abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6611362
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 19. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van zondag 3 november 2002.

maandag 4 november 2002 @ 03:02:30 #2
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6613253
03:00 uur... Op de postzegel te zien zijn alle bewoners in diepe rust.
Er wordt flink wat afgedroomd, maar dat zal ik hier niet verslaan...
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 4 november 2002 @ 13:49:29 #3
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6617442
13.45.
Daniela zit met Ursula aan het hek.
Tijdens de middaguitzending hebben we al kunnen horen dat Ursula Daniela uitlegt dat ze niet zo van al dat knuffelen houdt.
Het gesprek tussen die twee gaat nog steeds over dit soort onderwerpen. Over het goedenmorgen wensen enz.
Daniela wil altijd van iedereen weten waarom ze zo is. Jeanette komt ook even lans. Daniela zegt dat ze vandaag al twee keer een waarschuwing heeft gehad over haar zender.
Jeanette vertelt dat ze erg moe is en dat Arthur ook al tegen haar heeft gezegd dat ze wat rust voor zichzelf moet nemen.
Ursula zegt dat ze ook nog het hele weekend heeft moeten werken, want zij vond het echt wel werken.
Ting is opgestaan en heeft een stoel bijgeschoven.
Daniela zegt dat het lekker weeris, maar dat ze er nog niet van heeft genoten.
Het gesprek tussen Ursula en Daniela gaat weer verder over gezond eten.

Kooi 13.48
Hier zitten Margriet, Wouter en Dennis nog in de zon.
Jeanette zegt tegen Marc dat als hij weer gaat prtieren dat zij en Margriet langs komen.
Margriet en Ting zijn van plan Moes op te zoeken als ze er uit zijn. Zij willen ook bij Moes z'n moeser eten.

eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 14:15:57 #4
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6617883
Margriet wil de moeder van Moes leren kennen.
Dennis vraagt plagerig of Moes z'n moeder haar wel wil leren kennen.
Dan gaat het over andere landen, de Seychellen en over Thailand.
Wouter wil vooral de prijzen weten.
Margriet heeft wel daar in een duur hotel gezeten van 700 dorral per nacht.
Een suite in Amstel kost een paar duizend gulden per nacht.
De anderen slaan steil achterover van die prijzen.
Nog meer prijzen van hotels in Amsterdam worden besproken.
Margriet heeft er aardig wat ervaring mee, ook al door haar werk bij het reclame-bureau. Ze heeft ook wel eens gegeten bij het Pullitzer in de tuin en later een boottocht gehad.
Nu weten ze niet of ze buiten hun boekje gaan met het noemen van al die hotelnamen.
Dennis stelt voor om er maar niet over door te gaan.

Arthur meldt nu dat er gegeten kan worden.
Wouter zegt meteen: "Zullen we, ik heb er wel zin in, eigenlijk".
Ze stappen allemaal op om naar binnen te gaan, Quincy is natuurlijk ook meteen van de partij en tegen haar wordt gezegd: "
"quincy jij hoeft niet te eten!"

Ze schuiven allemaal aan tafel en Ursula blijft even me ze staan praten, hangend aan het hek.
Nu volgen weer de gebruikelijke kreten van :
"Oh, wat ruikt het lekker"
"mmmm"
Margriet zegt daar ineens tussen door dat ze voelt dat ze weer ongesteld moet worden;" En, het lijkt nog geen maand geleden. Ik wordt er gek van ."

Bungalow.
Hier is Laurens in de keuken bezig, in stilte, Marc zit aan de bar iets te eten.
Laurens was brood aan het roosteren want hij zegt dat hij iedere keer schrikt van het broodrooster.
Judith komt naar Laurens toe en klaagt wat over een bultje dat pijn doet, ze kan 's avonds haar arm niet bewegen.
Ook Laurens denkt gestoken te zijn tijdens de survival, want hij heeft ook een bultje dat vreselijk jeukt. Hij belooft straks even naar de plek van Judith te kijken.
Marc zegt nog steeds niets, dat ben ik niet gewend van hem.

Buiten.
Mus ligt op het bankje naast het zwembad in de zon.
Stefan zit bij het zwembad ook iets te eten.
In de bungalow wordt niet erg gezellig geklept, dan toch maar terug naar de eters in de bunker.

Bunker.
Iedereen eet nog en af en toe wordt er met volle mond wat gezegd of gezongen.
Er wordt geinformeerd hoe iedereen geslapen heeft. Daniela vindt het brood hier zo lekker dat ze voorstelt om in de bungalow ook zelf het brood te bakken.

(Even wat drinken pakken, nadorst denk ik)

Stefan inspecteert het bubbelbad, en Mus neuriet wat.
Judith staat nu ook in de keuken wat klaar te maken.

In de bunker vragen ze zich af wanneer de ramadan begint.
Wouter vraagt of ze in de bunker ook mme doen met de "rammeldam"
Ting doet niet mee, want zij wil zich er eerst in verdiepen. Ik hoor niemand die erg enthousiast reageert op de vraag om met Mus mee te doen. Zij zeggen dat het in de bunker niet te doen is.
Jeanette vindt de beweegreden niets, zij denkt dat het is om te voelen hoe mensen die geen eten hebben zich voelen.
Wouter legt het haar iets genuanceerder uit.
Margriet : "Hier in de bunker zit je constant te rammeldammen."

eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 14:38:34 #5
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6618300
Ting heeft het over saamhorigheid die ze er mee willen bereiken. Zij vindt dat alleen nog maar met Kerst iets te bespeuren is van saamhorigheid.
Arthur vindt het niet meer iets van deze tijd.
Margriet vraagt of het waar is dat bij de Jehova ze Jezus niet kennen. Daniela reageert heel verontwaardigd en legt nu uit waarom ze niet Kerst vieren. Jezus is de zoon van God en dat heet Jahwee, daar is de naam ook van afgeleid. Zij vieren in april de dood van God, het is het enige wat stoelt op de bijbel.
Verjaardagen wordt door de Jehova's niet gevierd.
Ting vertelt nu dat de appels wat te hard zijn gegaan en dat ze donderdag geen appel hebben. Daniela is daar niet blij mee want donderdag heeft ze ook al geen reep.
Koffie, the en suiker hebben ze nog wel. Vandaag kunnen ze niet wassen omdat ze niet zo veel gas mer hebben.
"Dat kan ook in kouw water, ondergoed wassen",zegt Margriet.
Daniela vraagt of Margriet mee buiten gaat zitten.

Laurens en Judith zitten buiten enigszins te roddelen.
Judith zegt hem dat ze ook af en toe wel dat ze denkt: Lau'laat nu ".
Zij heeft ook wel eens moeite met Lau. Want als iemand een liedje zingt dan zingt Lau er wat anders doorheen.
Ook met andere dingen enkt ze, Lat toch eens gaan"
Zij kent hem wel na zestig dagen, maar de anderen kennen hem nog niet zo goed.
Laurens pruttelt wat tegen. Hij wil het wel aannemen van Judith maar van anderen....
Judith vindt dat het geen zin heeft om een discussie met hem aan te gaan, dat duurt veel te lang.
Laurens vraagt haar hoe het komt dat de anderen hen zien alsof zij alle touwtjes in handen hebben.
Judith denkt dat de anderen hen zien als sterk, terwijl zij zich niet als sterk ziet, ze heeft nog nooit zoveel gehuild als hier. Zij vindt dat Laurens het wat meer moet laten gaan, andere mensen wat meer de ruimte moet geven.
Maar als Laurens ziet dat het fout gaat, vindt hij niet dat hij dwangmatig zijn mond moet houden.
Laurens blijkt het ook nog uitgepraat te hebben met Ursula.
Als Judith het tegenwoordig moeilijk heeft met Laurens, gaat ze naar buiten, want ze heeft geen zin in ellenlange discussie's.
Maar zegt Laurens als je als laatste met die persoon zit, kan je niet weg gaan.
Laurens vindt een discussie niet zo dat je aan het eind van de discussie de neusen dezelfde kant op moet staan.
Judith heeft het over communiceren waarop Laurens schamper lacht. Judith zegt meteen dat het haar woord is en niet iemand napraat.
Laurens vindt het toch vel gemauw en gezeik. Judith zegt hem dat hij dan iets leuks moet gaan doen.
Laurens vindt het erg afhankelik van in welke groep je zit.
Judith raadt hem aan dan lekker te gaan kaarten aan het hek, of te kijken of Dennis buiten is.
Judith blijft er bij dat zij geen zin heeft in al die discussie's.
Laurens vindt het onnozel dat er wordt gezegd : "zo ervaar ik dat en zo ervaar ik dit"
Laurens vindt het wat onfatsoenlijk van Judith als zij weg loopt bij discussie's
Judith valt hem meteen aan over het woord onfatsoen, Laurens verandert het woord onfatsoenlijk in vreemd.
Hij vindt het vreemd dat Judith tijdens een gesprek gewoon wegloopt.
Het gaat regenen en dit gesprek wordt afgebroken. (even mijn vingers af laten koelen...mijn RSI agent waarschuwt )

eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 15:09:42 #6
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6618852
Bunker
Margriet en Jeanette zijn even in bed gaan liggen, ik weet niet wat er aan de hand is want Jeanette troost Margriet. Ik denk dat Margriet zich niet zo lekker voelt.
Jeanette is ergens naar toe geweest waar stellingen werden behandeld, daar had ze wel een rot ervaring gehad omdat zij fel tegen een stelling was geweest.
Margriet vraagt wat die stelling dan was waar ze het niet mee eens was, maar Jeanette weet het niet meer. Maar er waren excuses aangeboden, dus toen was het weer goed.
Het gaat over het humanisme kom ik nu achter. Zij lag op haar zender daarom was ze slecht te verstaan.

Kooi.
Hier zitten Stefan, Ting en Dennis te praten. Ting is aan het woord. Zij heeft het over cafe's in Haarlem. Dennis weet ook wel het een en ander van Haarlem
Ting vraagt Dennis hoe hij toch van die grote moodswings kan hebben. Dennis mompelt wat maar geeft hier geen antwoord op.

Stream springt over naar Arthur en Ursula die aan het hek aan het kaarten zijn. Zij hebben het alleen over kaarten.

Jeanette vertelt weer het verhaal van de scheiding tussen haar ouders. En weer dat zij haar moeder de sterkste vrouw vindt.
Jeanette gelooft niet in een God, zij gelooft wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde. Haar moeder geeft les in religieuse dingen.
Ook Margriet vindt godsdienst erg afstandelijk, ook de taal is zo ouderwets
.En het gaat verder over godsdiensten, humanisme en normen en waarden.
Het is echt een gesprek voor een regenachtige middag.....
Margriet heeft duidelijk last van haar buik, ze zucht en steunt. Ze zegt dat dit niet normaal is, ze heeft nooit zoveel pijn.
Ondertussen kletst Jeanette verder over lotsbepaling.....
Margriet zegt haar dat ze er niet helemaal bij is en er nog weleens een andere keer over wil praten. Ze staat op en sloft naar de toilet.
Jeanette vraagt Arthur of hij nog shag heeft voor haar. Dat heeft hij.

(nog maar even drinken halen ....nu maar een literfles naast de pc gezet)
Jeanette heeft een nieuwe gesprekspartner gevonden in Laurens.
Ze heeft het over de nominatie's ze heeft Dennis genomineerd maar ze wil niet dat hijweggaat.
Zij wil echt niet dat Laurens weggaat, dan bindt ze hem vast.
Laurens wil zelf ook nog niet weg.
"Eerst moet je nog 2 weken in de bunker"zegt Jeanette.
"Jij wilt er nog niet uit als het al afgelopen is " zegt Laurens.
Jeanette geeft dat toe en zegt dat het misschien wel te huur is na het project. Daar fantaseert zij dan even over. Laurens doet met haar mee en zegt dat ze het voor haar huwelijksnacht moet huren.
Judith wil wel een romantische omgeving.
Jeanette vindt het goed als er eventueel een camera blijft hangen.
Dan gaat het gesprek over op de survival en hoeveel ze wel niet gekanood hebben. Jeanette hoopt dat ze er wat beelden van te zien krijgen.

Jeanette vraagt waarom Laurens naar de DBK moest. Hij antwoordt dat het over de boodschappen ging en het koken.
Jeanette is reuze benieuwd naar de agenda van december.
Laurens denkt dat sinterklaas wel langs in de bunker.
Nu zegt ze dat ze even gaat faxen via darmstad.
"Gadverdamme"zegt Laurens "dat moet je nog afleren Jeanette, dat zegt een dame niet".

Margriet is haar bed weer ingedoken en Jeanette gaat even vragen of het wel met haar gaat.

eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 15:44:47 #7
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6619601
Marc zegt dat hij wel in een For Gay blad wil, Wouter zegt dat hij daar ook al in gestaan heeft.
Marc zet dat als het mooie foto's zijn dat hij wel wil.

"Fitness-neger" noemt Dennis de fitnessinstructeur uit Big Diet.
Gesprekken gaan nu allemaal door elkaar heen, dus niet te verstaan.

Laurens zit weer bij Judith maar nu gaat het over schoenen.
Hij vraagt aan Judith of zij denkt dat er voor donderdag niets zal gebeuren. Mischien wel wat afleiding maar geen wissel, denkt Judith. Want ze hebben 7 dagen bungalow gewonnen en dat is tot donderdag avond.
Dan vraagt Laurens of Judith heeft gedroomd.
Judith heeft gedroomd dat haar ouders gingen scheiden. Ze werd wakker met een hele droge keel dus dan weet ze dat ze weer gepraat heeft, maar Laurens heeft niets gehoord.
Ze wilde vanochtend de bokszak uitproberen maar het ging niet met haar pols.
Ook had ze gedroomd over sporten en over afgekeurde dieren
Ze had konijnen en vogels in haar droom gezien ook een gele gans, maar allemaal afgekeurd. Toen was ze ook nog in een circus geweest.
Ze weet niet wat deze droom betekent. Ze kan er niet zoveel mee.
Laurens had gedroomd dat hij in een squash centrum zat met vrienden.
Judith doet moeite om de droom te verklaren.

Stefan en Marc staan nog steeds bij de kooi met de bunkerbewoners te praten.
Daniela en Marc hebben het over huisdieren. Welk huisdier je zou wilen. Dan loopt hij weg om thee te gaan zetten.
Nu gaan Daniela en Ting op pukkeltocht, zij hebben het over grove en fijne porieen.
Wouter en Stefan hebben het over duiken. Stefan heeft het wel eens gedaan en hij beschrijft wat je allemaal onder water tegen komt, ook Wouter weet er wel wat van af. Ze beschrijven elkaar nu verschillende vissen. Morenen komen langs, ook merlijnen. Wouter vindt alles met water en vissen prachtig.

Zo te zien gaat Ursula douchen, ze doucht nog steeds met een bikini aan.
Ik heb nu alleen nog maar geluid van een douche.

Stream over naar de bunker waar Daniela en Jeanette het hebben over de komende nominatie's. Jeanette verwacht deze keer wel genomineerd te worden. Zij bespreken hun nominatie's van de heren. Over Dennis zijn ze het helemaal eens, ze weten nog steeds niet wat ze aan hem hebben.
Jeanette is blij dat ze niet Arthur genomineerd heeft, zo te horen is ze in de DBK enigszins gestuurd om niet op Arthur te stemmen. Er was haar gezegd dat BB niets zonder reden deed, dit nadat haar verteld was dat zij met Arthur op survival ging en dat zij toen moest stemmen. Ze had toen hardop alle heren overdacht en toen toch maar op Dennis gestemd. Zij twijfelde tussen Dennis en Arthur.
Daniela zegt haar objectief te blijven en je niet te laten beinvloeden door anderen.
Ursula is in de DBK geweest en roept Margriet, Daniela, Jeanette en Ting.
De mannen moeten weg, Ursula zegt dat het heel leuk is, een soort opdracht.
De vrouwen staan te popelen om te horen wat er is.
Ursiula gaat de bunker in en twee vrouwen uit de bunker mogen naar de bungalow.
Ursula weet niet tot hoelang dit geldt.

Stream houdt op, maar het is dus zo dat Ursula naar de bunker mag verhuizen, waar ze dolblij mee is en voor haar in de plaats mogen twee vrouwen uit de bunker naar de bungalow gaan.
Zij moeten onderling uitmaken wie er naar de bungalow gaan.
Jammer dat ik niet weet wie van de 4 dames naar de bungalow gaat.
Daniela....Margriet, die ziek is......Jeanette......of Ting?

eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 15:50:58 #8
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6619739
Ik ga even door via postzegel, want ik vind 2 uur streamen nu te lang.
Margriet ligt in de armen van ting op bed.
Daniela strijkt Jeanette door het haar.
Zo te zien hebben ze duidelijk moeite met de keuze.
Ze staan nu op, ik denk dat de keuze is gevallen op Jeanette want die omhelst de anderen.
Ursula zie je door de nadkamer rennen om zich klaar te maken.
Ik vermoed dat er ook voor Margriet gekozen is, die was erg beroerd vanochtend!
Jeanette jankt!!!!!
eurobilltracker.com
  maandag 4 november 2002 @ 16:00:46 #9
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6619931
Ze staan nu klaar bij het hek. Ursula staat aan de andere kant in badjas en handdoek omhaar hoofd. Ze haalt denk ik de sleutel... ze gaat er door en meteen naar de kooi waar de mannen super verbaasd kijken.
Volgens mij zie ik Daniela ook in de kooi ook Jeanette is in de kooi in de armen van Dennis Ook Margiet zie ik nu de mannen kussen. Het lijkt mij dat ze afscheid nemen. Arthur wordt ook door ze geknuffeld.

Het zijn inderdaad Margriet en Jeanette die overgaan. Iederen wordt omhelsd, Judith staat aan de andere kant klaar om een hevig jankende Jeanette op te vangen. Ook Stefan moet er aan te pas komen om Jeanette te troosten.
Ting staat stilletjes door de tralie's naar de andere kant te kijken.
Margriet wordt ook door Stefan omarmd.

Nu houd ik echt op maar dit wilde ik jullie niet onthouden.

eurobilltracker.com
pi_6621949
Mus zit rustig aan het barretje bij de keuken. Marc komt bij hem zitten en praten over vrouwen. Een van de dames meld dat de boodschappen gearriveerd zijn. Stefan en Marc hebben de boodschappen gehaald en gaan deze opruimen. Laurens volgt ook met nog een krat aan boodschappen.

Ursula en Arthur zijn druk bezig in de keuken met het bereiden van het avondeten.

pi_6622083
Jeetje wat zie ik nou voor de eerste keer in 65 dagen zie ik Mus iets opruimen van etenswaren die hij net heeft gebruikt. Verder neemt hij het gedeelte af van het keukenblad waar hij dit eten heeft bereidt.

Daniela is ons aardige love-dua komen ondersteunen in de keuken van de bunker. Ting, Dennis en Wouter zitten op de kisten die achter tegen de muren staan in de bunker.

Judith is door iets gebeten tijdens de survival en vraagt raad aan Laurens. Laurens raad een middel aan en als dat help dan is het een insectenbeet en anders is het een ontsteking. Het schijnt erg pijn te doen ze kan zelfs geen deur openen. MAgriet raad aan om toch maar even naar de DBK te gaan om alles even uit te sluiten. We zien haar de DBK betreden.

pi_6622164
Juu is al weer terug uit de DBK. Er blijkt toch een doktor geroepen te gaan worden door BB. Juu is nu naar het hek gelopen en spreekt alles door met haar maatje Daniela.

Nadat Daniela het allemaal heeft aangehoord keert ze terug naar de mooie keuken van de bunker om Ursula te helpen.

Stefan zit te neuzen in het kookboek om insperatie op te doen voor het eten van de bungalow bewoners. Mus zit zwijgend voor zich uit te kijken. Judith verteld nu nog een keer het verhaal aan Magriet wat er is gebeurd in de DBK.

pi_6622461
Arthur en Daniela hebben het over wanneer er naar de rijst gekeken moet worden. De rest van de bunker bewoners hebben het over wat ze graag zouden willen hebben op het moment. Een oude krant, laptop, digitale camera ga maar zo door.

De heren van de bungalow zitten rustig aan de bar en praten zoals ze het zelf hebben nergens over.

Magriet is denk ik douchen want die liep in de badkamer, Jeanette heb ik nog niet gezien en Juu is volgens mij de slaapkamer in verdwenen om een dutje te doen

pi_6622686
Mus is naar de DBK geroepen dus we hebben weer op stream 1 de mooie DBK stand. Op de achtergrond zie ik eindelijk Jeanette die iets eet en onderwijl met Marc praat.

Bij het hek zie ik Laurens en Daniela praten. Ik zal eens luisteren of die iets interressants te melden hebben. Ze hebben het over Mus dat hij zich niet aan de spelregels van de opdracht heeft gehouden. Het gaat erom dat je niet als gastheer met je blotenvoeten op de bank gaat liggen. Dit is niet in het etiquette toegestaan. Laurens wilde er iets van zeggen maar bedacht zich en hield zijn mond en hoopte dat iemand anders zou zeggen.

pi_6622877
Laurens blijft een beetje door mekkeren tegen Daniela over Mus en Daniela heeft 1 goede raad "trek je niks van hem aan" Je kan hem niet veranderen. Straks als je hier uit ben heb je niks meer met hem te maken.

Margriet staat zich te bewonderen voor de spiegel, terwijl Stefan druk in de weer is met een aantal lapjes vlees

pi_6623625
Mus heeft een A4 gekregen met tijden die hij moet aanhouden voor de Ramadan. De rest van de bewoners komt eens even kijken. Margriet valt het wel een beetje tegen. Ze zegt wel tegen Mus je mag wel een wekker zetten om die tijden te halen, doelend op het vroege tijdstippen en het vele slapen van Mus.

De bunker bewoners zijn aan het uitbuiken. Mus zou het tof vinden als mensen meedoen met hem, maar ze hoeven van hem niet de hele tijd mee te doen. De regie zoemt nu in op het A4tje van Mus met de tijden. Margriet verteld nu het schema aan Judith die ook weer ergens vandaan is gekomen.

pi_6623862
Mus laat even het schema aan Ting zien.

Stefan en Marc koken rustig door en hebben het over de sausjes die erbij geserveerd moeten worden.

Er zit iemand op de roode stoel bij het hek want Daniel praat met die persoon. Volgens mij is het Judith. Mus staat ook bij het hek met iemand te geinen. Kan niet zien wie dat is.

pi_6625445
Ze zitten nu volgens mij in de hel.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_6625707
En de bungalowbewoners zijn weer terug,gelijk daarna gingen de bunkerbewoners de deuren door.
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_6625907
Nog steeds 4 dezelfde beelden van de bungalow op de gratis stream en daar heb ik geen geluid bij.
pi_6625988
Bunker bewoners zijn ook weer terug uit de hel.
  maandag 4 november 2002 @ 22:38:37 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6627051
Stefan en Margriet zitten al een tijd lang te kletsen in de keuken van de bungalow. Ze hebben het eerst een tijdje gehad over hoe de kijkers de bewoners zullen ervaren. Daarna komt het op de eerste tijd in het huis.

"De eerste week in de bunker was voor mij een topweek!", zegt Stefan. "Het was net een soort vakantie... En jou relatie met Mus toen!"
Margriet veert meteen op:
"Ja, ik ben zo boos geweest.... Nog nooit zo boos geweest. Ik wilde hem door het hek duwen. Ik had hem bijna bij het strotje gegrepen. Hij kan echt een etterbak zijn. Maar ik zie aan zijn kaartjes van zijn familie hoe zij communiceren enzo... Ze zijn heel erg gewend om te pesten. Woorden als 'lieverd' enzo kennen ze helemaal niet. Bij hun is het hoe meer je om iemand geeft deste harder je gaat trappen. Het is ook echt moeilijk om aan iemand die je echt lief vindt dat ook gewoon te zeggen."
Marc zit het hele verhaal vol verbazing aan te horen.

In de bunker zit Ursula nu al een hele tijd te kletsen met Daniela, maar echt boeiend is het niet.

maandag 4 november 2002 @ 22:52:41 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6627407
Mustapha is nu al minuten lang allemaal stemmetjes aan het nadoen.... Hij persifleert zichzelf en andere bewoners.... "Boeie, boeie boeie", roept hij regelmatig..."Boeit niet.. boeit niet...!" De stemmetjes zijn echt geweldig. Stefan ligt helemaal in een deuk.. zelden iemand zo zien lachen als Stefan nu. Mustapha gaat onverstoord verder en blijft de meest uiteenlopende stemmetjes doen. Hij speelt alle andere bewoners en iedereen ligt in een deuk. Wouter zit bij Mustapha en doet af en toe een beetje mee.
"Hé, we communiceren.... ", zegt Mus met een bekakt stemmetje.... dan met andere stem: "Kijk uit, de camera is op mij gericht!"
Vervolgens tovert hij een hoge stem tevoorschijn: "Hallo Tuur... ik heb je gemist... zullen we zoenen?"
"Nee, dat is Wouter!", zegt Wouter..
Weer met hoge stem: "Aaaaaaah", laat me met rust... ik wil Tuur!" Een ander stemmetj volgt: "Kappen, ik wil harmonie in dit huis...!"
"Ting komt uit bed", zegt Wouter opeens tuusendoor.
Mustapha doet meteen een zacht stemmetje: "Hallo, wat is er aan de hand hier..! Dan met zware stem "Hallo Ursula..."... dan met hoge stem "Ah, waar is Tuuuuuur... ik voel me zo alleen.... Ik wil effe zoenen.... "
Alle bewoners liggen nog steeds in een deuk. Ursula en Daniela lachen ook. Mustapha gaat nog even door met het persifleren van zijn medebewoners. Na een tijdje vindt hij het welletjes.
"Zo, dat was het dames en heren", zegt Mustapha dan met zijn eigen stem. "Sorry als ik iemand beledigd heb!"

(geweldig stukje streams!! Komt zeker op tv!)

pi_6627791
Stream 3

22.48 Mustapha deed een soort poppenkast met een hoog stemmetje bij het hek. Quincy, Stefan en de bunkerbewoners staan er naar te kijken. Mustapha als hij klaar is : Sorry als ik mensen heb beledigd, sorry.

22.50 Stream naar Jeanette en Judith buiten. Laurens gaat er bij zitten. Als ik het goed begrijp hebben Laurens en Jeanette een gemeenschappelijke kennis. Judith : Daar komen jullie nu pas achter ? Wij zijn tegelijk naar het concert van Whitney Houston geweest. Jeanette : Ik had er graag naar toe gewild. Laurens : Ik noem dat echt toevallig, net als dat ik en Geesje op dezelfde school hebben gezeten. Judith : Tuurlijk.

22.54 Margriet bij de keuken over Geesje : Dat ze zich aardiger voordoet dan ze is. Dat ze pittiger is als ze liet zien. Ze zou veel extraverter, veel meer solo, willen zijn. Marc : Ik denk dat ze zich best wel ingehouden heeft. Margriet : Ze is heel slim. En ze weet ook heel goed met haar charmes te spelen. Marc zegt dat ze zichzelf was. Margriet : Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ben er nog niet uit. Wat ze zei dat ze er uit ging dacht ik, ze is wel een goed mens. Marc zegt dat hij 500 % zeker is dat ze een goed mens is en dat hij haar mist. Marc : Voor mij is ze heel belangrijk geweest. Stefan : Jij was ook heel belangrijk voor haar. Marc : Ik heb niet heel veel vriendinnen waar ik mee uit ga en mee ga praten. Geesje was juist krtisch. Daarom ben ik blij dat ik zoveel weken in het buitenland heb gezeten met haar. Daardoor denk ik dat ik wat rustiger hier in ben gekomen. Wat relaxter, en dat komt ook een stuk door Geesje. Voor zover ik haar ken doet ze wel eens een stap opzij als een ander een stap naar voren doet. Margriet : Zij doet ook een stap naar voren als een ander een stap opzij doet. Ik kan het niet uitleggen. Ik voel me een soort Judas. Toen ze hier net was zei ze dat ze ging winnen. Dat is me in het verkeerde keelgat geschoten. Dat heb ik moeilijk los kunnen laten. Toen heb ik het met Steef moeilijk gehad, we waren best maatjes. Daar heb ik tussen in gezeten. Ik heb haar uitgelegd hoe het zat maar daar werd geen rekening mee gehouden vind ik. Dat ligt meer aan jou (Stefan) dan aan haar. Alle aandacht was weg, ging naar haar. Stefan : Het is overdreven. Ik werd op een gegeven moment gepest. Daar heb je ook aan meegewerkt schat. Margriet : Ik dacht, wat voor waarde heeft het als je dingen ook tegen iemand anders zegt ? Dan is voor mij de waarde van dingen weg. Stefan : Als je iemand leert kennen en je leert haar kwaliteiten kennen, dan denk je, ze kan heel ver komen. Marc : Je kan pas winnen als je ook een paar nominaties overleeft. Het publiek moet je mogen.

23.04 Marc : Ik heb haar vrij hoog zitten. Margriet : Ik ook hoor. Begrijp me niet verkeerd. Stefan : Ze was heel zelfverzekerd. Daar kun je je aan optrekken. Hier red ik het mee. Zij had die zelfverzekerdheid die haar echt mooi maakte. Ik dacht die komt veel verder dan de rest. Margriet : Toen ze weg ging was ze zo sterk. Stefan zegt dat ze een goed voorgevoel over mensen had. Marc : Ze was ook een beetje klaar om weg te gaan. Stefan zei tegen haar dat hij niet snapte dat ze zich zo onzeker voelde terwijl er zo veel mensen om haar gaven, Marc, Wouter, Ursula. Marc zegt dat ze er niet tegen kon. Margriet : Heel eerlijk, ik dacht, doe even normaal, toen ik daar zat. Ze wist heel goed met haar glimlach te spelen. Ze was ook heel bewust van de camera. Dat weet ik 100 % zeker. Daar heb ik moeite mee. Marc : Tegen mij zei ze dat ze geen zin had het spel mee te spelen.

maandag 4 november 2002 @ 23:18:11 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6627921
Het gesprek in de keuken komt op Geesje. Margriet heeft niet echt een goed woord over voor haar. Marc vraagt wat er mis is aan haar dan.
"Dat ze zich liever voordoet dan dat ze is..", probeert Margriet uit te leggen. "Dat ze veel pittiger is maar het niet durft te laten zien. Ze wilde de lieve zachte en luisterende Geesje rol innemen terwijl ze veel extroverter is en meer in de belangstelling had willen staan."
Marc: "Ik denk ook wel dat ze zich ingehouden heeft. Waarschijnlijk een stuk onzekerheid. Soms nam ze die rol wel!"
Margriet: "Ze is heel slim en weet heel goed hoe ze met haar charmes moet spelen. Toen ze eruit ging en dingen zei kwam ik erachter dat het wel een goed mens is!"
Marc: "Ik was al 100% zeker dat ze een goed mens is. Volgens mij is ze helemaal zichzelf geweest... en ik mis haar wel. Ik ben toch 3 maanden met haar geweest! Ze is heel belangrijk geweest en dan mis je iemand!"
"Jij was ook belangrijk voor haar!", reageert Stefan. "Dat heeft ze meerdere keren uitgesproken!"
Marc: "Ik merkte dat ik goed met Geesje kon praten... ook kritisch. Ik ben daarom heel blij dat ik zoveel weken in het buitenland heb gezeten met haar. Het heeft met geholpen om hier naar binnen te stappen! Geesje doet wel eens een stap opzij als iemand anders in haar ogen een stap naar voren doet!"
Margriet reageert meteen: "Maar zij is ook iemand die een stap naar voren doet als iemand anders een stap opzij doet. Maar ik kan het niet uitleggen. Ik voel me een beetje een Judas, maar door de Zwakste schakel enzo... en dat ze zei dat ze wilde winnen.... heel duidelijk.... dat is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was toen, maar dat heb ik moeilijk los kunnen laten... En dat met Stefan.. We waren best wel maatjes en zij vond hem ook opeens leuk... Daar zat ik toen tussenin en vond dat ook moeilijk. Ik heb dat uitgelegd, maar had niet het idee dat er iets mee gedaan werd! Dat was voor mij moeilijk. Dat was heel moeilijk!"
"Ik had Geesje niet op nummer één, maar wel vrij hoog!"
"Ik ook", reageert Margriet meteen. "Begrijp me niet verkeerd.. ik ook!"
Stefan zegt dat hij ook had verwacht dat Geesje veel langer zou blijven.

Bij het hek zit Mustapha en Wouter te kletsen.

Wouter zegt dat er een aantal mensen zijn waar hij zeker niet op zal stemmen.
"Iedereen die twijfelt bij de mannen mag op mij stemmen!", reageert Mus meteen.
Arthur komt er ook even bij en kletst even mee.
"Ik ben hier 30% van wat ik heb", legt Mustapha uit. "Ik zou het echt niet erg vinden als ik eruit ga. Minder erg dan anderen. Sommigen krijgen echt depressies!"
"Er zijn een paar mensen die ik graag bij de laatste 8 zou willen!"
Mustapha denkt wel te weten wie hij bedoelt.
"Marc, Stefan, Tuur, jezelf, Margriet, Ting, Juud en Urs?", raadt Mustapa... "Jeanette niet..."
Wouter: "Ik heb haar genomineerd en daar ben ik van terug gekomen. Ik heb ook hele leuke gesprekken met haar gehad! Het is goed nu. Maar ik zie haar wel heel erg heimwee krijgen!"
"Ik ook", zegt Arthur.
"Maar ze is pas 21", reageert Mustapha.
"Ze heeft het goed gedaan in het bos hoor!", merkt Arthur op.
'Ja, respect!", zegt Mus.
"Het lachen en de energie daar stond ik echt van te kijken...", zegt Wouter.
"Niet die andere twee hoor.. echt niet", reageert Arthur.
"Ze missen het doel door hun perfectionisme...", zegt Mustapha. "Ze hebben geen gevoel!"
Arthur: "Die twee blikken in het bos zal ik niet snel vergeten! Zonder gevoel... Ze zagen de ellende aan de andere kant helemaal niet! Ze hadden alleen maar oog voor die vlaggetjes!"
"Ik had het expres verloren", zegt Mustapha. "Wat hun gedaan hebben dat doe je gewoon niet!"
Arthur: "Toen ik ze op dat pad tegen kwam met z'n tweeen... met vier vlaggen... en ze wisten dat Jeanette er doorheen zat... en nog rennend om dat volgende vlaggetje te pakken. Wij maakten nog een grapje en er kon een heel klein lachje vanaf!"
"Precies de reden waarom ik ze nomineer en blijf nomineren!", valt Mustapha hem in de rede.
"Het lijkt me zo mooi om iets van een halve switch erin te gooien....", bedenkt Wouter opeens. "Laat hem maar hierheen komen!"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')