abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6564955
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 18. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 31 oktober 2002.

pi_6565630
Stream 3

1.04 Ursula en Arthur bij het hek. Ursula : Ik hoop dat we het morgen kunnen bespreken anders wordt het twee kampen. Dan stel ik me op als Zwitserland. Stefan en Laurens zijn koppig en Marc met zijn NLP. Laurens heeft het over matenaaierij. Ik weet niet wat er allemaal voorgevallen is. Arthur : Poppetje. Ursula : Ik wil gewoon dat jij met mij in bed ligt.

Stream 5

1.06 Arme slaapkamer. De bewoners liggen in bed. Het licht is uit. Er wordt door elkaar gekletst.

Stream 3

1.07 Arthur en Ursula omhelzen en kussen elkaar. Ursula zegt dat ze morgen patat gaat maken.

1.09 Ursula : Niet vroeg op. Daniela en Wouter kunnen dat heel goed (brood bakken). Dat heb ik vanmorgen gezien. Arthur : Ik weet niet hoe vaak ze me gefilmd hebben dat ik sta te plassen. Ursula : Mafkees. Ze vertrekken bij het hek. Stream naar de rijke slaapkamer waar het stil is.

Stream 5

1.13 Er wordt nog altijd door elkaar gekletst. Ting : Arthur en Wouter hebben al weer honger. Arthur arriveert in de slaapkamer. Wouter : Ik ben anders gaan leven. Ik ben te veel gaan geven. Daardoor ben ik me bewust geworden. Ik heb energie. Dat is een jaar geleden. Ik zie dat iemand blij is, happy. etc. etc.

pi_6565760
1.19 Margriet heeft het koud. Wouter biedt zijn trui en een deken aan. Margriet : Nee nee nee. Het is goed zo.

1.22 Margriet : Dat je met een rondje fietsen een week bungalow verdient. Jeanette : Het was meer dan een rondje fietsen. Margriet : Je zei het zelf. Jeanette : Je hebt gelijk. De manier waarop het gezegd wordt, en dat geldt ook voor Dennis. Margriet : Sorry. Jeanette : We gaan nog wel een keer terug. Daniela : Ik ben blij dat jullie het overleefd hebben. Ting zegt dat ze het eng vindt. Arthur : Dat je door een paard in je billen wordt gebeten. Ting : Verdwalen. Ting wenst iedereen welterusten. Dennis zegt iets over twee toppers afvallen. Jeanette : Het is goed dat je je dat realiseert Dennis voordat je uitvalt.

De streams bufferen en stoppen nog steeds constant. Daardoor zitten er gaten in het verslag. Ook kreeg ik af en toe een testbeeld en even beeld van de rijke slaapkamer te zien. Het is nu stil in beide slaapkamers.

pi_6566197
1.54 Dennis verlaat de slaapkamer. Ik vermoed dat hij naar het toilet gaat. De stream volgt hem niet. Na twee minuten is hij weer terug.

2.24 Quincy zit op het bed. Daniela komt overeind om hem er af te halen.

2.37 In rijk ligt iemand te snurken.

2.48 Margriet kucht. Margriet : Sorry.

De streams stoppen. Het probleem met de streams lijkt voorbij.

pi_6567222
Gratis stream

10.14 Judith zit op de hometrainer. Marc ontbijt bij de keuken. Verder heb ik nog geen bewoners gesignaleerd.

vrijdag 1 november 2002 @ 11:18:49 #6
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6567986
Had wat moeilijkheden om op de streams te komen en geluid is abdominabel. Zal het toch maar proberen.

Bunker.
Hier zijn Arthur en Wouter iig op. Ook Jeanetje is op.
Streams staan om de seconde stil, geluid is helemaal weg nu.

Marc ligt aan zijn hengeltje in het zwembad.

Laurens zit aan de tafel in de bungalow.

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 11:42:03 #7
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6568303
Kooi.
Jeanette met Marc in gesprek, zij zegt dat ze meer gaat trainen, want ze is er gisteren achter gekomen dat ze grenzen kan verleggen.
Ze vond het super, maar slechts 1 x per jaar.
Jea: Manegers moeten er goud geld voor betalen en wij kregen het voor niets.
Marc: Hoe voel je je nu.
Jea: Veel spierpijn. Alles doet zeer.Ik doe vandaag lekker rustig aan, even bijkomen.
Marc: Maar als je ook zo diep bent gegaan.

buffer.....buffer...
Arthur staat binnen met Laurens te praten, jammer genoeg geen geluid erbij te krijgen.
Ja, even wel.
Laurens heeft het natuurlijk weer over de nominatie van Stefan.
Lau:.....matennaaier......maar dat heb ik hem gisteren ook gezegd....
Lau: Gisteren was ik moe, dus dacht ik laa maar..
Arthur geeft hem gelijk.
Arthur zegt dat Laurens misschien iets uitstraalt waardoor het komt.
Laurens vindt dat als er iemand weggaat de groep meteen anders wordt maar hij is niet van plan zijn karakter aan te passen.
Arthur denkt toch dat mensen zich irriteren aan zijn schoonmaken.
(Dit zijn allemaal zinnetjes die ik opvang tussen het bufferen door.)
Laurens is zijn schoonmaakgedrag aan het verdedigen.
Lau: Wat is er niet leuk aan als ik haren uit het putje haal.

Judith zit aan de bar in de keuken en praat met Ursula.

Arthur vindt dat de groep wel de bedden hadden op moeten maken.
Laurens vindt de suggestie van "we" maar niets : Ik kan het sneller in mijn eentje."
Arthur : "Ik ben ook een doener en ik moet ook bezig zijn"
Lau: "Ja maar ik heb nog nooit iemenad gehoord, Ik vind het niet leuk dat je de WC schoonmaakt.
Ik heb nu wat dingetjes gehoord en het is jammer dat ze dat niet in mijn gezicht zeggen. Ik heb gezegd; Zet mij maar in de bunker. En dan zeggen ze , het was hier relaxt!! nou ik heb gezien hoe relaxt. Maar ik ga echt niet mijn karakter veranderen.

Hij zegt ook dat in het regelboek staat dat je voor 12 eruit moet zijn en hij vindt niet dat hij volwassen mensen erop moet wijzen. Ook vertelt hij Arthur dat hij 2 dagen niets heeft gedaan , maar zich daar niet fijn bij voelde, dus dat doet hij niet meer.

Arthur vertelt dat hij eigenlijk ook stuntelig overkomt, maar ze begrijpen hem niet, ook Wouter begrijpt hem niet. Maar hij denkt dat er een soort miscommunicatie is.
Laurens onderbreekt hem door te zeggen dat hij Marc iets gaat zeggen.
Arthur zegt dan meteen : Je moet niet zeggen, je moet vragen".
Idd vragen zegt Laurens.
En hij zegt weer dat hij het matennaaierij vond van Stefan.
Dan informeert wat er met het rantsoen was gekomen.

Arthur gaat nu naar Wouter die bezig is met het deeg. Hij zegt dat Wouter het niet helemaal goed doet, die reageert eerst wat kregel, maar doet dan toch maar wat Arthur adviseert.

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:04:09 #8
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6568573
Laurens is nu naar de keuken gegaan, naar Judith. Ik zie hem gesticulerenmaar helaas geen geluid bij hem.

Het deeg is gekneed en wordt in een zak gedaan. Arthur zegt dat het nu een half uur moet rijzen.
Wouter denkt dat uit het bruine brood meer voedingsstoffen gehaald worden , daar is Arthur het niet mee eens : "Nee hoor, hetzelfde".

Stream gaat naar de bunkerslaapkamer, daar liggen Margriet, Daniela en Ting al te kleppen.
Ting vraagt Daniela hoe zij zich voelt.
Daniela vond het wel een heftige avond. Ting was blij dat Martijn niets aan haar vroeg. Margriet bedenkt nu dat ze veel harder had moeten reageren tegen Martijn; "Ik had moeten zeggen, ja, wat dacht ???
Margriet: "Als het door gaat, zitten we hier 2 en een halve week, belachelijk!"

Judith en Laurens zijn samen naar buiten gegaan en druk in gesprek ( geen geluid) Judith gaat het Bubbelbad in en Laurens zit op het randje van het zwembad met een kop koffie en praat nu met Dennis die in de kooi staat.

Alleen geluid bij de dames in de slaapbunker.
Margriet hoopt dat Laurens een dilemma krijgt.

( Er is constant maar 1 geluidstream open , je kunt niet switchen en ik wil zo graag het gezeur van Laurens horen. Jeanette zit ook in de kooi en ik zie dat zij zich ook met het gesprek bemoeit)

Daniela:" Dit was voor het eerst dat Laurens iets fysieks moest doen, behalve dan het zaklopen".
Het gesprek hier gaat nu over algemene dingen, zoals zwangerschappen en zo....
Daniela: Ze waren gewoon flink pissed, gisteravond.
Ting geeft Judith en Laurens wel gelijk, ze kregen helemaal geen complimentjes.
Daniela: Het was gisteren een ontmoeting van extremen. Die twee zijn nu eenmaal extreem. Ik kan me ook wel voorstellen......ze waren zo lekker bezig met uithollen van pompoenen."

Judith komt uit het bubbelbad en kruipt naast Laurens op het randje van het zwembad. ( Regie geef nu het geluid eens door )

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:19:13 #9
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6568785
Margriet zegt dat zij in het begin Laurens wel leuk vond maar dat zij laterin de gaten had dat hij toch wel duidelijk aanwezig is, dat hij er op let of je alles wel opruimt en meer van dat soort dingen. Dus zij kan wel snappen dat de anderen wel moeite hebben met Laurens. Ting vond het toch een rot welkom voor Laurens en Judith.
Arthur en Jeanette kregen wel reactie's dat ze bikkels waren.
Daniela zegt dat dat ook kwam omdat ze allemaal bezig waren met de exit. Maar Ting blijft vinden dat ze enthousiaster hadden moeten zijn; "Stank voor dank gevoel kreeg ik erbij."
Ze zijn het er over eens dat Lau en Ju dit ook zo voelen.

Margriet zegt dat er partijen komen aan de andere kant, ook al door het nomineren van Laurens op Geesje.

Buiten gaat het gesprek ook nog steeds door. Laurens is veel aan het woord, dat zie ik wel, maar nog steeds geen geluid.

Arthur komt even binnen, maar gaat met een bakje de DBK in. Zullen de batterijen wel zijn.

Daniela zegt hem dat ze het graag had meegemaakt, ook Ting had wel met hem willen ruilen.
Arthur motiveert nu weer zijn nominatie van Daniela. Hij vertelt nu ook de reactie's van Jeanette tijdens de survival. Hij heeft maar 1 x mot gehad met Jeanette, vertelt hij. Dat was tijdens het peddelen..
Wouter komt ook weer binnen en kruipt bij Margriet, hij vertelt haar iets waarop Margriet zegt: "Oh, heb ik dat gezegd, dus ik had sorry moeten zeggen? Oh, mijn god!!"
Waarover dit gaat weet ik niet.
Arthur blijft er namenlijk door heen praten, hij praat maar door over de survival. Hij vertelt over de GPS en hoe ze door het bos liepen... Zijn horloge was afgenomen dus de precieze tijd wisten ze niet

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:31:40 #10
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6568942
Margriet vraagt of ze in beschermd gebied waren.
Volgens Daniela mag dat niet.
Margriet's moeder is over 8 dagen jarig en Daniela's broertje over 3.
Margriet heeft het er toch moeilijk mee, ze zitten al zolang in de bunker.
Ze moeten elkaar maar oppeppen, vindt Daniela.
Margriet denkt dat ze zo nu en dan wat minder enthousiast zal zijn want zij is iemand van de pieken en dalen. Zij kan vrij extrevert balen, zegt ze.
Ting praat met haar monotone stemmetjes ook mee. Ik denk dat de regie haar ook niet zo goed kan volgen want er wordt omgeroepen of zij haar zender wil checken.

Margriet gaat even haar rug kraken. Ze kreunt daar wel extreem bij en vraagt of iemand aan haar been kan trekken. Ze kreunt zo dat Daniela vraagt of er een bevalling aan komt.
Daniela meldt nu de anderen dat Margriet zwanger wil worden.
In plaats dat ze daar meteen wat aan gaan doen, worden de mandarijnen geteld, Er zijn 3 mandarijnen per dag voor iedereen.
Ze hadden Dennis vannacht "zeker"horen zeggen in zijn slaap.
Daniela was ook in slaap gevallen met het nomineren in haar hoofd.
"Het is er aan de andere kant ook niet beter op geworden door het nomineren", zegt Arthur.

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:48:58 #11
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6569134
Artur en Daniela hebben nu een onderonsje over ochtendhumeur..
Zij praten wel vriendelijk. Arthur heeft nu beter door hoe hij sommige dingen over moet brengen bij Daniela.

Buiten zit Judith in het bubbelbad en Laurens staat bij haar. Ik hoop dat ze deze gesprekken wel uitzenden op tv. Maar we weten dan niet wat ze knippen, want volgens mij heeft niemand geluid hiervan.

In de slaapbunker liggen nu twee stelletjes te kletsen, Margriet met Wouter en Daniela met Arthur maar we mogen alleen het gesprek van Daniela en Arthur horen. Daniela luistert naar Arthur maar regelmatig werpt ze een blik op de andere twee. Dus ik denk dat dat gesprek ook wel interessant is.
Arthur vindt dat hij stinkt naar vuur.
Daniela vraagt hem of ze wel goed gegeten hebben. Dat viel wel tegen volgens Arthur. Op wat biskwietjes hadden ze 10 km gepeddeld.
Hij vond wel dat zij heel goed gevaren hadden, heel recht.....
Arthur vertelt dat Laurens half flauw was gevallen en daardoor konden zij wat inlopen. Als ze 3 km verder hadden gemoeten hadden zij ze ingehaald. Ze hadden vreselijk hard gefietst, maar die tandem hield het niet in de bochten. Er stonden op het parcours auto's om bij te lichten.
De dames vinden het jammer dat zij er niets van gezien hebben. Zij zeggen wel dat ze niet jaloers waren.
Arthur vertelt wat ze voor ontbijt hadden gekregen, hij dacht dat de eieren al gekookt waren , dus hij had er een fijn geknepen want ze waren rauw.

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 12:58:07 #12
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6569253
Aan het hek zitten geluidloos Marc en Dennis te praten.

En Arthur blijft maar vertellen over de survival.

En wie komt er langs met een bezem????? Yes, onze Mus. Hij veegt de kamer aan.

Nu geluid bij Laurens en Jeanette. Laurens meldt dat hij naar binnen gaat om een sigaret te roken. Judith zit nog in het bubbelbad.
Judith vraagt aan Dennis hoe zijn nominatie voelt.
Dennis: Jaaaa, urs wil niet met mij praten omdat ze andere kant zit, en Tuur legt het op zijn manier uit"

Ook Laurens vertelt nu hoe iedereen de nominatie aan hem heeft uitgelegd.
Lau: "Als je me een lul vindt,mag je het gewoon zeggen maar niet dat geouwehoer.."
Den: Het lijkt wel of je op een eiland zit. Maar ja, straks krijg je toch weer het nomineren van de dames
Lau: wat ik zo leuk vindt, als je blijft moeten ze straks weer komen.....
Dennis zet dat hij 4 nominatie's heeft maar hij telt er zijn Oscars ook bij.
Jeanetje moet even melden dat zij geeneen nominatie heeft.

eurobilltracker.com
  vrijdag 1 november 2002 @ 13:18:28 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6569525
Kooi.
Ook hier gaat het gesprek over de survival tocht. Jeanette vindt het duidelijk leuk dat ze hier overmee kan praten.
Enthousiast gaat het over aanrennende paarden.....
Het bubbelbad is maar 35 graden terwijl het 38 graden moet zijn.
Jeanette vertelt Dennis nu dat zij hem ook genomineerd heeft. Zij kan niet bij hem binnen kijken, dat was haar motivatie. Ze vindt hem wel positief en een schat van een kerel, maar ze heeft niet genoeg met hem gehad. Iedereen krijgt gelijke kans bij haar, maar zij weet niet hoe Dennis nou precies is, en ze weet niet wat ze er mee moet.
Geluid wordt half weggedraaid.
Ze hoopt dat de verstandhouding nu niet anders wordt.
Ze weet voor haarzelf dat het goed is..bla..bla...

Judith vraagt zich nu af of ze het kunnen veranderen dat ze niet een week in de bungalow blijven trwijl ze dat toch gewonnen hebben.
Laurens denkt niet dat ze dat veranderen.
Ju:"Maar niet de hele groep"
Laurens weet idd niet of het voor de hele groep telt,.
Judith is van plan om het te vragen wanneer die week ingaat en of het voor de hele groep geldt.
Laurens vond het fietsen leuk maar Judith vond het het ergste wat er bestond.

Telefoon al de 5de keer

Jeanette is haar nominatie aan het vergoedelijken en Dennis gaat wel vriendelijk met haar motinatie om.
Hij zegt dat er nog twee andere genomineerd zijn en hij is nog niet weg. Maar het is wel een raar gevoel om genomineerd te staan.

Marc ligt op zijn knieen het vloerkleed te vegen. Jeanette tegen Stefan: "Blijf bij jezelf. Steef, blijf bij jezelf" En dit nog een aantal malen.
Mus staat geleund op zijn bezem te praten met Arthur.
(Snagit doet het jammer genoeg niet meer bij me, maar het is heerlijk om te zien, dat leunen bedoel ik dan)

3 minuten te vroeg word ik van de streams gegooid, ze mogen mij niet daar bij BB.

eurobilltracker.com
pi_6569724
13.04 Jeanette en Dennis in beeld met het geluid van Laurens en Judith (die in het bubbelbad buiten zit). Ze vragen zich af of de week bungalow voor hen samen of de hele groep geldt, Lau zal het navragen. Judit zat niet lekker bij Lau achter op de tandem omdat ze zo hard gingen. Achteraf vond Judith het niet leuk (wat weet ik niet).

13.07 Lau voelde zijn hele lijf toen ze binnenkwamen en Judith kreeg eigenlijk niet mee dat Geesje wegging.

13.08 Overmorgen is Laurens zijn broer jarig.

13.08 Dennis tegen Jeanette: Ik ga door met mijn leven enz. (heeeeel veeeel woorden en niks zeggen). Dennis heeft geen rare gevoelens door de nominatie, wel door hoe hij zich nu voelt, op een schavotje enz.

13.10 Dennis gaat naar binnen, hij is aan het rillen. Jeanette, nu ook binnen, voelt zich geestelijk sterk, moet nog wel haar blaren verzorgen.

13.12 Mus tegen Arthur: Als Stefan was genomineerd was het problematisch geweest en jij staat de eerste weken weer sterk. Arthur beseft dat hij door de porseleinkast gelopen is. Ze hadden de crew gister wel dingen gevraagd maar kregen nooit het antwoord wat ze wilden horen.

13.15 Marc veegt het kleed aan met een ramenwisser, veel hondenharen van Quincy die nu belangstellend komt kijken. Tegen Ting dat het testen zijn en niet leuk is dat zoals gister Geesje wegging. Ting heeft dan wel momenten om te vluchten.

13.17 Reclame

13.20 In de arme slaapkamer praten Margriet,Jeanette,Wouter en Dennis. En Jeanette heeft weer zelfverheerlijking nodig. Margriet geeft dat door te zeggen dat ze een topprestatie heeft neergezet.

13.22 Jeanette vertelt dat iemand van de redactie had gezegd: doorfietsen. Volgens haar was het al hopeloos onmdat ze nog maar een vlagje hadden, ze voelde zich ook bezwaard om de bunkeraars te melden dat ze nog een week daar moesten blijven. (BW heeft hier vast wel een letterlijk verslag van)

13.24 Wouter is het opgevallen dat mensen uit de bungalow graag naar de bunker willen omdat het hier veel gezelliger is.

13.25 Een heel verhaal over het welkom dat Lau en Ju gister kregen van Jeanette. Dat ze wel een knuffel hadden verdiend. Ze beseft wel, door aanwijzingen van Mar en Wouter, dat ze 2 dagen hebben gemist en dat de exit ook een grote rol speelde.

13.28 Jeanette had gister op een ronde boomstam koffie zitten drinken. Ze had het ontzettend koud doordat er een kier in haar slaapzak zat.

(stukje gemist omdat iemand hier wat vroeg)

13.31 Dennis wil niet bungeejumpen en nog heel veel 'leuke' dingen. Daniela, met koffie in haar hand, staat ook gezellig mee te kleppen. Het gesprek gaat over ditjes en datjes totdat Jeanette weer over gisteren begint.

13.32 Einde uitzending

(Verslag is niet compleet omdat ik hier constant werd afgeleid)

pi_6569737
Televisie

13.04 Buiten. Judith : Er is gezegd dat er een week bungalow mee te verdienen is, niet dat hun een week in de bunker zitten. Laurens gaat zo vragen hoe het zit. Laurens : Het is wel een samenspel geweest met de mensen hier. Ik vond het fietsen leuk. Judith : Ik vond het het minst leuk. Het stuur zat los. Judith zit in het bubbelbad. Judith en Laurens bespreken het fietsen. Judith over toen ze gisteren het huis in kwamen : Ik weet niet meer wat ik gezegd heb. Ik heb ook niet meegekregen dat Geesje weg ging.

13.08 Jeanette en Dennis buiten. Dennis : Wat doen we ? We gaan gewoon lekker met elkaar doorleven. Of dat door één bocht gaat ? Ik denk het wel. Jeanette denkt het ook. Dennis : We kunnen normaal, lief en gezellig blijven doen, het is het niet waard. Jeanette : Je hoeft niet direct te gaan, je mag wel een klein beetje blijven. Dennis : Als je op het schavot staat, zoals Margriet zegt, dat is een imponerend gevoel. Het is een raar gevoel, dat kan ik je wel zeggen. Kom, naar binnen en lief zijn. Jeanette : Ik zal eens gaan wassen. Dennis en Jeanette gaan naar binnen.

13.11 Binnen. Jeanette : Ik ben moe, spierpijn, tussen mijn oortjes gaat het beter dan mijn godganse leven. En met jou ? Stefan : Goed. Jeanette : Blijf bij jezelf Steef. Ik ga gewoon wassen en ik ga straks rekken en strekken en doen. Ik ga op één schoen en één slipper lopen (waarom is me niet duidelijk). Mustapha : Als Steef ook genomineerd was was het een beetje problematisch geweest. Arthur : Ik ben echt wel eens door de porseleinen kast heengelopen. Mustapha : Tuur, ik ben trots op je. Arthur : Met het rantsoen konden we nog een dag door. Dat deden ze ons ook geloven. We kregen niks te horen. Als we wat vroegen kregen we een antwoord wat we niet wilden horen. Mustapha : Misschien dat we volgende week weer bij elkaar zitten. Marc zit met ontbloot bovenlijf op zijn knieën om de vloer schoon te maken. Quincy staat er bij te kijken. Marc : Beetje onwennig nog. Zonder Geesje is toch anders. Het zijn allemaal testen waar je voor komt te staan. Je hoeft het niet leuk te vinden en ik vind het ook niet leuk. Ting : Zin om te vluchten. Ik doe een dekbed over mijn hoofd. Maar dan komt iedereen weer er bij.

13.16 Reclame.

13.19 Slaapkamer. Jeanette : Je zit waar je zit en dat is negen van de tien keer van tevoren al bepaald. Margriet : Ze vinden het leuk om die koppetjes te zien als jullie binnen komen. Wouter zegt dat Jeanette het ook voor de bungalow heeft gedaan. Jeanette zegt dat ze op de tandem wel door zijn gegaan tot het gaatje terwijl ze al verloren hadden. Jeanette : Ik had zoiets van, ik moet ze vertellen dat ze nog zeven dagen in de bunker moeten. Margriet zegt dat ze Arthur en Jeanette niets verwijten. Jeanette : Toch zit er zo'n klein beetje niet prettig gevoel. Margriet zegt dat de anderen rekening hadden kunnen houden met het feit dat dat zij al lang in de bunker zitten. Wouter zegt dat veel mensen uit de bungalow graag naar de bunker willen omdat het in de bunker hechter is. Margriet heeft ze dat niet horen zeggen. Jeanette vindt dat de rijken even hadden moeten wachten met het verwerken van hun verdriet over het vertrek van Geesje. Margriet : Er waren zoveel dingen tegelijk aan de hand. Ursula wilde graag Arthur zien. Wouter zegt dat Ursula tegen Geesje zei, ik word schijtziek dat jij de hele tijd zegt, ik ga weg. Jeanette : Ik weet niet of ik hetzelfde had gedaan als ik aan die kant had gezeten. Hoe wij hier ontvangen zijn heb ik absoluut niet over te klagen. Het was best koud, in de stro slapen. Het was gewoon zo gaaf. Margriet : Ik kijk door jouw bril. Hij is heel smerig. Jeanette bevestigt dat. Jeanette : Omdat ik ongesteld was slikte ik mijn pil niet. Vervolgens gaat het gesprek over de alarmtasjes. Jeanette : Ik was hem op een gegeven moment kwijt. Hij zat in mijn rugzak. Wat een bak. Ik zeg niks meer. Ik krijg het echt op mijn dak. Wouter : Ik wil niet warm douchen. Ik wil niet bungee jumpen (omdat BB het tegenovergestelde doet). Wouter voorspelt dat Daniela gaat bungee jumpen. Margriet, Wouter en Dennis willen wel uit een vliegtuig springen.

13.32 Einde uitzending.

pi_6570906
14.20 uur
Eens kijken of ik Okzin nog een goede bui kan bezorgen: ik ga weer eens streamen.

Mustapha vraagt zich af of het vandaag 1 november is. Ursula beaamt dat. Ze zitten samen aan de bar in de bungalowkeuken. Op de achtergrond hoor ik ook een hoop gepraat. Ursula: "Kennissen kunnen vrienden worden, maar als ik door kennissen word afgewezen vind ik dat minder erg dan als dat door vrienden gebeurt."

(Ik hoef denk ik niet te vertellen dat het geluid en het beeld weer bereslecht zijn he? Dat ik het hier moeilijk heb en een hoop ellende moet verwerken om nog wat fatsoenlijks te verslaan dat weten jullie allemaal wel, toch? Toch?)

Ursula denkt dat mensen naar haar toe nooit echt kritisch zijn. Twee grote planten (conifeertjes) in de woonkamer hebben de heksenhoeden op gekregen. De twee streams die ik in beeld heb zoomen daarop in.

Ik heb eigenlijk niemand die ik echt kan verstaan: ik hoor iedereen door elkaar heen met een hoop ruis. Ik ga even verder op zoek.

14.29 uur
Ik heb ook geluid van het hek. Daar is Arthur aan het vertellen over het peddelen. Ze hadden een speciale tactiek om te proberen Judith en Laurens nog in te halen.

Judith heeft het in de bungalowkeuken nog eens over gisteren. "Ik wist echt helemaal niks meer. Je weet echt niet eens meer of je het nou in je broek hebt gedaan of niet." Judith zegt ook dat Geesje heel zeker wist dat ze weg zou gaan, ze had het ook al gedroomd enzo. Geesje zou er nu wel klaar voor zijn geweest om weg te gaan. Marc vertelt over het gesprek dat hij met Geesje had in de slaapkamer, op de dag van de exit. Dat ze ook weg wilde om hoe het in het huis ging. "Ze had graag dingen anders gezien, dat de verstandhoudingen anders waren. Dat ze bepaalde dingen niet hoefde te constateren. Ze wilde niet meedoen aan het netwerken dat ze hier nodig dacht." Judith: "Is dat nu richting mij, dat je dat op deze manier zegt?". Ursula en Marc ontkennen dat meteen. "Nee, naar de hele groep". Marc zegt dat het niet Geesje d'r spel was, als het zo gaat als dat het nu gaat in de bungalow. "En als het dan zo gaat, dan is het goed zo, als ik weg moet, zei ze" zegt Marc.

14.34 uur
Ik zie in de bunker Dennis de bedden opmaken. Hij staat behoorlijk met de dekens te zwaaien waardoor af en toe het zicht van de camera wordt belemmerd. Maar ik moet zeggen: het worden strakke bedjes!

Het gesprek tussen Marc, Judith en Ursula gaat verder over Geesje. Marc: "Ze legde ook veel dingen bij zichzelf en daarom had ze soms het idee dat ze niet mee wilde doen. Zo heeft zij dat ervaren." Judith: "Toch ging het eerst best goed, maar het was echt het nomineren gewoon, dat viel echt koud op d'r dak. Het besef van afscheid nemen enzo, wat ze allemaal nog wilde doen."

14.36 uur
Arthur en Stefan praten bij het hek. Arthur is bang dat hij fysieke confrontaties krijgt, omdat hij bang is dat het allemaal te ruw en te wild wordt. Arthur: "Ik dacht, ik peddel ze gewoon aan gort. Maar ze pakten toch dat vlaggetje, en toen was het 3-1, dat werd een beetje te gortig. Toen heb ik gewoon die knop om gegooid. Je moet ook inschatten hoe ver iemand al is, hoe veel iemand nog kan hebben. Naarmate het traject vorderde ging dat wel. Gewoon de vlaggetjes laten lopen, wel helemaal tot het uiterste gaan, niet de kantjes ervan af lopen, maar gaat het niet dan gaat het niet. Ik kon het makkelijk volhouden, maar Jeanette is helemaal tot de bodem gegaan." Arthur heeft Jeanette ook aangeboden om haar rugzak erbij te dragen, maar dat wilde ze niet. Dat vond hij wel jammer, maar als zij het zo wilde, dan deden ze het zo. "We kwamen wel hand in hand binnen, dat was wel mooi, gewoon gelijk. Toen moesten we nog een stuk lopen, en ik zag Laurens en Judith al rennen." "ja", zegt Stefan, "Judith kan ook goed rennen". "Nou", zegt Arthur "Die zat er ook door hoor, maar Laurens ging gewoon door. Dat vond ik wel... tja..."

Stefan vraagt van alles, of er begeleiding bij was enzo, en wat ze dan precies allemaal deden. Arthur: "Die waren overal bij, maar die sneden soms ook wel een stuk af. Die kenden het terrein echt goed. Toen moesten we nog een vlot bouwen. Jeanette de dingetjes laten doen, die zij kon. Dat vlot ging prima, echt. Dat was ons tweede vlaggetje. Koplampen hadden ze over het water staan. Toen lagen Laurens en Judith 500 meter achter, minstens. Dus we hadden wel twee vlaggetjes. Dat was leuk."

Arthur: "Ik voor mij vind dit een betere les dan... ik weet wel dat ik overal overheen stomp, maar dit. Dat andere weet ik wel, maar dit is een grotere aanwinst. Zo voelt dat ook. Dat vind ik wel een prettig gevoel. We zijn echt naar elkaar toe gegroeid." (Nee, ik begrijp dit ook niet).

Shrink - it's a lifestyle
pi_6571464
14.46 uur
Er is wat consternatie over het brood: hoeveel het is, en waar het nou van gemaakt is, van wit of van bruin meel. Dan zijn er nog dekens tekort. Arthur en Jeanette hebben het over de paarden. "Ik dacht echt: 'oh my god'. Tuur, hier komen!!" De boswachter voelde zich wel extra verantwoordelijk, maar ja, daar was ie ook voor ingehuurd.

Quincy komt haar bal bij Margriet brengen: "Ja, wat moet ik met die vieze bal van jou?" Quincy rent vervolgens achter een vlieg aan. Ze zingen intussen kinderliedjes. Het is weer enerverend. (Meneer Droge, kunt u mij zo'n rustgevend roze kruikje bezorgen?) Quincy vreet allerlei stukjes van de bal af die steeds overal zitten. "Er zat een klein zigeunermeisje, huilend op een steen. Huilend, huilend, helemaal alleen."

Er wordt in de bunker van alles gedaan, maar het is mij compleet onduidelijk wat precies. "Open, los en dan die kant opdraaien en dan moet ie zo... zie je?" Het is iets met de verbanddoos. Ze hebben ook blikken gekregen bij de voorraad, maar er zit geen etiket op, dus ze weten niet wat er in zit. Daan wil ze openmaken om te kijken wat erin zit en ze dan in de koelkast zetten.

Wouter: "Weet je wat me tof lijkt, Dennis? Om een keertje te gaan rugbyen met jou. Als je dat nou eens voor mekaar kan krijgen!"

Jeanette wil ergens niet aan ruiken. "Nee, Tuur, dan ga ik over m'n nek. Nee, Tuur, dan ga ik echt over m'n nek, ik ben al misselijk". Margriet wil wel ruiken en denkt dat het bruine bonen zijn in het blik. Wouter denkt dat ook. Ting heeft het over doperwtjes (het blik is nog niet helemaal open, je kunt al wel ruiken, maar het deksel zit er nog overheen, voor de verrassing zeg maar). Ting en Arthur staan samen was uit te wringen buiten en Daan is bezig met het maken van thee. Het zou ook nog bruine bonen soep kunnen zijn, zegt Arthur. Maar het zijn witte bonen in tomatensaus. Dat vindt iedereen wel lekker.

14.55 uur
In de bungalow weer verder. Daar is een gesprek gaande tussen Judith en Mus. Ik hoop dat het gesprek goed wordt weer gegeven want het is interessant.

Laurens: "Dat vind ik heel grappig dat je dat zegt." Mus vindt dat Ju en Lau de touwtjes in handen hebben. Judith vindt het een eer dat hij haar die touwtjes geeft, maar ze heeft ze niet. Mus: "Maar die wil je wel. Jij weet precies hoe het moet. En dan doe ik toch gewoon niks." Judith antwoordt: "Ik beleef er een enorm groot plezier aan om veel te doen. En als jij aangeeft dat je van huis uit gewend bent niet veel te doen, dan geef ik dingen aan je aan. Omdat ik je dat nog nooit heb zien doen in zestig dagen. Die broodjes komen hier niet vanzelf, het is geen dwang het moet niet, ik geef je iets aan. Want ik heb je ook gevraagd: zou je willen dweilen?" Mus reageert: "Het is gewoon als ik met jullie zit, en ik moet dweilen, ik moet niks." Judith: "Je hebt twee weken niks gezegd. Je bent voor mij gewoon een leuk element in het huis, waar ik niks mee heb, ik heb niks tegen je." Mus: "Ik heb ook niks tegen jou."

Ursula bemoeit zich er ook mee: "Ik wil even inhaken op wat Mus net zegt, ik kan wel meegaan met wat hij zegt. Zowel hier als daar wordt mij te weinig ruimte gegeven, doe ik zelf ook aan mee, om dingen te doen. Dat moet vanuit de persoon zelf komen, maar ik kan ze niet pakken, want ze worden al gedaan. Alles wordt gedaan. Voor mij persoonlijk, ik heb er ook grapjes over gemaakt, er wordt mij geen ruimte gegeven om dingen te doen omdat ik het gevoel krijg dat jullie alles al doen. Echt alles, alles eigenlijk. Ik denk dan 'laat maar gaan, ik doe een stap terug, alles wordt al gedaan; misschien willen ze wel niet dat ik dat doe.' "
Judith: "Dat is jouw gevoel, ik kijk helemaal niet zo naar jou. En nu kunnen wij dus niet onszelf zijn en lekker schoonmaken enzo."
Laurens zegt: "Als jullie dingen willen doen, er is nog veel meer. Er moet zoveel gedaan worden. Ik heb anderhalve dag niks gedaan, er was heel veel ruimte, toen kwam je ook niet naar me toe, van hee, ik had meer ruimte." Ursula: "Nee dat komt niet met een dag. Er is nog steeds iets van eens kijken wat ze doen. Dan moet ik het weer doen omdat jullie dat doen." Judith vindt dat ze dat zelf moet weten. Ursula gaat verder: "Dan hangt er wat om jullie heen dat ik denk 'ik doe wel een stapje terug' ". Laurens: "Ik snap er helemaal niks van. Als Judith de lakens wast, dan kun je toch nog andere dingen doen?" Judith tegen Ursula: "Voel je je niet gewoon schuldig dat je niks doet?"

Marc gaat er ook weer iets over zeggen maar d'as niet te volgen dus ik werk mijn steno getyp even bij voor ik het invoer.

Vervolgens vertelt Judith dat ze Mustapha niet genomineerd heeft omdat ze hem niet genoeg kent en dat ze hem eerst nog meer wil leren kennen. Mus gelooft dat niet. Het gaat over het kampleider zijn van Judith en Laurens. Mus: "Jij bent gewoon sterker, je geeft de zwakkere personen geen ruimte". Judith: "Dus als ik toevallig hard kan lopen, moet ik in gaan houden om de ander bij te laten komen? Nee, dan moet die ander juist gaan trainen om mij bij te kunnen houden!". Laurens: "Jij zegt steeds dat het een verschil in ervaring is, dat jij het nou eenmaal zo ervaart, maar daar schiet je geen flikker mee op. Zou jij je kaarkter soms veranderen omdat je toevallig drie maanden in het BB-huis zit?" Marc: "Nee, maar het gaat om nuances, kom op".

Oh, Stefan is er ook. Laurens begint steeds harder en feller te praten. Het gaat ook over de bestellingen. "Jij zegt, het reilt en zeilt ook wel in huis als jullie er niet zijn, maar als we terug zijn moeten wij meteen de bestellingen weer doen." Het begint een beetje een ruzie te wroden, tussen Laurens en Judith enerzijds, en Ursula, Marc en Stefan anderzijds. Judith vindt dat er in de twee dagen dat zij weg waren erg over hun geroddeld is, en dat vindt ze niet eerlijk. Stefan legt uit dat hij meer innerlijke rust had toen ze weg waren.

Laurens: "Als jij 58 dagen tegen iemand zegt dat je zijn maatje bent en je kijkt dan nu in de spiegel, voel je je dan niet misselijk ook?" Stefan zegt: "Nee". Laurens: "Lieg jij wel vaker tegen mensen?" Laurens snapt er niets van, hij vindt Stefan erg oneerlijk.

pi_6571757
15.15 uur
Het gesprek gaat verder tussen Laurens en Stefan. Stefan: "ja, dat verhaal van Judith dat raakt me heel erg, want dan denk ik, fuck, dat had ik ook moeetn zien. Maar over dat schoonmaken. Er zit veel meer in je dan alleen schoonmaken en kaartspelen." Laurens: "Open je ogen dan, want ik ben niet alleen maar aan het kaartspelen en schoonmaken. Dat komt omdat je al vier weken met Geesje zit". Judith vindt dat er te weinig openheid is.

Mustapha: "Ja maar als je steeds dingetjes aan haalt, van dit is niet goed en dat is niet goed. Als je dat continu zegt, ben je dan geen leider?" Laurens: "Nee, dat ben ik niet. Als ik hier was aangesteld om leider te zijn, dan had jij het echt zwaar gehad Mustapha!". Mus en Lau praten wer fijn door elkaar heen. Ik heb Mus overigens nog nul keer 'boeit niet' horen zeggen en 'klaar' is pas 1 keer geturfd. Mus: "Ik vind jou geen goede leider" Laurens: "Dat ben ik ook niet". Mus: "Er zitten daar ook mensen, in de bunker, die dat ook vinden". Judith: "Wees eens eerlijk en open en noem gewoon namen." Mus: "Nee" Laurens: "Praat dan voor jezelf" Mus: "Sommige mensen zijn bang om wat te zeggen". Judith: "waarom zet je mij ook bij dat groepje? Ik zeg toch niks over dopjes?" "Nee, wij hebben ook geen band!" zegt Mustapha. "Waarom niet, dat wil jij niet! Wie wil dat niet? Jij niet!" Judith vertelt dat de dingen juist steeds worden veranderd als zij iets doet. Ze zegt dat zij zich er niet druk om maakt, maar ze tettert uit mijn boxen.

Mus: "ik kan niet relaxed met jou zijn" Laurens: "Hoe kun jij dat nou weten? Je ligt dertig dagen te slapen, jij kan niet weten wie ik ben, in je dromen zeker. Jij praat gewoon de bunkermensen na". Judith: "Ik wil aan alles werken. Ik wil geen touwtjes, ik zie geen touwtjes, dat is voor jullie." (yeah, ruzie in de tent, eindelijk een leuke streamsessie!!! * Joef geniet)

Ursula vindt dat er wel veel in de jullie/wij vorm wordt gesproken. Ze heeft nog geen plek in het geheel gevonden, maar ze vindt ook dat die ruimte haar niet gegeven wordt door Judith en Laurens. Laurens: "vertel me wat ik moet doen om dat te geven, want we zijn allemaal volwassenen en ik wil best..." Ursula: "ik heb het daar gewoon nooit met iemand over gehad, wat hij (Mus) nou vertelt dat heb ik ook nog nooit gehoord". Marc probeert het egsrpek te reguleren. Ursula: "ik kan misschien een voorbeeld geven. Ik ben genomineerd door Stefan. En dat vond ik niet leuk. Maar verder is het gevoel tussen ons okee." Het voorbeeld strandt in een hoop gekrakeel. Ursula vindt het moeilijk dat Geesje weg is. Judith: "Maar wat denk jij dan, als jij je twee weken er buiten hebt gehouden, dat je dan de eerstvolgende dag als Geesje weg is wordt gevraagd om koekjes mee te gaan bakken? En als jullie poffertjes gaan bakken, kun je mij daar toch ook in betrekken?"

15.27 uur
Laurens verwijt Ursula dat ze haar best niet heeft gedaan om hem en Judith ook te leren kennen. Ursula zegt dat dat een geleidelijk proces is. Judith vindt dat ze er niks mee kan. "Je wilt meer ruimte maar je zegt niet wat precies. Wat kan ik daar dan mee?" Marc zegt iets maar Judith blaft hem af: "Nee, ik was met haar in gesprek, niet met jou. Fijn dat jij haar begrijpt, omdat je al zestig dagen met d'r praat maar ik heb dat niet. Verdomme dat gebemoei de hele tijd, dat ben ik zat". Laurens vindt het allemaal gezeur over gevoel. "Als ik verliefd ben kan niemand dat gevoel bij mij weghalen. Als jij het gevoel hebt dat je te weinig ruimte hebt, is dat jouw gevoel, dat zit in je. Dat moet jij oplossen."

Ik heb even een stukje gemist omdat er belangrijke mail binnenkwam. Ik probeer het gesprek weer op te pikken.

pi_6572039
15.33 uur
Ursula haalt het nomineren erbij, maar Laurens vindt dat dat niet kan. Ursula: "Maar we gaan het ook heus wel weer heel erg leuk krijgen met z'n allen." Laurens: "Wie van jullie heeft gezegd, even de vinger opsteken, 'Laurens elke ochtend met z'n chagrijnige rotkop'?" (de vinger opsteken???) Ursula: "Waar komt dit vandaan? Want ik vind dit een beetje vreemd!" Stefan en Marc zeggen allebei dat dit nergens op slaat, wat Laurens zegt. Judith: "Ja maar in elk geintje zit wel een kern van waarheid". Er zou gezegd zijn dat Laurens en Judith wel lekker weg hadden mogen blijven. Judith: "Als jullie de beelden zien van wat wij hebben meegemaakt zou je dat niet zeggen. We hebben keihard gewerkt om jullie in de bungalow te houden." Laurens: "Vertrouw me maar, want ik ben echt eerlijk hoor". En weer maakt het Laurens niet uit of hij in de bunker of in de bungalow zit, het interesseert hem echt niet. "We gingen alleen maar heel erg ons best doen, al was het maar om nog even warm te kunnen douchen".

Mus en Marc zijn nu even stil. Stefan gaat nu verder met Laurens en Judith in discussie. Overigens heeft Judith ook al twee keer gezegd dat ze het vervelend vindt dat mensen haar op dezelfde manier beoordelen als Laurens, alleen omdat ze steeds bij hem in de buurt is, zoals de term 'kampleider' die wordt gebruikt.

(poeh, jongens, mag ik een bakkie warm water voor m'n vingers? Ze schieten bijna in een kramp).

15.40 uur
Marc zegt weer iets over relaties enzo. Er zijn volgens hem wel grapjes gemaakt maar er is niet gescholden ofzo. Ursula: "Ik vind het heel jammer dat verhalen van de andere kant van het hek komen, van bepaalde personen, ik weet niet eens wie, die graag even in een vuurtje zitten te stoken. Ik heb inderdaad wel eens een opmerking gemaakt 'oh wat voel ik me vrij' maar dat was niet om jou en Judith daar te zetten. Je kent Stefan toch, je weet toch dat hij dat niet doet. Waarom laat je je dan op het verkeerde been zetten door die mensen, aan die andere kant? Zo moet je dat echt niet gaan denken, je kent hem toch!" Laurens: "Ja, dat dacht ik!". Ursula maakt de vergelijking met het feit dat ze zelf ook door Stefan is genomineerd maar Laurens vindt dat heel iets anders. Laurens: "Ja maar ik kan echt kritiek hebben." Stefan en Ursula vragen of hij namen wil noemen van wie in de bunker dat hebben gezegd maar Laurens zegt dat hij niet wil roddelen. Hij krijgt meteen terug dat hij net wel hetzelfde aan Mus vroeg, maar dat is wat anders. Mus laat zich ook meteen weer even horen.

15.44 uur
Het gaat weer over het nomineren. Laurens zegt dat hij zich niet gek laat maken. "Ik blijf gewoon de Laurens die ik ben". Ursula: "Jij had niet gedacht dat hij jou zou nomineren. Maar denk je dan niet waarom hij dat dan gedaan heeft? Denk je niet dat dat kan zijn omdat jij Geesje hebt genomineerd en dat hij jou nu daarom wilde nomineren?" Volgens Laurens heeft Stefan iets anders gezegd, namelijk dat Geesje meer zichzelf kon zijn toen Lau weg was. Ursula: "Dus het heeft wel weer met Geesje te maken." Stefan zegt dat hij Laurens ook wel eens heeft gevraagd om met hem te koken, maar Laurens ontkent dat.

Het wordt me effe te ingewikkeld omdat het allemaal via via gaat nu.

Laurens: "Alles wordt hier opgenomen. En als je steeds draait met je woorden en je gaat er dan uit en dan worden je dingen getoond en dan val je keihard door de mand." Stefan vraagt of hij op hem doelt, maar hij zegt van niet.

pi_6572196
15.49 uur
Ik ga heel even in de bunker luisteren, waar ze al een hele poos met z'n allen aan tafel zitten te eten. Wat ik al dacht, daar bespreken ze de ruzie ana de overkant. Het gaat over saamhorigheid. Er wordt intussen ook opgeruimd, dus het gaat over de dagelijkse dingetjes. Ik denk dat de bungalow interessanter is. Margriet wil zich in elk geval niet bemoeien met de overkant, Wouter, Arthur en Jeanette beamen dat meteen; ze moeten zich er niet in gaan mengen.

15.50 uur
Stefan en Laurens praten nog steeds over de nominaties. Het is jammer dat ik geen beeld heb want ik zou wel willen weten hoe iedereen er bij zit. Laurens: "Zo ben jij gewoon niet." Stefan: "Hoe weet jij nou hoe ik ben? Je hebt al zestig dagen nauwelijks met me gecommuniceerd". Laurens zegt dat hij dat wel heeft gedaan. Laurens: "Ik wil er eigenlijk over ophouden want anders ga ik straks misschien nog wel ove rmijn nek. Ik word er helemaal misselijk van Stefan. Ik wil geen narigheid of scheve gezichten. Ik ben geen leider en als je dat wel vindt, dan moet je dat gevoel maar weghalen, want ik ben dat niet." Marc vraagt zich af wat er dan nou wel verandert. Laurens zegt dat hij er heus wel dingen van meeneemt. Marc: "ik mis wel een klein stukje naar iemand toe, je zegt steeds dat je niet kan veranderen enzo." Laurens: "Ik voel mij een groepsmens, ik heb in ziekenhuizen gewerkt, op slaapzalen, en ik luister altijd naar anderen." Laurens zegt dat hij wel gevoel bij Marc heeft. "Wat voor gevoel dan?" vraagt Marc. "Nou," zegt Laurens, "Je kwam bij ons en toen ging je meepraten en grapjes maken enzo, dus dan is er een band. We hebben contact gehad, we lopen niet langs elkaar heen."

* Joef moet toch echt echt echt even plassen!!

pi_6572463
15.58 uur
En weer door.

Mus zegt dat Laurens dingen maar op een manier ziet, net als Tuur, daar doet hij dat ook bij, vindt Mus. "Jij ziet niet dat hij meer is dan alleen degene die soms drinkt, jij hebt alleen maar een mening. Jij ziet dingen niet." Laurens: "Ik ben weer helemaal klaar met jou. Je praat er weer doorheen. Je staat gewoon nergens open voor." Mus: "Waarom heeft Wouter jou dan genomineerd? Hij heeft ook veel discussies met jou, meer dan met mij". Laurens: "Hij kent mij nog niet." Mus: "Hij kent mij nog minder, dus waarom nomineert hij jou dan?". Laurens: "Ga alsjeblieft weer naar bed." Mus: "Naai jij dan L weer op je broek" [van 'leider' bedoelt hij] Marc probeert weer wat uit te leggen aan beiden. "Het heeft ook te maken met dat er nu mensen zijn, met de ruimte. Dat weet je. 't Is maar een heel klein stukje dat ik ervan voel".

16.02 uur
Marc: "Aan de ene kant luister je wel en neem je ook wel dingen in je op, maar ik hoor ook nog steeds dat je zegt: dat is dan jouw probleem". Laurens: "Ik ga jou niet afwijzen of nomineren om de persoon die jij bent, ik kijk naar hele andere dingen. Omdat jij een bepaalde mening hebt, daar zou ik je over kunnen nomineren. Ik zal nooit iemand op kaarkter..." Marc: "Wat wil je daar dan mee zeggen?" Laurens: "Ik ga nooit... hoe moet ik dat zeggen... ik zie het niet als een oog om oog." Marc: "Het gaat er niet om wie wie nomineert. De band kan beter, het voelt nog niet lekker, dan is dat mij gevoel. Dat zegt meer over mij dan over jou. Als je dat maar van elkaar weet en daarom praten we ook. Dat je dan weet zo ervaart Marc dat wel eens, of dat is Stefan of Laurens. dan kun je elkaar steunen. Het is een continu proces, je leert hier dingen en dat maakt dat je in kunt spelen op wat er gebeurt."

16.06 uur
Jeanette zit in de bunker te vertellen over haar avonturen van de afgelopen dagen. "En ik lag daar zo op die brug en ik donderde bijna in het water. En toen was die tape die was vol, waarmee ze aan het opnemen waren. Dus zij hadden echt zoiets van: donder er nou niet in als wij die tape aan het verwisselen zijn!".

(Even als leuk tussendoortje; weer terug naar de ruzie)

Er worden nog steeds afsluitende zinnen gebruikt. Dat het mooi is dat ze dit gesprek heben gehad, dat ze elkaar zo beter leren kennen, dat ze dingen nou eenmaal zo zien etc. Vooral Marc is sterk in dit soort zinnetjes. Laurens beaamt en beaamt maar. "het is een groepsproces waar we effe uit moeten komen" zegt marc. Laurens: 'Als er nou doe-dingen zijn, dat je zegt van Laurens kap daarmee, dan doe ik dat. Maar als iemand een bepaald gevoel van mij krijgt, daar kan ik niets aan veranderen." Marc legt het nog maar eens een keertje uit. Laurens: "Ik ben heel makkelijk, ik ben een goed mens en ik sta overal open voor. Ik zie in mezelf nu ook wel veranderingen, maar dat komt door de groep."

Mijn streams gaan er bijna mee stoppen. Staat er al een opvolger klaar??

pi_6572687
16.14 uur
Marc en Laurens hebben het nog altijd over het gesprek, wat je ermee kunt, waar je niks mee kunt, het nomineren en wat dat inhoudt etc. Ik hoop dat jullie me geloven als ik zeg dat er niks interessants meer wordt gezegd.

Ursula staat inmiddels buiten met Daan te praten over het afgelopen gesprek. Jeanette en Arthur lopen samen ook in de kooi. Margriet in de DBK: ze mag met Quincy naar de speelweide, even dartelen. Als ze eruit komt, zingt ze dat ze naar de speeltuin toe mag. Ze hebben ook iets gerkegen volgens mij, want ze staan met z'n allen vreselijk te gillen en te krijsen in de tuin: chocomel, de sleutel van het hek etc. ze gaan dus allemaal naar de speelweide en ze zijn megablij. Ze gaan het verdelen over de week en iedereen krijgt zijn eigen portie. Ze hebben een picknickmand.

Daan en Ursula bespreken het feit dat ze nog twee weekjes hebben gekregen in het huis. Ze komen allebei wat later op gang, dus dat is fijn. De bunkerbewoners mogen weg. Er zit ook chocola in de mand. Vooral Daan is daar zeeer over te spreken. Ting is nog even naar de wc, Quincy moet aan de riem. Het is een drukte van belang.

Marc en Ursula staan buiten te boksen. Arthur omhelst in het voorbij gaan Ursula, geeft haar een dikke zoen. Ze worden uitgezwaaid door Ursula en Marc die ze veel plezier wensen.

En helaas, pindakaas, dat was het voor vandaag....

pi_6573163
16.43 uur
Op de postzegelstreams is nu te zien dat de bunkeraars op de speelweide rondrennen met een bal en een Quincy die daar achteraan sjeest. Omdat het zo klein is, zie je af en toe niet of het nou Quincy of de bal is die voorbij komt zeilen.
pi_6573298
16.46 In de rijke keuken staat ik Ursula iets te snijden. Mus noemt haar Zuster Ursula. Verder geen geluid te horen, nee ook niet op de achtergrond.

16.49 Ursula heeft Halma? van dingetjes gesneden en speelt dit nu op het tafeltje. Mus en Judith lagen dit stilzwijgend te bekijken. Ze fluistert iets in zichzelf.

16.51 De bunkerbewoners zijn op het speelveld, ze ballen/volleyballen en zijn erg uitgelaten met zijn allen.

pi_6573472
16.53 Dennis waarschuwt dat ze Q niet als bal moeten gebruiken, en Margriet roept Q toe: Opzoute. Iemand neemt Q al op de arm, want ze zijn aan het voetballen. Nog steeds veel gelach en geschreeuw.

16.56 Maar weer even in de 'stille' bungalow kijken waar Marc intussen het spelletje met Ur speelt. Er loopt iemand met flessen naar de keuken (ik hoor het gerinkel). Marc meldt dat er Ibuprofen ligt. Marc zingt: 'If I were a rich man'. Wat het spelletje is weet ik nog steeds niet omdat Marc zegt: ' Ik moet 3 op een rij, en moet nu dus stoppen'.

16.59 Dit wordt allemaal weer giswerk, maar ik denk dat de boodschappen voor rijk er zijn en dat Stefan en Laurens dit opruimen.

17.00 Marc knuffelt met Ur, die giechelend zegt dat ze daar helemaal niet tegen kan. Deze 2 kijken bij de boodschappen. Arm is uitgespeeld en komt binnen. Margriet antwoordt op de vraag van Marc, dat niemand heeft gewonnen. Mus inspecteert ook wat er binnen is gebracht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')