bron: NOS Teletext.
Dit gaat toch werkelijk elk besef te boven!
Is dit het signaal naar de samenleving om criminelen aan te pakken??
Ze kunnen maximaal 6 jaar gevangenisstraf krijgen!
[Dit bericht is gewijzigd door BREEDBEELDTELEVISIE op 29-10-2002 07:52]
De overval is mislukt........en nu krijgt deze crimineel misschien toch nog een zak met smartengeld!
Absurd!
Welkom in Nederland ! Het grootste circus ter wereld ..
quote:Sjah, absurd is het zeker, jammer alleen dat dit in Nederland in pricipe de normale gang van zaken is. Als jij ziet dat iemand een ander iets aandoet (geweld, aanranding enz...) dan ben JIJ strafbaar als je er fysiek iets aan doet, leuk dat er dan ministers gaan roepen dat zie iemand 'een rotschop' zouden geven, want dat MAG niet. En wanneer dit als buitensporig geweld wordt gezien ben je idd flink strafbaar.
De overval is mislukt........en nu krijgt deze crimineel misschien toch nog een zak met smartengeld!Absurd!
stelling: 'De maatschappij dat ben jij' = toekijken zonder iets te mogen doen (behalve 112 bellen dan)
quote:Nou? dat gebeurt toch ook?
Op dinsdag 29 oktober 2002 07:46 schreef lester het volgende:
mja, je mag in nederland niet voor eigen rechter spelen, maar bij zulke dingen moeten ze gewoon naar de omstandigheden kijken ipv alleen het wetboek
De rechter (je weet wel, die het laatste woord heeft in dit soort zaken) kan ze nog op allerlei manieren vrijspreken.
quote:idd.
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:12 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:
112 bellen helpt weinig als alle agenten zijn ingezet om snelheidscontroles uit te voeren.
Werkelijk belachelijk!!!
Ik sta niet voor mezelf in als ik de officier van justitie tegenkom die dit (vervolging) op z'n geweten heeft.
quote:Magoe:
Duo vervolgd voor aanhouden overvaller!
Als ze hem echt hebben mishandeld is dat uiteraard terecht. Je mag een overvaller wel overmeesteren, maar niet in mekaar butsen.
idioot. Wij moeten die gast aanklagen wegens het demoraliseren van winkelpersoneel
(jaja, de OvJ is van de Staat ik weet het )
quote:Lijkt me ook. OM denkt van wel. Zij denken vast van niet. Rechter mag beslissen.
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:26 schreef MrTorture het volgende:[..]
Magoe:
Als ze hem echt hebben mishandeld is dat uiteraard terecht. Je mag een overvaller wel overmeesteren, maar niet in mekaar butsen.
quote:Fred Teeven.
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:28 schreef kwib het volgende:
Welke GVD politiek correcte OvJ heeft dit geflikt?!!?!?
Ik hoop dat hier een voorbeeld wordt gesteld en dat deze twee mensen worden vrijgesproken. Dan weet heel Nederland dat het wel okay is om in te grijpen.
quote:Dat gebeurt al vaak genoeg.
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:34 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat hier een voorbeeld wordt gesteld en dat deze twee mensen worden vrijgesproken. Dan weet heel Nederland dat het wel okay is om in te grijpen.
quote:Die is geen OvJ meer hoor
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:29 schreef Ulx het volgende:[..]
Fred Teeven.
Daar hebben we het al eens over gehad!!!!
Akties/stille tochten tegen zinloos geweld zinloos
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 29-10-2002 08:47]
Strax even de telegraaf kopen gaat jatten bij de AH en kijken of het echt zo erg is Maargoed dat is echt te gek voor woorden.
Als ik een van die gasten was zou ik zeggen dat die overvaller struikelde
quote:En juist om dit soort gedrag mag je dus geen excessief geweld gebruiken.
Op dinsdag 29 oktober 2002 08:58 schreef Nyles het volgende:aaaargh hier kannik me dus zoooooo kwaad om maken!!!!!!! en wat als het nou een inbreker in je eigen huis is? wat dan? aaaah DAMN ik zit hier op mijn toesten bordn te rammen alsof het een inbreker is AGGRESIEF word je hier toch van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |