abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6415567
Houdt die genoeg tegen, of ben je alsnog erg kwetsbaar voor Backdoors e.d. ?
pi_6415615
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:11 schreef DigiJasper het volgende:
Houdt die genoeg tegen, of ben je alsnog erg kwetsbaar voor Backdoors e.d. ?
Ken je net zo goed niks hebben, download zonealarm maar en een goeie virusscanner en voila, oprotte met die firewall van XP
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:15:08 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6415657
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:13 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Ken je net zo goed niks hebben, download zonealarm maar en een goeie virusscanner en voila, oprotte met die firewall van XP

Mwach, das een tikkie kort door de bocht, al houdt de firewall van XP dacht ik alleen verkeer uit een bepaalde richting tegen. Nou ben ik alleen vergeten of het incoming of outgoing was.
pi_6415685
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mwach, das een tikkie kort door de bocht, al houdt de firewall van XP dacht ik alleen verkeer uit een bepaalde richting tegen. Nou ben ik alleen vergeten of het incoming of outgoing was.

Incoming.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:17:52 #5
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6415728
Bij de Windows firewall heb je geen flauw idee wat ie nou allemaal wel (en vooral) niet tegenhoudt.... Bij Zonealarm kun je dat dus wel zien.

Op mijn bak heb ik geen firewall, ik zit nl achter een hardwarematige windows xp firewall. Ik gok er maar op dat dat voldoende is

dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:18:19 #6
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6415739
ik denk dat mensen gewoon niet zo paranoid moeten doen en gewoon opletten met wat ze downloaden, een particulier is toch niet aantrekkelijk om te hacken omdat zijn lijn veelste traag is, als ik een bedrijf met een snelle verbinding had zou ik een firewall nemen, maar voor thuisgebruik vind ik 't echt bullshit. Vertraagd alleen maar imo
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:19:31 #7
19357 Punica
pi_6415756
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:17 schreef CreativeMind het volgende:
Bij de Windows firewall heb je geen flauw idee wat ie nou allemaal wel (en vooral) niet tegenhoudt.... Bij Zonealarm kun je dat dus wel zien.

Op mijn bak heb ik geen firewall, ik zit nl achter een hardwarematige windows xp firewall. Ik gok er maar op dat dat voldoende is

'hardware matige windows xp firewall' ??, volgens mij spreek je jezelf hier tegen , ik denk dat je eerder een dedicated doos bedoel die alleen voor firewalling is.
pi_6415757
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:16 schreef Raven het volgende:

[..]

Incoming.

Geeft die firewall van XP geen meldingen als ie iets tegenhoudt? Heb er namelijk nog nooit een gezien, terwijl zonealarm om de haverklap een melding geeft, nu is zonealarm nogal gauw op z'n teentjes getrapt maar toch.......
pi_6415794
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:18 schreef Punica het volgende:
ik denk dat mensen gewoon niet zo paranoid moeten doen en gewoon opletten met wat ze downloaden, een particulier is toch niet aantrekkelijk om te hacken omdat zijn lijn veelste traag is, als ik een bedrijf met een snelle verbinding had zou ik een firewall nemen, maar voor thuisgebruik vind ik 't echt bullshit. Vertraagd alleen maar imo
I agree, van de 3 jaar die ik nu online zit, heb ik het laatste pas zonealarm, maar eigenlijk heb ik die 2 jaar nooit wat gehad. Als ik al een virus of i.d. kreeg was het door downloaden of mail. Nog nooit gehacked in ieder geval, en ja, what's the point of that
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:21:32 #10
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6415796
quote:
Idd, je leest zo vaak hier (en andere fora) van die corky's dat ze 'gehackt zijn' als ze 't systeem gewoon zelf om zeep hebben geholpen...
net alsof een hacker zit te wachten op hun gegeventjes of hun zielige kutkabelverbindinkje
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:22:37 #11
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6415822
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:19 schreef Punica het volgende:

[..]

'hardware matige windows xp firewall' ??, volgens mij spreek je jezelf hier tegen , ik denk dat je eerder een dedicated doos bedoel die alleen voor firewalling is.

dat bedoel ik idd. firewall/proxy
misschien kwam 't een beetje krom over.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:28:42 #12
37242 3_L
1 + 1 is geen 2. 1 + 1 = 3_L
pi_6415949
quote:
Je hebt het over 'downloaden', dat heeft niets met een firewall te maken, je bent in de war met een virus-scanner ?

Een consument is wel interessant om te hacken, en dan met name de breedband gebruikers, voor relay van spam, het zenden van NET SEND berichten (nieuwe spam-methode), stelen creditcard info door je C schijf te mappen, het installeren van een trojan voor DDOS attacks... etc
(zo kan ik nog wel tien mb vullen met voordelen van een firewall voor consumenten)

Gewoon doen dus, een firewall !
Welke precies en hardware of software-matig, daar valt over te twisten.
Ik zou, als je echt veilig wilt zijn, en je hebt zat geheugen (+256 meg), ZoneAlarm installeren.

File not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail, (M)ake one up
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:30:58 #13
37242 3_L
pi_6416002
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:21 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

I agree, van de 3 jaar die ik nu online zit, heb ik het laatste pas zonealarm, maar eigenlijk heb ik die 2 jaar nooit wat gehad. Als ik al een virus of i.d. kreeg was het door downloaden of mail. Nog nooit gehacked in ieder geval, en ja, what's the point of that

Weet je zeker dat je nog nooit gehackt bent ?
Het kan best zijn dat je verbinding misbruikt is zonder dat je het in de gaten had.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:31:57 #14
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_6416029
quote:
het installeren van een trojan voor DDOS attacks
En die kunnen ze pas installeren als je al een Trojan op je compie hebt staan.

Als je geen trojan hebt op je compie dan kunnen ze in principe niets. Ook niet als je geen firewall hebt.

pi_6416090
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:30 schreef 3_L het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat je verbinding misbruikt is zonder dat je het in de gaten had.

Als je er niets van hebt gemerkt maakt het toch ook geen donder uit?
pi_6416127
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:30 schreef 3_L het volgende:

[..]

Hmmm, tja heb nog nooit wat gemerkt, maak me nu niet weer paranoia, heb net ZA eraf gekukelt... heb wel genoeg ruimte maar was die meldingen steeds zat.

[Dit bericht is gewijzigd door Phuturistixxx op 22-10-2002 19:37]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:36:57 #17
19357 Punica
pi_6416139
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:28 schreef 3_L het volgende:

[..]

Je hebt het over 'downloaden', dat heeft niets met een firewall te maken, je bent in de war met een virus-scanner ?

Een consument is wel interessant om te hacken, en dan met name de breedband gebruikers, voor relay van spam, het zenden van NET SEND berichten (nieuwe spam-methode), stelen creditcard info door je C schijf te mappen, het installeren van een trojan voor DDOS attacks... etc
(zo kan ik nog wel tien mb vullen met voordelen van een firewall voor consumenten)

Gewoon doen dus, een firewall !
Welke precies en hardware of software-matig, daar valt over te twisten.
Ik zou, als je echt veilig wilt zijn, en je hebt zat geheugen (+256 meg), ZoneAlarm installeren.

t'is duidelijk dat jij echt totaal niet weet waar je het over hebt, maar volgens mij ben jij iemand die gewoon blijft doordraven over z'n eigen gelijk.
je KAN een computer niet 'zomaar' hacken, alleen als de gebruiker dom met z'n computer om gaat.
quote:
stelen creditcard info door je C schijf te mappen, het installeren van een trojan voor DDOS attacks... etc
rigggghhtt, zonder trojan zeker.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:37:36 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6416160
De firewall van XP is een prima firewall hoor. Je kunt alleen het uitgaande verkeer niet blokkeren, maar dat is voor thuisgebruik geen probleem.
In de logfiles kun je prima zien wie of wat je pingt oid.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6416217
quote:
En die kunnen ze pas installeren als je al een Trojan op je compie hebt staan.
Als je geen trojan hebt op je compie dan kunnen ze in principe niets. Ook niet als je geen firewall hebt.
...je moest eens weten wat er allemaal mogelijk is met de juiste tools...
Even een proggie uppen, register aanpassen, reset geven (gebruiker ziet alleen zijn pc opeens uit gaan) en klaar ben je. Is al mogelijk, en het proggie waarmee je dat ongemerkt doet is vrij te downen (en NEE, ik geef geen linkje daarvoor!!!!)
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:42:31 #20
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6416290
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:39 schreef Argenta het volgende:

[..]

Even een proggie uppen, register aanpassen, reset geven (gebruiker ziet alleen zijn pc opeens uit gaan) en klaar ben je. Is al mogelijk, en het proggie waarmee je dat ongemerkt doet is vrij te downen (en NEE, ik geef geen linkje daarvoor!!!!)

Dat ge-upte progje van jou moet wel gestart worden
dat kan jij niet, dat moet die domme gebruiker doen....
en register aanpassen lukt je ook niet....

[Dit bericht is gewijzigd door CreativeMind op 22-10-2002 19:43]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:43:14 #21
19357 Punica
pi_6416302
quote:

[..]

jij doel op IIS/MS-SQL hack ? goh, moet ie wel IIS draaien he, en dit is ook gewoon te voorkomen door gewoon je troep up-to-date te houdeun. Zonder Services GEEN hack.
pi_6416303
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:19 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Geeft die firewall van XP geen meldingen als ie iets tegenhoudt? Heb er namelijk nog nooit een gezien, terwijl zonealarm om de haverklap een melding geeft, nu is zonealarm nogal gauw op z'n teentjes getrapt maar toch.......

Geen idee, nooit gebruikt.
pi_6416314
quote:
Dat ge-upte progje van jou moet wel gestart worden
dat kan jij niet, dat moet die domme gebruiker doen....
...waar denk jij dat die reset goed voor is...en wat je waar in het register aanpast....slimmerd
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:44:33 #24
37242 3_L
pi_6416335
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:36 schreef Punica het volgende:

[..]

t'is duidelijk dat jij echt totaal niet weet waar je het over hebt, maar volgens mij ben jij iemand die gewoon blijft doordraven over z'n eigen gelijk.
je KAN een computer niet 'zomaar' hacken, alleen als de gebruiker dom met z'n computer om gaat.
[..]

rigggghhtt, zonder trojan zeker.

Nou, ik kan je uit de droom helpen, ik weet er voldoende vanaf, genoeg om jou te hacken ZONDER trojan en met je firewall AAN.
Om iemand te hacken is geen trojan vereist.

Installeer maar eens een PC op de 'consumenten' manier, zonder firewall, updates, en doe dan maar eens een test (als je weet hoe dat moet). Je zal verbaasd staan hoe snel je binnen bent en wat je dan allemaal kunt doen

dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:44:40 #25
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6416338
quote:

niet op een normaal nt/xp achtige computer hoor. Zelfs de std installatie verbiedt dat.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')