abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2002 @ 10:54:33 #151
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6583749
Cropdusters - Dustin'over Amsterdam (cassette)

Door de Cropdusters onder eigen beheer gedistribueerd en te koop tijdens hun concerten. Staan enkele geweldige nummers op in die geweldige live-sfeer die ze wisten te creeren, zeker als de Duitse fans aanwezig waren.

pi_6585694
Biosphere - Iberia eterea

Biosphere is het pseudoniem van Noorwegen's bekendste ambient-producer: Geir Jenssen. Dit nummer komt van zijn album Cirque.

pi_6586803
Nas - One Love

Loungy hiphop, maar met een street-wise lyric, van zijn debut cd: Illmatic...
Bevat een jazzy sample van "the heath brothers" !

pi_6586872
Die Gerd Show - Steuer Song

Het is een hele aardige politieke persiflage op de Ketchup Song (nu: Belasting Song).

Ich erhöh' Euch die Steuern
Gewählt is gewählt, ihr könnt mich jetzt nicht mehr feuern
das is ja das Geile an der Demokratie

(De rest van de tekst staat op http://www.eddieundgerd.de/)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_6587456
A Perfect Circle - Judith

van mer de noms uit 2000 alweer
geweldig album

Everybody should have a friend like me
pi_6589334
Tears For Fears - The Hurting (cd)

Hun debuutalbum, nog voor hun doorbraak met "Shout". Een pareltje uit het 80's repertoire, met een donkere maar toch lichtvoetige sfeer. Geen Oleta Adams of een Beatles-pastiche, maar synth-pop uit de eredivisie. Met de bescheiden alto-hitjes "Pale Shelter" en "Change".

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6590183
Queen - Sheer Heart Attack (cd)

ff douchen met Freddie

pi_6590540
Tears for Fears - Mad World

waarom is dat toch zo'n prachtig en ontroerend nummer.

Immer nur Filme machen!
pi_6590725
Sarah Bettens & Anouk - I alone

Stamt uit een 2 meter sessie: accoustische cover van het bekende nummer van Live.

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_6590792
New Order - Technique (cd)

Als voorbereiding voor het uitgaan. Opgenomen op Ibiza, dus dit album staat stijf van de pillen. In ieder geval weer die perfecte balans tussen electronische dance en new wave achtige rock. Misschien wel de beste van New Order.

pi_6590793
dEUS - Disappointed in The Sun

Nummertje van In A Bar, Under The Sea. Mooie rustige zang, met een lijzig pianothema wat het geheel een lekkere sfeer geeft, aan het einde toe ietsje ruigere begeleiding, om dan weer terug te vallen op de piano.

pi_6590942
Pink Floyd - Echoes

Het meest volledige nummer dat Pink Floyd ooit opnam. Het kondigde ook de beste periode (1971-1979) van de band aan. Gewoon 23 minuten genieten.

pi_6590957
S Club 7 - S Club Party
Al dat gezeur over gefabriceerde boybands, en commerciele kinderpop zoals K3. Ronan Keating heeft een goed (alhoewel wat eenzijdig) album afgeleverd. Liberty X laat op hun album horen dat ze niet zo slecht zijn als iedereen je wilt doen geloven. en S Club 7? Rachel Stevens is een lekker ding, en Tina Barrett heeft ontzettend lieve ogen. S Club 7 rules!

[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 02-11-2002 21:27]

I intend to live forever, or die trying.
pi_6590986
Deftones - Change

Zat de playlist van Winamp eens te bestuderen en dit nummer zei me even niks. Daarom aangeklikt. Volgens mij voor Deftones begrippen een vrij rustig nummer met klagerig gezang.

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
  zaterdag 2 november 2002 @ 21:49:25 #165
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_6591297
Stars on 45 met Stars on 45 80's.

Voor de ideale eighties sfeer is dit een onmisbaar nummer. Echt heerlijk gewoon.Nederlandse productie (Jaap Eggermont), voor de genen die het niet wisten.

In deze mix zitten de volgende nummers:

Star Wars (Main Title)
Can't Give You Anything But My Love
Kung-Fu Fighting
Layla
All Right Now
Fire
Da Ya Think I'm Sexy
Ma Baker
Y.M.C.A.
The Good, The Bad And The Ugly
Don't Stop Till You Get Enough)
Suicide Is Painless (Theme From M.A.S.H.)
The Sun Aint Gonna Shine Anymore
Overture From 'Tommy'
Get Off
Stars On 45
Baker Street
Bette Davis' Eyes
Eve Of The War

"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 3 november 2002 @ 01:07:52 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6594863
The Outfield - Your love

De zang lijkt ENORM veel op Sting, het is 80's, softrock en voor zover ik weet was het ook typisch 86-voer en kwam er daarna weinig meer. Luistert lekker weg.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6596854
Barbra Streisand & Barry Gibb - What kind of fool
Wat een ontzettend vriendelijk liedje voor de zondagmorgen. Uit 1980, en ik schaam me om te vertellen dat ik het nummer vanmorgen voor het eerst hoorde. Wel erg mooi toch.

De recensie van Barbra's cd Guilty volgens Allmusic:
The biggest selling album of Barbra Streisand's career is also one of her least characteristic. The album was written and produced by Barry Gibb in association with his brothers and the producers of the Bee Gees, and in essence it sounds like a post-Saturday Night Fever Bee Gees album with vocals by Streisand. Gibb adapted his usual style somewhat, especialIy in slowing the tempos and leaving more room for the vocal, but his melodic style and the backup vocals, even when they are not sung by the Bee Gees, are typical of them. Still, the record was more hybrid than compromise, and the chart-topping single "Woman In Love" has a sinuous feel that is both right for Streisand and new for her. Other hits were the title song and "What Kind of Fool," both duets with Gibb. (The song "Guilty" won a Grammy Award for Best Pop Vocal by Duo or Group.)

I intend to live forever, or die trying.
pi_6596907
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 20:17 schreef MuadDib het volgende:
Queen - Sheer Heart Attack (cd)

ff douchen met Freddie

Pas maar op dat je de zeep niet laat vallen...

Derek and the Dominos - Layla

Zoals dit nummer hoort te klinken, hysterisch en wanhopig en niet -zoals in die slappe unplugged versie van Clapton- alsof het over de kat van de buurvrouw gaat, ofzo.

pi_6597134
Coldplay - The Scientist

Ik vind dit echt een f*ckin mooi nummer. Dat pianomotiefje zorgt voor een soort van mineurstemming, maar door de goed verzorgde opbouw heeft het geheel toch iets hoopgevends.

Mooie clip trouwens.

pi_6597224
Tiamat - Mount Marilyn

Van de cd a Deeper Kind of Slumber
Misschien niet echt goeie keus om wakker te worden, wel heerlijk om nog even weg te dromen op zondagochtend.

pi_6597480
Brian Eno / Spider and I
de CD waar dit nummer op staat zal m'n eerstvolgende aankoop zijn, evenals wat lp's van Joy Division en New Order.
  zondag 3 november 2002 @ 11:51:09 #172
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6597558
Rachmaninoff - Symfonische dansen opus 45

Geschreven in 1940 in de VS.

The three movements of the symphonic dances form in themselves what is virtually a symphony. The opening dance, which reminds us of elements in Prokofiev's score for Romeo and Juliet, has an intense melody for alto saxophone in its central section, and includes a closing reference to the disastrous first symphony. Rachmaninoff had intended the first dance to represent Mid-day. The second was Twilight, and the third Midnight. Certainly twilight brings its ghosts, figures in some haunted waltz, while midnight struggles between death, represented by the dies irae of the catholic sequence for the dead, and the triumphant allelujah from the Russian Liturgy, with which this, the composer's last work, ends.

Vooral dat dikgedrukte stukje is interessant, Rachmaninoff heeft opzettelijk "ochtend" weggelaten. Volgens musicologen zou hij dit gedaan hebben, omdat de ochtend zijn leven in Rusland was, een leven dat hij voorgoed kwijt was geraakt met zijn vertrek uit Rusland en zijn afkeer van het communistisch regime.

Moderator zondag 3 november 2002 @ 11:55:37 #173
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_6597583
Simple Minds - Alive & Kicking

Ik wil graag even vrolijk wakker worden en daarbij helpt dit nummer prima. Wat was 1985 toch een topjaar voor de Simple Minds met naast dit nummer ook nog eens Don't you (forget about me).

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 november 2002 @ 12:25:18 #174
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6597841
Grave Digger - Deus Lo Vult

Intro van het Knights Of The Cross album van Grave Digger, een van hun albums over de middeleeuwen.
Het zet een sfeer die goed bij die periode past.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 3 november 2002 @ 12:32:14 #175
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6597918
"Industrial silence" van Madrugada.
Echt een geweldige cd.

Volgende week zaterdag op Crossing Border!

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')