quote:Van je familie moet je het hebben..... Vraag me sowieso af wat die broer zich te moeien heeft met de levenswijze van zijn zus. En als het hem dan toch niet bevalt en hij wil dat zo nodig kenbaar maken dan kan hij er ook binnenshuis over praten lijkt me.
Meisje door broer neergestoken in SpijkenisseBij een steekpartij op de kermis aan de Noordkade in Spijkenisse is dinsdagavond een 16-jarige meisje neergestoken.
Ze is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De dader, haar twee jaar oudere broer, stak haar meerdere malen in de buik, waarna zij in elkaar zakte. Daarna trapte de man zijn zusje in het gezicht.De broer is zelf naar het politiebureau gegaan. Volgens de politie wilde hij de familie-eer redden omdat hij het niet eens was met haar levenswijze. Broer en zus komen uit Afghanistan en de familie woont in Spijkenisse.
De steekpartij heeft veel commotie veroorzaakt op de kermis in Spijkenisse.
Bron: Radio Rijnmond
Martin
quote:Ze zal hebben geprobeerd te integreren denk ik. Tis toch niet normaal dat je je zusje neersteekt of wel?
Op donderdag 24 oktober 2002 12:02 schreef robh het volgende:
Wat zal zo'n meisje allemaal wel niet gedaan hebben
Wat zijn het toch ook een stel.....
quote:Nee dat is idd niet normaal.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Ze zal hebben geprobeerd te integreren denk ik. Tis toch niet normaal dat je je zusje neersteekt of wel?
Wat zal dat meisje gedaan hebben dat het haar broer tot deze daad heeft gebracht
quote:Omgaan met niet-islamieten is meestal genoeg om de familie-eer te bedoezelen. Geen hoofddoek dragen ook etc.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:06 schreef robh het volgende:[..]
Wat zal dat meisje gedaan hebben dat het haar broer tot deze daad heeft gebracht
Pas geleden staken twee broers hun zus neer omdat ze met Nederlanders omging en dus een hoer was. Puur racisme van die mensen....
quote:Ze keek een nederlandse jongen aan ofzo......
Op donderdag 24 oktober 2002 12:06 schreef robh het volgende:[..]
Nee dat is idd niet normaal.
Even anders formuleren :Wat zal dat meisje gedaan hebben dat het haar broer tot deze daad heeft gebracht
quote:Hij had geen helm bij zich
Op donderdag 24 oktober 2002 12:08 schreef blieblie het volgende:Valt nog mee dat die gozer niet de persoon waarom ie zijn zusje neerstak ook maar even meegenomen heeft in zijn manie
Martin
quote:Euh...............
Op donderdag 24 oktober 2002 12:09 schreef kastanova het volgende:[..]
Hij had geen helm bij zich
Martin
quote:Dat spoort toch niet
Om de familie eer te redden
Ligt het nou aan mij of gebeuren dit soort dingen steeds vaker de laatste tijd? Of besteed de media er meer aandacht aan (maakt niet uit want 1 keer is natuurlijk al fout).
quote:Om de familie-eer te redden. Nee dit is iets waar de familie trost op mag zijn.
Op donderdag 24 oktober 2002 11:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Meisje door broer neergestoken in Spijkenisse
Bij een steekpartij op de kermis aan de Noordkade in Spijkenisse is dinsdagavond een 16-jarige meisje neergestoken.
Ze is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De dader, haar twee jaar oudere broer, stak haar meerdere malen in de buik, waarna zij in elkaar zakte. Daarna trapte de man zijn zusje in het gezicht.De broer is zelf naar het politiebureau gegaan. Volgens de politie wilde hij de familie-eer redden omdat hij het niet eens was met haar levenswijze. Broer en zus komen uit Afghanistan en de familie woont in Spijkenisse.
De steekpartij heeft veel commotie veroorzaakt op de kermis in Spijkenisse.
Mag die jongen hopen dat zijn eigen familie niet nu hun eer wil gaan redden en hem neer gaan steken.
Waar gaan we in Gods-naam naartoe in deze wereld.
quote:Man in kritieke toestand na mishandeling
Op donderdag 24 oktober 2002 12:13 schreef blieblie het volgende:[..]
Euh...............
Deuuh..
Martin
quote:Nog steeds verschijnen dit soort berichten niet in de landelijke media, maar slechts in plaatselijke krantjes.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:18 schreef Punica het volgende:
het gebeurt niet vaker als eerder denk ik, maar nu MAG/DURFT de media er berichtgeving van te geven, vroeger was 't al discriminerend als je zoeits in 't nieuws bracht en kon je een boete krijgen, dna mocht iig niet de afkomst erbij staan.
quote:JUIST omdat het allochtonen zijn wordt er nu zoveel aandacht aan gegeven. In elke stad gebeuren elk weekend wel een aantal steekpartijen. Alleen heeft dat te weinig nieuwswaarde omdat het vaak gaat over autochtone (dronken
Op donderdag 24 oktober 2002 12:18 schreef Punica het volgende:
het gebeurt niet vaker als eerder denk ik, maar nu MAG/DURFT de media er berichtgeving van te geven, vroeger was 't al discriminerend als je zoeits in 't nieuws bracht en kon je een boete krijgen, dna mocht iig niet de afkomst erbij staan.
quote:Nee hoor. Landelijke media geeft er weinig aandacht aan. Dit bericht heb ik ook nog niet gezien in de landelijke pers.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:26 schreef robh het volgende:[..]
JUIST omdat het allochtonen zijn wordt er nu zoveel aandacht aan gegeven. In elke stad gebeuren elk weekend wel een aantal steekpartijen. Alleen heeft dat te weinig nieuwswaarde omdat het vaak gaat over autochtone (dronken
) jongeren.
quote:Bron?
Op donderdag 24 oktober 2002 12:26 schreef robh het volgende:[..]
JUIST omdat het allochtonen zijn wordt er nu zoveel aandacht aan gegeven. In elke stad gebeuren elk weekend wel een aantal steekpartijen. Alleen heeft dat te weinig nieuwswaarde omdat het vaak gaat over autochtone (dronken
) jongeren.
En het neersteken/slaan ed om de familie-eer te redden is wel degelijk een allochtonen-gewoonte, GEEN Nederlandse.
quote:Kijk eens goed rond op FOK! Over aandacht gesproken.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Nee hoor. Landelijke media geeft er weinig aandacht aan. Dit bericht heb ik ook nog niet gezien in de landelijke pers.
Als de publieke omroepen er echt op uit zouden zijn allochtonen zwart te maken dan kunnen ze elke dag wel een half uur journaal vullen hoor.
quote:"Zinloos geweld" krijgt aandacht ja. Lijkt me niets mis mee.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:34 schreef robh het volgende:[..]
Kijk eens goed rond op FOK! Over aandacht gesproken.
Hier kun je toch als ouders niet trots op zijn?
quote:Inderdaad weinig discussie waarde want dit wordt al behandeld in verschillende topics
Op donderdag 24 oktober 2002 12:36 schreef Chadi het volgende:
wat is de bedoeling van dit topic? Mag je als broer je zus neersteken?
bloed wraak/ere wraak mag niet in Nederland
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:"Zinloos geweld" krijgt aandacht ja. Lijkt me niets mis mee.
quote:Is ook zinloos.
Politie en justitie - zondag, 13 oktober 2002 23:38
spijk -Een 56-jarige vrouw is zaterdagmiddag met een steekwond in haar buik overgebracht naar het ziekenhuis.
De vrouw kreeg de messteek toegebracht in de woning van een kennis aan de Kleine Dijkstraat. Daar kreeg zij ruzie met de heer des huizes (47), omdat ze de woning niet wilde verlaten. De man is aangehouden door de politie.
quote:Ja voor de familie-eer wel natuurlijk, das logisch.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:36 schreef Chadi het volgende:
Mag je als broer je zus neersteken?
quote:Maar wordt het wel zwaar genoeg bestraft?
Op donderdag 24 oktober 2002 12:40 schreef Re het volgende:[..]
Inderdaad weinig discussie waarde want dit wordt al behandeld in verschillende topics
bloed wraak/ere wraak mag niet in Nederland
quote:weet ik niet... ik dacht gewoon straffen op basis van poging tot doodslag/moord en volgens mij met als verzwarende omstandigheid dat het om "eer" gaat
Op donderdag 24 oktober 2002 12:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Maar wordt het wel zwaar genoeg bestraft?
quote:Dat is juist een verzachtende omstnandigheid heb ik het idee. Paar jaar terug was er in Veghel geschoten in een klaslokaal door een Turkse jongen, en die kreeg minder straf geloof ik omdat het ook iets was met familie-eer.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:44 schreef Re het volgende:[..]
weet ik niet... ik dacht gewoon straffen op basis van poging tot doodslag/moord en volgens mij met als verzwarende omstandigheid dat het om "eer" gaat
Van mij mogen ze hier hun (veel te lichte) straf uitzitten, en daarna maar lekker terug naar waar ze vandaan komen.
quote:Dus jij vindt dat normaal??... maar goed dat de rest van Nederland er niet zo over denkt
Op donderdag 24 oktober 2002 12:42 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja voor de familie-eer wel natuurlijk, das logisch.
Erg triest dat die broers die nota bene zelf in Nederland wonen er niet tegen kunnen dat hun zusje met Nederlanders omgaat.
quote:Achja dat is harstikke normaal bij moslims daar ben ik ook niet dol op die mensen soort
Op donderdag 24 oktober 2002 11:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Van je familie moet je het hebben..... Vraag me sowieso af wat die broer zich te moeien heeft met de levenswijze van zijn zus. En als het hem dan toch niet bevalt en hij wil dat zo nodig kenbaar maken dan kan hij er ook binnenshuis over praten lijkt me.
quote:sar·cas·me (het ~)
Op donderdag 24 oktober 2002 12:52 schreef Chadi het volgende:[..]
Dus jij vindt dat normaal??... maar goed dat de rest van Nederland er niet zo over denkt
bittere, bijtende spot
Martin
quote:ga je tanden eens poetsen
Op donderdag 24 oktober 2002 12:56 schreef spookie het volgende:[..]
Achja dat is harstikke normaal bij moslims daar ben ik ook niet dol op die mensen soort
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |