Wat vinden jullie nou van Mark Knopfler? En dan niet alleen de 3 solo cd's van hem, maar ook Dire Straits? Ikzelf vinnet zo'n beetje de beste muziek die er is (een paar liedjes uitgezonderd natuurlijk) maar omdat iedereen altijd zeikt dat het opa-muziek is enzo, wil ik wel eens weten wat mensen ervan zeggen als ze wat "anoniemer" zijn en dus niet voor weet ik wat uitgemaakt worden
Dus graag, uw reacties!
On-topic:
Ik ben al jaren een grote fan van Knopfler en Dire Straits, het is echt muziek in zijn puurste vorm vind ik. Zo natuurlijk en helder, echt te mooi gewoon.
[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 05-11-2002 20:06]
Ik vind Knopfler zelf een van de beste muzikanten die er zijn en vindt dus niet dat het veel van hetzelfde is.
Vooral het album Sailing to Philadelphia is een meesterwerk
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 05-11-2002 20:09]
moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...
en ja z'n solotjes zijn altijd een lust voor het oor om het zo maar eens te zeggen
Om eens echt de kunsten van Knopfler te horen moet je Screenplaying maar eens luisteren, een zeer gevarieerd album met filmmuziek van hem.
Ook een prachtig nummer van hem, iets recenter, van de film "A Shot At Glory" waarvoor hij de soundtrack heeft geschreven: Sons of Scotland (Quiet Theme). Niet de gewone versie dus, maar specifiek de "quiet theme". Zeer mooi, je hoort ook heel goed dat hier echt een meester aan het werk is, zoals die man een gitaar beheerst, zo zijn er maar heel weinig...
quote:Zeker, daar ben ik het zeer mee eens. Het solowerk is meer om te relaxen, Dire Straits daar ga je echt voor zitten, je zit dan echt midden in de muziek. Vooral met Alchemy heb ik dat, ik zit daar soms 3x achter elkaar alleen maar die 2 cd's te draaien en te luisteren, voor de rest niks. Heerlijk.
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
...moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...
en en en..ik heb kaartjes voor het concert in mei..woohoo!!
Mijn toppers lijstje zijn:
Dire Straits - Walk of Life
Dire Straits - Brothers in Arms
Dire Straits - Romeo & Juliet (wordt je zo russssstig van)
En zijn solonummers van de Wag the Dog soundtrack.
Als bijv.
Mark Knopfler - In the heartland
(betere nummers bij Dire Straits dan solo.. dat wel)
quote:Idd. Mark Knopfler heerst.
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
persoonlijk vindt ik het zo'n beetje de meest geinspireerde gitarist die ik ooit gehoord heb. die vent heeft tenminste wt te melden met z'n gitaar!
Het moment dat ik wil sterven is tijdens de laatste minuten van een Dire Straits concert, maar ik vrees dat dat er niet meer in gaat zitten...
(zeg nooit nooit natuurlijk)
quote:Going home, theme song!!
Op dinsdag 5 november 2002 20:07 schreef hielkej het volgende:![]()
Ik heb het van mijn vader
Wat is jullie favoriet eigenlijk
Die van mij is iig Sailing to Philadelphia
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |