier heb je recht op Ze moeten dit doen aan elke ingeschrevene. Je kan herhuisvesting in de zelfde buurt vragen/eisen en/of in de zelfde huurklasse/cathegorie
-7e Een herhuisvestingsambtenaar komt je thuissituatie en wensen bespreken of je moet ergens heen. Ze kijken naar je inkomen enzo zodat je niet te duur huurt. Voor mensen die willen gaan samenwonen of mensen die juist apart willen gaan wonen of andere nieuwe woonwensen/eisen hebben is dit het moment die kenbaar te maken.
-8e Je krijgt woningen aangeboden. Vaak kan je kiezen. Na 3 keer weigeren verspeel je je kans. Je kan ook zelf actief zoeken via het 'woonkrantje' met beschikbare wooningen van woningbouwverenigingen wat ze je sturen: dus naar andere woningen waarvoor je in aanmerking zou kunnen komen gaan kijken en op inschrijven. Inschrijven is dat je wel in aanmerking wilt komen voor bezichtiging. Mensen die nog urgenter/zieliger zijn dan jij gaan voor. Het is een soort lotto waar geluk en geduld noodzaak zijn.
-9e Om je heen beginnen de tekenen van de sloop al vorm te krijgen in de buurt: buren vertrekken huizen worden dichtgetimmerd
-10 Jij zet alles op alles en valt je ambtenaar waneer nodig lastig met je herhuisvestingsprobleem... Het zal niet echt leuk zijn eeerder zeer gestressed
-11 Raar maar waar je nieuwe huis is echt een vooruitgang. Eindelijk heb je rust.

*Tussen de enge brief en je nieuwe huis zitten een paar jaar tijd.

*Raadzaam is alle corespondentie, notities van namen van mensen bij instanties en handige telefoonnummers enzo in een aparte map te bewaren en je afspraken en bijeenkomsten goed na te komen.

*Veel inkomens komen in aanmerking voor huursubsidie. Die herhuisvestingsambtenaar zal je daarbij uitleg geven.

1 vraag omdat je er pas woont: heb je een huurcontract met de eigenaar? Is je gezegd dat het tijdelijk was? Kraakwachten komen nl niet in aanmerking voor herhuisvesting. De vervangende woonruimte geldt voor de laatste legale bewoners/huurders. Als die al zijn 'uitgeplaatst' vis je achter het net.
UIt je brief begrijp ik dat dit een heel nieuw iets is waar jij en je buren mee geconfronteerd worden. Dat is voor je te hopen want dan heb je al die stappen te gaan en bent zo jaren verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-11-2002 21:07]

pi_6769345
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 20:59 schreef Lurky het volgende:

[..]

Peace!
Ja ik kan het je vertellen. Het is mij overkomen.Je staat aan het begin van een heel traject. Ik zal het, zo kort mogelijk in punten neerzetten. Wees niet bang dat je er dit jaar al uit bent.

-1e teken is die nare brief
-2e ze komen meten en dan hoor je een tijd niks
ondrtussen meten ze ook de buren.
-3e Er ontstaat onrust in de buurt: ga naar de bijeenkomsten. Organiseer je. Laat weten dat ze niet om je heen kunnen.
-4e De uitslag komt dat er gesloopt wordt
-5e Informatiebijeenkomst van de Gemeente of 'projectgroep' ofzo Ga hierheen. Je buurtgenoten doen dit ook: eis betaalbare herhuisvesting. Je kan bij deze bijeenkomsten wegblijven maar je wilt natuurlijk dat ze je niet over het hoofd zien en op een rot plek dumpen.
-6e Herhuisvesting wordt toegezegd. NB! Hier heb je recht op Ze moeten dit doen aan elke ingeschrevene. Je kan herhuisvesting in de zelfde buurt vragen/eisen en/of in de zelfde huurklasse/cathegorie
-7e Een herhuisvestingsambtenaar komt je thuissituatie en wensen bespreken of je moet ergens heen. Ze kijken naar je inkomen enzo zodat je niet te duur huurt. Voor mensen die willen gaan samenwonen of mensen die juist apart willen gaan wonen of andere nieuwe woonwensen/eisen hebben is dit het moment die kenbaar te maken.
-8e Je krijgt woningen aangeboden. Vaak kan je kiezen. Na 3 keer weigeren verspeel je je kans. Je kan ook zelf actief zoeken via het 'woonkrantje' met beschikbare wooningen van woningbouwverenigingen wat ze je sturen: dus naar andere woningen waarvoor je in aanmerking zou kunnen komen gaan kijken en op inschrijven. Inschrijven is dat je wel in aanmerking wilt komen voor bezichtiging. Mensen die nog urgenter/zieliger zijn dan jij gaan voor. Het is een soort lotto waar geluk en geduld noodzaak zijn.
-9e Om je heen beginnen de tekenen van de sloop al vorm te krijgen in de buurt: buren vertrekken huizen worden dichtgetimmerd
-10 Jij zet alles op alles en valt je ambtenaar waneer nodig lastig met je herhuisvestingsprobleem... Het zal niet echt leuk zijn eeerder zeer gestressed
-11 Raar maar waar je nieuwe huis is echt een vooruitgang. Eindelijk heb je rust.

*Tussen de enge brief en je nieuwe huis zitten een paar jaar tijd.

*Raadzaam is alle corespondentie, notities van namen van mensen bij instanties en handige telefoonnummers enzo in een aparte map te bewaren en je afspraken en bijeenkomsten goed na te komen.

*Veel inkomens komen in aanmerking voor huursubsidie. Die herhuisvestingsambtenaar zal je daarbij uitleg geven.

1 vraag omdat je er pas woont: heb je een huurcontract met de eigenaar? Is je gezegd dat het tijdelijk was? Kraakwachten komen nl niet in aanmerking voor herhuisvesting. De vervangende woonruimte geldt voor de laatste legale bewoners/huurders. Als die al zijn 'uitgeplaatst' vis je achter het net.
UIt je brief begrijp ik dat dit een heel nieuw iets is waar jij en je buren mee geconfronteerd worden. Dat is voor je te hopen want dan heb je al die stappen te gaan en bent zo jaren verder.

Bravooo!!!

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 november 2002 @ 23:12:32 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_6769503
Toen mijn flatje gesloopt werd duurde dat
  • in totaal 5 jaar totdat het traject was afgerond
  • kreeg ik een prachtige complete eengzinswoning terug voor een huur waar je nog geen hondehok voor kan huren hier in de regio
  • Dus tel je zegeningen

† In Memoriam † woensdag 13 november 2002 @ 01:12:00 #16
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_6771817
    quote:
    Op dinsdag 12 november 2002 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
    Toen mijn flatje gesloopt werd duurde dat
  • in totaal 5 jaar totdat het traject was afgerond
  • kreeg ik een prachtige complete eengzinswoning terug voor een huur waar je nog geen hondehok voor kan huren hier in de regio
  • Dus tel je zegeningen

Je vergeet de verhuisvergoeding die je krijgt!!

Alleenstaanden krijgen doorgaans rond de €¤ 1875
    en gezinnetjes zo'n € 3750

In sommige steden liggen deze bedragen nog veel hoger!
    http://wijkcent.a2000.nl/wijkcent/krant/editie/2002/02033103/txt/110302.htm

pi_6786863
    En vergeet niet dat als je in een sloophuis woont, of in een huis wat die status kan gaan krijgen, je 'verminderd woongenot' hebt. Je moet niet alleen de huurverhoging weigeren maar kan ook huurverlaging krijgen. Soms zelfs tot 40% van de normale huur.
    Dit moet via officieele instanties volgens specifieke regels geregeld worden. Informatie hierover vindt je in je Wijkcentrum op het 'huurspreekuur'. Daar zijn mensen die je kunnen helpen.
    En bij De Huurcommissie kan je zien hoe het in z'n werk gaat.

De huurcommissie is er ook voor mensen in gewone woningen die te hoge huur betalen vergeleken bij de waarde (puntenstelsel) van de woning. Of huurders die kampen met achterstallig onderhoud. Ik krijg bvb ¤ 100,- per maand korting! Dus dat scheelt nogal.

Dit is voor iedereen aan te bevelen het eens na te rekenen via:
    Het Puntenstelsel wat voor heel Nederland het zelfde is

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')