abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6745013
Wat zou nu het meest fameuze ski - oord in de wereld zijn?

Aspen? St - Moritz? Kaprun? Les Deux Alpes? Bormio? Saalbach - Hinterglem? Sestriere? Lake Tahoe?

Wat denken jullie?

maandag 11 november 2002 @ 19:50:32 #2
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_6745164
chamonix? (kweetniet, doe niet aan wintersport...)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_6745195
Gerlos in oostenrijk is wel bekendste voor de apreski's :-)
pi_6745217
Val thorens
pi_6745230
Hmm bij meeste bekende annex fameus denk ik toch aan Aspen. Volgens mij moet je daar een hele bak geld mee naar toe nemen en vandaar dat de meeste mensen het wel iets zegt en de andere skigebieden iets minder en alleen bekend zijn bij de mensen die ook werkelijk op wintersport gaan.
On really romantic nights of self, I go salsa dancing with my confusion
pi_6745237
Ow ja, Vail is ook erg beroemd.

En Val Thorens

pi_6745269
ik zou idd Val Thorens zeggen
maar er komen genoeg plaatsen in me op.
Aspen, Vail (USA), Gerlos, Saalbach-Hinterglemm, Lech (A)
Chamonix (F).... om maar 's wat te noemen.
pi_6745274
ooh en vergeet Mayerhofen ook niet en eventueel Kitzbuhel met de Hanhenkamrennen
pi_6745281
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:53 schreef Darta het volgende:
Hmm bij meeste bekende annex fameus denk ik toch aan Aspen. Volgens mij moet je daar een hele bak geld mee naar toe nemen en vandaar dat de meeste mensen het wel iets zegt en de andere skigebieden iets minder en alleen bekend zijn bij de mensen die ook werkelijk op wintersport gaan.
Aspen is denk ik vooral beroemd omdat er veel beroemdheden op wintersport gaan
pi_6745347
quote:
Aspen is denk ik vooral beroemd omdat er veel beroemdheden op wintersport gaan
Ja en die zorgen dus dat het heel erg duur is of zijn er omdat het duur is, net als Monaco
pi_6745494
Denkt ook aan Lech.......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 11 november 2002 @ 23:51:34 #12
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_6750775
Whistler Mountain
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_6753349
Ik vind Hakuba in Japan altijd wel aardig

(vriendelijke mensen (Geisha's), fantastische pistes, niet te druk, en lekker Japans eten)

dinsdag 12 november 2002 @ 10:19:18 #14
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6753521
Ik hou het op Gstaad, St. Moritz. Goed toeven daar.
pi_14026773
St Moritz lijkt me.

Oostenrijk: St Anton am Arlberg (nummer 1 bier afzet apres ski pub in Oostenrijk gedurende de winter) -> Mooserwirt

Oostenrijk: Saalbach (meeste overnachtingen)

pi_14026819
Nozawa Onsen, Japan
Wakapakka, Nieuw Zeeland
pi_14026860
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:33 schreef Merde het volgende:
Nozawa Onsen, Japan
Wakapakka, Nieuw Zeeland
Ben in beide plaatsen geweest!! Fantastisch!!!!
pi_14037721
Ik denk toch Val Thorens. Het dorp ligt op 2300 meter en je hebt meer dan 600 km aaneengesloten piste. Wintersporters die er geweest zijn gaan vaak het jaar daarop weer.
pi_14043476
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:42 schreef sniper20 het volgende:
Ik denk toch Val Thorens. Het dorp ligt op 2300 meter en je hebt meer dan 600 km aaneengesloten piste. Wintersporters die er geweest zijn gaan vaak het jaar daarop weer.
Nou, ik denk niet dat dat nou 's werelds meest fameuze ski oord is hoor. Dat is echt iets als St Moritz. Dat is wel een stukje bekender ook voor de minder ervaren wintersporter. Of voor de niet wintersporters, iedereen heeft gehoord van St Moritz.

Trouwens ik ga nooit meer naar Val Thorens en ik ben er meerdere malen geweest.
ValTho is echt triest geworden. Skigebied is nog steeds super (maar kan niet tippen aan Val D'Isere). Verder staat het publiek me niet meer aan in ValTho. Het is verworden tot het Salou van de wintersportgebieden. Sad but true.

pi_14043616
In Oostenrijk is het definitely Sankt Anton, daar wil iedere skileraar ongeveer wel werken. Daar horen Lech en al die andere plaatsjes ook bij.

Daar is het meeste off piste mogelijk.

Overigens is Japan de grootste skinatie ter wereld, dus daar zal ook wel het één en ander te vinden zijn.

Ook de VS en Canada hebben mooie gebieden. Vail, Whistler, Jackson Hole, echte poederdomeinen. Daar zou ik graag nog eens heen gaan.

Saas Fee lijkt me ook leuk, en Chili ook!

Zo veel te doen nog!

pi_14049766
Wat minder bekend is denk ik dat Turkije een skiland is. De bekendste oord is de Uludag regio, dicht bij de stad Bursa. Uludag is een berg dat naast de stad ligt. Volgens mij ligt daar de grootste skiresort van Turkije. Het mooie is dat je in Bursa kan wandelen in 30 graden en als je dan even met de auto (15 min.) de Uludag berg oprijdt kan je daar skieen. Het vriest daar.
pi_14053021
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:52 schreef delapoko het volgende:
Wat minder bekend is denk ik dat Turkije een skiland is. De bekendste oord is de Uludag regio, dicht bij de stad Bursa. Uludag is een berg dat naast de stad ligt. Volgens mij ligt daar de grootste skiresort van Turkije. Het mooie is dat je in Bursa kan wandelen in 30 graden en als je dan even met de auto (15 min.) de Uludag berg oprijdt kan je daar skieen. Het vriest daar.
Ja maar echt tof is dat niet lijkt me, niet echt grote uitgestrekte skigebieden
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14068479
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:52 schreef delapoko het volgende:
ULUDAG ligt dertig kilometer te noorden van de stad Bursa.
Het skigbied , 70 hectare groot, telt 23 skiliften, zowel sleep- als stoeltjesliften, en 40 afdalingen tot een hoogte van 2543 meter en een totaal van 95 km.
MOEILIJKHEIDSGRAAD: voornamelijk rode en blauwe afdalingen en enkele zwarte.
pi_14245102
is er hier iemand die in uludag is geweest? ik zag gisteren een mooie aanbieding, voor ¤399 all incl. met skipas vluch hotel etc. Dus ben benieuwd of de wintersport wat voorsteld daar!
pi_14407242
Las Lenas in Argentinie schijnt ook super te zijn, maar ja die prijs en de reistijd he....!

Saas-fee is trouwens heel leuk, maar echt een wereld plaats, nou nee.

In December ga ik kijken hoe Whistler me bevalt!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')