Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 17. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 28 oktober 2002.

"We zien wel hoe lang we hier nog zitten!", zegt Jeanette dan. "Ik ben het in ieder geval zat!"
Arthur: "Daniela is genomineerd.. dat is even andere koek.. en Ursula!"
Jeanette: "Ik denk niet dat Ursula gaat... ik denk eerder Geesje!"
Arthur: "Die volgt nu een hele strategie om erin te blijven. Maar de mensen die zien het zelf wel, ik hoef het niet te zeggen!"
"Ze is heel veel met Steef bezig enzo... ", reageert Jeanette. "Ik let er niet zo op omdat het me niet zo interesseert moet ik eerlijk zeggen... maar, ik weet het niet!"
"Geesje heeft de meeste Big Brother's gekeken van allemaal", merkt Arthur op.
Jeanette: "Ze komt ook niet zo makkelijk deze kant op. Misschien zeg ik ook niet al te veel."
Arthur: "Nou, je babbelt er aardig op los. Niet dat het altijd even veel inhoud heeft, maar je babbelt er aardig op los."
Jeanette: "Het hoeft van mij niet altijd inhoud te hebben."
Arthur: "Dat bedoel ik ook niet... Dat is heel logisch."
Jeanette: "Dat serieuze geouwehoer word ik ook soms ziek van. Continu serieuze gesprekken hoeft van mij niet hoor. "
Arthur is het wel met haar eens.
Jeanette: "Zoals die verhalen van jou vanmiddag!"
Arthur: "Ik heb wel meer van die verhalen hoor!"
Jeanette: "Hoe komt het dan dat je ze niet vertelt?"
"Aan deze kant voel ik me wat overstemt!", legt hij uit. "Ik kan ook niet zo raar doen als Dennis..."
"Je bedoelt zo overdreven.. zo onbesuisd?", vraagt Jeanette.
"Ja", zegt Arthur.
"Maar heb je dan niet de drang om ook eens een keer goed wat te zeggen?", vraagt Jeanette weer.
Arthur zegt dat hij die drang niet altijd voelt... Het wil best verhalen vertellen, maar zo druk gaan lopen doen is niet zoals hij is.
Arthur: "De eerste week voelde ik me niet zo thuis!"
Jeanette: "Maar toen vond ik je wel gezelliger. Ik voind je toen een kerel met power.... En ik vind je nou.... ja... je kakt niet in, maar je bent zo rustig en kerel, dat is hartstikke zonde!"
"Maar toen ik wat zei is het wat uit de hand gelopen.", legt Arthur uit. "Dus ik moet wat gas terug nemen en dat heb ik ook wel een beetje gedaan. Niet dat dat een taktische overweging is hoor.... en ik kom ook wel weer terug, maar het was toen niet zo handig om door te gaan. In het dagelijkseleven had ik ook een stapje terug genomen!"
"Ik denk dat dat ook wel slim is geweest!", meent Jeanette. "Ik vind het netjes dat je even gas terug hebt genomen. Maar ik vroeg vanmorgen of alles wel goed met je gaat omdat het nu wat lang duurt!"
Arthur: "Ik heb het wel naar m'n zin. Ik irriteer me niet, kan lachen op z'n tijd.... maar met sommige mensen kun je beter opschieten dan met een ander. Ik zit nu meer met demensen waar ik wel mee kan opschieten. Die andere mensen zal gewoon zo blijven, daar is niets aan te veranderen!"
"De kunst is dan op enigszins normale, maar wel gezellige manier met elkaar om te gaan!", meent Jeanette.
Ze zegt nogmaals dat ze na die ruzie de pest aan hem had, maar dat ze hem nu wel weer een kans wil geven. Wel vindt ze dat hij zichzelf nu wat op de achtergrond stelt en dat is niet nodig. Volgens Jeanette heeft Arthur best wel veel in zijn mars.
Arthur: "Ik vind het leuk om met je te kletsen. Dat bedoelde ik die avond ook, maar dat liep niet helemaal goed geloof ik!"
Jeanette: "Als jij denkt dat ik iets fout doe kun je dat ook op een rustige, normale manier brengen. En ik zeg niet dat je dom bent, maar misschien heb je dat niet goed ingeschat. Ik vind het ook leuk om met jou te kletsen. Bijvoorbeeld jouw kijk op Amsterdam... daar sta ik dan helemaal van te kleppertanden. Dat vind ik leuk om te weten!"
(Jeanette praat met Arthur alsof zij in de dertig is en hij 21.... Hij schijnt daar helemaal geen moeite mee te hebben)
Jeanette: "Je kunt altijd bij mij aankloppen!",
Arthur: "Ik waardeerde wel in je dat je nog gewoon goedemorgen zei enzo... dat had je ook niet hoeven doen!"
Ursula: "Ik ga Stefan nu niet nomineren, maar als hij me straks nog een keer nomineert dan is hij wel de klos. Ik kreeg trouwens in het buitenland heel erg de kriebels van Bram. Hij wist waar de grens lag, maar hij probeerde me toch steeds weer aan te halen."

(mijn streams stoppen)
quote:
01.15uurTing heeft een paar leuke hypthetische vragen voor BB ivm de nominaties.
- Wie van de kerels stinkt het meest in de bunker?
- Noem de twwee lelijkste kerels.
- Wie denk je, dat ooit gepikt heeft?Ting vond de vragen voor de vrouwen als absurd, dus heeft ze er een paar zelf bedacht in relatie tot de mannen en van "gelijk" BB niveau.
(Het geluid werd meteen weg gedraaid. )De discussie tussen Ting en Stefan wordt weer minder BB gevoelig dus het geluid keert weer terug bij haar en Stefan.
Ze zegt, dat ze zich wel lekker voelt te slapen tussen Jeanette en Daniela.
(Ze praat zo snel en hak op tak, dat het moeilijk is om haar woorden op papier te zetten. Toch is het echt wel grappig wat ze zegt en wel "lekkere" onzin. )Ting praat nog verder over dingen, die ze gezien heeft en ze is verfrissend "anders", maar net wat ik zeg, zo gedetailleerd in haar observatie, dat het erg moeilijk is om het te be- en omschrijven. Dus men moet maar van me aannemen, dat het een gewoon leuke conversatie is, die zij met Stefan en Ursula voert.
01.27uur
Eén minuut later praat Stefan al verder met Mushi over wat Ting aan vragen voorstelde.
Mushi heeft zijn eigen sartcastische voorstellen.
Hij praat weer met dat "verdomde leuke lachie" over Margriet, hetgeen Stefan verleid te zeggen, dat Marfriet te veel flirt met andere mannen.
Mushi luidt tegen Margriet: Wat een klote wijf is die Margriet toch ook hè
Oh ze hoort me.
Wat een grote bek heeft ze toch ook hè.?Marc komt erbij en Mushi beweert tegen Stefan en Marc, dat Margriet op Arthur zal stemmen.
Marc, Mushi en Stefan praten over nominaties.
Een paar essentiële zaken waren moeilijk te begrijpen. (De opname zal uitkomst beden.)
Er wordt vreselijk binnnensmonds gekletst, waardoor het slecht verstaanbaar cq begrijpbaar is.Marc zegt bijvoorbeld: Jullie zijn geen vrienden van L en van J.
Marc wil met mensen overblijven met wie hij een mooie afsluiting kan hebben.
(Het probleem is, dat het allemaal weer herhalingen zijn van eerdere uitspraken. Marc begint weer over zijn oscar.)
Mushi geeft één vinger m.b.t. Laurens en Stefan zegt meteen, dat Laurens zwak was en Mushi zegt nog eens over niet genoeg tegengas van Laurens en dan over Geesje, die ziet hij daar als concurrentie, want het zijn twee Friezen en Geesje is gewoon de interessanste van de twee.
(Hij is iig de meest interessante Marokkaan. )Laurens wordt nog even door Stefan ook onderuit geschopt. Marc lult mee. "Hij wil z'n rolletje spelen. Beetje met Wouter en Dennis kaarten".
Mushi: "Ik dacht, dat Ursula er langer in zou blijven."
En we moeten er voor zorgen, dat Margriet op mij stemt.
(Deze uitspraken MOET ik verifiëren. Molletje )Mushi wil gewoon, dat Margiet op hem zal stemmen. Indien nu niet dan komt het nog wel.
(Ik begrijp zijn strategie...ik kom erop terug. )Mushi vertelt over, hoe hij als irritant figuur misschien wel vreselijk interessant op tv overkomt. (Hij moet dat weten dankzij de BB-brief-manipulatie met aanwijzingen van broer en zus.)
Voor Mushi wordt donderdag weer aktie en hij weet wel zeker en het moet wel, dat Daniela weg gaat.
Geesje ka niet weg volgensMushi vanwege Stefan en Ursula niet vanwege Arthur.Marc begint heel erg te fluisteren. (SANKTIE!!!!!!!!!)
Lekker uitslapen naast elkaar, masseren en wel leuk en daarna was het ineens boem weg. Stefan legt op deze manier het gebeuren met Daniela uit.
Stefan zegt, dat hij daarna veel steun aan Margriet heeft gehad en daarom is zij zijn vriendin.
Mushi grapt hierover, dat Margriet de bargriet van Stefan is. Hij lacht hier sarcastisch bij. Mushi noemt nogmaals: "Griet, de bargriet."(Stefan praat vervogens in zo'n razendsnelle en noem het maar mechanisch emotieloze vaart, dat er niets "serieus" uit op te pikken valt. Het is alsof je naar een robot op een bandje luistert. De mp3 zal uitleg moeten geven. Mijn vocabulair is niet toerijkend. )
Mush zegt maar weer eens tegen Stefan, dat hij zich afvraagt, wat de fuck hij hier nog doet.
Hij heeft geen besef meer, wat de fuck hij nog mee bezig is.
Hij droomt over buiten.
Hij vraagt aan Stefan, of hij nog aan zijn vrienden denkt en hij geeft zelf het antwoord door te zeggen, dat het niet zo zal zijn.Hij noemt "dit" gewoon hun huis.
Mushi zegt, dat hij niet weet op wie Jeanette zal stemmen. Hij hoopt op hem. Hij denkt niet op Wouter, want hij heeft ze veel te veel samen gezien.
Mushi denkt, dat ie al op zo'n vijf stemmen komt en dat hij tegenover Laurens of Dennis zal komen te staan.
Hij beweert, dat Geesje op Arthur zal stemmen. (Interessant, indien dat het geval zal zijn. Nieuwe perspectieven voor een "romance". )Hert lijkt wel, of Mushi geobsedeerd is qua zelfbevrediging, dat Margriet op hem zal stemmen. Hij heeft haar moedwillig gezegd, dat hij op haar zou stemmen, terwijl het voor hem al weken vast stond, dat het Judith zou worden.
Hij zegt, dat het belachelijk is, dat ze nu allemaal aan elkaar gaan uitleggen, waarom ze op elkaar gestemd hebben, alsof dat wil zeggen, volgende keer stem ik niet meer op jou. (Daar heeft hij wél groot gelijk in.)
Nu gaat hij op Laurens stemmen.
Hij praat verder over Daniela, dat hij met haar al 60 dagen niet gesproken heeft.
Mushi legt uit, hoe kan je doen, alsof je de enige persoon bent.Mushi stelt voor om met z'n vieren als overblijvers het geld te delen. Marc en Stefan zeggen, dat dat niet mag.
Ze praten verder over de 20000 piek, die ze kunnen incasseren.
quote:
02.22uurStefan valt op lang haar en houdt van lang zoenen.
Mushi houdt niet van schreeuwers.
Mushi moet lachen, als Stefan zegt, dat hij van vrouwen met borsten houdt.
Mushi grapt, dat voor Stefan alles goed is en geeft als voorbeeld de vrouwen voor en achter de schermen van BB, zoals de stylliste.Stefan vertelt alles wat hij zoal heeft besproken met de stylliste en waarmee hij geprobeerd heeft indruk te maken. Als je hem zo hoort vindt hij, dat hij reuze geslaagd is.
Musdhi zegt, dat iedereen van hem denkt een strafblad te hebben. Zo heeft hij als twaalfjarige drop gepakt zonder te betalen. Maar dat kon hij doen, want een strafblad kan je toch niet hebben.
Een vriendje heeft eens voor een kauwgumpie, dat hij gestolen had een fabriek moeten schoonmaken. Dat zou hij dus niet hebben kunnen doen en daarom heeft hij zich altijd ingehouden.Mushi vertelt, hoe z'n broertje met behulp van hem iemand een in benzine gedoopte brandende pijl in z'n kont geschoten heeft.
Marc zegt, dat hij met z'n vriendjes ook wel kattekwaad uithaalde, maar dat kon volgens hem altijd wel door de beugel.Mushi houdt niet van voetbal.
Marc zegt, dat hij ophield met voetbal, omdat z'n vriendin niet wilde, dat hij op zondag voetbalde.
Daarom ging hij meer aan kickboksen en weightlifting doen.Mushi zegt, dat Martijn al zo zenuwachtig was voor de exit. Bram had gezegd, dat de camera's hem niet meer volgden en daarom wist hij, dat hij eruit zou gaan, aldus Mushi.
Volgens Mushi voelden ze het al aan, dat ze eruit zouden gaan.Volgens Stefan zijn er op internet allerlei polls met allerlei vragen.
Mushi zegt, dat ze misschien op hem stemmen, omdat hij jonger is en misschien op Stefan juist omdat ie ouder is.
Hij vraagt zich af, wie zich nou zou willen identificeren met Laurens.Mushi zegt, dat de Friezen op Friezen stemmen, maar omdat er nu twee Friezen zijn, ze Geesje zullen steunen en niet Laurens.
Stefan zegt, dat het niet verstandig is om te veranderen in de laatste paar dagen, omdat daardoor de negatieve aandacht op je gevestigd wordt.
Marc zegt, dat er voor iedereen plek is en als Dennis weg zou gaan, is er wel iemand anders, die de plaats van druktemaker in zal nemen.
Mushi probeert Stefan in de mond te leggen, dat hij gefrustreerd is over Margriet, omdat deze hem niet genoeg punten gaf bij de sextest.
Stefan legt Marc nog even het resultaat van deze test uit, waardoor Marc hem nogmaals de titel Mrt. Lover nageeft.Stefan zegt, dat Lau 18 punten had en tweede was. Mushi zegt, dat hij had kunnen winnen, indien hij gelogen had.
Mushi: Ik weet niet, wat hij over mij en over jou achter onzer rug heeft geluld, maar dat zal best veel zijn. Stefan zegt, dat dat idd zo is.
Stefan beweert, dat Lau hem voorstellen gedaan heeft in de badkamer omtrent de personen met wie het beste was om over te blijven. Hij kan verder geen namen en details noemen.(Nogmaals: De opnames plaats ik, want het is, alsof ze tijdens het praten tegelijkertijd een dik met pindakaas ingesmeerd stuk brood eten. Er zit geen articulatie in en de uitspraken zijn daarom soms heel moeilijk te intepreteren en zelfs te verstaan.)
13.11 !!!!!! En weer een vliegtuigje, alle bewoners buiten (geloof ik, Mus,Jeanette, Wouter zie ik niet). Volgens Marc zijn het hele grote letters. Het vliegtuigje vertrekt, de bewoners zwaaien het uit. (Mijn echtgenoot denkt dat het voor Judith is)
We love Judith Maus Kiekeboe Pa-Ma was de tekst achter het vliegtuigje.
Jeanette heb ik intussen ook gespot, en nu ook Wouter.
13.17 Judith weet nog dat de vorige keren de vliegtuigjes ook om deze tijd waren, zal wel voor de live-streams zijn. De dames kakelen allemaal door elkaar heen. Ting zingt: Houdt de moed er maar in. Judith tegen Daniela en Margriet: Ze weten zo hoe ik ben, en wanneer ik ze nodig heb dan zijn ze er. Het gaat nu over wat er gister in het huis is gebeurd? Judith vond dit nergens opslaan allemaal, het was the limit. Ze is nu weer blij, ze voelt zich goed.
13.21 Jeanette is aan het wassen, nu naar binnen. Margriet, Judith en Daniela blijven over, bespreken de vorige vliegcapriolen oa.
13.23 Ting binnen bij het hek samen met Ursula, lijzige stem aan: Ik heb ook nog mijn varkentje. Nadat ze Tuur heeft geroepen , vraagt ze of ze nog een kaartspelletje gaan doen.
13.25 Marc tegen Lau en Stefan over geen groepsgevoel en dat daar dan iets aan moet worden gedaan. En, heerlijk, het is met zijn allen weer zo'n blabla-verhaal.
(Wegens telefoon stukje gemist)
13.28 Stefan tegen Marc: Jij denkt om je reputatie, jij bent ook een stuk afgezwakt. Marc beaamt dat. Stefan heeft een hekel aan het geroddel. Lau : Maar heb jij nooit over mij gesproken? Stefan: Jawel, over je schoonmaken. Hij wil niet over de mensen zelf te praten. Marc geeft Lau uitleg, dat niet ieder persoon meteen dingen opruimt of een dop op een fles cola doet omdat deze bv straks nog een slokje wil.
Lau vraagt aan Marc om een oordeel over hem. Volgens Marc moet Lau dingen loslaten. Zoals met die dop, Marc gaat niet denken/uitzoeken wie die dop heeft er afgelaten, hij ziet het wel maar wil er niks mee. Zijn advies aan Lau is hetzelfde te doen. Lau: Ik heb laatst 3 dagen niks met die handdoeken gedaan, en die zijn na 3 dagen op, mensen gebruiken ze als dweil enz. Marc geeft advies om zoiets onder het eten te bespreken. Ook denkt hij dat Lau van mening is dat wanneer Lau er niks aan doet, dat het dan helemaal niks wordt. Daarom het advies: Laat het los.
13.37 Lau heeft alles vrij zwijgend aangehoord,wel dingen toegegeven, zit nu voor zich uit te staren en zegt: Laat het los.
13.37 Einde uitzending.
Daan maakt nu een opmerking over een bewoner van de bungalow die stond te roken en dat dat idd niet prettig was. Jeanette doet er ook een schepje bovenop. De discussie gaat verder over wie zich het meest moet aanpassen, de roker of niet roker, algemeen word gevonden van de roker, want die kiest ervoor te roken.
(nou mensen, hebben jullie sms-jes toch meer losgemaakt. ![]()
Nu gaan de bewoners aan tafel hun lunch nuttigen.
Het gesprek gaat nu over wie wat gedaan heeft in zijn slaap vannacht.
Volgens Jea ligt Dennis te lachen en te stuiteren 's nachts.
Volgens Margriet ligt Wouter ontzettend te smakken.
Ursula is buiten tegen Judith aan het klagen over Geesje.
Urs; Zij ziet altijd maar het goede in iemand, wil altijd alles rechtdraaien.
Ju: ja alles word zo'n eenheidsworst, ze wil ook beslissen hoe andere mensen dingen moeten oplossen.
Urs: heeft ook zijn voordelen hoor, ik heb ook dat boek van Marc gelezen maar ik doe toch liever zelf mijn gangetje.
Ju: hij heeft enorme sprongen gemaakt, hoe ie in het begin was en nu, maar hij concludeert niet eens dat ik al 3 dagen doodongelukkig ben. Dat voelt ie dan niet! Dat hebik ook met Ting, gevoel is belangerijker dan praten, ik kan met haar geen hele gesprekken hebben, maar ze is heel sensitief, als ik ziek ben, merkt zij het en ook waarom, dat is lekker.
Ju: jee, ze hebben het binnen nog steeds over hetzelfde! Lau is net zo als Marc, willen allebei de ander van hun gelijk overtuigen.
Urs: ja laat ons dan maar lekker buiten zitten.
soms zie ik zo'n discussie en dan denk ik oh my god, dat moet allemaal zo positief.
Ju; ja en dat constante gezeik over die doppen en die handdoeken! laat toch, al gaat ie slapend aan tafel zitten het interesseerd me niet, als ie maar geen rotopmerkingen maakt tegen me.
Het lijkt wel een huwelijk met 12 mensen.
Urs moet hierom lachen en verteld nu een vakantie verhaal met een hele groep onbekenden.
In de bunker zit men nog steeds aan tafel en word het tunetje van de Flinstones gezongen/geneuried.
Jeanette: het is hier wel een beetje zoals bij de Flinstones.
Verder wordt er gespeculeerd over een wissel van bunker naar bungalow en of dan ook de groepen weer gehusseld worden.
Wie er al hoe lang met wie zit, Margriet over haar en Jeanette en dat ze al lang bij elkaar zitten: moeder en dochter.
even naar de rijke keuken.
Steef in de keuken en mus komt ook even wat uit de koelkast pakken.
Geesje, Marc en Lau zitten aan de bar/tafel.
Het gaat over de psychologische testen en Lau merkt op dat als er een ding wat daar uit kwam, het wel was dat hij heel erg constant is.
Marc: ja das heel prettig, ook om zo iemand om je heen te hebben, maar je moet wel nog kunnen accpeteren dat iemand anders dat niet is.
Steef mengt zich ook nog even en zegt het BB huis voor nu even als zijn thuis. Steef merkt nog even op dat hij het jammer vind dat hij niks aan Ju gemerkt heeft maar Lau merkt op dat dat bij hem ook moeilijk te zien is. Een hoop gegil nu...chopper wordt geroepen, naar buiten, chopper!
Op de gok dat er een helikopter overvliegt volg ik dus maar iedereen naar buiten. ![]()
Een hoop gekakel door elkaar, wat ik eruit kan halen is dat het een chopper van de lucht mobiele brigade is.
Buiten staat ondertussen Stef met Margriet te beppen.
Hij spreekt haar even aan over dat ze wat lullige opmerkingen heeft gemaakt over Gees.
Mar: ja je bent wel erg doorgeslagen naar de geitenwollen sokken kant.
Steef: ja maar ze loopt nu ook kans om eruit te gaan, dan wil ik haar ook beter leren kennen.
Mar: ja maar je kleft wel hoor. Ook Daan (die staat te steppen) vind dat ie erg op Gees gefixeerd is.
Steef verdedigt zich door te zeggen dat ie dat bij iedereen doet waar ie langere tijd in verdiept.
Mar: ja maar je fixeerd je wel erg op 1 persoon hoor.
Steef: ja maar zo gaat dat, heb ik met meerdere mensen gehad.
Mar: ja daar heb ik het toen moeilijk mee gehad, dat we eerst heel close waren en daarna helemaal niet meer, je verdeelde de aandacht niet eens.
Steef: iemand als marc vind ik ook heel leuk.
Mar: na een tijdje ken je ze wel en sta je weer open voor mensen van de andere kant.
Steef: en zo werkt het.
Mar: als je ook maar weet dat je anderen nodig hebt.
steef: ja tuurlijk.volgende x als ik weer bij jou zit krijgen wij weer wat diepere gesprekken.
Mar: ja je komt er zelf mee, ik begon er niet over.
Met die vragen in de hel word je je wel bewust, dan ga ik er voor zitten en denk dan ff die persoon kijken.
Lau komt er nu even bij met het menu, haaievinnesoep, chinees iig.
Mar: je ziet er gehavend uit Lautje, ongeschoren.
Lau: ja beetje wel he, komt wel goed. En hij gaat weer weg.
Steef en Marg praten verder, ze zijn het erover ens dat ze eens goed moeten praten, want het zit Margriet toch nog wel dwars.
daan en Judith doen een dansroutine samen, gaat mooi synchroon trouwens.
Steef: nou Margriet, nu jij.
Mar: nee joh, das niet mijn ding, das hun ding, daar hoef ik niet zo nodig tussen.
Sttef: niet jouw ding.
Mar: ja dansen wel hoor, maar...
Steef: dat was het dus.
Mar: nee maar ik wil er wel een keer langer over praten, ik was echt een maatje kwijt en dat is me niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Steef probeert margriet duidelijk temaken dat ie het niet slecht bedoelt en dat ie gewoon zo is, en dat ie het een andere keer weer doet, hij meent er niks slechts mee, wilt gewoon mensen op zijn eigen manier leren kennen, het is een gegeven volgens hem dat ie dat makkelijker met vrouwen heeft dan met mannen.
Margriet zegt dit nu te weten maar zich daarop verkeken had, hij is volgens haar iig wel zichzelf gebeleven en zijn eigen gang gegaan
Steef: ik ben hier niet om te kaarten, wel om te praten.
Met gees is ook een geintje, als je haar werkelijk vraagt wat ze met me wil is het ook niks, alleen lekker praten.
Mar: ja maar voor marc is dat niet leuk, die vind haar echt leuk.
Steef: ja maar daar hebben we het over gehad, daar houden we rekening mee.
Mar: Ik zie het wel gebeuren hoor, hoe zij naar hem kijkt en hem behandelt.
Steef: waarom heb ik haar nog nooit een zoen op de mond gegeven en jou wel?
Mar: ja dat is de spanning, positieve spanning.
kan nagaan wat je allemaal aan kan richten, stel, en het is niet zo, maar stel, ik zou zo verliefd op jou kunnen worden.
Het is een spel maar dat spel kan rare vormen aan nemen, en ik merk dat jij van je eigen charmes niet doorhebt hoe verleidelijk dat kan zijn.
Net als Daan, daar ging het eerst zo goed mee, en nu niks meer, neem je dan bewust afstand?
Steef: nee maar dan zie ik andere mensen naar elkaar toetrekken en dan denk ik laat maar, ik ga niet dwingen.
Buiten gaan Steef en Margriet naa binnen en de aandacht gaat nu naar de dansende Daan en Ju. Wouter staat te kijken en Lau hoor ik ook ergens. Steef komt er nu ook weer even bij.
Binnen in de bunker zitten Dennis en Jeanette bij elkaar.
Het gaat het aan elkaar kunnen zien hoe de persoon is, maar Deennis springt zo van de hak op te tak dat ik hem niet letterlijk kan volgen.
Hij gaat even wat langzamer en hij heeft het nu over Marc, dat ie veel zegt hoe iets hoort maar dat niet nadrukkelijk aan een ander opdringt.
Hij verteld gewoon zijn visie en dat is prima.
Als ik mijn visie moet geven doe ik dat wel en grouppe, maar het is nu rustig op het kapiteinsschip.
Jea; ja maar ik kan boos worden als er niet geluisterd word naar me want ik wil niet altijd er tussen springen, ik heb het er ook over gehad met Ju en Mar, want die hadden dat heel sterk.
Den: ja dat is een beetje met Lau, ik vind het ook niet leuk als er woorden in mijn mond gelegd worden, en soms kom je er gewoon niet tussen.
Jea; heb ik ook, en soms vragen ze wat is er, en dan zeg ik niks, maar 7 van de 10 keer is er wel wat, en bij margriet is er veel vertrouwen daar kan ik het wel bij kwijt. Bij daan heb ik het toch nog moeilijk.
Dennis: dat moet je me toch nog eens uitleggen, als we aan de ander kant zitten en wat meer ruimte hebben,.
jea: oh dat maakt me niks uit, het ging gewoon niet, er waren meerdere dingen, misschien nomineer ik haar volgende keer niet, misschien wel.
Nu wauwelt Dennis over dat ie niet bewust afstand van haar (daan) heeft genomen, als zij dat zo ervaart is dat haar probleem.
Het gesprek stokt even als Margriet voorbij loopt en nu komt Daan binnen. Het gesprek gaat nu spontaan over dat het rookverbod bijna afgelopen is.
Even terug naar binnen, daar gaan Dennis en Jeannette weer vrolijk door met kletsen, Margriet zit er nu bij, het gesprek gaat over Geesje, Dennis legt uit waarom ie haar genomineerd heeft of zou nomineren, is me niet helemaal duidelijk. Hij gebruikt veel woorden om uiteindelijk te zeggen dat hij haar schijnheilig vind.
Jeanette: ik weet wat je bedoelt, maar ik heb er nog niet zo'n duidelijk beeld van.
Ik heb alleen maar beeld van buiten en van de bunker binnen.
Van rijk zie ik alleen Ju buiten bij Wouter zitten, die hebben het nu over trouwen, kinderen, en het leven. Wouter schijnt kinderen echt prachtig te vinden, ook omdat ie uit een groot gezin komt. Volgens hem is het resultaat wat zijn ouders hebben afgeleverd niet om over te discussieren.
Ju: ik zie maar een kwart maar dat is erg prettig. (lief lachend)
Wo: nu ben ik wel de gevoeligste thuis hoor.
Ju: niet de grappigste
Wo: nee das mijn broer, das echt een geboren clown, die kan zo het theater in.
Ju: en een serieuze?
Wo: ja hebben we allemaal wel een beetje, van mijn vader.
Maar ik zie wel, ik zit hier en zit mijn tijd uit, mijn rijd komt hierna, als ik eruit kom ga ik iemand ontmoeten met wie ik heel erg close ga worden....dit is heel erg mooi, maar wat hierna komt is nog veel mooier.
Ik heb een twijfelmoment gehad, moet ik dit gaan doen, of mijn studie afmaken, ik moet nog 1,5 jaar maar ik dacht laat maar komen.
Ju: heb ik ook wel, ik zit mijn tijd uit, als ik eruit ga is het goed, als ik blijf ook, ik wil gewoon mijn eigen waarden en normen vasthouden.
Ju heeft het nu even over haar dansen en toneel, dat iedereen zei dat ze beroemd zou worden, Judith word beroemd, judith word beroemd..en toen draaide ik het om, ik wil niet beroemd worden, ik ga tot een grens, ik ben altijd bezig geweest met mijn privacy en toen dit kwam was het alsof het zo moest zijn, ik ben erg op mijn privacy en wat heb je hier, niks geen privacy. Ik moest gewoon hierin.
Beiden zijn het erover eens dat het gewoon zo moest zijn dat ze in het BB huis kwamen. Daar waren tekens voor bij allebei.
Ju begint nu met iemand mee te zingen, lievelingsnummer van doe maar zegt ze, heel relaxed nummer.
Wouter vraagt haar nu uit over haar lievelingsmuziek.
streams op zwart.
Stefan vraagt Ur of ze zenuwachtig is voor de exit donderdag. Nu nog niet, maar dat komt donderdag wel, is haar antwoord. Ook vond ze exits vorig jaar niet leuk, omdat men heel lang in die grote schijnwerpers moest wachten, zenuwslopend en net een stoelendans.
16.26 Stream automatisch naar de bunker waar oa. Q van Jeanette niet ergens aan mag trekken, en nietszeggend praat van Dennis en Margriet. Omdat ik alleen veraf beeld van de kamer in arm heb, kijk ik op beeldband 1 die diverse beelden geeft maar wel hetzelfde geluid.
16.31 Marc en Daniela in gesprek over een stads/dorpsfeest? Het gaat over 3 Musketiers, een Jessica waarvan de relatie op de knoppen was gelopen volgens Marc. Nee was maar tijdelijk volgens Daniela. Marc gaat de laatste tijd niet meer zoveel naar feestjes, gezamelijk hebben ze nog een Giel/Chiel als kennis. Daniela bestempelt dit allemaal als stapvrienden. Ook de naam Lapido? komt voor. Alle 2 waren ze ook op een beachparty. Marc was bovenaan de trap blijven staan, zo leek het net of hij met het hele strand aan het dansen was. Ook een Eveline is een bekende. Een Trees? heeft een kapsalon op de Haarlemmerdijk blijkt zo'n kennis te zijn. Iemand had Daniela een meisje aangewezen die met Treasure Island mee had gedaan, hier had ze even meegesproken en deze had haar het advies gegeven om van de BB-tijd te genieten. Later had ze haar uit het oog verloren.
16.38 Stream automatisch naar Geesje, Stefan en Laurens, die op de bank liggen te praten. Rekensommen over hoeveel mensen er nog uit moeten in de resterende weken.
Ze wil geen dieren want Q is haar al veel te druk, en Amsterdam vindt ze geen leuke stad omdat dat ook te druk is en de mensen haar ook niet helemaal aanstaan.
16.46 Geesje is tegen Mus aan het praten. Even wachten en luisteren wat het onderwerp is. Boeiend onderwerp: De nominaties. Mus rekent uit dat hij minimaal 5 stemmen krijgt, Jeanette is de 6e waaraan hij twijfelt. Hij legt uit dat Bo en Bram het wisten dat ze eruit moesten. Ondertussen heel veel gegaap van hem. (Alle bewoners batterijen wisselen) Mus haalt ook de nieuwe voor Geesje en meldt dat hij veels te sociaal is. Ook de boodschappen staan in het washok.
16.50 Mus verdwijnt en Geesje wisselt zelf haar batterijen om.
16.52 Rijk pakt de boodschappen nagenoeg stilzwijgend uit.
16.59 De heren zijn bij het hek aan het kaarten. Wouter vertelt Laurens dat het perfect spul is wat hij voor zijn lenzen heeft, en niet omdat het bij hun wegkomt.
17.02 De cameramensen zijn zeker gaan dineren, want alleen Margriet en Jeanette op de ene stream, en op de andere stream de kaarters zijn nog te vinden. Terwijl Geesje tegen Mus al even lekker in de roddel/klaagmethode zou vallen.
17.03 Ting vraagt Judith waar de naam Jack in BlackJack vandaan komt. Volgens Judith komt dit van een Jack die dit spelletje heeft uitgevonden.
17.06 Jeanette: Ik wil ook wel mijn stem es later horen, en ik wil dit en ik wil dat.
Margriet hoort haar wel vaker van deze dingen zeggen en vraagt haar of het niet de algehele malaise is en dat vooral in arm zo is.
Jeanette: Ja maar ik wil ergens bijzitten en dat ze naar mij luisteren. Ook het tijdbesef hierin wordt steeds korter.
Margriet biedt Jeanette hele goede raad aan, maar Jeanette weet van geen wijken en gaat door.
(en IK ga deze klaagzang niet verslaan)
Hoeft ook al niet want het geluid valt weg
Margriet legt uit dat Jeanette verder is dan de vorige keer, het is nu al dag 8 en de vorige keer had je het al na dag 4. Volgens Margriet heeft Dennis het hier ook heel moeilijk. Dat ziet Jeanette wel, en ze wil het zo graag weten en begrijpen allemaal maar ze is nog maar 21 en ze wil zo graag naar huis. Ze begint te huilen (of het echt is weet ik niet), en wordt nu aangekropen door Margriet. Het gesprek begint opnieuw. Margriet kapt het meteen af, en zegt dat zij ook nog nooit in zo'n situatie heeft gezeten en nu ook niet kan zeggen: kom we gaan even lekker winkelen ofzo.
17.18 Judith legt BlackJack verder uit. Iemand hoefde op 15 niet een kaart te kopen (deze had een 10). Volgens haar is er een meneer geweest, die op de computer miljoenen keren BJ had gespeeld en dit had uitgevonden dat het beter was om dan niet te kopen.
17.20Stream bleef op de kaarters, terwijl het geluid van (wat nu blijkt) Marc in de keuken. Stefan ligt op de grond bij het kaarten iets te eten, en nu moet hij naar de DBK komen. Geesje zat bij hem chips met dipsaus te eten, Laurens pikt ook nu en dan een stukje mee.
(Ik wacht even tot Stefan terug is)
17.30 Laurens heeft zich bij Margriet en Jeanette gevoegd en geeft Jeanette de wijze les dat ze maar om een ding moet denken: De handdoeken. Hij gaat door na het lachen van de twee, maar Jeanette onderbreekt hem want ze moet een scheetje laten. Ze verontschuldigt zich meteen omdat ze ongesteld is. Het gesprek verzandt in algemeenheden. Nominaties enz. En ja daar issie weer.....
17.33 Mustafa. Jeanette maakt zich niet meer druk om hem. Lau: Ik heb hem 4 dagen geleden gezegd dat hij het als een waarschuwing moet zien. Ze willen zich er niet meer druk om maken, dus doen het toch. Over de Ramadan. Ja zegt Jeanette, wij met het roken rekening houden, moet hij er maar met zijn vreten rekening houden. Lau: De manier hoe hij dingen zegt. Jeanette is blij dat ze even een tijdje niet bij hem heeft gezeten. Op de vraag van Margriet, antwoordt ze dat ze hem meestal maar laat lullen en dat ze alles met een grote pot zout neemt, ze laat alles bij zich langs glijden. Margriet wil niet roddelen, maar laatst had ze een avond met Marc zitten praten en dan komt opeens Mus die tegen haar zegt: Wat ben je ook een rotwijf. Ze vraagt zich af wat hij daar mee wil, mee bedoelt. Ze denkt dat hij dan iets liefs wil zeggen maar niet uit zijn woorden kan komen.
17.39 Jeanette zal blij zijn dat het vanavond 8 uur is, kan ze weer roken. Volgens Margriet rookt Lau meer dan 2 pakjes per dag. Deze ontkent het meteen, maar weet wel dat het meer dan 1 pakje per dag is. Margriet en Jeanette zien hem altijd met een sigaret in de mond. Lau wil zich wel aanpassen en wat minder gaan roken, of buiten. Jeanette doet met hem mee.
17.42 (Geluid valt weer weg)
17.45 Lau had laatst een arm om Margriet geslagen. Daniela vond dat heel bijzonder weet Margriet. Lau zit niet op een Stefan te wachten als hij depressief is, die zit op een heel ander niveau. Margriet staat open voor andere mensen. Ja, antwoordt Lau, ik ook maar je weet ook dat er mensen zijn waar je beslist niet heen gaat en dat zijn Stefan en Arthur.
17.48 Jeanette zou met Mus niet over sex praten, dit nav de hel gister. Lau heeft alleen Stefan zijn naam ingevuld bij de vraag: Wie zou jij in een porno? zien spelen.
17.50 Q heeft nu het hoogste woord, ze hoort een andere hond. En jeanette meldt maar dat het 10 voor 6 is en ze bijna kunnen roken. Lau: Reken daar nog maar niet op. De dames gaan naar binnen, Lau gaat rondlopen in de regen die net begint te vallen in Almere. Stilte
17.52 Op de andere stream zijn ze nog aan het kaarten. Voor een verslag hiervan zie je maar bij het verslag van Joef afgelopen zondag?
18.00 Judith is kleding aan het verdelen en ook sokken?. Margriet en zij willen beide wel dezelfde (maar wat dat is weet ik niet). Judith vindt een broekje dat volgens Margriet van Sandra was en ook een sok van Dennis wordt gevonden.
18.07 Ur pakt wat rommel van de grond op en staat nu met de handen in de zakken de bungalow in zich op te nemen. O, nee ze stond te wachten dat de wc vrij kwam. In de rijke slaapkamer zijn Marc en Geesje ook aan het opruimen.
18.10 Geesje zit denk ik niet lekker, want op de vraag van Marc antwoordt ze zacht dat ze niet meer wil. Ze moet diep zuchten. Marc wil weten wat hij heeft gezegd, maar krijgt geen duidelijk antwoord, wel dat sommige dingen op haar inwerken. Ze stelt zich er op in dat ze donderdag weg moet en dat ze Mus een leuke vent vindt. Ze denkt ook dat ze het net zoals Mus had moeten doen, met niemand bemoeien en gewoon de hele dag liggen slapen. Marc heeft een heel verhaal, ze onderbreekt hem met dat het de kleine dingen zijn. Echt duidelijk is Geesje niet, maar vanaf de 1e dag dat ze in de bungalow zitten heeft ze zoiets van.... Ze vindt dat ze ook op haar 1e gevoel had moeten afgaan en meteen naar die andere had moeten gaan, ook dat ze bij de nominaties op haar gevoel was afgegaan. Het blijkt om Daniela te gaan. Geesje huilend nu: Zodra je met je hoofd boven het maaiveld uitkomt, doe je het bij de ene goed en bij de andere fout.En als ik iets verkeerd doe, kom dan bij mij en niet bij een ander. Marc stelt voor om bij Daniela te vragen maar dit hoeft niet. Ik gean tongersdei nei hus ta, en dat is goed. Ze heeft hier mooie mensen leren kennen.
18.21 Ik luister even mee, met wel het gevoel dat Marc prima met Geesje bezig is. (ik ben aan het eten)
18.27 De edit is dat de streams op zwart gingen zonder er nog meer uit het gesprek kwam ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door okzin op 29-10-2002 18:28]
Bugalow 19.41
Stefan, geesje, Ursula en ting zitten op de bank, ze gaan nu aanstalten maken om te gaan eten. En zo te zien gaan ze dat aan de salontafel doen. Geesje neemt de borden mee naar de keuken. Ze hebben Chinees.
Bunker
Ik val in luid gejuich binnen. Margiet telt nu de personen. Ze doen een klap spelletje...Ze slaan in de handen en dan op tafel.
Veel gelach om het spelletje...Het gaat om timing en ze noemen er cijfers bij. Dennis wil nog een ronde, dus ze gaan vrolijk door. Ze moeten 2 cijfers noemen en de volgende moet het laatste cijfer weer noemen...Dennis wil nog een proefrondje ![]()
Nu gaan ze voor het echie...Margriet vermaand Daniela dat ze niet in het goede ritme zit...
Ze gaan weer.Daniela is nu af en nu mogen ze de zes niet meer noemen. Ting is nu af dus de 2 mogen ze niet meer noemen.
Ze zingen er nu bij.." We will we will rock you"
Bungalow
Hier zitten ze heerlijk te genieten van het Chinees eten.
Ze hebben mega veel bakjes op tafel staan. Op de achtergrond hoor ik het luide geklap en gelach van de bunkeraars.
Ursula verslikt zich en hoest en proest..
Judith voelt zich al drie dagen rot. Ik versta iets van het flessen incident..
" normaal ben ik altijd vrolijk, en nu zit ik vaak buiten" Zegt Judith.
Maar waarom was je teleurgesteld dan vraagt? Marc.
Gewoon omdat niemand het door had en dat er drie dagen over iets " doorgezeurd" word zegt Judith.
Judith zeurt even door over dat ze het niet verwacht had. Ze wil er met Marc nog wel op terugkomen....Nu wil ze het er niet over hebben en lekker van het eten genieten.. Ze zegt er nog even achteraan: " Jammer dat het zo moet gaan na een opmerking van drie dagen geleden. Ze komt een beetje " down " over.
Marc en Stefan zeggen allebei dat ze het niet door hadden.
Nu weer even over het vliegtuigje dat vanmiddag voor Judith over kwam.
Ze zijn nog aan het eten, er word even wat over en weer geschreeuwd met de bunkeraars.
Dennis gilt wat tegen Laurens over het nomineren.
Laurens is blij met zijn nieuwe broek, die hij van BB heeft gekregen.
Stefan en Marc eten nog steeds..
Stefan verteld nu dat ie in Griekenland een keer in een restaurant het tafeltje zo vies had gemaak dat hij weg werd gestuurd.
Geesje vraagt of hij een schortje nodig heeft.
Nu over vlekken en bloedvaatjes. Judith zegt nog lichaamstaal is de belangrijkste taal.
Laurens verteld dat hij vroeger op school heeft leren breien. Hij somt nu op wat hij allemaal geknutseld heeft vroeger.." Asbakken en poppetjes van kastanjes....Etc.
Ursula " hangt" er wat bij op de bank.
Laurens probeert een deur open te maken...Ik weet niet zeker of die van de dagboekkamer is.
Hij komt er nu weer uit en vraagt om zakjes. Oh het is om de restanten van het eten in te verpakken.
Ting en Dennis zitten bij het hek te praten. na een tijdje kom ik er achter dat het over rokersgedrag gaat. Oh nu weer over de muziek van vanmorgen. Sorry het is niet te volgen..
Nu merkt Dennis op: " Moet je kijken hoe chagrijnig ze kijken". Hij heeft het over de bungalowbewoners. " Het lijkt me een ongezellige boel daar" Merkt Dennis op.
Ja' wij hebben het hier best gezellig hier merkt Ting op.
Dennis verteld dat hij een keer in een andere groepssamenstelling een keer " gezeur" kreeg over het gasfornuis.
Nu legt Dennis het begrip " mening " uit.
Ze praten over van alles en nog wat maar gebruiken geen namen, het gaat erover dat mensen anders doen omdat ze wel of niet genomineerd zijn.
Laurens komt ook even bij het hek en verteld dat ze nog zo veel eten over hebben. " Kan je niet vragen of wij het restant mogen" Vraagt Dennis. " Nee zegt Ting daar krijgen we allemaal puisten van".
Margriet vaagt wie er af gaat wassen. " Niemand" antwoord Dennis.
Dennis en Ting gaan toch maar helpen.
Margriet wil het anders ook wel doen hoor, zegt ze erachteraan.
In de verte zie ik Wouter met Daniela op het bankje zitten.
Oh nu krijg ik het geluid van hun...
Daniela zegt Laurens kent een stelletje.. " Meneer en Mevr. Duck zegt Wouter" Nog wat stellen paseren de reveu...
Buiten 20.33
Ting, Jeanette en Margriet staan bij de oven wat te rommelen.
Judith zit ook buiten. Margriet vraagt nu: Hoe is het nu??
" Ja ik baal er goed van hoor" zegt Judith. " dat ze het na drie dagen nog niet doorhebben... Ik heb al wel met Laurens en Ursula gepraat.
Ursual is nog zo bezig met Arthur en Laurens met het niet roken zegt Judith.. " Maar het is wel jammer dat niemand het door heeft..
Ik weet niet waar dit over gaat...
Judith moppert nog even door: "Ik heb het net aan tafel ook nog besproken "... Zelf jullie hadden het door" En zelfs het thuisfront"
Ik heb dagen lopen huilen en niemand had het door, dat is wel jammer..
Judith zegt: Laurens vroeg dan " heb je iets in je ogen" ..." Nee antwoorde Judith dan " ik heb lopen janken.
Margriet oppert: Misschien willen ze niet over praten... Ja kan ook zegt Judith.
Laurens komt er ook bij en ze vragen zich nu af wanneer ze mogen roken.
Judith begint weer over haar huilen ensoooo. " Zelfs thuis hebben ze het door" En hier hebben ze niks door, ja jullie wel, ik ging 's nachts mijn bed uit zegt Judith met een teleurgestelde stem.
Ik heb nog steeds niet door wat er aan de hand is maar ik begrijp dat het 's nacht is gebeurd.
Margriet hoort iets en denkt dat er nog iets gaat gebeuren.
" Nee joh we blijven hier zeker tot donderdag zitten" zegt Jeanette.
Jeanette roept weer iets met een soort van Brabants dialect ..
Ze zien een vogel...Wat een consternatie nu over een vogel.
Laurens wil nu het speelgoedvarken naar de vogel gooien.
Misschien is hij wel helamaal niet bang van varkens Merkt Margriet op.
Judith en Laurens lopen nu naar een struik en kijken er in, ineens gillen ze beiden en schrikken zich rot
Buiten 20.55
Volgens Jeanette is vijf minuten geleden Marc uit de dagboekkamer gekomen. " Ach dat zal wel over de zender gaan" hoor ik iemand zeggen.
Margriet vraagt nu of iedereen al een keer een artiest heeft meegemaakt.
Ze hebben het nu over maskertjes.
Marc is blijkbaar weer terug naar de dagboekkamer, maar iedereen denkt dat het over de batterijen gaat.
Dennis komt even informatie hierover geven. Iedereen kakelt nu weer door elkaar...Dit gaat allemaal erg luidruchtig
Als er iets gebeurd meldt ik me wel...
Op het bankje zijn Ting, Daniela en wouter een woordspelletje aan het spelen. Ze noemen kledingstukken op. Daniela denkt dat een tuniek een tuinbroek is.." Oh nee" verbeterd ze zich het is zo'n ding dat je ergens overheen draagt..Wouter zegt nu: Zandalen...Ting reageert hier op: Zandstralen ![]()
Ze gaan een nieuw onderwerp nu..Stripfiguren..Deze moet ze op alfabethisch volgorde opnoemen..
Geluid word weer weggedraaid ik hoor nu een soort van zaagmachine??
Stream nu op een lege bunker
Heel slecht hoor ik nu dat Laurens naar de dagboekkamer moet komen..Ik heb beeld van de bunkerdagboekkamer waar een cigaret voor het raam ligt...
"Dag Laurens" hoor ik nu de BB stem: Blijf even zitten ik kom zo bij je.
Ik hoor de stem nu roepen dat Jeanette ook naar de dagboekamer moet.
" Jeanette je weet van het rookdilemma??"
" Jahaaa" zegt Jeanette"
Als jullie zouden willen dan mogen jullie weer gaan roken..
Dit word ook tegen Laurens verteld...
" Jeanette" zegt de stem..." Je mag de cigaretten meenemen en weer gaan roken als je wil, veel plezier ermee"
Oké bedankt, antwoord Jeanette.
Ze staan nu bij het hek, en Laurens vertrouwd het nog niet helemaal. Hij vraagt of de bunkeraars weer gaan roken..
" Ja ik wel" antwoord Margriet...En maakt aanstalten om naar buiten te gaan. Jeanette twijffelt nog even met Laurens mee, en vraagt zich af of er nog iets achteraan komt. Ze gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |