Ik heb nu windows XP geinstalleerd en zo heerlijk getuned ![]()
Maar nu wil ik voor school windows 2000 erbij zetten, en als ik dan toch bezig ben gooi ik gelijk graag ff Win98SE erop, maar dát hoeft niet persé..
Nu weet ik dat je alles op je pc kan hebben en wanneer je dán pas XP installeert je een prima bootschermpie krijgt. Maar please, kan iemand me zeggen of ik ook ná de installatie van alleen XP nog meer OS kan installeren? ![]()
* Kleinebehuizing.nl is erg gehecht aan zijn getunde XP
en ja kan gewoon, wel ff een bootmanager downen op tucows ofzo
quote:Ehmz... XP een combo van 98/me niet dus.
Op maandag 4 november 2002 17:19 schreef Pushit het volgende:
XP is een combo van 98/me en 2000 dus waarom alledrie erop ?en ja kan gewoon, wel ff een bootmanager downen op tucows ofzo
quote:(hier ben ik bekend mee)
Op maandag 4 november 2002 17:19 schreef Raven het volgende:
Als je eerst 98 dan 2000/xp installeerd gaat 't goed.
Als je eerst 2000/xp doet en dan pas 98 niet, 98 overschrijft je bootsector waardoor je dus ook geen menu krijgt.
2000/xp snappen dat wel.
Ook moet je rekening houden met 't feit dat 98 geen NTFS partities kan lezen.
quote:
Op maandag 4 november 2002 17:19 schreef Pushit het volgende:en ja kan gewoon, wel ff een bootmanager downen op tucows ofzo
quote:Hoe werkt zo'n bootmanager, of virtual machine dan? welke is het beste?
dekromme
je zou het kunnen met Virtual Machine kunnen proberen,
dan blijft je getunde XP altijd in orde en heb je toch alle mogelijkheden.
quote:200% zeker dat ik tijdens de installatie niets verwijder en na een reboot heerlijk mag kiezen?
Op maandag 4 november 2002 17:23 schreef Raven het volgende:
Je kan dus 2000 WEL installeren zonder problemen.
98 NIET, daar zul je dus een boot manager oid voor moeten downloaden.
quote:Ja
Op maandag 4 november 2002 17:25 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:[..]
200% zeker dat ik tijdens de installatie niets verwijder en na een reboot heerlijk mag kiezen?
quote:Een bootmanager is een stukje software wat op je bootsector gaat zitten en je bij het opstarten de keuze geeft tussen verschillende OS'en die op je schijf/schijven staan.
Op maandag 4 november 2002 17:24 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:Hoe werkt zo'n bootmanager, of virtual machine dan? welke is het beste?
Een virtual machine zoals VMWare of VirtualPC is een stuk software waarin je een PC kunt nabootsen. Zo kun je binnen je bestaande OS (XP dus) bv een PC aanmaken en hierop Windows 2000 installeren. Je hebt dan binnen XP een venster en in dit venster draait dan weer Windows 2000. Zo kun je ook met meerdere OS'en werken zonder te hoeven rebooten. Uiteraard kost het wel ontzettend veel resources (geheugen/cpu-power).
quote:ok een bootmanager dus... Maar dan vraag ik me af. Ik stop mijn 98SE erin en ga aan de slag, zeg dat hij het in c:\windows98 moet zetten
Op maandag 4 november 2002 17:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Een bootmanager is een stukje software wat op je bootsector gaat zitten en je bij het opstarten de keuze geeft tussen verschillende OS'en die op je schijf/schijven staan.
Een virtual machine zoals VMWare of VirtualPC is een stuk software waarin je een PC kunt nabootsen. Zo kun je binnen je bestaande OS (XP dus) bv een PC aanmaken en hierop Windows 2000 installeren. Je hebt dan binnen XP een venster en in dit venster draait dan weer Windows 2000. Zo kun je ook met meerdere OS'en werken zonder te hoeven rebooten. Uiteraard kost het wel ontzettend veel resources (geheugen/cpu-power).
laat ik hem instaleren, en moet hij op een gegeven moment voor de hardware opnieuw opstarten...
dan pakt hij natuurlijk weer XP of niet ![]()
ik moet zeker voordat ik met de installatie ga beginnen al dat bootmanager getuned hebben
(alleen voor 98se dan, want 2000 doet het goed lees ik
)
[edit] bescheiden schopje [/edit}
[Dit bericht is gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 04-11-2002 18:08]
en 2000 erbij is geen probleem...
ff met partition magic ruimte vrij maken, en gaan
quote:maar hoe werkt dit nou?
Op maandag 4 november 2002 17:33 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:[..]
ok een bootmanager dus... Maar dan vraag ik me af. Ik stop mijn 98SE erin en ga aan de slag, zeg dat hij het in c:\windows98 moet zetten
laat ik hem instaleren, en moet hij op een gegeven moment voor de hardware opnieuw opstarten...
dan pakt hij natuurlijk weer XP of niet
ik moet zeker voordat ik met de installatie ga beginnen al dat bootmanager getuned hebben(alleen voor 98se dan, want 2000 doet het goed lees ik
)
quote:www.google.nl
Op maandag 4 november 2002 19:06 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:[..]
maar hoe werkt dit nou?
en anders www.watbenjedan.com
quote:Zover ik weet (eigen ervaring) kan dit wel... iig met XP, XP zal zelf een bootmenu gaan aanmaken... het is bij mij 98 dat niet geheel lekker loopt omdt ie niet op c:\ staat, en wat moeite met wat hardware heeft daardoor (simpel gezegt, ligt iets ingewikkelder)
Op maandag 4 november 2002 17:19 schreef Raven het volgende:
Als je eerst 2000/xp doet en dan pas 98 niet, 98 overschrijft je bootsector waardoor je dus ook geen menu krijgt.
Formateren die hap en eerst 2000 en daarna xp. Waarom je niet met xp kan werken is mij trouwens onduidelijk , waarom heb je perse 2000 nodig?
quote:hallo?
Op maandag 4 november 2002 23:24 schreef snoeki het volgende:
Wat valt er nu eigenlijk te tunen aan xp? dat valt toch wel mee?Formateren die hap en eerst 2000 en daarna xp. Waarom je niet met xp kan werken is mij trouwens onduidelijk , waarom heb je perse 2000 nodig?
quote:Dat is niet waar. Als je XP hebt geïnstalleerd en je wilt daarna 2000 installeren overschrijft hij de bootbestanden van Windows XP, waardoor je niet meer naar Windows XP kunt booten. Andersom werkt WEL. Eerst 2000, dan XP.
Op maandag 4 november 2002 17:23 schreef Raven het volgende:
Je kan dus 2000 WEL installeren zonder problemen.
Als je echt je Windows XP partitie kwijt wil, een extra primaire partitie aanmaken, je Windows XP partitie hiden, Windows 2000 installeren, BootMagic (als je toch PartitionMagic hebt heb je ook BootMagid) of XOSL installeren en je dualboot configureren.
ik zat gister dus uiteindelijk heerlijk te prutsen, maar nu ben ik zelfs AL mijn files kwijt
had ik maar een ghost gemaakt
Maar ja, geen waarde hechten aan materie (alles kwijt
)
maar goed...
nu ga ik het echt goed aanpakken vanavond en gewoon vanaf het begin beginnen.....
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 14:12 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
www.watbenjedan.comik zat gister dus uiteindelijk heerlijk te prutsen, maar nu ben ik zelfs AL mijn files kwijt
)
maar goed...nu ga ik het echt goed aanpakken vanavond en gewoon vanaf het begin beginnen.....
quote:Hmmm... das balen
Op dinsdag 5 november 2002 14:12 schreef Kleinebehuizing.nl het volgende:
www.watbenjedan.comik zat gister dus uiteindelijk heerlijk te prutsen, maar nu ben ik zelfs AL mijn files kwijt
)
maar goed...nu ga ik het echt goed aanpakken vanavond en gewoon vanaf het begin beginnen.....
Maja, als je nu W98, dan W2000 en dan WXP installeert werkt het iig zoals het hoort
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |