Laatste nieuws:
quote:bron
Saudi-Arabië stelt bases niet beschikbaar aan VS
Saudi-Arabië stelt zijn militaire bases en het luchtruim niet beschikbaar aan de Verenigde Staten voor het uitvoeren van aanvallen op Irak. Dat zei de Saudische minister van Buitenlandse Zaken, Saud al-Faisal, zondag in een interview met de nieuwszender CNN.
Al-Faisal zei wel dat zijn land een bondgenoot is van de Verenigde Staten in de strijd tegen het terroristische netwerk al-Qaeda. Hij stelde dat zijn land ook wil samenwerken met de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties bij het zoeken naar een oplossing voor het conflict met Irak. Al-Faisal benadrukte dat Saudi-Arabië echter geen faciliteiten beschikbaar zal stellen aan de regering-Bush voor het uitvoeren van aanvallen op het regime van Saddam Hussein.De minister zei tegen CNN dat Irak de Arabische staten nadrukkelijk heeft beloofd dat het een resolutie van de Veiligheidsraad zal naleven. Door die belofte heeft de hoop postgevat bij de Saudische regering dat een militair conflict kan worden voorkomen.
In september zei Al-Faisal nog dat Saudi-Arabië bereid was mee te werken aan een eventuele militaire actie van de Verenigde Staten tegen Irak op voorwaarde dat de Verenigde Naties die operatie steunen.
quote:De Amerikanen komen er wel, desnoods gaan ze zonder SA\'s goedkeuring door het land. De grondoorlog kan vanaf Koeweit, of Turkije wel beginnnen.
Op maandag 4 november 2002 12:40 schreef robh het volgende:[..]
Maar geen grondoorlog voeren. Wat toch de wel de bedoeling is aangezien Bush dhr Hussein niet lief vind en hem weg wil hebben.
quote:Dwars door de bergen heen, wat te doen met de Kurden?
Op maandag 4 november 2002 12:43 schreef tvlxd het volgende:De Amerikanen komen er wel, desnoods gaan ze zonder SA\'s goedkeuring door het land. De grondoorlog kan vanaf Koeweit, of Turkije wel beginnnen.
Kuwait is veel te klein om zo'n massale legermacht te herbergen.
quote:Dwars door de bergen heen, de Turken kunnen het ook. En de Koerden zullen wel helpen, hoor. Koeweit is niet groot, maar groot genoeg om honderdduizend soldaten te plaatsen.
Op maandag 4 november 2002 12:46 schreef robh het volgende:[..]
Dwars door de bergen heen, wat te doen met de Kurden?
Kuwait is veel te klein om zo'n massale legermacht te herbergen.
quote:Ik stem voor
Op maandag 4 november 2002 12:48 schreef derrick het volgende:
Ik hoop dat ze gewoon een H-bom gebruiken en het hele midden oosten van de kaart vegen. Als we dan over 50 jaar weer boven de grond kunnen leven zijn we ervan af. Tìs even afzien maar dan heb je ook wat
quote:Dat is onzin, als ze gelijk naar Baghdad willen doorstoten hebben ze genoeg aan kuwait als het nodig is, het zal alleen wat moeilijker worden.
Op maandag 4 november 2002 12:46 schreef robh het volgende:
Dwars door de bergen heen, wat te doen met de Kurden?Kuwait is veel te klein om zo'n massale legermacht te herbergen.
quote:Een beetje moderne H-bom levert amper radio-aktieve vervuiling op. Naast de grote boem is dat hét voordeel van een H-bom. Overigens krijg je met één bom een gebied van dik 5 miljoen vierkante kilometer niet gesteriliseerd. Ook niet met honderd. Verder lijken de klimatologische effecten (van vele tientallen kernwapens) me ook ongewenst.
Ik hoop dat ze gewoon een H-bom gebruiken en het hele midden oosten van de kaart vegen. Als we dan over 50 jaar weer boven de grond kunnen leven zijn we ervan af. Tìs even afzien maar dan heb je ook wat
quote:Dat ruimt inderdaad lekker op!
quote:Nog afgezien daarvan, de politieke impact die het smijten met nucleaire wapens tot gevolg heeft is volgens mij al helemaal niet te overzien. Want reken maar dat China, Rusland en India ook met de spierballen gaan rollen als de VS voor die regio naar het nucleaire arsenaal grijpt.
Op maandag 4 november 2002 17:15 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Een beetje moderne H-bom levert amper radio-aktieve vervuiling op. Naast de grote boem is dat hét voordeel van een H-bom. Overigens krijg je met één bom een gebied van dik 5 miljoen vierkante kilometer niet gesteriliseerd. Ook niet met honderd. Verder lijken de klimatologische effecten (van vele tientallen kernwapens) me ook ongewenst.
Als er dan toch een oorlog moet komen, dan maar het liefst met enigszins conventionele wapens.
quote:Rusland zal na verloop van tijd wel achter Amerika gaan staan. Ze kunnen niet anders, ze zitten zelf immers ook opgescheept met een groepje veredelde terroristen: De Tsjetjenen.
Op maandag 4 november 2002 17:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Nog afgezien daarvan, de politieke impact die het smijten met nucleaire wapens tot gevolg heeft is volgens mij al helemaal niet te overzien. Want reken maar dat China, Rusland en India ook met de spierballen gaan rollen als de VS voor die regio naar het nucleaire arsenaal grijpt.
quote:Gelukkig ben jij maar een miezerig minkukeltje op het grote internationale toneel... met een knip van de vinger 20 miljoen mensen vaporizen om 1 man te pakken...
quote:Dat ruimt toch lekker op? En het bespaart in de toekomst een hoop ellende. Gewoon een atoombom mikken op Irak, en die valt dan net verkeerd. Pats, halve regio weg daar.
Op maandag 4 november 2002 18:04 schreef Re het volgende:[..]
Gelukkig ben jij maar een miezerig minkukeltje op het grote internationale toneel... met een knip van de vinger 20 miljoen mensen vaporizen om 1 man te pakken...
quote:Geen enkel land heeft graag dat kernwapens in z'n achtertuin worden gegooid.
Op maandag 4 november 2002 17:34 schreef BugsySiegel het volgende:Rusland zal na verloop van tijd wel achter Amerika gaan staan. Ze kunnen niet anders, ze zitten zelf immers ook opgescheept met een groepje veredelde terroristen: De Tsjetjenen.
En dan nog. Denk je echt dat Bush z'n mooie bruine olie radioactief wil maken Dan gloeien straks alle auto's in Amerika.
quote:Het MO is niet de achtertuin van Rusland hoor.
Op maandag 4 november 2002 18:07 schreef robh het volgende:
Geen enkel land heeft graag dat kernwapens in z'n achtertuin worden gegooid.
quote:De VS haalt maar +-25% van al zijn olie uit het MO dus jij overdrijft weer eens enorm.
Op maandag 4 november 2002 18:07 schreef robh het volgende:En dan nog. Denk je echt dat Bush z'n mooie bruine olie radioactief wil maken
Dan gloeien straks alle auto's in Amerika.
quote:Doe eens even normaal zeg.
Op maandag 4 november 2002 18:05 schreef BugsySiegel het volgende:[..]
Dat ruimt toch lekker op? En het bespaart in de toekomst een hoop ellende. Gewoon een atoombom mikken op Irak, en die valt dan net verkeerd. Pats, halve regio weg daar.
quote:Daar zeg je het al heel mooi. De VS haalt op dit moment maar +-25% van al zijn olie uit het MO...
Op maandag 4 november 2002 18:09 schreef BAZZA het volgende:De VS haalt maar +-25% van al zijn olie uit het MO dus jij overdrijft weer eens enorm.
quote:Dus ?
Op maandag 4 november 2002 18:21 schreef robh het volgende:
Daar zeg je het al heel mooi. De VS haalt op dit moment maar +-25% van al zijn olie uit het MO...
Dat "alle Amerikaanse auto's licht zouden geven" klopt dus gewoon voor geen ene moer.
quote:Zolang Irak nog niet in handen is van Bush klopt het idd niet. Daarna praten we wel verder.
Op maandag 4 november 2002 18:32 schreef BAZZA het volgende:Dus ?
Dat "alle Amerikaanse auto's licht zouden geven" klopt dus gewoon voor geen ene moer.
quote:Die olie zit diep onder de grond. Dat is precies de plek waar je wilt zijn als je radioaktieve besmetting wilt vermijden. Schuilkelders zijn tenslotte doorgaans geen penthouses. Het enige nadeel is dat het oppompen van die olie wat gevaarlijker (lees: kankerverwekkender) wordt en aangezien het geen Texaanse oliebaronnen zijn die daar zitten lijkt me dat geen bezwaar. (Vanuit een Amerikaans oogpunt gezien uiteraard.)
Op maandag 4 november 2002 18:07 schreef robh het volgende:[..]
En dan nog. Denk je echt dat Bush z'n mooie bruine olie radioactief wil maken
Dan gloeien straks alle auto's in Amerika.
quote:
Op maandag 4 november 2002 18:09 schreef BAZZA het volgende:De VS haalt maar +-25% van al zijn olie uit het MO dus jij overdrijft weer eens enorm.
Volgens mij kan de V.S. sowieso de komende decennia volledig de eigen oliebroek ophouden als ze Alaska gaan ontginnen. Had Bush niet al plannen in die richting?
quote:Jawel, maar dat is eigenlijk pas intressant bij hogere olieprijzen en is er nogal wat druk van milieubewegingen en is het natuurlijk eigenlijkverstandiger om het achter de hand te houden voor over zeg 100 jaar.
Op dinsdag 5 november 2002 22:18 schreef Karboenkeltje het volgende:
Volgens mij kan de V.S. sowieso de komende decennia volledig de eigen oliebroek ophouden als ze Alaska gaan ontginnen. Had Bush niet al plannen in die richting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |