abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6656966
Nou lijkt me duidelijk dat Nas geen pop is, tuurlijk heeft ook hij weleens een commercieel nummer maar dat maakt niet alles van hem meteen pop. Als je er zo over denkt heb je echt verbijsterend weinig verstand ervan. Hetzelfde geldt voor Brainpower eigenlijk. Hij heeft Dansplaat en Voel de vibe maar als je andere nummers luistert van Door Merg en Brain of Verschil moet er zijn, dan kan je hem echt geen popmuziek noemen.
pi_6660566
Ik moet zeggen dat ik dat wel enigzins in 'Brain' waardeer; dat hij ook nummers als 'Je moest waarschijnlijk gaan' als single gebruikt.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6663293
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:03 schreef cali_agent het volgende:

[..]

Nee heb idd geen verstand van pop muziek... wel van hiphop...

maar goed, king tee was volgens mij eerder met gangsta rap dan ice t.

Ice-T heeft de term gangsta rap eraan gegeven..

maarre heheh het ging over NaS en Brain

Ik vind het in ieder geval phat en kan niet wachten op de nieuwe album van NaS..

RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
  woensdag 6 november 2002 @ 20:21:39 #79
39223 1LLMATIC
Verontrustend Populair
pi_6663636
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:58 schreef cali_agent het volgende:

[..]

hoe will je die shit met jennifer lopez dan noemen? hiphop? hahaha

mwah dat misschien niet

is gewoon pop/r&b

maar wat lullen we nou over hokjes hiero

ik bedoel het is wat het is...

Nas=Gangsta, dat ie nou een keer zn ding doet op een plaat van JLO verandert daar verder niks aan

Je moeder
  woensdag 6 november 2002 @ 20:51:23 #80
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_6664191
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:02 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

Ice-T heeft de term gangsta rap eraan gegeven..

maarre heheh het ging over NaS en Brain

Ik vind het in ieder geval phat en kan niet wachten op de nieuwe album van NaS..

M.A.W.

Je verliest de battle omdat je niet weet wie King Tee is? En daarom moeten we maar weer terug naar de mainstream artiesten zodat jij het nog kan volgen?

Ik vind jullie nas fans maar zielig...

nas is gewoon het toppunt van fake, period

En die E op dat petje van je icon zegt mij dus al genoeg over jouw kennis en interesse van popmuziek...

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_6667542
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:51 schreef R2cksson het volgende:

[..]

M.A.W.

Je verliest de battle omdat je niet weet wie King Tee is? En daarom moeten we maar weer terug naar de mainstream artiesten zodat jij het nog kan volgen?

Ik vind jullie nas fans maar zielig...

nas is gewoon het toppunt van fake, period

En die E op dat petje van je icon zegt mij dus al genoeg over jouw kennis en interesse van popmuziek...

Je hebt gelijk ik ken King Tee niet... DUS WEL..

Yo my name is King Tee and I'm here to stay
I got the courage of a bull, words of a wizard
Hotter than sex, cooler than a blizzard
Leader of the land, commander and the chief
Bigger and bolder other words I got beef
I got a posse at that, mostly, cold chillin

Van zijn eerste album uit 1988 Act A Fool..
(Song titel is The Coolest maar dat wist je vast wel..)

Ik wist trouwens niet dat het om een battle ging.. maar mocht het zo zijn dan ben ik blijkbaar nog in de race.. )

woensdag 6 november 2002 @ 23:52:48 #82
38200 B3aTjUgGl3r
Gefl1pter dan een skateboard
pi_6668155
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 14:34 schreef cali_agent het volgende:

[..]

*!@## hij zegt dat hij hiphop maakt maar ut is gewoon pop muziek...

The problem is that what is on the FM dial and on M-TV is HipPOP. HipPOP is a product that basically only reinforces false stereotypes and relegates minorities to the role of the minstre --> lijkt me wel van toepassing op brain en nas
The problem is that what is on the FM dial and on M-TV is HipPOP. HipPOP is a product that basically only reinforces false stereotypes and relegates minorities to the role of the minstrel.
  donderdag 7 november 2002 @ 09:06:24 #83
39510 R2cksson
pi_6671054
[edit]...laat ook maar...[/edit]

Ik blijf erbij, wat hier op TV is en er een beetje duur uitziet, is geproduceerd om te verkopen.

nas en brainpower zijn fakes

[Dit bericht is gewijzigd door R2cksson op 07-11-2002 09:15]

"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_6671116
Brainiac is int engels net zo goed als int dutch... dus word egt wil hitjuh

en voor al die gene die uhm afzeiken, krijg is een goede muziek style

*out*

my only fear of death is reincarnation!
  donderdag 7 november 2002 @ 09:21:39 #85
39510 R2cksson
pi_6671179
quote:
Op donderdag 7 november 2002 09:14 schreef TyRoNe het volgende:

*out*

Dat is het probleem met jullie, het wordt echt wel een hitje en zo niet dan is die artiest het luisteren niet waard...
  donderdag 7 november 2002 @ 10:01:06 #86
24775 RZA
Rza Rza Rectah
pi_6671594
Jullie battlen over gangster rap terwijl het begon over die fake ass nerd die verre van gangster (rap) is en als hij ooit die stijl begint dan is hij de meest trieste 'rapper' van de wereld, maar dat is hij eigenlijk al.

Eminem en nas kunnen beter samenwerken...

En Ja 'nerdo billie' rule en Brainpow(d)er...

Hard to spot micro dots, we sasquatch stomp you mc's the third eye cyclops laser beam shots
pi_6671639
quote:
Op donderdag 7 november 2002 09:14 schreef TyRoNe het volgende:

*out*

Ik vind Brain in het engels zelfs beter dan in nederlands..
Ik denk dat iedereen het stukje van de cd van Extince wel kent van de track Zoete Inval..

Brainpower like sucka vandalism real Dutch
You be flat like these Mass cause MC's ain't much

Anyway.. ben nog altijd benieuwd en kan niet wachten..

donderdag 7 november 2002 @ 10:11:41 #88
24775 RZA
Rza Rza Rectah
pi_6671724
Ik heb alle cd's van Nas en kan niet wachten op zn nieuwe maar dat Brain erop staat, blijf ik nep vinden
Hard to spot micro dots, we sasquatch stomp you mc's the third eye cyclops laser beam shots
pi_6671814
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:01 schreef RZA het volgende:
Jullie battlen over gangster rap terwijl het begon over die fake ass nerd die verre van gangster (rap) is en als hij ooit die stijl begint dan is hij de meest trieste 'rapper' van de wereld, maar dat is hij eigenlijk al.

Ben het met je eens..

Brain is absoluut geen gangster rapper haha en hij zal het ook beslist niet worden !!!!!

Een samenwerking tussen Eminem en NaS zou overigens wel phatt zijn..

Ik zou een samenwerking tussen Rappin' 4 Tay en E-Life willen eigenlijk.. 2 toch wel verschillende stylen door elkaar.. het relaxte van Rappin' 4 Tay en het toch wat jongere agressieve van E-Life.. Maar ja dat zit er niet in natuurlijk..

Trouwens een samenwerking tussen NaS en Jay-Z zou ook wel bruut en schokkend zijn.. Alleen weten we hiervan dat het 110% zeker nooit komt.. Het wel zou wel "phatt with kapital P" zijn maar ik denk niet dat ze hier ook maar een 1 mili-seconde over na willen denken !!

donderdag 7 november 2002 @ 10:19:06 #90
39510 R2cksson
pi_6671815
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:01 schreef RZA het volgende:

Eminem is hetzelfde verhaal, FAKE FAKE FAKE

Bah wat een ... op dit forum.

pi_6671880
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:19 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Eminem is hetzelfde verhaal, FAKE FAKE FAKE

Bah wat een ... op dit forum.

Haha jij wilt gewoon alleen maar discussie veroorzaken in dit topic of niet ??
Geef dan ook gegronde redenen waarom je iemand fake vindt in plaats van alleen maar fake te typen.. Misschien kan ik dan jouw standpunt begrijpen..

Eminem is beslist niet fake dat bewijst ie wel weer met zijn lyrics van zijn nieuwe track Lose Yourself..

Trouwens als je zijn underground tapes geluistert had zou je dat ook weten.. Infinite..

pi_6673255
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:25 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

Haha jij wilt gewoon alleen maar discussie veroorzaken in dit topic of niet ??
Geef dan ook gegronde redenen waarom je iemand fake vindt in plaats van alleen maar fake te typen.. Misschien kan ik dan jouw standpunt begrijpen..

Eminem is beslist niet fake dat bewijst ie wel weer met zijn lyrics van zijn nieuwe track Lose Yourself..

Trouwens als je zijn underground tapes geluistert had zou je dat ook weten.. Infinite..

Dat doen de meeste mense op een forum, discussies voeren.

en waarom nas fake is? omdat hij pac zijn style probeerde te jatten, en daarom
diste pac hem, maar nas hem terug dissen? nee hoor, wel nadat hij dood was ja...En daarna gaat hij doen alsof hij beste vrienden was met 2pac(in zijn clips en liedjes), zodat het grote publiek denkt dat nas homies was met 2pac...WTF? en dan nog die shit met jlo..en
hij heeft ooit ook nog iets gedaan met dat wijf van de fugees...pfff

En dat je zegt dat eminem nu niet fake is, zegt mij genoeg over jou kennis over hiphop...

[edit] dan zeg ik ook maar meteen waarom eminem fake is, als je zogenaamde "rapper" popartiesten zoals britney enz gaat dissen... zegt mij genoeg. maar hij ziet ze blijkbaar als zijn concurentie...

pi_6673435
quote:
Op donderdag 7 november 2002 12:01 schreef cali_agent het volgende:

[..]

Dat doen de meeste mense op een forum, discussies voeren.

en waarom nas fake is? omdat hij pac zijn style probeerde te jatten, en daarom
diste pac hem, maar nas hem terug dissen? nee hoor, wel nadat hij dood was ja...En daarna gaat hij doen alsof hij beste vrienden was met 2pac(in zijn clips en liedjes), zodat het grote publiek denkt dat nas homies was met 2pac...WTF? en dan nog die shit met jlo..en
hij heeft ooit ook nog iets gedaan met dat wijf van de fugees...pfff

En dat je zegt dat eminem nu niet fake is, zegt mij genoeg over jou kennis over hiphop...

[edit] dan zeg ik ook maar meteen waarom eminem fake is, als je zogenaamde "rapper" popartiesten zoals britney enz gaat dissen... zegt mij genoeg. maar hij ziet ze blijkbaar als zijn concurentie...

ja want alleen undeground shit is real natuurlijk zoals Cali Agents!!

.... prutser

Knahmsayin?
pi_6673662
quote:
Op donderdag 7 november 2002 12:10 schreef infamous het volgende:

[..]

.... prutser

uh wanneer heb ik dat gezegt? alleen omdat ik als naam cali_agent heb, denk jij dat k alleen hun 2 ken ofzo?
ik zeg niet ALLEEN underground shit is real, maar underground is idd real.. Al dat gebling bling en 100 autos in clips wtf man? is dat real? is dat ECHTE hiphop? underground gaat tenminste over echte shit en niet over hoeveel autos je hebt enz...
en hoezo prutser? leg ff uit... en wat vind jij dan goede hiphop? l
  donderdag 7 november 2002 @ 12:46:08 #95
39510 R2cksson
pi_6674013
quote:
Op donderdag 7 november 2002 12:10 schreef infamous het volgende:

[..]

.... prutser

Aan de post van cali_agent heb ik nix meer toe te voegen als alleen dit:

Dea waat dich gemaak haed!

pi_6674587
bla
my only fear of death is reincarnation!
pi_6675065
Ieder zijn eigen ding
Voor mij blijft Xzibit de beste rapper
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_6675261
quote:
Op donderdag 7 november 2002 12:23 schreef cali_agent het volgende:

[..]
leg ff uit... en wat vind jij dan goede hiphop? l

Exact.. iedereen vindt iets anders goed..

Niet iedereen kan het zelfde goed te vinden..

En ik zal uitleggen waarom ik bijvoorbeeld Eminem niet fake vind, de manier waarop hij rapt vind ik sterk.. Behalve dat vind ik de meeste lyrics erg sterk.. en dan bedoel ik niet de nummer waarin ie Britney enzo dissed.. die zijn gewoon grappig..
In de track Rock Bottom van Slim Shady LP kan ik gewoon veel van mezelf terug vinden..
In de track Lose Yourself vertelt ie gewoon letterlijk dat je maar 1 kans hebt om iets van je leven te maken, en dat je niet steeds met rekening moet houden wat iedereen van je denkt maar gewoon moet doen wat je wilt want dan bereik je het meest !!

Dat ie mensen zoals Moby en Britney dissed vind ik ook niet ruig maar dat is niet het geen wat hem fake maakt.. De diss tegen Everlast vond ik trouwens wel vet..

En btw.. Infinite is een underground tape dus in jouw ogen real.. real is niet fake..

En ik wil eigenlijk geen eens met jullie discussieren over wat fake of real is.. (en nee niet omdat jullie denken dat ik er de ballen verstand van heb maar omdat ik wil dat alle HipHop gasten de kennis en vette tracks met elkaar kunnen delen.. en dan bedoel ik niet de "de wannabe HipHop gasten..)

donderdag 7 november 2002 @ 14:04:24 #99
39510 R2cksson
pi_6675489
quote:
Op donderdag 7 november 2002 13:52 schreef HellaHard-OG het volgende:

[..]

Exact.. iedereen vindt iets anders goed..

Niet iedereen kan het zelfde goed te vinden..

En ik zal uitleggen waarom ik bijvoorbeeld Eminem niet fake vind, de manier waarop hij rapt vind ik sterk.. Behalve dat vind ik de meeste lyrics erg sterk.. en dan bedoel ik niet de nummer waarin ie Britney enzo dissed.. die zijn gewoon grappig..
In de track Rock Bottom van Slim Shady LP kan ik gewoon veel van mezelf terug vinden..
In de track Lose Yourself vertelt ie gewoon letterlijk dat je maar 1 kans hebt om iets van je leven te maken, en dat je niet steeds met rekening moet houden wat iedereen van je denkt maar gewoon moet doen wat je wilt want dan bereik je het meest !!

Dat ie mensen zoals Moby en Britney dissed vind ik ook niet ruig maar dat is niet het geen wat hem fake maakt.. De diss tegen Everlast vond ik trouwens wel vet..

En btw.. Infinite is een underground tape dus in jouw ogen real.. real is niet fake..

En ik wil eigenlijk geen eens met jullie discussieren over wat fake of real is.. (en nee niet omdat jullie denken dat ik er de ballen verstand van heb maar omdat ik wil dat alle HipHop gasten de kennis en vette tracks met elkaar kunnen delen.. en dan bedoel ik niet de "de wannabe HipHop gasten..)

Als je of jij achter het werkwoord staat dan is het dus gewoon de stam ervan.

In dit geval heeft cali_agent het dus goed en ben jij de prutser...

Ik lach me nu ff een ongeluk...

[edit] Ik zie nu pas dat je de diss op Everlast vet vind...

Nu ben je wat mij betreft gewoon afgeschreven, je bent een bitch net als Feminem...

En die underground tape wil nu toch nix meer zeggen... Neva Forget...
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door R2cksson op 07-11-2002 14:12]

donderdag 7 november 2002 @ 14:14:22 #100
38200 B3aTjUgGl3r
Gefl1pter dan een skateboard
pi_6675685
In eerste instantie ging dit topic volgens mij over Nas en Brainpower maar zoals wel meer HipHop liefhebbers (geen HipPop) de neiging hebben is dat ze willen opkomen voor de muziek of stroming waar ze van houden. Op het moment dat bijvoorbeeld Brainpower ter sprake komt gaan de meeste HipHop liefhebbers flink stijgeren..... deze man maakte zeker ooit hele dope muziek en deed op VPRO radio ook mee aan battles enzow maar ja hij heeft een ding gedaan wat niet echt door veel mensen gewaardeerd wordt en dat is heel veel geld verdienen met iets dat echt niet in de buurt van HipHop komt, jah ok in dansplaat zetten ze een vestax draaitafel neer en TLM doet een kleine scratch maar voor de rest is het helemaal niets...... en het ergste is dat ie nog roept dat het HipHop is

Ik denk dat daar de grootste frustratie vandaan komt... hij komt daarnaast ook nog eens heel dom over op TV maar dat is bijzaak

Maarre wat is dan wel HipHOP, voor mij is dat in ieder geval een rebelse muziek stroming met veel verschillende soorten stijlen.... Zelf houdt ik voornamelijk van artiesten als A tribe called quest, The beatnuts, Dilated Peoples , IAM, J-zone, Jedi Mind Tricks, J5, LMNO, Mos def, Non Phixion, Sadat X , Cali Agents.... deze zijn minder bekend op een paar na misschien maar dit is slecht een kleine selectie

Ik denk dat vooral het probleem is dat mensen die nu naar HIPPOP luisteren zeker waardering voor deze artiesten kunnen opbrengen maar ze domweg ze gewoon niet kennen en slechts beperkt blijven tot Eminmen, Nas, Dr Dre, Snoop etc maar er zijn toch hoe kut eminem toch klinkt hij staat zo'n beetje wel op het beste hiphop album/lp aller tijden namelijk Soundbombing 2 van Rawkus Records.

Maarre voor iedereen die zich eens wat dieper wil verdiepen in de Nederlandse (underground) hiphop kijk dan ook een rond op:

www.theblazz.com (battle forum) veel nederlands talent
www.dutchturntablism.com

Of als je in de buurt van Amsterdam komt ga eens een keer een avondje Knock out proberen in de Melkweg als je dan nog niet van HipHop houdt weet ik het ook niet meer

-edit- Cali agents - This is my life is zelfs een heeel dope nr als je goed luistert lult ie nog over blowen in amsterdam in Paradiso niet verkeerd lijkt me

[Dit bericht is gewijzigd door B3aTjUgGl3r op 07-11-2002 14:41]

The problem is that what is on the FM dial and on M-TV is HipPOP. HipPOP is a product that basically only reinforces false stereotypes and relegates minorities to the role of the minstrel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')