Door de Cropdusters onder eigen beheer gedistribueerd en te koop tijdens hun concerten. Staan enkele geweldige nummers op in die geweldige live-sfeer die ze wisten te creeren, zeker als de Duitse fans aanwezig waren.
Biosphere is het pseudoniem van Noorwegen's bekendste ambient-producer: Geir Jenssen. Dit nummer komt van zijn album Cirque.
Loungy hiphop, maar met een street-wise lyric, van zijn debut cd: Illmatic...
Bevat een jazzy sample van "the heath brothers" !
Het is een hele aardige politieke persiflage op de Ketchup Song (nu: Belasting Song).
Ich erhöh' Euch die Steuern
Gewählt is gewählt, ihr könnt mich jetzt nicht mehr feuern
das is ja das Geile an der Demokratie
(De rest van de tekst staat op http://www.eddieundgerd.de/)
van mer de noms uit 2000 alweer
geweldig album
Hun debuutalbum, nog voor hun doorbraak met "Shout". Een pareltje uit het 80's repertoire, met een donkere maar toch lichtvoetige sfeer. Geen Oleta Adams of een Beatles-pastiche, maar synth-pop uit de eredivisie. Met de bescheiden alto-hitjes "Pale Shelter" en "Change".
ff douchen met Freddie
waarom is dat toch zo'n prachtig en ontroerend nummer.
Stamt uit een 2 meter sessie: accoustische cover van het bekende nummer van Live.
Als voorbereiding voor het uitgaan. Opgenomen op Ibiza, dus dit album staat stijf van de pillen. In ieder geval weer die perfecte balans tussen electronische dance en new wave achtige rock. Misschien wel de beste van New Order.
Nummertje van In A Bar, Under The Sea. Mooie rustige zang, met een lijzig pianothema wat het geheel een lekkere sfeer geeft, aan het einde toe ietsje ruigere begeleiding, om dan weer terug te vallen op de piano.
Het meest volledige nummer dat Pink Floyd ooit opnam. Het kondigde ook de beste periode (1971-1979) van de band aan. Gewoon 23 minuten genieten.
[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 02-11-2002 21:27]
Zat de playlist van Winamp eens te bestuderen en dit nummer zei me even niks. Daarom aangeklikt. Volgens mij voor Deftones begrippen een vrij rustig nummer met klagerig gezang.
Voor de ideale eighties sfeer is dit een onmisbaar nummer. Echt heerlijk gewoon.Nederlandse productie (Jaap Eggermont), voor de genen die het niet wisten.
In deze mix zitten de volgende nummers:
Star Wars (Main Title)
Can't Give You Anything But My Love
Kung-Fu Fighting
Layla
All Right Now
Fire
Da Ya Think I'm Sexy
Ma Baker
Y.M.C.A.
The Good, The Bad And The Ugly
Don't Stop Till You Get Enough)
Suicide Is Painless (Theme From M.A.S.H.)
The Sun Aint Gonna Shine Anymore
Overture From 'Tommy'
Get Off
Stars On 45
Baker Street
Bette Davis' Eyes
Eve Of The War
De zang lijkt ENORM veel op Sting, het is 80's, softrock en voor zover ik weet was het ook typisch 86-voer en kwam er daarna weinig meer. Luistert lekker weg.
De recensie van Barbra's cd Guilty volgens Allmusic:
The biggest selling album of Barbra Streisand's career is also one of her least characteristic. The album was written and produced by Barry Gibb in association with his brothers and the producers of the Bee Gees, and in essence it sounds like a post-Saturday Night Fever Bee Gees album with vocals by Streisand. Gibb adapted his usual style somewhat, especialIy in slowing the tempos and leaving more room for the vocal, but his melodic style and the backup vocals, even when they are not sung by the Bee Gees, are typical of them. Still, the record was more hybrid than compromise, and the chart-topping single "Woman In Love" has a sinuous feel that is both right for Streisand and new for her. Other hits were the title song and "What Kind of Fool," both duets with Gibb. (The song "Guilty" won a Grammy Award for Best Pop Vocal by Duo or Group.)
quote:Pas maar op dat je de zeep niet laat vallen...
Op zaterdag 2 november 2002 20:17 schreef MuadDib het volgende:
Queen - Sheer Heart Attack (cd)ff douchen met Freddie
Derek and the Dominos - Layla
Zoals dit nummer hoort te klinken, hysterisch en wanhopig en niet -zoals in die slappe unplugged versie van Clapton- alsof het over de kat van de buurvrouw gaat, ofzo.
Ik vind dit echt een f*ckin mooi nummer. Dat pianomotiefje zorgt voor een soort van mineurstemming, maar door de goed verzorgde opbouw heeft het geheel toch iets hoopgevends.
Mooie clip trouwens.
Van de cd a Deeper Kind of Slumber
Misschien niet echt goeie keus om wakker te worden, wel heerlijk om nog even weg te dromen op zondagochtend.
Geschreven in 1940 in de VS.
The three movements of the symphonic dances form in themselves what is virtually a symphony. The opening dance, which reminds us of elements in Prokofiev's score for Romeo and Juliet, has an intense melody for alto saxophone in its central section, and includes a closing reference to the disastrous first symphony. Rachmaninoff had intended the first dance to represent Mid-day. The second was Twilight, and the third Midnight. Certainly twilight brings its ghosts, figures in some haunted waltz, while midnight struggles between death, represented by the dies irae of the catholic sequence for the dead, and the triumphant allelujah from the Russian Liturgy, with which this, the composer's last work, ends.
Vooral dat dikgedrukte stukje is interessant, Rachmaninoff heeft opzettelijk "ochtend" weggelaten. Volgens musicologen zou hij dit gedaan hebben, omdat de ochtend zijn leven in Rusland was, een leven dat hij voorgoed kwijt was geraakt met zijn vertrek uit Rusland en zijn afkeer van het communistisch regime.
Ik wil graag even vrolijk wakker worden en daarbij helpt dit nummer prima. Wat was 1985 toch een topjaar voor de Simple Minds met naast dit nummer ook nog eens Don't you (forget about me).
Intro van het Knights Of The Cross album van Grave Digger, een van hun albums over de middeleeuwen.
Het zet een sfeer die goed bij die periode past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |