abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 oktober 2002 @ 14:27:49 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_6329679
Is het mogelijk om goed te leren gitaar spelen doormiddel van tutorials op internet en boeken, of is het vrijwel onmogelijk om gitaar te leren spelen zonder leraaR?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_6329705
Ik speel al 3 jaar gitaar / bass-gitaar zonder boek of leraar en het gaat best aardig. gevoel voor muziek(instrumenten) in het algemeen is dan natuurlijk wel vereist !
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
  donderdag 17 oktober 2002 @ 14:30:51 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6329726
Met de LOI, kom je er wel
Action is the enemy of thoughts
  donderdag 17 oktober 2002 @ 14:39:36 #4
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_6329881
mja persoonlijk hou ik meer van punk, maar het is dus gewoon mogelijk om het je zelf goed aan te leren?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  donderdag 17 oktober 2002 @ 14:40:33 #5
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6329899
Het is mogelijk het jezelf aan te leren, maar de kans is groot dat je jezelf dingen verkeerd aanleert..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_6330056
met een heel sterk doorzettingsvermogen kom je er vast wel

maar ik raad je wel aan les te nemen, dat gaat veel sneller en dan leer je het direct goed

pi_6330271
Ik heb het mezelf ook geleerd, lukt heel goed hoor. Wel disciplinen nodig. Hoewel ik dat niet echt heb ging het hier toch heel makkelijk. Leer even tabs lezen en dan gaat er een wereld voor je open, maargoed daardoor kan ik geen noten meer lezen
Oh ik speel trouwen GEEN punk, maar als dat je doel is zul je na een week heel ver zijn. Gewoon powerchords leren en je kan ze allemaal
Ga daarna maar latin/jazz en prog rock leren
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 17 oktober 2002 @ 17:14:57 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6332627
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 14:49 schreef Nevermind het volgende:
met een heel sterk doorzettingsvermogen kom je er vast wel

maar ik raad je wel aan les te nemen, dat gaat veel sneller en dan leer je het direct goed

Nou, dat dat sneller gaat kan ik met diverse voorbeelden bij ons op school meteen tegenspreken
  donderdag 17 oktober 2002 @ 17:20:07 #9
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_6332722
"gitaar leren zonder gitaat leraar"

heb jij soms ook Nederlands geleerd zonder Nederlands-leraar?

Maar goed, ontopic:

Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, maar het is toch aan te raden om wel les te nemen hoor! Dan leer je idd gelijk goed! Nadeel is dat je iedere week naar de les moet, ook al heb je er absoluut even geen zin in... En het is best prijzig.

Je zou het ook bij iemand die wel gitaar kan spelen kunnen proberen, beetje de basis-dingen enzo... En dan pas op les gaan. Scheelt een hoop tijd! (en geld!)

pi_6333289
Denk dat het best per persoon verschilt, als jij veel doorzettingsvermogen hebt, en goed gevoel voor muziek hebt, dingen snel oppakt etc dan is het wel te doen, maarja als je die vorige kenmerken allemaaal niet hebt kan een leraar best handig zijn..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_6333345
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Nou, dat dat sneller gaat kan ik met diverse voorbeelden bij ons op school meteen tegenspreken

beetje krom... dan maar zo:
als je gemotiveerd bent en geen les hebt kom je er wel
als je gemotiveerd bent en les hebt kom je er waarschijnlijk sneller
als je niet gemotiveerd bent en geen les hebt kom je er niet
als je niet gemotiveerd bent en les hebt kom je er ook niet

zo?

pi_6333718
Als je zelf sueprsnel wilt leren gitaarspelen met veel moeilijke liedjes etc moet je natuurlijk een l;eraar nemen, amar als je gitaarwilt spelen voor leuk erbij (bij het kampvuur bij je andere instrument) of als je niet zon haast hebt en het leuker vind zelf een weg te vinden zal ik je neit afraden geen leeraar te nemen. MAar zorg natuurlijk wel dat je iemand in je kennissen kring hebt die gitaarspeelt en jouw met vrage kan helpen.
  donderdag 17 oktober 2002 @ 18:31:50 #13
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_6333762
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe ze gespeeld zouden hebben zonder les.....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_6334536
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 18:31 schreef rene29 het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe ze gespeeld zouden hebben zonder les.....

Hij bedoeld dat er ook een stel mensen bij ons op school die zonder les ook best goed kunnen spelen en dat de mensen die les hadden alles veel trager leerden enzo
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_6343529
Aangezien je punk leuk vind (Blink182 aan je usericon te zien) moet dat makkelijk zonder les kunnen.

Misschien een tip om eerst jezelf dingen aan te leren. En na een tijd als je vast komt te zitten les te nemen

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_6349463
Aangezien ik zelf nog nooit les heb gehad reageer ik toch maar ff

Ik ben zo'n 11 jaar geleden begonnen met gitaar spelen. Daar voor heb ik 2 jaar piano gespeeld. Toen hoorde ik voor het eerst Iron Maiden en had ik het licht gezien. Omdat Maiden riffs een beetje gek klonken op een piano wilde ik het maar op de gitaar proberen en zo is het dus begonnen.

In het begin had ik eigenlijk nooit aan les gedacht. Ik heb gewoon veel geoefend met een tab. boek. Uiteraard heb ik ook vaak gitaar tijdschriften gelezen en ook nog enkele theorie boeken wat dus ook heeft geholpen.

Achteraf heb ik er geen spijt van dat ik nooit les heb genomen. Als ik mijzelf moet vergelijken met mensen die ik ken, die wel les hebben gehad, ben ik op een aardig tempo vooruit gegaan. Het was misschien nog sneller gegaan als ik wel les had genomen, maar ik had er zo plezier in en dat is toch wel het belangrijkste denk ik.

Als je zeker weeet dat je het zonder les kan, moet je het zo doen en je kunt altijd later les nemen als het niet gaat. Maar zorg ervoor dat je iig vaak speelt! Zelfs met les is dat een vereiste.

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_6350393
Het is wel mogelijk om jezelf gitaar te leren spelen ('k ken zat voorbeelden), maar je loopt natuurlijk wel de kans om dingen verkeerd aan te leren. Daarom is het verstandiger om les te nemen bij een leraar, hij/zij kan je de echt technische dingen uitleggen en voordoen. Meestal valt dat niet uit een boekje of van een site af te leiden.

Een andere mogelijkheid is om het jezelf aan te leren, en dan zo nu en dan eens wat voorspelen aan iemand die het wel kan (waarschijnlijk heb je wel iemand in je kennissenkring of familiekring die het gitaarspelen beheerst).

Succes

Succes

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_6898112
Zelf gitaar spelen kan best, maar het is het beste als je eerst een basis hebt d.m.v. gitaarles.

Ik heb zelf toen ik zo'n 13 jaar geleden begon met gitaarspelen 2 jaar "verkeerd" les gehad, daarna heb ik 2 jaar bij een ander les gehad waar ik wel goed les kreeg en in 1 maand had ik daar al meer geleerd dan 2 jaar bij die ander.

Sindsdien ben ik zelf gaan spelen, en dat gaat me aardig goed af

Neem een kijkje op [url=http://www.bassie79.nl]mijn site[/url][br]Ik heb ook een [url=http://www.bassie79.nl/forum]forum[/url]
pi_6898129
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 14:27 schreef Sneakie het volgende:
Is het mogelijk om goed te leren gitaar spelen doormiddel van tutorials op internet en boeken, of is het vrijwel onmogelijk om gitaar te leren spelen zonder leraaR?
zie Pim van Gestel
Ik vraag me af hoeveel tekst ik hier kan typen. Ik vind dit op zich al vrij veel. Maar er kan nog meer bij zo te zien. Nou dan ga ik lekker verder. Bevalt me op zich wel. Op een gegeven moment zal er wel een eind aan komen, denk ik. Dus ja, op zich.
pi_6898224
Een docent helpt zeker wel, maar probeer wel iemand te vinden die je ook echt dingen leert die je zelf leuk vindt om te spelen: als je eerst een half jaar op 'Boer, er ligt een kip in het water' of 'Mary had a little lamb' moet studeren van een leraar, dan gaat de lol er heel snel vanaf.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 20 november 2002 @ 08:47:15 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6900684
quote:
Op woensdag 20 november 2002 00:02 schreef Zander het volgende:
'Mary had a little lamb'
Die lijkt mij nu wel weer leuk om mijn McCartney-repertoire mee te beginnen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6902211
Naar mijn mening moet je echt, na een aantal maanden zelf proberen, een gitaarleraar (priveles) in de arm nemen... Je kunt zelf wel via internet enzo de tabs downloaden en het klinkt ook nog, maar ik kom toch steeds vaker, deste langer ik speel tot de conclusie dat er dingen op internet staan die technisch niet helemaal kloppen. En als je dan na een aantal jaar in een band gaat spelen, en je staat op het podium, zullen er altijd muzikanten in de zaal staan. Dan sla je echt een flater als je technisch incorrect speelt. Er zijn veel artiesten die technisch incorrect spelen, en toch de blits slaan, maar zij hebben heel lang technisch gespeeld, en vinden het zo makkelijker..
Er zijn ook genoeg artiesten die nooit een les gehad hebben, maar spelen wel al vanaf in den beginne bij een band.

Zorg wel dat je een leraar krijgt die je, zoals eerder genoemd, ook jou smaak muziek leert. Kijk de basis- akkoorden en zo is allemaal saai in het begin, maar alle begin is moeilijk, en dan kan je leraar jen nog akkoorden leren die in een nummer zitten dat jij ook leuk vindt.... Ik leerde al na 2 maanden, for whom the bell tholls van MetallicA.En dan speelt mijn leraar al 32 jaar gitaar maar wel ex- Action in Dc (ac/dc cover), dus eigenlijk heb ik het wel getroffen...

iig succes...

In The Presence Of Enemies!
  woensdag 20 november 2002 @ 11:33:32 #23
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_6902345
quote:
Op woensdag 20 november 2002 00:02 schreef Zander het volgende:
Een docent helpt zeker wel, maar probeer wel iemand te vinden die je ook echt dingen leert die je zelf leuk vindt om te spelen: als je eerst een half jaar op 'Boer, er ligt een kip in het water' of 'Mary had a little lamb' moet studeren van een leraar, dan gaat de lol er heel snel vanaf.
Mary had a little lamb van Stevie Ray Vaughn is best leuk om blues mee te leren .

Verder word je inderdaad sneller beter met een leraar, maar als je simpele punk wil gaan spelen is het niet noodzakelijk...

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_6933274
Ik speel ook al 2 jaar, waarvan ongeveer een 1/2 jaar elektrisch, nooit les gehad (gitaar dan he) wel 3 jaar pianoles gehad

Maar ik kan al een aardig nooitje spelen... Anderen zeggen dat ik musicaal ben Maar dat valt opzich wel mee hoor

Gitaar is volgens mij prima te leren zonder leraar... beetje gevoel moet je wel hebben natuurlijk

donderdag 21 november 2002 @ 22:21:51 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6933572
quote:
Op woensdag 20 november 2002 11:33 schreef ullie het volgende:

[..]

Mary had a little lamb van Stevie Ray Vaughn is best leuk om blues mee te leren .

Verder word je inderdaad sneller beter met een leraar, maar als je simpele punk wil gaan spelen is het niet noodzakelijk...

Verschilt enorm per leraar. Sommige mensen volgens nu 3 jaar gitaarles (18 jaar) en spelen nog een beetje blues en rock. Voordeel gitaarleraar: fout aanleren wordt bijna onmogelijk. Nadeel gitaarleraar: leersnelheid ligt niet altijd op het gewenst tempo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')