abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6443809
quote:
Meisje door broer neergestoken in Spijkenisse

Bij een steekpartij op de kermis aan de Noordkade in Spijkenisse is dinsdagavond een 16-jarige meisje neergestoken.
Ze is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De dader, haar twee jaar oudere broer, stak haar meerdere malen in de buik, waarna zij in elkaar zakte. Daarna trapte de man zijn zusje in het gezicht.

De broer is zelf naar het politiebureau gegaan. Volgens de politie wilde hij de familie-eer redden omdat hij het niet eens was met haar levenswijze. Broer en zus komen uit Afghanistan en de familie woont in Spijkenisse.

De steekpartij heeft veel commotie veroorzaakt op de kermis in Spijkenisse.

Bron: Radio Rijnmond

Van je familie moet je het hebben..... Vraag me sowieso af wat die broer zich te moeien heeft met de levenswijze van zijn zus. En als het hem dan toch niet bevalt en hij wil dat zo nodig kenbaar maken dan kan hij er ook binnenshuis over praten lijkt me.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6443840
echt triest dit
Geen woorden voor.. oja ophangen die broer
pi_6443869
Dat soort dingen doe je toch niet....ja in Afganistan misschien wel, maar niet hier. Je zussie neersteken.....diep en diep triest.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:02:33 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6443880
Wat zal zo'n meisje allemaal wel niet gedaan hebben
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6443888
Waarschijnlijk was ze ontmaagd door een Nederlandse man waaraan ze dus niet uitgehuwelijkt was.
Als daar door familie bestraft wordt heet dat bij ons racisme, bij hun heet het cultuur...

Martin

I was an atheist until I realized I was God
pi_6443905
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:02 schreef robh het volgende:
Wat zal zo'n meisje allemaal wel niet gedaan hebben
Ze zal hebben geprobeerd te integreren denk ik. Tis toch niet normaal dat je je zusje neersteekt of wel?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:06:07 #7
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6443924
Je zus neersteken om de familie-eer te redden... .

Wat zijn het toch ook een stel.....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:06:11 #8
16625 robh
pi_6443925
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ze zal hebben geprobeerd te integreren denk ik. Tis toch niet normaal dat je je zusje neersteekt of wel?

Nee dat is idd niet normaal.
Even anders formuleren :

Wat zal dat meisje gedaan hebben dat het haar broer tot deze daad heeft gebracht

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:07:19 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6443934
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:06 schreef robh het volgende:

[..]

Wat zal dat meisje gedaan hebben dat het haar broer tot deze daad heeft gebracht

Omgaan met niet-islamieten is meestal genoeg om de familie-eer te bedoezelen. Geen hoofddoek dragen ook etc.

Pas geleden staken twee broers hun zus neer omdat ze met Nederlanders omging en dus een hoer was. Puur racisme van die mensen....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6443950
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:06 schreef robh het volgende:

[..]

Nee dat is idd niet normaal.
Even anders formuleren :

Ze keek een nederlandse jongen aan ofzo......
Ziek zijn die figuren.
Valt nog mee dat die gozer niet de persoon waarom ie zijn zusje neerstak ook maar even meegenomen heeft in zijn manie
pi_6443955
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:08 schreef blieblie het volgende:

Valt nog mee dat die gozer niet de persoon waarom ie zijn zusje neerstak ook maar even meegenomen heeft in zijn manie

Hij had geen helm bij zich

Martin

pi_6443970
Triest.
pi_6444005
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:09 schreef kastanova het volgende:

[..]

Hij had geen helm bij zich

Martin

Euh...............
pi_6444024
quote:
Om de familie eer te redden
Dat spoort toch niet Achterlijke idioot zeg, nou nu heb je echt je familienaam hooggehouden hoor. Je hebt je zus neergestoken, grote jongen, wat een walgelijk figuur zeg.

Ligt het nou aan mij of gebeuren dit soort dingen steeds vaker de laatste tijd? Of besteed de media er meer aandacht aan (maakt niet uit want 1 keer is natuurlijk al fout).

donderdag 24 oktober 2002 @ 12:16:41 #15
26063 Frankieboy
Maar we blijven vrienden....
pi_6444053
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 11:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Meisje door broer neergestoken in Spijkenisse
Bij een steekpartij op de kermis aan de Noordkade in Spijkenisse is dinsdagavond een 16-jarige meisje neergestoken.
Ze is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De dader, haar twee jaar oudere broer, stak haar meerdere malen in de buik, waarna zij in elkaar zakte. Daarna trapte de man zijn zusje in het gezicht.

De broer is zelf naar het politiebureau gegaan. Volgens de politie wilde hij de familie-eer redden omdat hij het niet eens was met haar levenswijze. Broer en zus komen uit Afghanistan en de familie woont in Spijkenisse.

De steekpartij heeft veel commotie veroorzaakt op de kermis in Spijkenisse.

Om de familie-eer te redden. Nee dit is iets waar de familie trost op mag zijn.

Mag die jongen hopen dat zijn eigen familie niet nu hun eer wil gaan redden en hem neer gaan steken.

Waar gaan we in Gods-naam naartoe in deze wereld.

Het is half november, we hebben het net voor de eerste keer gedaan. We liggen naakt in bed met de dekens weggeslagen. Zij is de grootste koukleum die ik ken. Dus ik kruip lekker dicht tegen haar aan. Zij mompelt: "Rot op, ik heb het warm."
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:18:27 #16
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6444069
het gebeurt niet vaker als eerder denk ik, maar nu MAG/DURFT de media er berichtgeving van te geven, vroeger was 't al discriminerend als je zoeits in 't nieuws bracht en kon je een boete krijgen, dna mocht iig niet de afkomst erbij staan.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_6444102
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:13 schreef blieblie het volgende:

[..]

Euh...............

Man in kritieke toestand na mishandeling

Deuuh..

Martin

pi_6444121
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:18 schreef Punica het volgende:
het gebeurt niet vaker als eerder denk ik, maar nu MAG/DURFT de media er berichtgeving van te geven, vroeger was 't al discriminerend als je zoeits in 't nieuws bracht en kon je een boete krijgen, dna mocht iig niet de afkomst erbij staan.
Nog steeds verschijnen dit soort berichten niet in de landelijke media, maar slechts in plaatselijke krantjes.
Het gebeurt wel vaker als voorheen, weet ik bijna wel zeker.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:26:48 #19
16625 robh
pi_6444192
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:18 schreef Punica het volgende:
JUIST omdat het allochtonen zijn wordt er nu zoveel aandacht aan gegeven. In elke stad gebeuren elk weekend wel een aantal steekpartijen. Alleen heeft dat te weinig nieuwswaarde omdat het vaak gaat over autochtone (dronken ) jongeren.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6444228
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:26 schreef robh het volgende:

[..]

JUIST omdat het allochtonen zijn wordt er nu zoveel aandacht aan gegeven. In elke stad gebeuren elk weekend wel een aantal steekpartijen. Alleen heeft dat te weinig nieuwswaarde omdat het vaak gaat over autochtone (dronken ) jongeren.

Nee hoor. Landelijke media geeft er weinig aandacht aan. Dit bericht heb ik ook nog niet gezien in de landelijke pers.
Als de publieke omroepen er echt op uit zouden zijn allochtonen zwart te maken dan kunnen ze elke dag wel een half uur journaal vullen hoor.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:29:27 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6444229
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:26 schreef robh het volgende:

[..]

Bron?
Steekpartijen zijn vooral een geintje van allochtonen.

En het neersteken/slaan ed om de familie-eer te redden is wel degelijk een allochtonen-gewoonte, GEEN Nederlandse.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:34:43 #22
16625 robh
pi_6444287
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Nee hoor. Landelijke media geeft er weinig aandacht aan. Dit bericht heb ik ook nog niet gezien in de landelijke pers.
Als de publieke omroepen er echt op uit zouden zijn allochtonen zwart te maken dan kunnen ze elke dag wel een half uur journaal vullen hoor.

Kijk eens goed rond op FOK! Over aandacht gesproken.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6444302
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:34 schreef robh het volgende:

[..]

Kijk eens goed rond op FOK! Over aandacht gesproken.

"Zinloos geweld" krijgt aandacht ja. Lijkt me niets mis mee.
pi_6444318
wat is de bedoeling van dit topic? Mag je als broer je zus neersteken?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:39:43 #25
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_6444343
Wedden dat die jongen waarschijnlijk ook met nederlandse meisjes omgaat... dat mag dan weer wel.

Hier kun je toch als ouders niet trots op zijn?

We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:40:09 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6444347
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:36 schreef Chadi het volgende:
wat is de bedoeling van dit topic? Mag je als broer je zus neersteken?
Inderdaad weinig discussie waarde want dit wordt al behandeld in verschillende topics

bloed wraak/ere wraak mag niet in Nederland

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:41:10 #27
16625 robh
pi_6444358
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

"Zinloos geweld" krijgt aandacht ja. Lijkt me niets mis mee.

quote:
Politie en justitie - zondag, 13 oktober 2002 23:38
spijk -

Een 56-jarige vrouw is zaterdagmiddag met een steekwond in haar buik overgebracht naar het ziekenhuis.

De vrouw kreeg de messteek toegebracht in de woning van een kennis aan de Kleine Dijkstraat. Daar kreeg zij ruzie met de heer des huizes (47), omdat ze de woning niet wilde verlaten. De man is aangehouden door de politie.

Is ook zinloos.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:42:06 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6444366
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:36 schreef Chadi het volgende:
Mag je als broer je zus neersteken?
Ja voor de familie-eer wel natuurlijk, das logisch.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6444368
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

Inderdaad weinig discussie waarde want dit wordt al behandeld in verschillende topics

bloed wraak/ere wraak mag niet in Nederland

Maar wordt het wel zwaar genoeg bestraft?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:44:41 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6444399
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar wordt het wel zwaar genoeg bestraft?

weet ik niet... ik dacht gewoon straffen op basis van poging tot doodslag/moord en volgens mij met als verzwarende omstandigheid dat het om "eer" gaat
pi_6444453
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

weet ik niet... ik dacht gewoon straffen op basis van poging tot doodslag/moord en volgens mij met als verzwarende omstandigheid dat het om "eer" gaat

Dat is juist een verzachtende omstnandigheid heb ik het idee. Paar jaar terug was er in Veghel geschoten in een klaslokaal door een Turkse jongen, en die kreeg minder straf geloof ik omdat het ook iets was met familie-eer.

Van mij mogen ze hier hun (veel te lichte) straf uitzitten, en daarna maar lekker terug naar waar ze vandaan komen.

pi_6444515
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja voor de familie-eer wel natuurlijk, das logisch.

Dus jij vindt dat normaal??... maar goed dat de rest van Nederland er niet zo over denkt
pi_6444530
Toen ik het eerste deel van het bericht las, kwam al in me op dat het wel weer iets te maken zou hebben met allochtonen en het redden van de familie-eer.

Erg triest dat die broers die nota bene zelf in Nederland wonen er niet tegen kunnen dat hun zusje met Nederlanders omgaat.

It's easier to get forgiveness than permission.
pi_6444577
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 11:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Van je familie moet je het hebben..... Vraag me sowieso af wat die broer zich te moeien heeft met de levenswijze van zijn zus. En als het hem dan toch niet bevalt en hij wil dat zo nodig kenbaar maken dan kan hij er ook binnenshuis over praten lijkt me.

Achja dat is harstikke normaal bij moslims daar ben ik ook niet dol op die mensen soort
oops ohh my ...
  donderdag 24 oktober 2002 @ 12:57:02 #35
25042 snug
tanta stat praedita culpa.
pi_6444584
ik mis in het stukje een paar woorden, die in de reacties van 'waarzeggers' wel voorkomen...
pi_6444641
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat normaal??... maar goed dat de rest van Nederland er niet zo over denkt

sar·cas·me (het ~)

bittere, bijtende spot

Martin

donderdag 24 oktober 2002 @ 13:21:09 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_6444914
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:56 schreef spookie het volgende:

[..]

Achja dat is harstikke normaal bij moslims daar ben ik ook niet dol op die mensen soort

ga je tanden eens poetsen
pi_6444951
Geen fatsoenlijke discussie -> slot.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')