abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6643584
Dag mensen.

Wat vinden jullie nou van Mark Knopfler? En dan niet alleen de 3 solo cd's van hem, maar ook Dire Straits? Ikzelf vinnet zo'n beetje de beste muziek die er is (een paar liedjes uitgezonderd natuurlijk) maar omdat iedereen altijd zeikt dat het opa-muziek is enzo, wil ik wel eens weten wat mensen ervan zeggen als ze wat "anoniemer" zijn en dus niet voor weet ik wat uitgemaakt worden

Dus graag, uw reacties!

pi_6643734
veel van hetzelfde.
hij kan goed zingen/gitaar spelen, maar het lijkt allemaal op elkaar
pi_6643842
Opamuziek of niet, ik vind het geweldig en kom er altijd openlijk voor uit; ook bij vrienden die alleen maar hardcore (de housevariant dus voor de wijsneuzen onder ons) luisteren en die accepteren dat gewoon. Waarom zou je er niet voor uit komen? Je hoeft je er toch niet voor te schamen? Ik vind het pas triest als mensen een bepaalde muzieksoort gaan luisteren om ergens bij te horen of om het mannetje te zijn. Muziek is gevoel, je kiest je eigen muziek dus ook met gevoel, niet met de laatste mode.

On-topic:
Ik ben al jaren een grote fan van Knopfler en Dire Straits, het is echt muziek in zijn puurste vorm vind ik. Zo natuurlijk en helder, echt te mooi gewoon.

[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 05-11-2002 20:06]

dinsdag 5 november 2002 @ 20:05:46 #4
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_6643856
Ik denk dat het veel van hetzelfde vooral afhangt van hoe goed je de muziek vindt.

Ik vind Knopfler zelf een van de beste muzikanten die er zijn en vindt dus niet dat het veel van hetzelfde is.

Vooral het album Sailing to Philadelphia is een meesterwerk

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
pi_6643871
Dat heet natuurlijk smaak, ik vind het zelf toppie.
pi_6643882

Ik heb het van mijn vader
Wat is jullie favoriet eigenlijk
Die van mij is iig Sailing to Philadelphia
pi_6643894
Klinkt mooi , soms beetje teveel hetzelfde maar het nummer Sailing to philedelphia is echt heel goed
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_6643911
Life on the night
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:08:48 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6643917
Heerlijke gitarist. Btje straight-forward en misschien niet te diepgaand, maar zeker lekkere rock wat 'ie maakt. Geen gemuts, gewoon spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 05-11-2002 20:09]

dinsdag 5 november 2002 @ 20:09:02 #10
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_6643922
persoonlijk vindt ik het zo'n beetje de meest geinspireerde gitarist die ik ooit gehoord heb. die vent heeft tenminste wt te melden met z'n gitaar!

moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_6644067
What it is van het album STP is gewoon zo'n lekker nummer....

en ja z'n solotjes zijn altijd een lust voor het oor om het zo maar eens te zeggen

pi_6644176
Waarom heeft iedereen het alleen over Sailing To Philadelphia? Alleen maar Top40 cd's luisteren ofzo?

Om eens echt de kunsten van Knopfler te horen moet je Screenplaying maar eens luisteren, een zeer gevarieerd album met filmmuziek van hem.

Ook een prachtig nummer van hem, iets recenter, van de film "A Shot At Glory" waarvoor hij de soundtrack heeft geschreven: Sons of Scotland (Quiet Theme). Niet de gewone versie dus, maar specifiek de "quiet theme". Zeer mooi, je hoort ook heel goed dat hier echt een meester aan het werk is, zoals die man een gitaar beheerst, zo zijn er maar heel weinig...

pi_6644238
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
...

moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...

Zeker, daar ben ik het zeer mee eens. Het solowerk is meer om te relaxen, Dire Straits daar ga je echt voor zitten, je zit dan echt midden in de muziek. Vooral met Alchemy heb ik dat, ik zit daar soms 3x achter elkaar alleen maar die 2 cd's te draaien en te luisteren, voor de rest niks. Heerlijk.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:21:07 #14
36104 optimus_priem
Son of the Silent Age
pi_6644265
Okee, laat mij de hoender maar in het knuppelhok gooien dan.....
Mark Knopfler was ongetwijfeld 1 van de beste gitaristen van de wereld in de tijd van de eerste drie albums van Dire Straits. En toen viel ie in slaap en werd niet meer wakker... en in slaap vallen deed ik ook bij zijn muziek. De vernieuwing is er al jaren uit. De echtheid en de emotie ook. Het is mooispelerij, niks mis mee als je daarvan houdt, koop vooral z'n cd's dan, maar ikke... nee dank u. Levenloos geluidsbehang.
Blank Looks and Notebooks
pi_6644406
Ik vind vooral het eerdere werk cool (live at the bbc). Heb ook zootje bootlegs uit die tijd. Echt GE-weldig!.
Maar ik wordt ook helemaal gek van aLCHEMY en On The Night.
Vind het allemaal super..
En tis ook wel toffe vent. Gewoon normaal. En geheel eigen gitaarsound. Vind ik wel knap.

en en en..ik heb kaartjes voor het concert in mei..woohoo!!

pi_6644511
Tis supermuziek!!

Mijn toppers lijstje zijn:

Dire Straits - Walk of Life
Dire Straits - Brothers in Arms
Dire Straits - Romeo & Juliet (wordt je zo russssstig van)

En zijn solonummers van de Wag the Dog soundtrack.
Als bijv.

Mark Knopfler - In the heartland

pi_6644536
Een woord -> TOP!

(betere nummers bij Dire Straits dan solo.. dat wel)

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6644833
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
persoonlijk vindt ik het zo'n beetje de meest geinspireerde gitarist die ik ooit gehoord heb. die vent heeft tenminste wt te melden met z'n gitaar!
Idd. Mark Knopfler heerst.
Heb hem altijd wel ok gevonden, maar ik begin z'n stijl steeds meer te waarderen.
pi_6651891
Ik vind Mark één van de saaiste mensen op deze aardkloot. Met zijn muzikale capaciteiten had ik zo langzamerhand misschien nog wel wat goeds van hem verwacht, maar hij blijft, net zo als zoveel grote muzikanten, een beetje hangen in zijn, tsja, in zijn geneuzel. Het is natuurlijk wel een fantastisch gitarist alleen wat hij er mee doet spreekt mij niet aan. Maar ach, het is maar een mening.
Aldus.
pi_6655040
The Ragpickers Dream vind ik een beetje TE country-achtig. Haalt het niet bij Sailing to Philadelphia in mijn ogen. Heb hem dus maar cadeau gedaan aan mijn vader, die vindt het geweldig

Het moment dat ik wil sterven is tijdens de laatste minuten van een Dire Straits concert, maar ik vrees dat dat er niet meer in gaat zitten...

(zeg nooit nooit natuurlijk)

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_6656523
goede gitarist!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  woensdag 6 november 2002 @ 14:39:41 #22
24417 OviivO
** - KONING - **
pi_6656550
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:07 schreef hielkej het volgende:

Ik heb het van mijn vader
Wat is jullie favoriet eigenlijk
Die van mij is iig Sailing to Philadelphia
Going home, theme song!!
Je bent het type meisje dat de wereld best kan missen. Te dom en te lelijk om tegenaan te pissen. Ik heb naar je geluisterd naar je zielige gezeik. Er is maar één conclusie, schat: je vriendje had gelijk
pi_6662110
Dire Straits waren wel aardig, hoewel ze naar verloop van tijd (zeg maar na Alchemy) afgleden naar een soort gezapige pop/rock, Mark Knopfler solo vind ik helemaal niks.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 6 november 2002 @ 20:13:29 #24
17808 CoolCazt
www.quadmusic.net
pi_6663471
Heerlijke muziek, Dire Straits vind ik beter dan solo, maar beide zeer te pruimen .... Mijn favoriete nummers zijn : Brothers in Arms, Sultans of swing en Money for nothing. Beste cd vind ik Brothers in Arms. STP vind ik wel een relaxed album , maar iets minder country invloeden had geen kwaad gekunt. Supergoede gitarist!!
I used to listen to N*sync when they were underground ----- http://www.quadmusic.net
pi_6663577
Ik vind hem ook erg goed, Sailing to Philadelphia was top maar zijn nieuwe cd valt me erg tegen, idd teveel country.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')