Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 15. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van dinsdag 21 oktober 2002.
0.09 Stream naar de arme slaapkamer. Het licht is uit. Martijn : Mustapha en Stefan heb ik niks mee. Dennis : Moes en Marc zijn over met jou. Neem je dan het buitenland mee ? Ik ben benieuwd of het nog leeft, de harde kern. Die hier zijn begonnen. Martijn begrijpt het eerst niet. Martijn : Ik kijk niet naar het buitenland. Dennis : Ik ook niet. Martijn : Ik blijf liever met Marc over dan met Mustapha. Daar is nog een beetje mee te kletsen. Dennis : Wel vermoeiend. Ik heb nog geen mensen in mijn hoofd en ik heb ook geen argumentatie. Ik weet wie ik niet neem. Moes zei dat ook. Er zijn vier meiden die ik niet ga kiezen. Het is moeilijk hoor, jeetje. Ik heb nog geen twee meisjes. Jij wel ? Martijn : Ik denk het wel. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Wat jij zegt, de juiste motivatie er bij vinden, dat is moeilijk. Ik vind ze allemaal wel leuk, in principe. Dennis : Je kan niet zeggen, ik ken haar niet zo goed, ik heb niet zo vaak aan haar kant gezeten. Martijn : Ik zou niet weten wat ik anders moet zeggen. Jeanette komt binnen : Is hier een brillenkoker ? Jawel. O, ik heb pijn in mijn rug. Jeanette vertelt het verhaal van haar ongeluk weer eens. De auto die haar aanreed was een taxi. Jeanette gaat in bed liggen. Martijn : Heb je botten gebroken ? Jeanette : Nee schat. Martijn : Wat heb je dan wel ? Jeanette : Mijn wervels, ik heb heel snel hoofdpijn. Dennis : En chagrijnig.
0.17 Wouter is nu ook in de slaapkamer.
Stream 3
0.18 In het woongedeelte. Stefan : Wat een avond. Ik ben benieuwd wat er morgen gebeurt. Stefan en Laurens bespreken de De Zwakste Schakel vragen met Marc.
0.26 Marc : Geesje heeft het over dingen waar ik niet over denk, zoals achterban. Hoe kleiner de groep wordt hoe meer je betrokken bent op mensen. Met veertien is het makkelijker als met vijf of zes. Judith komt er bij. Ze fluistert over Margriet. Ik kan het niet verstaan. Ze fluistert ook iets over de hele dag op bed liggen en het vreselijk vinden, dat moet over Jeanette gaan. Judith blijft onverstaanbaar fluisteren. Judith vertrekt weer. Judith komt even terug. Judith : Truste Lau. Het is echt over hè ? We moeten er morgen over praten. Nou, dat wordt weer een nachie niet slapen, welterusten. Judith vertrekt.
0.31 Stream naar de rijke slaapkamer. Geesje : Ik zei, ik wil jouw mening over de kleding. Ze zei, het wordt dan donderdag. Morgen om negen uur mag Jeanette dus naar de dagboekkamer komen. Ik ben benieuwd of we ook advies krijgen over onze huidige kleding. We denken maar steeds dat we kleding krijgen. Het is niet mijn insteek dat we kleding mee naar huis krijgen. Judith : Het is wel ergens voor. We moeten iets aan. Uit hetgeen Geesje zegt begrijp ik dat een certificaat in wordt gezet zodat Jeanette mee kan naar de kledingstyliste. Ursula is ook in de slaapkamer.
0.35 Stream weer naar het woongedeelte. Laurens : Vorig jaar lagen mensen veel meer uit elkaar. Nu liggen ze dichter bij elkaar. Marc : Toen waren er wat meer excessen denk ik. Misschien komt het nog, ook met het nomineren, ook wat zwaardere confrontaties of dat je heel snel weer terug gaat, ze gaan nog wel wat grenzen verleggen. Stefan : Ik zie niet gebeuren dat mensen met elkaar naar bed gaan. Marc : Ik denk dat de meesten zeggen, nu maar even niet. Stefan zegt iets over mensen uit het buitenland en afspraken maken dat ik niet kan volgen.
De streams stoppen.
Geesje is met Ursula in de rijke slaapkamer gaan praten.
Ik hoor Judith daar ook.
Ze praten over kleding.
Geesje : Die kaarten (tegoedbon Margriet) waren van 9 tot 2, en we weten niet wanneer het (kledingstyliste) komt.
Margriet gaat nu ook slapen.
Ting hoor ik nu ook in de Bunkerslaapkamer.
Ting : Ik heb een bolletje weggeschoten
Mar : Bah Ting !
Ting : Naar rechts (de andere kant op).
Ting vraagt Jeanette of ze zich druk maakt over de nominatie.
Jea : O nee hoor. Kom maar
Mar : Tuurlijk ben je ermee bezig.
Laurens, Marc en Stefan praten nog steeds in de rijke woonkamer.
In de Bunkerslaapkamer wordt ook nog steeds gepraat.
Ik zie dat Jeanette Wouter even over zijn bol aait.
Geen spraakmakende gesprekken.
Stef : Het is nu 1 op 15.
Marc : Op een gegeven moment kan je beter je kansen inschatten.
Marc : Later kan je meenemen met wie je wilt overblijven en met wie je de kerst wil door gaan brengen.
Lau : He tis zeer interessant.
Marc : Fantastisch. Je kunt er een boek over schrijven.
Stef : Het is 1 uur.
Stef : Willen jullie nog een biertje ?
Lau : Vooruit, het is dinsdag
Marc : Wanneer begint de winter dan ?
Lau : Volgens mij zaterdag, dan gaat de klok ook een uur terug.
Lau : Er zijn 4 jaargetijden, alleen het voorjaar en het najaar worden aangegeven met een datum
Marc : De lente begint eind februari, begin maart ofzo.
Lau : Stefan, Je hebt geen datum van de winter of de zomer.
Stef : waarom niet ?
Lau : Dat is zo. dat staat niet op de kalender.
Marc : Het ligt gewoon vast dat 21 november begint de winter.
Lau : De elfstedentocht was in februari, dat was geen lente. De lente begint in mei. Ik ga naar de DK (grapje).
(Tsjonge, wat een gesprek, en ze zijn niet dronken !)
Geen beelden en geluid van de dames Judith, Geesje en Ursula helaas, terwijl er 2 streams op de heren in de Bungalow staan.
Bron : http://fan.clubs.nl/BB-2002
Jeanette vertelt dat het lijkt of ze niet is weggeweest. Ze heeft vannacht heel raar gedroomd over Martijn, Marc en Wouter.
Judith niest een keer of drie boven haar bak yoghurt en haalt daarna een snotje uit het bakje yoghurt. Smakelijk eten, zegt Judith tegen Jeanette.
Dennis en Arthur zijn al op en lopen te keutelen. Dennis maakt een praatje met Jeanette door het hek heen.
Arthur: je moet er maar lekker van genieten Jeanette.
Jeanette bevestigt dit.
(het is nog steeds niet duidelijk waarom Jeanette in de bungalow zit).
Jeanette doet haar bekende repetoire weer: de mensen van wie ik het meeste kan leren, die zijn mij het dierbaarste. De mensen met wie ik vanaf dag 1 in dit huis zit, die ken ik door en door.
Judith knikt af en toe bevestigend. Ze hebben het over de nominaties. Jeanette is er van overtuigd dat er 3 mensen absoluut over blijven. Jeanette zegt tegen Judith, dat zij denkt dat Judith 1 van die 3 mensen is.
Judith zegt dat het haar niks uitmaakt. Naar huis gaan vind ze niet erg. Jeanette hoopt dat ze niet anders naar de persoon zal gaan kijken die naar nomineert.
Jeanette zegt dat het nomineren een goede leerschool voor haar zal zijn, omdat ze op die manier zal leren dat ze niet altijd met iedereen vriendjes kan zijn.
Judith zegt ik heb mijn best gedaan, ik heb me opengesteld, maar als er dan mensen zijn die met mij minder ophebben dan met anderen, nou ja dan is dat zo. Ik zit daar niet mee, ik respecteer die persoon gewoon.
Jeanette denk dat haar BB-ervaringen mee zullen spelen in beslissingen die ze later in haar leven zal gaan nemen.
Het gesprek neemt een vage wending. Het gaat over deuren opzetten voor mensen en mensen kansen geven, elkaar leren kennen, deuren weer terug op een kier zetten....Jeanette en Judith begrijpen het deuren-verhaal heel goed, ze zitten op 1 golflengte, lijkt het.
13.08 Arm buiten. Margriet : Hebben jullie de boterhammen al opgegeten ? O.a. Martijn en Dennis : Nee. Margriet : Nog niet ?
13.09 Beeld van Arthur en Ursula die elkaar binnen omhelzen en zoenen door het hek. Ursula : Ga je mee straks in het bubbelbad ? Arthur : Ja. Ursula : Vier uur ? Arthur vindt dat goed.
13.12 In de rijke keuken. Stefan : Had jij je maten opgegeven ? Marc blijkt zijn kledingmaten opgegeven te hebben. Marc : Dat kledingadvies kan ook zijn, trek eens een keer wat anders aan. Stefan : 'Ik zou op donderdag, als je er uit gaat' (dit aantrekken). Stefan en Marc hebben overigens hun badjas aan. Marc grapt over een bordje met exit kleding. Even beeld van Mustapha die op de bank ligt. Stefan en Marc wachten tot de vrouwen uit de douche komen.
13.16 Stefan begint ineens te zingen. Margriet helpt hem met de tekst. Ik ken het nummer niet. Het is nederlandstalig. Ursula verschijnt. Ze zegt dat ze vindt dat Jody Bernal onterecht is afgezeken.
13.18 Arm buiten. Margriet : We kunnen wel eens appelsoep maken. Er wordt nu door elkaar gekletst. Judith : Morgen komt er een rondje tartaar, 12 appels, 14 repen extra. Margriet : Ja, het is best te doen. Wouter : Ik ga motorrijles nemen. Ik wil een motor hebben. En crossen. Als het even meezit wil ik ook een nieuwe auto. Margriet begint over bruine blaadjes. Wouter : Er gaan nog mensen sneeuw zien hier. Judith : Schaatsen op het zwembad.
13.23 Het hek binnen. O.a. Laurens en Ting hebben het als ik het goed begrijp over het hoe en wanneer van het nomineren.
13.24 Bij de keuken. Stefan tegen Ursula : Je moet alles een keer meegemaakt hebben. Stefan vertelt over een vrouw die o.a. 's nacht bij hem op de stoep stond. Stefan : Ik maak geen misbruik van vrouwen. Ursula : Het is wel prettig dat je nu hier zit, dan heb je afstand. Denk je daar veel aan ? Stefan : Nee, ik denk er eigenlijk nooit aan. Ik ben precies hetzelfde als ik een relatie heb of niet. Ursula vraagt Stefan naar zijn exen. Stefan heeft zes jaar geleden een relatie van vier jaar gehad, daarna nog een scharrel, een vrouw in Amerika en dan de vrouw waar ze nu over praten.
13.29 Buiten. Judith tegen Daniela : Ik vind het wel goed dat iedereen er over nadenkt. Ik heb mijn besluit gisteren genomen. Ik kan het goed argumenteren. Twee had echt niet gelukt. Het wordt moeilijk. Daniela wordt naar binnen geroepen. Judith roept Quincy.
13.30 Mustapha op de bank tegen Laurens : Eigenlijk wil ik iedereen nomineren. Als er ééntje is weet ik het wel. Mustapha denkt dat de bewoners twee vrouwen moeten nomineren. Ik kan zijn redenatie niet volgen. Mustapha : Noem eens een reden. Laurens : Ik kon gisteavond niet slapen. Ik heb er over nagedacht. In iedere geval komen de woorden humor en tegenstand er in voor. Mustapha : Dus je gaat, Ting en Jeanette ? Laurens : Nee. Ik ga ook niet zeggen hoe en wat. Mustapha : Het is geheim. De helft heeft het al gezegd. Volgens mij is het pas op vrijdag. Laurens telt. Laurens : Het is wel één naam. Mustapha : Hoe was het vorige jaar ? Altijd twee ? Waarom nu één ? Laurens : Omdat de groep nu kleiner is. De ene week worden vrouwen genomineerd, de andere week mannen. Mustapha : Misschien heb je gelijk. Eéntje is makkelijker denk ik. Of niet juist ? Lauren : Nou (hij weet het niet).
13.34 Bij de keuken. Stefan vraagt naar de eerste kus. Ursula : In het hemelbed. Dat was mooi. Jeanette zit er bij. Ze vijlt haar nagels. Stefan vraagt verder over die avond. Stefan : Wie gaf de eerste kus ? Ursula : Dat weet ik niet meer. Volgens mij gelijk. Is dat ook goed ? Het ging helemaal zoals ik het wilde. Het was helemaal perfect eigenlijk. Judith zit er ook bij. Ursula : Nu zit er een hek tussen. Maar goed ook, anders zaten we de hele dag in het bubbelbad.
13.38 Einde uitzending.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 23-10-2002 13:46]
13.09 Bij het hek binnen staan Ur en Arthur in een omhelzing en te zoenen. Arthur wil iets kletsen tussen haar borsten? Ur antwoordt dat hij hier gekke ideeen krijgt. Ur vraagt hem of hij straks mee gaat in het bubbelbad. Is goed zegt Arthur.
13.11 Stream op Marc en Stefan, in Badjas in de rijke keuken. Marc vertelt Stefan dat hij zijn kledingmaten niet wist, maar volgens hem heeft Wouter in een kledingzaak gewerkt en die wist in de bus zijn maten te schatten en dat heeft hij aan BB doorgegeven. Ze lachen over dat Marc er morgen uit moet, Stefan grapt verder dat Marc zijn exitkleding klaar ligt en hoe lang heb je er nu ingezeten? Ze hebben er veel lol om.
13.15 Stefan wil douchen, die dames moet toch nu wel es klaar zijn? Marc wil anders wel samen met hem douchen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
13.16 Stefan zingt nu naar Ursula over hoe zijn hand, nee mond naar haar toereikt (ondertussen zijn mond naar haar toe). Ze kennen de tekst eigenlijk niet verder. Hij vindt zichzelf niet Jody Bernal, gelukkig niet. Dat is een schattig jong volgens Ur.
13.18 Stream weer naar de kooi, waar Margriet intussen ook weer is bijgeschoven, en nu ook Daniela in rood topje verschijnt. (De anderen zitten allemaal met een jas aan). Dennis brandt zich aan een pan en Margriet wil wel appelsoep maken, met Judith die ook is aangeschoven bespreekt ze hoeveel appels daar in horen. Judith weet dat ze morgen dubbel rantsoen krijgen. Wouter wil, als hij het BBhuis heeft verlaten, zijn motorrijbewijs halen, een motor en een nieuwe auto kopen.
13.23 Stream weer naar binnen waar het gesprek tussen Ting en Laurens over.....nominaties gaat. Ze weten niet wanneer ze voor de eerste keer moeten gaan beginnen te nomineren.
13.24 Stream op Stefan en Ur. Stefan vertelt over een oude liefde, hoe ik het begrijp, had zij een ander, wel in de eindfase, en dat Stefan en zij elkaar stiekem troffen, spannend. Hij werd ook es geflitst toen hij heel snel bij haar wou zijn.
(Ik wil zelf nu wel ranzige details
)
Ur gaat op de filosofische toer, en het wordt weer zo'n blablaverhaal. Een en ander schijnt wel kortgeleden gebeurd te zijn, want Stefan kon, volgens Ur, zo wel afstand nemen in het BBhuis. Hij beaamt dit en denkt dat ze misschien nu wel een ander heeft. Zijn laatste relatie is van een halfjaar geleden, dit is uitgegaan na 4 jaar.
13.29 Judith bij het hek tegen Daniela dat ze goed moet nadenken wie ze nomineert anders staat ze in de DBK met de mond vol tanden, Daan gaapt en zegt dat ze erover na zal denken.
13.31 Laurens en Mus in de woonkamer, en natuurlijk, gaat het gesprek over nominaties. Bij Laurens komt humor en tegenstand in zijn nomineren voor, Mus mist een woord dat op hem slaat. Lau wil niet zeggen wie hij nomineert. Volgens hem worden de ene week de mannen de andere week de vrouwen genomineerd, ook weet hij dat de groep waaruit je mag kiezen alleen degene is waar je inzit.
13.34 Judith etend, Jeanette nagelvijlend zijn aangeschoven bij Stefan en Ur. Ur vertelt over de eerste kus in Portugal. Zij had zich verstopt, Arthur had haar gevonden en zo hebben ze verder gepraat. En zo kwam van het ene het andere. Bij een hemelbed hebben ze voor het eerst gezoend. Het is maar goed, volgens haar, dat er een hek tussen zit anders zouden ze de hele dag in het bubbelbad zitten. Stefan hoort het allemaal kwijlend aan (Die blik he, brrr)
13.38 Stream stopt met een blik op een leeg zwembad.
In de bungalow wordt gepraat over de komst van de styliste, door Laurens en Mus op de bank. Mus denkt dat hij een pak aan moet met gympen en een petje. En dat ze hem dan thuis niet meer herkennen.
In de bunker wordt wat slap gekletst, tijdens het eten. Het is meer stil dan dat er wordt gepraat. Carmen is luider en duidelijker te horen dan de bewoners.
Ha, Quincy plast op de jas van Laurens! "Jezus Christus!" roept Laurens. Volgens Mus kiest Quincy precies Laurens uit omdat ze weet dat Laurens alles wel weer schoonmaakt.
Marc is er ook bij komen zitten en samen met Mus lacht hij om Laurens, die ondertussen met zijn jas richting kraan is gesneld. Mus zegt Quincy respect voor Mus heeft en het daarom niet bij Mus doet.
Vervolgens gaat het gesprek tussen Marc en Mus verder over de naderende exit. Mus vraagt of Marc nog snel even iemand in elkaar zou slaan als ie moet vertrekken, of een bom zou plaatsen ofzo. Mus denkt dat hij door iedereen genomineerd gaat worden.
Maar weer eens mijn oor te luisteren legen in de bunker. Maar daar gebeurt ook niet veel. Het is een beetje saai nu in huis. Het gaat in de bunker over dagelijkse bezigheden, als tandenpoetsen enzo.
Er wordt nu buiten gesproken over het plas- en poepgedrag van Quincy: ze zoeken naar een oplossing voor het uitlaten van haar. Degene die 's ochtends het eerste op is moet Quincy aanlijnen en op een speciaal plekje in de tuin met haar gaan lopen. Verder hebben ze het over een deur die soms open blijft staan enzo. Quincy heeft ook al pp de rand van het zwembad geplast. Judith: "Het wordt steeds gekker. Het lijken wel spanningsplasjes!". Margriet kletst tegen Quincy: "Had je op Laurens geplast? Waarom dan schat? Je moet ook een middagdutje doen he?"
Qua eten wordt het morgen een feestdag in de bunker omdat dan de extra dingen komen in het rantsoen. Ze verheugen zich op een extra appel en een extra reep. Sigaretten komen ze tekort. Martijn: "Ik ben best bereid om voor een paar kusjes een sigaret te ruilen. Sterker nog, ik doe niet kinderachtig, ik doe er een knuffel bij!" Margriet weet het nog zo net niet.
14.00 uur
Judith houdt nu binnen een pleidooi voor het uitlaten van Quincy. Laurens: "Kleine hondjes hebben een klein blaasje dus die moeten vaak plassen." Ze stellen voor om een schema te maken, om de twee uur moet er iemand met haar gaan lopen buiten. Judith gaat nu met haar.
Jeanette en Ursula zitten nog steeds in de keuken te praten over relaties enzo. Jeanette vindt het super dat ze vandaag in de bungalow zit. Ze vertelt nog maar eens dat ze denkt dat ze nieuwe kleren krijgen omdat ze hun kledingmaten moesten doorgeven. De boodschappen zijn er al; nog niet alle spullen voor Geesje zijn er. Ze werden in DBK zenuwachtig van Geesje omdat ze alleen een badjas aan heeft die een beetje openviel.
Vervolgens gaan beide streams naar de badkamer waar Geesje inmiddels in bikini voor de spiegel staat. Op de achtergrond hoor ik vooral Jeanette jubelen bij het uitpakken van de boodschappen. "Oh, nog lekkerder!". Geesje heeft zich inmiddels aangekleed en de streams switchen naar de keuken, waar en masse de boodschappen worden bekeken. Ze hebben wel havermout maar geen suiker, dus Judith is teleurgesteld. En een hoop gewauwel over de boodschappen en het maken van poffertjes.
14.15 uur
De bunkermannen hebben het buiten over dingen die ze missen. Wouter mist de telefoon. Dennis mist zijn vrienden. En zijn ex-vriendin Marloes en zijn collegaatjes (zo zegt hij het echt). Wouter mist ook zijn werk. Dan roepen ze naar de overkant dat ze hoorden dat ze nog een confrontatie krijgen vlak voor dat de styliste komt. De bungalow lacht. He fijn, Wouter niest zo hard als hij kan: Dennis zegt dat de regie zich waarschijnlijk de tering is geschrokken (en niet alleen de regie).
Ze denken dat er iemand uit de bunker weg moet omdat daar nu acht mensen zitten en in de bungalow maar zeven.
14.20 uur
Stefan gaat douchen en is weer eens naakt te zien, maar weer op afstand natuurlijk. Geesje staat volledig aangekleed voor de spiegel en maakt grappen met Stefan. Geesje hoopt dat Stefan nu naar de DBK wordt geroepen, zoals zij net in badjas naar de DBK moest. Ze was zich met bodylotion aan het insmeren en zat met een lotionhand in de DBK. Ze denkt dat de regie hun niet ziet als ze hen oproepen. BB wilde niet dat Geesje in paniek zou raken als ze zou zien dat er voor haar geen eten bij was, daarom wilden ze haar even vertellen dat haar eten nog komt, maar dat ze dat ergens anders moeten halen.
Stefan poedelt ondertussen gezellig verder en staat al pratend ook nog met een tandenborstel in zijn mond. Geesje weet zeker wie er niet uit gaan: Stefan, Mus en Laurens. "Jij ook niet" zegt Stefan. "Nee, hehe" zegt Geesje. "Ja maar volgende week ook niet bedoel ik" verduidelijkt Stefan. Ze denken dat Judith en Margriet er dan zeker ook niet uitgaan. Stefan oppert ook Jeanette maar Geesje twijfelt daaraan. Geesje weet alleen Judith zeker.
Vervolgens spuit Geesje een theorie over het al dan niet dragen van lippenstift. Als Judith mag blijven is dat gaaf want dat betekent dan dat make up ook niet alles is. Zelf draagt ze alleen maar lippenstift, dus dat pleit dan ook voor haar.
14.32 uur
Stefan en Geesje zitten samen op de sofa in de badkamer, terwijl Stefan zich verder afdroogt enzo. Ze bekijken samen wondjes van Stefan.
Geesje ligt dubbel. "Hihihi, hoe jij vanochtend deed, hee, dat is Wolter Kroes en toen zo dartelend als een klein jongetje, hihihi". Stefan denkt dat ze hem uitlacht maar Geesje zegt dat ze lachtherapie met hem doet. Dan gaan ze maar weer even roddelen, over Margriet bijvoorbeeld. Geesje vindt haar maar niks: ze valt in herhaling met grapjes en die zijn nog flauw ook. Ze vinden het wel zonde dat Margriet verder niks met haar toneeltalent gedaan heeft, want daar is ze erg goed in (ze kan Anita Meijer en de koningin nadoen).
Geesje vond het wel goed dat Margriet zich had uitgesproken over haar probleem met Geesje en Stefan. Maar ze maakt wel vaak grapjes die geen leuke grapjes zijn. Stefan probeert zich nu schoon te praten over de situatie van een paar weken geleden toen hij met Margriet in een bed belandde. Volgens hem was zij toen verliefd op hem maar vond hij haar alleen een leuke vrouw, maar verder niks. "Niet met Margriet", voegt hij er nog even veelbetekenend aan toe.
Vervolgens gaat hij verder met zij verover-offensief. "In week twee wist ik al dat ik jou leuk vond. Ik hoopte dat jij snel in het huis zou komen. Gewoon, iemand om mee te praten." Martijn Krabbé schijnt daar ook geintjes over gemaakt te hebben, toen Geesje bij de schmink zat. "Zou hij Stefan bedoelen? Dacht ik al. En toen dacht ik nee, laat ik me nou niet gek laten maken, dat is weer de zoveelste keer, laat ik dat nou niet gaan denken. Nu begin ik het steeds duidelijker te zien." Het is wat cryptisch allemaal. Stefan probeert uit te leggen waarom het met Geesje toch echt anders is dan met Daniela of Margriet. Geesje: "Ik hou me gewoon vast aan die dag met de Zwakste Schakel, toen heb ik echt een fantastische dag gehad. Dat geginnegap met jou, en al die toestanden." Stefan: "Ja precies, ik hou me ook vast aan dit soort momenten."
14.43 uur
Het gesprek in de badkamer gaat verder over de andere bewoners. Stefan heeft met Jeanette heel weinig contact. Hij zit tijdens het gesprek alleen in een boxershort met een ahnddoek nonchalant over zijn schouder geslagen. Geesje zit naast hem in kleermakerszit, spijkerbroek en zwart hemdje. Het kan Stefan niks schelen als iedereen op hem zou stemmen: "Okee, succes jongens".
Dan komt Jeanette de boel ruw verstoren. "Hee jongens! Zitten jullie hier in een badkamersessie! Ik wist niet dat jij van een badkamersessie heild Steef!" brult ze. Er volgt een gesprekje over pitabroodjes, terwijl Jeanette in de deuropening blijft staan. Geesje wil wel de helft van een worstenbroodje, want meer mag ze niet.
En het gesprek gaat verder over scrubcremes, dagcreme en verzorgende olie. Stefan gebruikt niks. Geesje snapt daar niks van. Stefan wil wel dagcreme maar die van Geesje is volgens haar niet geschikt voor zijn huid. Marc komt binnen en vraagt zich af hoe ze in de badkamer weten dat er worstenbroodjes gegeten gaan worden. Hij denkt dat ze dat dus blijkbaar in de badkamer kunnen horen. "Nee" zegt Geesje "Ik ken jou toch gewoon, ik weet dat dan toch."
Er worden grappen gemaakt over wat er over hen in de bladen zal komen te staan.
14.52 uur
Stefan heeft de badkamer verlaten en Marc en Geesje hebben samen een gesprek dat slecht verstaanbaar is omdat ze zachtjes praten. Geesje vraagt aan Marc of hij het leuk vindt dat ze lippenstift op heeft. En ook zij verlaten de badkamer. Met z'n drieën staan ze vervolgens de kleding van Stefan te bekijken: wat is er leuk, wat is er niet leuk, wat moet hij vandaag aan en wat moet hij vrijdagavond aan als Walter komt?
Ik ga eens in de bunker kijken, want het is allemaal weer van een hoog slaapverwekkend gehalte.
Humz, ik heb geen beeld of geluid van de bunker, alleen op drie streams hetzelfde van de bungalow waar dus echt niks gebeurt, behalve wat strijkwerk en geleuter over boodschappen.
Jeanette legt uit hoe de strijkbout werkt aan Stefan: "Kijk, dat is nou zo leuk van dat apparaat: hij heeft een lampje en als ie heet genoeg is gaat ie uit. Bij jou gebeuren er andere dingen maar bij hem gaat dus dat lampje uit." Stefan staat schaapachtig te lachen. Ze vindt het maar niks dat Stefan met zo'n slecht gestreken shirt naar de styliste wil. Hij vraagt zich aff hoe ze straks aan kleren zullen komen. "Sponsoring" zegt Jeanette. Ze vragen zich af wat er van ze gemaakt zal worden. "Ik moet natuurlijk wel dat lieve kleine meisje blijven dat zo mooi groeit hier."
Ze hebben het echt alleen maar over kleding.
Mus staat in de keuken met een schort voor taart te bakken. "Als je moeder dit ziet..." zegt Geesje. "Die schrikt zich rot!" zegt Mus. Dat denkt Geesje ook.
(Leest er eigenlijk wel iemand al mijn lange verhalen, of zijn ze veel te lang?)
quote:Offtopic.
Op woensdag 23 oktober 2002 15:12 schreef Joef het volgende:
15.08 uur
(Leest er eigenlijk wel iemand al mijn lange verhalen, of zijn ze veel te lang?)
Ga vooral zo door,je doet het prima.
/offtopic]
15.18 uur
Ik heb weer geluid van de bunker, maar daar wordt zo ongeveer eens per half uur een zin gezegd.
In de bungalow zit iedereen te kijken hoe Mus taart bakt. Volgens hem is hij nu echt zoals hij thuis ook is.
Hij heeft een badjas aan met daaroverheen een rood keukenschort. Ze vinden het een mooie combinatie. Ze schreeuwen hard over het geluid van de mixer heen.
Het volgende gesprekonderwerp is het dik of dun zijn van mensen en wat er nou wel en niet mooi is. Jeanette houdt wel van stevige mannen.
Ik denk dat ze nu geroepen zijn, want op alle streams draait het geluid weg en ze staan voor een deur te wachten. Yep, ze gaan de fitnessruimte in. Er hangen veel kleren blijkbaar want ze oh-en en ah-en dat het een lieve lust is. Alles is nieuw. Ik heb er alleen geen beeld van. Ik zie een lege bungalow. (Ik hoop dat het goed afloopt met de taart!).
15.23 uur
Ik zie de dames weer binnenkomen. Op de achtergrond hoor ik de heren: "Kijk nou, whooooe!! Schitterend! Mooi!" Ze komt zo binnen en ze gaat advies geven over kleding. Het is een hoop gekakel door elkaar heen. Dan komt er iemand binnen. "Waar zal ik het neerleggen allemaal? Op tafel?" Het gaat dus allemaal gewoon in de bungalow gebeuren, dus de bunkeraaars zullen wel hongerig achter het hek staan zo.
De dame heet Roxana. Tegen een iemand zegt ze dat ze elkaar al kennen, maar ik weet niet welke bewoner dat dan is. Er komt ook nog een Sjors binnen, die het 'maar even daar bij de bank moet neerzetten van onze Rox'. Het is een dame met een fijn goois accentje: "waarrr zal ik de rrrekken neerrrrzetten?" Quincy blaft intussen de longen uit zijn lijf. Er komen echt mega veel rekken met kleding binnenrijden en het is een chaos van jewelste. (Ik heb nog een kwartiertje: als jullie meer willen, moet er zo iemand gaan streamen).
Er is een speciale broek van Lenny Kravitz bij, die speciaal voor hem is ontworpen. Die heeft ze meegenomen om te laten zien wat de nieuwe wintertrends zijn want dat weten ze natuurlijk nog niet in het huis. Ze gaan twee aan twee verkleden, nieuwe dingen laten zien, welke materialen. "Gewoon net doen, alsof we gaan shoppen, we gaan mooimaken en dan maak ik een mooie foto van jullie." Jeanette gaat als eerste met Laurens. Ze gaan man-vrouw, man-vrouw.
De styliste had al wel een idee voor Laurens, maar hij mag ook zelf zoeken. De rest zit op de banken toe te kijken. Hoe de opstelling er precies uitziet is moeilijk uit te leggen, dan moeten jullie morgenavond maar tv kijken. ![]()
15.34 uur
Er is veel bruin, roomwit, rib, veel laag (als in: lage taille). Jeanette staat te stuiteren. Er wordt nu druk in de rekken gestruind door Jeanette en Laurens en ook de styliste haalt allerlei kleding te voorschijn. Ze vraagt waar ze dingen het beste neer kan leggen zodat de camera's het goed kunnen zien. Laurens vraagt waar de kleedkamer is.
Jeanette krijgt iets in haar handen gedrukt dat ze niet zo snel zou kopen, maar wel leuk vindt. Alles wat de styliste tevoorschijn haalt zou Jeanette nooit aantrekken. Ze gaat het toch proberen. "Het gaat nooit van z'n leven lukken jongens, dit merk al helemaal niet!" Laurens vindt zijn kleren ook maar niks, terwijl de styliste toch echt meteen aan hem moest denken toen ze het zag. "Maar een maatje groter zou ik dan toch... eh... wel lekker vinden ja." "Is het nu pijnlijk?" vraagt ze. "uh ja," zegt Laurens.
15.41 uur
Dan gaat Marc er ook maar aan geloven. Voor hem heeft ze een leuke spijkerbroek meegebracht, met van die vale vlekken.
Iedereen heeft kleding aan die te klein is. "Jullie eten hier te veel!" schatert de styliste. Jeanette wurmt zich in een andere broek. "Je moet liggen hoor Jeanette, als je hem aantrekt. Ik ga zelf ook altijd liggen, dat hoort zo. En als je hem in de was doet, moet je hem hier afknippen, dan gaat het leuk rafelen." (Waarom denk ik nou zelf heel anders over kleren?)
En op zijn de streams......

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |