Lees daarom de mededeling en het nieuwe stukje policy (http://forum.fok.nl/showtopic.php/143380) even goed door. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je ze hier kwijt. We zullen er dan op reageren, zodat het beleid hopelijk snel duidelijk is voor iedereen
Hoe zit het met:
want deze dingen zitten nogal in 't grijze gebied tussen mag wel/mag niet...
Tvalt niet mee om 3 topics tegelijk te openen en ze ook nog allemaal naar elkaar te laten verwijzen
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 21:46 schreef Jordy-B het volgende:Hoe zit het met:
topics over filesharingprogramma's
Zolang het over het programma zelf gaat is het toegestaan. Je mag vragen hoe het werkt, je mag de principes bespreken, dat is allemaal geen probleem.
Zodra het om illegale content (dus: wat je met die filesharingsoftware download) gaat, is het niet toegestaan.
quote:links naar filesharingprogramma's
Dat is toegestaan. Filesharingssoftware op zich is niet illegaal. Een opmerking als "Ej, Norton Antivirus 2003 kun je gewoon van kazaa halen ipv het te kopen" daarentegen is dus niet de bedoeling.
quote:Sites waarin grote verzamelingen met gesharede files staan, worden onder warez gerekend (je kunt er namelijk feitelijk warez downloaden, ook al gaat het via het sharingsnetwerk). Dit is dan ook niet toegestaan.links voor filesharingprogramma's (denk edonkey)
quote:Dat klopt, daarom ook dit topic zodat we het een en ander zo duidelijk mogelijk kunnen vertellen
want deze dingen zitten nogal in 't grijze gebied tussen mag wel/mag niet...
quote:Je mag iemand helpen met een DivX film, omdat DivX geen illegaal formaat is.
Op maandag 28 oktober 2002 21:50 schreef Jordy-B het volgende:
Dus je mag rustig iemand helpen die een DVD-rip in DivX-formaat van 't net heeft gedownload, maar 'm niet aan de praat krijgt?
Je mag echter niet posten waar hij DivX-films kan downloaden (via een link of een verwijzing). Dan gaat het namelijk om illegale content (tenzij het om trailers gaat, maar eerlijk is eerlijk, dat is gewoon nooit het geval).
owkee
quote:In principe niet, maar het feit dat de film gedownload is heeft eigenlijk niets met het probleem te maken en is in die zien off-topic
Op maandag 28 oktober 2002 21:52 schreef Jordy-B het volgende:[..]
ow... dus het feit dat het een illegale DivX-film is, maakt dan niet uit?
owkee
We kunnen het downloaden van films niet compleet negeren, want het gebeurt nou eenmaal, maar we willen het alleen niet bevorderen of er reclame voor maken, snap je?
quote:In principe geldt dit voor DIG, maar het feit dat je geen warez mag posten geldt natuurlijk voor heel Fok!. DIG is alleen extra warez-gevoelig en vereist daarom wat aanscherping van de regels.
Op maandag 28 oktober 2002 22:24 schreef blup het volgende:
Geld dit alleen in DIG ?
anders moet je de 'het grote ik zoek een nummer' topics uit sluiten.
dat is in principe verwijzen naar een mogelijkheid om illegale dingen te downloaden, terwijl het programma niet legaal is (snap je 'm nog?)
maaruh, waarom willen jullie strenge gaan modereren. DIG loopt toch niet over van de warez requests toch?
(en linken naar shareware mag uiteraard wel nog neem ik aan?)
Ja tijn, ben het nog niet vergeten
quote:Dat is vragen om een artiest - titel, niet vragen om het nummer.
Op maandag 28 oktober 2002 22:24 schreef blup het volgende:
Geld dit alleen in DIG ?
anders moet je de 'het grote ik zoek een nummer' topics uit sluiten.
Je mag in DIG (neem ik aan) best topics openen met, goh hoe heet dat en dat spel ook al weer.
Maar NIET waar kan ik dat en dat spel gratis vinden.
Zolang het niet over share of freeware gaat.
quote:Thanks voor de tip man! Wist niet dat je daar ook software vanaf kon rippen
Op maandag 28 oktober 2002 21:50 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat is toegestaan. Filesharingssoftware op zich is niet illegaal. Een opmerking als "Ej, Norton Antivirus 2003 kun je gewoon van kazaa halen ipv het te kopen" daarentegen is dus niet de bedoeling.
quote:wat zijn dan wel illigale formaten?
Op maandag 28 oktober 2002 21:51 schreef Tijn het volgende:[..]
Je mag iemand helpen met een DivX film, omdat DivX geen illegaal formaat is.
quote:url!!
Op maandag 28 oktober 2002 23:10 schreef gieling.com het volgende:
* gieling.com denkt nog aan die ene tip die gieling.com aan brechtje gaf over weer zo'n paarden spelJa tijn, ben het nog niet vergeten
quote:.gif , als je er geen patent over aanvraagt
Op maandag 28 oktober 2002 23:18 schreef Da_Koen het volgende:[..]
wat zijn dan wel illegale formaten?
Kortom der zijn geen illegale bestandsformaten, TOTDAT er een hoge pief zegt; vanaf nu is DivX illegaal
quote:mag ik in de volgende situatie een site als sharereactor erbij slepen?
Op maandag 28 oktober 2002 21:50 schreef Tijn het volgende:
Sites waarin grote verzamelingen met gesharede files staan, worden onder warez gerekend (je kunt er namelijk feitelijk warez downloaden, ook al gaat het via het sharingsnetwerk). Dit is dan ook niet toegestaan.
Als het gaat om welk downloadprogje je gebruikt, is dat voor mijn films edonkey2000 icm sharereactor.
quote:Er bestaan geen illegale formaten (meer). Als ik nu een filmpje met m'n digitale videocamera opneem en het dan wil coderen met DivX maar niet weet hoe dat moet mag ik dat hier vragen.
Op maandag 28 oktober 2002 23:18 schreef Da_Koen het volgende:
wat zijn dan wel illigale formaten?
Dat je toevalligerwijs ook illegale content naat DivX en mp3 kan coderen doet daar niks aan af. Dan zouden idd links naar winamp.com en winrar.com ook niet meer mogen, want met die eerste kan je mogelijke illegale mp3's afspelen en met die tweede wordt toevallig een hoop warez in mooie pakketjes gehakt (wat je daarna weer kan plakken).
En hoe zit het met dingen als ISO-buster? Want er zijn wel degelijk legale ISO's (ik noem een Linux Distro) die je daarmee zou kunnen uitpakken.
quote:Links naar sites als sharereactor zijn dus idd niet wenselijk. Dat gaat namelijk puur om illegale content en heeft niets met het algemene principe van film-encoding of filesharing te maken.
Op maandag 28 oktober 2002 23:43 schreef Jordy-B het volgende:[..]
mag ik in de volgende situatie een site als sharereactor erbij slepen?
Als het gaat om welk downloadprogje je gebruikt, is dat voor mijn films edonkey2000 icm sharereactor.
quote:Zelfde verhaal. ISOBuster is op zich geen illegaal programma en ISO is geen illegaal formaat.
Op maandag 28 oktober 2002 23:57 schreef keeper het volgende:[..]
En hoe zit het met dingen als ISO-buster? Want er zijn wel degelijk legale ISO's (ik noem een Linux Distro) die je daarmee zou kunnen uitpakken.
Wat wel mag is "ej, wat doe ik nou met zo'n linux.iso file?", maar wat niet mag is "ej, je kan de iso van need for speed 6 zo van edonkey plukken".
En ik gebruik deze voorbeelden dus alleen ter verduidelijking, dus ga nou net zeggen "ej, Tijn zei het dus het mag"
quote:maar ik plaats dus geen link. Ik zeg gewoon de naam.
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:21 schreef Tijn het volgende:[..]
Links naar sites als sharereactor zijn dus idd niet wenselijk. Dat gaat namelijk puur om illegale content en heeft niets met het algemene principe van film-encoding of filesharing te maken.
da's dus net 't verschil. 'k zeg bv niet www.fok.nl maar Fok!
ik plaats dus geen link, maar het is wel duidelijk dat er een link achter de naam schuilt.
En hoe zit 't met de uiterst handige edonkey-Faq's op sharereactor? Mag ik daar naar deep-linken als iemand een edonkey-vraag stelt?
quote:DivX is een hele tijd minder legaal geweest, maar inmiddels is er een volledig legitieme codec voor.
Op maandag 28 oktober 2002 23:18 schreef Da_Koen het volgende:[..]
wat zijn dan wel illigale formaten?
Illegale formaten bestaan dus, illegale content daarentegen wel en DAAR gaat het om, dàt is dus not done op Fok!.
quote:Het gaat er dus om je vraag creatief te verpakken
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:24 schreef Tijn het volgende:
Wat wel mag is "ej, wat doe ik nou met zo'n linux.iso file?", maar wat niet mag is "ej, je kan de iso van need for speed 6 zo van edonkey plukken".
quote:Ik zou niet durven
En ik gebruik deze voorbeelden dus alleen ter verduidelijking, dus ga nou net zeggen "ej, Tijn zei het dus het mag"
quote:Dat is een verwijzing, en dat mag ook niet. Uiteraard eigenlijk, want het maakt natuurlijk amper iets uit of je nou de volledige link plaatst of je de volledige naam noemt, zodat je er alleen nog maar .com achter hoeft te zetten.
Op dinsdag 29 oktober 2002 00:24 schreef Jordy-B het volgende:[..]
maar ik plaats dus geen link. Ik zeg gewoon de naam.
da's dus net 't verschil. 'k zeg bv niet www.fok.nl maar Fok!
quote:Dat moet in combinatie met een technische vraag over de werking van eDonkey zelf geen probleem zijn.
En hoe zit 't met de uiterst handige edonkey-Faq's op sharereactor? Mag ik daar naar deep-linken als iemand een edonkey-vraag stelt?
Het gaat om specifiek de suggestie dat je software, ipv het in de winkel te kopen, via zo'n site kunt downloaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |