Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 15. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 21 oktober 2002.
In de bungalow praten Marc en Mustapha over iemand in een rolstoel, een bekende (familie?) van Marc. Op de achtergrond is Arthur te horen die enige woorden met Ursula wisselt, maar daar zijn geen beelden van.
Marc: Mag ik al douchen? Zijn de vrouwen al klaar?
Mustapha: Die zijn allemaal hun benen aan het scheren.
Marc: Waarom hebben ze nou niet een doorzichtige deur gemaakt, er valt hier bijna niks te zien.
Mustapha: Alles is weer bij het oude, Laurens is alweer aan het schoonmaken.....
Marc gaat even een borrel inschenken.
(Mustapha neuriet een liedje, er wordt nauwelijks gesproken.....)
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 22-10-2002 02:13]
Na enige tijd verdwijnt hij weer en gaan Ursula en Geesje douchen.
Ursula vertelt Geesje dat Judith haar bikinilijn op het toilet scheert.
Dennis: Zo, heb je lekker opgeruimd?
Laurens: Ja, lekker, heerlijk. Het is weer schoon. Dat is geen tick hoor.
(Alle bewoners moeten hun batterijen wisselen.)
Margriet en Daniela bespreken nog even op wat voor mannen ze vallen. Geen mannen die hun benen scheren, daar zijn ze het over eens.
Opeens trekt Stefan weer hun aandacht.
Margriet: Wat doet hij nou weer? (Ze loopt naar de deur om het beter te bekijken.) Dat doet hij altijd als de camera's erop staan. Dan gaat hij heftige discussies voeren.
Daniela: Daar heeft hij nu Geesje voor.
Margriet: Moet je hem nou zien lopen, zo doet mijn broer een homo na.
Daniela: Jullie hebben echt een haat-liefde verhouding he?
Margriet: Ja, dat kan je wel zeggen ja....
Daniela: Ik snap niet wat je in hem ziet, hij heeft echt vieze tanden, ik moet er niet aan denken om met hem te zoenen.
Margriet: Ik denk dat hij wel goed in bed is, dat hij wel attent is.
Daniela: Brrr, ik moet er niet aan denken, met die vieze tanden, ik zou er niet aan moeten denken om met hem te zoenen.
Daniela: Wouter zei net ook, die heeft ook zeven jaar samengewoond.
Margriet: Ik heb mij er op ingesteld. Je kunt het ook niet verantwoorden naar je partner om hier te gaan zitten.
Daniela: Nee, waarom zou je hier gaan zitten als je een goede relatie hebt?
Ursula: Ik denk dat ik het record ga verbreken, dat ik minstens 10 stemmen ga krijgen.
Mustapha: Ik denk wel dat een aantal vrouwen op jou gaan stemmen.
Ursula: Dat weet ik wel zeker ja.
Mustapha: Ik hoop dat er meerdere genomineerd staan. En dan in een keer 'bam'.
Ursula: Ik ook, ik ben al een winnaar.
Mustapha: Mensen twijfelen aan jullie liefde....
Ursula: Ja, dat zou kunnen, maar het zit wel goed hoor.
Mustapha: Ik lees het wel in de Prive als ik het huis uit kom. Mag ik op de bruiloft komen?
Ursula: Maar dan moet je wel witgoud meenemen, witgoud uit Marokko.
Laurens komt erbij staan. Hij geeft aan ook wel zin te hebben in een trouwerij en kinderen.
De conversatie verschuift nu van Friezen in BB, via Mohamedarius naar het schoonmaken van Laurens. (Is hij nog steeds mee bezig.)
Laurens: Ja, dan voel ik mij goed, dat vind ik lekker. (tegen Mustapha) Jij had mij trouwens iets beloofd! (Hij wijst iets aan.)
Mustapha: Wat de kussens? De dag is nog niet voorbij hoor.....
Na enige tijd staat Mustapha op om iets op te ruimen of recht te leggen.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 22-10-2002 01:33]
Vooral Margriet begrijpt er niet veel van. Dennis legt uit dat er meerdere mensen tegelijk genomineerd kunnen staan. Dat het zelfs iedereen zou kunnen zijn. Het rekenwonder begint aan een berekening maar komt er niet uit.
In de keuken van de bungalow zijn party-animals Geesje, Judith, Laurens en Ursula bezig met een bacchanaal.....
...ice-tea en popcorn.
13.01 In de arme slaapkamer. Margriet, Martijn en Ting liggen in hun bed. Dennis loopt rond. Ze kletsen over o.a. de Vengaboys. Margriet heeft gedroomd over een feest en over haar ouders. Ting : (Ik ben een) Beetje stijfjes. Margriet : Ja. Ting heeft het met Dennis over kleren van Joyce.
13.06 Dennis en Wouter in het woongedeelte. Daniela en Stefan zitten bij het hek. De bewoners kletsen over hun foto's. Daniela : Even ontslakken hier. Kuuroordje. Stefan over Quincy : Leuk. Daniela : Hij is helemaal geïntegreerd. Stefan : Ik merk dat ik suiker nodig heb. Daniela : Doe dat maar. Stefan : Gisteren was ik helemaal hyper, zweven. Stefan gaat met een zak chips o.i.d. op de bank zitten. Mustapha ligt op de bank. Hij eet mee van de chips.
13.12 Stream naar buiten. Jeanette tegen Marc : Jij hebt van die kleine handjes. Marc : Lief hè ? Jeanette : Dat wou ik nou niet zeggen. Marc vraagt naar de kat van Jeanette. Haar kat heet Bogey.
13.14 Reclame
13.17 Marc : Als ik later groot ben, als ik een stabiele relatie heb dan wil ik wel een kat. Eerst een vrouw en dan een kat. Jeanette : En kinderen ? Marc : Ik wil wel kinderen. Als man van 35 kan ik makkelijk nog een gezinnetje starten. Sommige mannen beginnen op hun 45e nog. Ik hou van jong, ik neem eerst een jonge kat en dan een jonge vrouw. Dennis komt er bij. Dennis : We mogen geen oud materiaal hebben van confrontaties, dat moet allemaal ingeleverd worden. Marc : Ik ben jong van geest. Ik denk dat het tegenwoordig heel normaal is, dat er een verschuiving is richting de dertig om kinderen te krijgen. Jeanette : Ik vind het in mijn opzicht zo raar dat ik een jonge moeder heb. Zij was 21 dat ze mij kreeg en heeft nu een vriend van 33. Ik denk dat ik ook later kinderen zal krijgen omdat ik zo veel wil. Ik wil het liefst een HBO diploma halen, dan ben ik weer vier jaar verder. Ik wil financieel zeker zijn voor ik aan een kind begin. Ik wil dat kind alles kunnen geven. Eerst moet de partner nog komen. Dat zal nog wel even duren pffffffff. Marc gebruikt het woord aderlating, Jeanette kent het woord niet. Jeanette : Ik had een opleiding gevonden waarbij ik kon werken en studeren tegelijk. Een avondopleiding is niks voor mij. Marc : Ik heb zeven jaar op de avond HTS gezeten.
13.25 Stream naar Dennis en Laurens buiten bij het hek. Dennis : Het is goed dat ze zich niet blind staart op de kledingstyliste. Maar goed, het wordt even krap. We kunnen één dag wat minder eten en dan twee dagen wat meer. Laurens : Ik zou één dag zo laat mogelijk eten en dan naar bed om negen uur. Laurens zegt dat hij tegen Ting heeft gezegd dat ze eens met haar vuist op tafel moet slaan. Dennis : Jij gaat stoppen weer (met roken) ? Jeanette : Dat moeten we nog even bekijken. Ik krijg dan veel meer honger en dat is niet makkelijk. Zo sterk ben ik nou ook ...
13.29 Einde uitzending.
Ze horen iets aan de hekken, maar ze kunnen niets verstaan.
Jea: Maar ik ken alle personen nog niet
Ju: Je moet voelen. Wat voor gevoel je erbij hebt.
Ik heb er gisteren pas voor het eerst aangedacht. Want ik wil het toch goed verwoorden. Quinc in iedere geval niet.
Jea: Ik ben wel benieuwd welke heer het huis moet verlaten.
Bungalow.
Mus, Ursula en Marc zitten op de bank te eten en te praten.
Marc had wel bij de lachtherapie willen zitten.
Mus: nou ik niet, sommige mensen gaan naar mensen om ze op te peppen.
Hij trekt het een beetje in het belachelijke. Hij noemt Marc een Tjakka-bodybuilder.
Hij vraagt met wie Marc fitnesst?
Nu doet hij voor hoe hij mensen ziet die elkaar bij het fitnessen aan het oppeppen zijn : "Kooommmm op, drukken...
En tegen Ursula: "Koommmm op, roooooie...
Ze lachen erom.
Nu zeggen ze hoe dood Joyce was na het zaklopen. "Nou ik ook", zegt Ursula."Maar jij sprong als een sprinkhaan". Dit tegen Mus.
Nu leggen ze Marc precies uit hoe de procedure verliep met het uitkiezen van een partner. Ursula vertelt haar beweegredenen om niet Arthur uit te kiezen.
Nogmaals zegt Ursula tegen Mus hoesnel hij wel niet ging. Mus had dat idee helemaal niet, hij dacht juist dat hij veel was gevallen.
Marc vraagt of het altijd zo gaat dat de winnaar naar de bungalow gaat en niet eens dat de winnaar naar de bunker moet.
De anderen ontkennen dit zeer.
Ursula vertelt Marc nu dat ze aan het overgeven was.
Marc zegt daarop dat ze dan meer moet sporten, want het was wel een signaal dat ze wat moet gaan doen. Ook Stefan vindt dat hij thuis meer moet gaan sporten.
Ook de hip-hop confrontatie komt weer aan bod. Vooral Marc wil dit wel eens terug zien, want het lijkt hem wel heftig, die confrontatie.
Bungalow.
Stefan vertelt Marc dat ze vrijdag altijd naar het cafe mogen. Ze bespreken nu Margriet.
Mus: "Alle mensen die uit het buitenland komen mogen Margriet niet."
Stefan verhaalt nu over het concert van Corry Konings. Na aanleiding van het gesprek noemt Mus Stefan een pedo. Dit gaat allemaal wel lachend. Ze hebben de grootste lol over het verhaal over Corry Konings.
Ik krijg niet de indruk dat ze dit concert erg gewaardeerd hebben. Ook het bezoek van Joling wordt besproken.
Mus; "Ik begrijp niet dat hij zo hoog kan zingen. Zeker een paar trappen in zijn ballen gekregen!".
Stefan vond wel dat Joling meteen het ijs brak en het gezellig maakte.
Bungalow.
In de badkamer legt Judith Marc uit wat voor gemeenschappelijk gebruik is en waar alles hoort.
Stream springt weer naar de keuken van de bunker.
Hier zijn eigenlijk alleen Jeanette en Dennis actief. Ursula staat aan het hek en vraagt Jeanette of zij morgen overkomt voor de styliste. Jeanette zegt dat Margriet de bonnen nog wil bewaren tot het moment dat zij het moeilijker heeft. Maar Jeanette vindt het niet zo heel erg dat zij het mist ( zegt ze, misschien jankt ze morgen wel weer).
De twee meiden bespreken nu slaappositie's, buikligging - zijligging.
Laurens heeft het over de strippoker, hij zegt dat als hij zijn vest had aangedaan, hij van Stefan had gewonnen.
De tortelduifjes zitten ook aan het hek, maar daar is gen geluid bij.
Slaapkamer bunker.
Het onderwerp is nog steeds; Wie kent de meeste BN!
Nu vraagt ze aan Wouter waarom hij op aarde is.
"Om te leven"antwoordt Wouter.
Margriet meldt dat zij honger heeft.
Ook gaat het over serie"s : de diamant, de fabriek en Westenwind...
Ursula liefkoost Arthur door het hek heen. Ze aait hem over zijn hoofd en kijkt hem zeer intens aan.
De kooi van Carmen staat niet op zijn normale plaats, ik zie niet waar hij wel staat. "De Trui"heb ik ook nog niet gesignaleerd, maar ze zijn nog niet allemaal aangekleed dus wie weet......
Ursula vraagt Ting of ze ook gaat roken?
Judith staat een beetje te ruziemaken aan het hek. Het gaat over het opruimen van kleding. Ze krijgt gelijk van Ursula en Arthur zegt onmiddellijk tegen Ursula zich niet druk te maken. Die weet natuurlijk al dat zo'n gesprek in een ruzie kan ontaarden.
Geen beeld of geluid van Ting.
Arthur staat te kloppen op de DBK maar hij wordt er niet ingelaten. Ting komt er weer uit en zegt tegen Arthur dat hij op zijn beurt moet wachten.
Het probleem is de gasfles. Die blijkt al op te zijn terwijl die zondag pas aangekoppeld is. Ze krijgen in ieder geval geen nieuwe.fles.
Volgens Ting zijn ze de boel dus weer aan het opnaaien.
Arthur gaat er nu op uit en je ziet hem in de DBK zitten. Er wordt hem gevraagd een moment te wachten. Volgens mij was het Hummie zelf.
Even hoor je Arthur die zegt: "Honderd procent zeker. Daar hoef je niet aan te twijfelen".
Arthur komt er weer uit en informeert bij iedereen wanneer de gasfles verwisseld is.
( zou leuk zijn als ze niet kunnen koken)
De bunkerbewoners staan nu toch maar eens op. Ze wensen iedereen goedenmorgen.
In de kooi gaat de discussie over de gasfles door.
Ting zegt dat er geen discussie mogelijk is met BB.
Jeanette maakt zich al druk dat er niet gekookt kan worden.
Laurens heeft wel leedvermaak. Hij zegt dat het brood nu al 3 uur staat te rijzen. Ting zegt dat ze al heel groot worden.
Laurens wordt door haar gecomplimenteerd dat ze nog zoveel suiker achter hebben gelaten.
Bungalow.
Hier ligt Geesje nog in bed. Zij kletst met Marc over de Friese geschiedenis.
*Arthur naar DBK
Margriet: "IK ga helemaal uit mijn dak als we geen gas hebben"
Ze wordt door Jeanette gerustgesteld dat het wel goed zal komen.
Hij komt er weer uit en hij denkt dat het uitgezocht gaat worden." Dat komt omdat ze met verschillende shifts werken", zegt hij.
"Ze gaan het uitzoeken".
Ze zijn ervan overtuigd dat ze een nieuwe fles krijgen. Zou wel jammer zijn.
Margriet ziet nu dat Wouter in de broek van Stefan loopt. Stefan zegt dat Bram er ook al in liep.
Margriet informeert waar Geesje is, want die heeft ze nog niet gezien.
Ik zie Geesje in de slaapkamer zij kijkt samen met Mus foto's. Mus geeft uitleg bij zijn foto's. Hij zegt wie wie is.
Ook Geesje wil foto's op gaan hangen.
Geesje vraagt of ze beschuldig worden van het leegmaken van de gasfles.
Wouter en Daniela doen nu spastische bewegingen op het bankje in de keuken. Het lijkt op droogzwemmen, maar ze zeggen dat ze het lekker vinden.
Aan het hek hebben de mannen het over het scheren van hun borst.
Stefan vertelt een eros-verhaal hoe een vrouw wilde dat hij zijn borst ging scheren. Dennis zit erbij en geeft weer iedereen gelijk.
Marc ( de opblaaskikker, sorry mijn mening dus subjectief) zit een bakje eten leeg te lepelen.
Ze worden nu door Judith op de hoogte gebracht over harsen en dat het haar dan 6 weken weg blijft( wat ben ik toch aan het verslaan?)
Ze vragen Judith of zij het ook doet. Ook de methode met een schuurblokje komt ter sprake. Dennis wil niet eens weten hoe dat gaat.
"Zo",zegt Margriet "dat was het onderwerpen ontharen".
Margriet vraagt Judith wat ze vanavond gaan eten. "Uit de BB keuken"antwoordt Judith.
Ursula laat zien wat ze heeft gekregen; een aapje en kaarten.
Stefan staat al een tijd in de slaapkamer voor de spiegel en is met zijn haar bezig ( wie deed dat in BB3 toch ook altijd? )
Als hij weer binnenkomt, zegt Geesje tegen hem; "wat zitten je krulletjes mooi" Stefan antwoordt helemaal blij dat ze normaal altijd zo zitten.
Margriet is aan het inventariseren en vraagt ongelovig of dit alles is voor 8 man.
"Ja "grijnzen de bungalowbewoners.
Arthur is nog bezig met de gasfles. Er is hem gezegd dat ze van dinsdag tot dinsdag met de gasfles moeten doen. Ze krijgen nu een nieuwe fles.
Het is inderdaad een gekrioel in de bunker.
Ursula komt met een foto aan het hek en iedereen kijkt er belangstellend naar.
Kooi.
Volgens Margriet zit het woord sex niet meer in hun bestand.( lachend)
Ze zijn blij dat ze nog buiten kunnen zitten.
Martijn maakt zich al druk over het aantal sigaretten, hij wil van de stompjes nieuwe draaien.
Daniela stelt voor om bij het verwisselen van de bedden je eigen lakens mee te nemen. Het maakt Dennis niet uit waar hij slaapt. Jeanette is niet van plan om in hetzelfde bed te slapen. "We gaan gewoon rouleren "zegt Daniela.
Het blijkt dat vooral de tussenbedden niet deugen en Jeanette is niet van plan daar twee nachten te slapen. Maar iedereen moet een paar keer op die bedden, zegt Dennis.
We moeten gewoon een bed opschuiven, zegt Martijn.
Dan weet je in ieder geval al waar je de volgende nacht moet liggen.
"Dan kan je je daar al de hele dag op voorbereiden", lacht Margriet.
De streams stoppen
Buiten zie ik Jeanette, Margriet en Daniela in de kooi. Stream 2 zoomt op iemand in die in bed ligt maar ik kan niet zien wie het is.
Ik val in het gesprek bij de meiden buiten. Daniela zegt net dat ze knopen moet doorhakken. Het gaat over banen. Ze wil iedere keer weer wat anders blijkt.
Geesje helpt onderwijl Stefan met het opruimen van de boodschappen.
Zo gaan we nog even door bij de dames. Jeanette meld dat ze graag na school het leger inwilde. Ja het is wel wat voor jouw in het uniform. Nu worden alle beroepen met een uniform de lucht ingegooid.
Stefan is niet weg te slaan bij Geesje in de keuken. Van de rest van de bewoners is geen beeld. ALs je dit zegt komt Laurens de keuken in gelopen.
Martijn vraagt aan de dames wanneer ze willen eten. Nou we hebben spruiten en stroganoff dus dat is zo allemaal klaar. Martijn lijkt honger te hebben want hij wil nu beginnen, vraag het maar aan de andere mensen of ze dan willen beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |