quote:Wow Geil! Veel voor weinig! Wat een megabak....
Dit is de nieuwe MG XPower SV, de super-coupé van MG. En dat woordje power in de naam is nog haast een understatement.Het basismodel heeft al een V8 met 325 pk, maar het toekomstige topmodel heeft 765 pk. Die extra vette V8 wordt verder nog uitgerust met stikstofoxide-injectoren voor een extra boost van 200 pk zodat u dat stoplichtsprintje met die Lambo, Ferrari of Porsche Turbo wel zult winnen. U kunt dat zonder twijfel doen met twee vingers in uw neus, maar pas wel op dat die niet in uw achterhoofd eindigen.
De XPower SV is gebaseerd op de X80, een prototype dat we vorig jaar op de tentoonstelling van Frankfurt zagen en die was op zijn beurt weer gebaseerd op de Qvale Mangusta. Standaard is een rolkooi, maar de enorme luchtinlaten achterspoiler én opbergruimte voor twee helmen zijn voorbehouden aan de Club Sport-versies, die boven het instapmodel staan. Daarmee mag je overigens gewoon de weg op. Die spoilers zijn trouwens los te bestellen op de instapper.
De Club Sport heeft tenminste een V8 van 410 pk, maar een versie van 500 en 765 pk behoort op termijn ook tot de mogelijkheden. Die 765 pk-motor wordt volgend jaar gebruikt om op zoutvlaktes in Amerika een gooi te doen naar wat snelheidsrecords.
Wat kost zon geintje nu? In Engeland gaat de XPower SV met 465 pk zon 85.000 pond kosten, ongeveer evenveel als een BMW Z8 en pak m beet n Daewoo Matiz samen.
Bron:Autoweek
uiterlijk is weinig origineel... de PK's wel
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:56 schreef matthijn99 het volgende:
En waar staat die 965 pk nou dan?.
Foutje van Autoweek?
quote:Kloptdus wel..
maar het toekomstige topmodel heeft 765 pk. Die extra vette V8 wordt verder nog uitgerust met stikstofoxide-injectoren voor een extra boost van 200 pk
quote:maar het toekomstige topmodel heeft 765 pk. Die extra vette V8 wordt verder nog uitgerust met stikstofoxide-injectoren voor een extra boost van 200 pk
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:56 schreef matthijn99 het volgende:
En waar staat die 965 pk nou dan?.
Foutje van Autoweek?
765+200=965
ik zou zeggen, zet em maar voor de deur neer en inpakken hoieft niet.
quote:Ben ik nou fout of staat hier dat er standaard nitro inzit
Die extra vette V8 wordt verder nog uitgerust met stikstofoxide-injectoren voor een extra boost van 200 pk zodat u dat stoplichtsprintje met die Lambo, Ferrari of Porsche Turbo wel zult winnen
ga me niet uit lachen als dat ene maffe koolstofdioxide ofzo lachgas is
quote:Heeft wel 65 pk meer
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:11 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Ben ik nou fout of staat hier dat er standaard nitro inzit
En euhm Kreator...
Veel voor weinig, vind je dat nou echt? Hij is duurder dan een Z8, da's dus pakweg zo'n 150.000 pleuro, als je dat echt weinig vindt mag je me gerust beetje geld geven hoor
quote:ik heb toch liever een Z8 dan deze hoor
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:11 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Veel voor weinig, vind je dat nou echt? Hij is duurder dan een Z8, da's dus pakweg zo'n 150.000 pleuro, als je dat echt weinig vindt mag je me gerust beetje geld geven hoor
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:11 schreef Scalle-- het volgende:
Veel voor weinig, vind je dat nou echt?
nee, dan dit de nieuwe bugatti, heeft 1001 Pk!! en altijd voorhanden...
EDIT, gvd Mic77, je was me net voor...
quote:EDIT: link werkte niet
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:45 schreef punchdrunk het volgende:
als we dan toch bezig zijn: herinnert iemand zich nog het gecancelde TVR project speed twelve ? deze kar had ook iets van 800 Pk, 0-100 in 2.1 sec (sneller dan een F-16) en een fan onder de auto om hem aan het wegdek vast te zuigen! erg lelijk, maar we een wrede machine.
quote:link werkt niet bij mij. => is alweer gefixt zo te zien
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:45 schreef punchdrunk het volgende:
als we dan toch bezig zijn: herinnert iemand zich nog het gecancelde TVR project speed twelve ? deze kar had ook iets van 800 Pk, 0-100 in 2.1 sec (sneller dan een F-16) en een fan onder de auto om hem aan het wegdek vast te zuigen! erg lelijk, maar we een wrede machine.
quote:
Ausgehend vom Sportwagenkonzept XG 80, das seinerseits auf dem italienischen Qvale Mangusta basierte, entwickelten die Briten unter dem Label XPower jetzt eine Sportwagenrakete mit bis zu 965 PS. Diese Extremleistung markiert allerdings die letzte Evolutionsstufe aller Werkstuning-Maßnahmen und ist nicht für den Straßeneinsatz konzipiert.
quote:1001 pk's, 4 turbo's!!!!
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:35 schreef MIC77 het volgende:
Het kan nog groffer hoor. Check de link.
http://www.vwvortex.com/news/09_01/bugatti/index.shtml
Moet je wel een vliegbrevet vor hebben........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |