abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6374596
Om dus direct geluid van PC A, (Dus de output van de sound card in principe) naar B te krijgen dmv programma's. heb nog niks kunnen vinden.
  zondag 20 oktober 2002 @ 15:30:51 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6374613
Netmeeting, Voxphone, Shoutcast, Icecast, RealServer,...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6374677
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 15:30 schreef MSXUser het volgende:
Netmeeting, Voxphone, Shoutcast, Icecast, RealServer,...
Bij NetMeeting heb je in principe een microfoon nodig.
pi_6374710
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 15:29 schreef DigiJasper het volgende:
Om dus direct geluid van PC A, (Dus de output van de sound card in principe) naar B te krijgen dmv programma's. heb nog niks kunnen vinden.
Mag ik er wel even op wijzen dat de output van de soundcard er zich nou niet zo makkelijk voor laat lenen om over te pompen naar een andere pc. Je moet eerder denken aan een realaudio server. Maar goed dat is allemaal wat onzinnig. Je kunt namelijk ook gewoon een paar MP3tjes delen met andere gebruikers van het netwerk.
  zondag 20 oktober 2002 @ 15:38:59 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6374713
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 15:36 schreef DigiJasper het volgende:

Bij NetMeeting heb je in principe een microfoon nodig.

Yep, bij Voxhone ook... Shoutcast, Icecast en Realserver zijn dan wel weer geschikt. Goed, je hebt altijd last van vertraging, maar het werkt prima. Op het werk hebben we ook een tijdje een shoutcastserver gehad (voor de gein)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6374813
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 15:38 schreef markvleth het volgende:

[..]

Mag ik er wel even op wijzen dat de output van de soundcard er zich nou niet zo makkelijk voor laat lenen om over te pompen naar een andere pc. Je moet eerder denken aan een realaudio server. Maar goed dat is allemaal wat onzinnig. Je kunt namelijk ook gewoon een paar MP3tjes delen met andere gebruikers van het netwerk.

Klopt. De mp3 wordt niet volledig getransporteerd. Ik heb thuis via mn laptopje (90mhz) met Winamp MP3 geluisterd. Deze werd sector voor sector verstuurd. En de kwaliteit is VEEL beter dan output uit sound card!
pi_6374873
Dat bedoel ik ,maar ik bedoel exact hetzelfde geluid als uit die PC komt..

Jammer dat er vertraging bij zit , 2x een FPS1600 setje is wel kewl

zondag 20 oktober 2002 @ 15:53:13 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_6374890
Onder windows kan dit denk ik niet, onder linux is het piece of cake. (esound deamon, stel xmms in op esound output plugin, geef ip en poortnummer van de esound server op en 't geluid komt keurig uit de andere machine, het is ook mogelijk het geluid van meerdere machines via 1 machine af te spelen, dit word automagisch gemixed)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')