abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6542535
Jongens even een vraag over de belasting!

Ik heb net een brief gekregen van de belasting, dat er teveel loonheffing is ingehouden op mijn salaris door mijn werkgever!

Er staat ook bij gezien de hoogte van mijn inkomen , ben ik geen loonheffing verschuldigd.
Dit komt omdat ik maar 3 maanden in 2001 heb gewerkt.
Is het nu zo dat ik dit terug kan krijgen , er staat van wel maar dan moet ik een t-biljet invullen.

Alvast bedankt!

woensdag 30 oktober 2002 @ 17:07:07 #2
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_6542565
ja
I don't care.....
pi_6542568
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:05 schreef Henk-E het volgende:
Is het nu zo dat ik dit terug kan krijgen , er staat van wel maar dan moet ik een t-biljet invullen.
Ja. Teveel betaalde loonheffing krijg je terug. Vul dat t-biljet maar in.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 17:07:44 #4
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6542570
yep.... als je nog jeugdig bent (naar ik aanneem) moet je een tj-biljet hebben, dit is specifiek voor bijbaantjes e.d. Gewoon invullen en het wordt op je bankrekening gestort
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6542571
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:07 schreef sabyne het volgende:
ja
Oow dat zou zo leuk zijn , want het is namelijk 761 euro .

Woeiiiiiiiii eindelijk een Home theater!!!!!

pi_6542582
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:07 schreef Marshall_2002 het volgende:
yep.... als je nog jeugdig bent (naar ik aanneem) moet je een tj-biljet hebben, dit is specifiek voor bijbaantjes e.d. Gewoon invullen en het wordt op je bankrekening gestort
Nee ik ben 23 maar heb niet zoveel verstand van biljetten papieren en dat soort zooi , ben er ook vaal te laat mee!
pi_6542610
Ik kan het ook downloaden dat formulier , ben ik nu maar ff aan het doen .

Wil dit zo snel mogelijk rond hebben natuurlijk, bedankt voor de snelle replyzz jongens!!

pi_6542614
Move to> W&G
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2002 @ 20:05:16 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6544832
Laten we hier maar eens een algemeen Belastingdienst-topic van maken, ok?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_6544850
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:05 schreef Cynix ® het volgende:
Laten we hier maar eens een algemeen Belastingdienst-topic van maken, ok?
Jezus, Cynix! Wordt er gemod in dit forum?
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2002 @ 20:07:19 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6544869
Uit een ander (inmiddels gesloten) topic:
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:18 schreef realbase het volgende:
Ik heb nog steeds niets ontvangen van hun ! ( ik moet betalen ivm Lease auto ) . We zijn nu al bijna eenjaar verder
Geen brief / e-mail / blauwe envelloppe dat ik iets in moet vullen / downoaden etc.
Ik heb hun al 5 X gebeld dit jaar dat ik niets heb mogen ontvangen van hun ( Belasting formulier / diskette ). Zij vertelde me toen dat ik het vanzelf binnen kreeg ( een aantal maanden geleden ).
Moet ik maar uit mezelf alles invullen en opsturen ?
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:44 schreef Dlocks het volgende:
Heb je al eens eerder een belastingformulier ingevuld? (een TJ formulier geldt niet).

Ik heb altijd begrepen dat ze je pas automatisch enveloppen gaan sturen als je voor de eerste keer een belastingformulier hebt ingevuld en opgestuurd.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2002 @ 20:07:47 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6544882
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:06 schreef k_man het volgende:
Jezus, Cynix! Wordt er gemod in dit forum?
Nee, niet echt.
Gelukkig hoeft dat meestal ook niet.
pi_6545455
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:07 schreef Cynix ® het volgende:
Uit een ander (inmiddels gesloten) topic:
[..]

[..]

Je moet altijd zelf aangeven dat je geld terug wilt hebben. Als je geld meent terug te krijgen, vraag dan een formulier aan. Nee heb je, ja kun je krijgen.

De belastingdienst stuurt je alleen uit zichzelf een formulier als ze niet precies weten wat je inkomen is. En je bent alleen verplicht een formulier in te vullen als zij er eentje naar je opsturen.

[Dit bericht is gewijzigd door Madame op 30-10-2002 20:59]

pi_6586936
Ik heb het T biljet binnen , met veel vragen .
ALs je inwonend bent , heb je dan een huisgenoot ???

Lijkt me raar , want daarna word er gevraagd : zo ja hebben jullie kinderen ofzo????

pi_6587033
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 15:58 schreef Henk-E het volgende:
Ik heb het T biljet binnen , met veel vragen .
ALs je inwonend bent , heb je dan een huisgenoot ???

Lijkt me raar , want daarna word er gevraagd : zo ja hebben jullie kinderen ofzo????

Ik neem aan dat je nog thuis woont ? Dan moet je die vraag over die huisgenoot met nee beantwoorden, met deze vraag wordt bedoeld, vrouw vriendin vriend echtgenoot etc.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_6587202
Uit de toelichting die de Belastingdienst meestuurt:

"Met huisgenoot wordt bedoeld: iedereen die ongehuwd met iemand samenwoont zonder dat het partnerschap wettelijk is gerigistreerd. Dit kan een vriend of vriendin zijn, of een kennis, familielid enzovoort." In jouw geval je ouders. Ja is het antwoord.

En als je niet zelf financieel hoeft te zorgen voor iemand in huis die jonger is dan 18 heb je geen kind. Nee is daar het antwoord.

pi_6587228
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nog thuis woont ? Dan moet je die vraag over die huisgenoot met nee beantwoorden, met deze vraag wordt bedoeld, vrouw vriendin vriend echtgenoot etc.

Nee, dat zijn partners, dat is iets anders dan huisgenoten. Partners kunnen heffingsvrije voeten, rente-aftrekken enzo aan elkaar overdragen. Huisgenoten kunnen dat niet. Hij is huisgenoot en heeft huisgenoten.
pi_6587268
Andere vraag:

Als je bij wilt verdienen als bijvoorbeeld therapeut, heb je dan een BTW-nummer nodig of kan je gewoon je inkomsten op je aangifte invullen onder "inkomsten uit overige werkzaamheden"?

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6587336
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:36 schreef sizzler het volgende:
Andere vraag:

Als je bij wilt verdienen als bijvoorbeeld therapeut, heb je dan een BTW-nummer nodig of kan je gewoon je inkomsten op je aangifte invullen onder "inkomsten uit overige werkzaamheden"?

Dat ligt eraan. Als het bedrag dat je op jaarbasis bijverdient hoger is dan een bepaalde drempel (weet niet precies hoeveel) en/of je minimaal een bepaalde hoeveelheid uren per jaar aan de werkzaamheden als therapeut hebt besteed, dan kan de Belastingdienst je beschouwen als zelfstandig ondernemer. Dan heb je ook recht op ondernemersaftrek enzo. Voor startende ondermers gelden andere regels.

Als je niet aan die uren/bedrag-voorwaarde voldoet is het gewoon "inkomsten uit overige werkzaamheden"

Dat BTW-nummer is een ander hoofdstuk. Dat heb je meestal nodig als je een bedrijf bent. Dat ben je al snel, ook als je eigenlijk naast je gewone werk bijverdient vanuit het werkkamertje thuis. Dan moet je je bij de Kamer van Koophandel inschrijven als bedrijf en begint de Belastingdienst jaarverslagen en btw-boekhoudingen van je op te vragen.

pi_6587377
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:46 schreef Madame het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Als het bedrag dat je op jaarbasis bijverdient hoger is dan een bepaalde drempel (weet niet precies hoeveel) en/of je minimaal een bepaalde hoeveelheid uren per jaar aan de werkzaamheden als therapeut hebt besteed, dan kan de Belastingdienst je beschouwen als zelfstandig ondernemer. Dan heb je ook recht op ondernemersaftrek enzo. Voor startende ondermers gelden andere regels.

Als je niet aan die uren/bedrag-voorwaarde voldoet is het gewoon "inkomsten uit overige werkzaamheden"

Dat BTW-nummer is een ander hoofdstuk. Dat heb je meestal nodig als je een bedrijf bent. Dat ben je al snel, ook als je eigenlijk naast je gewone werk bijverdient vanuit het werkkamertje thuis. Dan moet je je bij de Kamer van Koophandel inschrijven als bedrijf en begint de Belastingdienst jaarverslagen en btw-boekhoudingen van je op te vragen.

Tja, het voordeel van een eigen bedrijf is wel de zelfstandigenaftrek. Alleen moet je weer iets van 75 euro aan de kvk betalen.....Nog maar even rekenen danmaar.

Bedankt iig.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6596826
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:28 schreef Madame het volgende:
Uit de toelichting die de Belastingdienst meestuurt:

"Met huisgenoot wordt bedoeld: iedereen die ongehuwd met iemand samenwoont zonder dat het partnerschap wettelijk is gerigistreerd. Dit kan een vriend of vriendin zijn, of een kennis, familielid enzovoort." In jouw geval je ouders. Ja is het antwoord.

En als je niet zelf financieel hoeft te zorgen voor iemand in huis die jonger is dan 18 heb je geen kind. Nee is daar het antwoord.

Kan dit nog consequenties hebben voor mijn teruggave , dat ik een huisgenoot heb?
pi_6596860
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Tja, het voordeel van een eigen bedrijf is wel de zelfstandigenaftrek. Alleen moet je weer iets van 75 euro aan de kvk betalen.....Nog maar even rekenen danmaar.

Bedankt iig.

Vrije beroepen hoeven zich niet in te schrijven in het handelsregister. Wat betreft de zelfstandigenaftrek is nog maar de vraag of je eraan komt. Je hebt namelijk niet zelf te kiezen, of je bent ondernemer voor de IB of je hebt resultaat uit overige werkzaamheden. Overigens moet je voor de zelfstandigenafrek wel aan het urencriterium van 1225 uur voldoen anders gaat ie aan je neus voorbij!
pi_6596934
Hee jongens nog even over dat T-biljet. (alweer )
Ik heb net even een biljetwijzer ingevuld , en het blijkt dat ik een tj biljet moet invullen in plaats van een t biljet.
TJ-biljet is tot 30 jaar.

Dat heb ik dus nu gedaan en dat is wat makkelijker , er stond ook als laatste precies wat je terugkreeg. ( hetzelfde bedrag als wat de belasting in de brief gezet had)

Het zal nu dus wel goed zijn !

pi_6597683
quote:
Op zondag 3 november 2002 10:30 schreef Henk-E het volgende:
Hee jongens nog even over dat T-biljet. (alweer )
Ik heb net even een biljetwijzer ingevuld , en het blijkt dat ik een tj biljet moet invullen in plaats van een t biljet.
TJ-biljet is tot 30 jaar.

Dat heb ik dus nu gedaan en dat is wat makkelijker , er stond ook als laatste precies wat je terugkreeg. ( hetzelfde bedrag als wat de belasting in de brief gezet had)

Het zal nu dus wel goed zijn !

Vast en zeker! Het is niet zo moeilijk een stukje lezen en je komt een heel eind. Maar je had toch het proggie van internet kunnen d/l, werkt nog simpeler!
pi_6665730
Ik word er nu echt moe van hoor jongens , ben ik nou zo dom of hoe zit dat??

Ik heb vandaag dus het TJbiljet gekregen wat ik dacht dat goed was dus, zie vorige posts.

Maar nu staat er op de voorkant : HAD JE EEN BIJBAANTJE OF VAKANTIEWERK

Dat was het dus niet!!!!
Het is gewoon mijn baan, maar bij die biljetten wijzer hadden ze dus deze vraag niet, maar ging het gewoon over een werkgever en zou het tjbiljet voor mij geschikt zijn.

Maar nu twijfel ik dus weer welke in in moet vullen!

Als jullie het niet weten , bel ik morgen wel ff naar hun op!

Thnx alvast!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')