maar ik raad je wel aan les te nemen, dat gaat veel sneller en dan leer je het direct goed
quote:Nou, dat dat sneller gaat kan ik met diverse voorbeelden bij ons op school meteen tegenspreken
Op donderdag 17 oktober 2002 14:49 schreef Nevermind het volgende:
met een heel sterk doorzettingsvermogen kom je er vast welmaar ik raad je wel aan les te nemen, dat gaat veel sneller en dan leer je het direct goed
heb jij soms ook Nederlands geleerd zonder Nederlands-leraar?
Maar goed, ontopic:
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd, maar het is toch aan te raden om wel les te nemen hoor! Dan leer je idd gelijk goed! Nadeel is dat je iedere week naar de les moet, ook al heb je er absoluut even geen zin in... En het is best prijzig.
Je zou het ook bij iemand die wel gitaar kan spelen kunnen proberen, beetje de basis-dingen enzo... En dan pas op les gaan. Scheelt een hoop tijd! (en geld!)
quote:beetje krom... dan maar zo:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Nou, dat dat sneller gaat kan ik met diverse voorbeelden bij ons op school meteen tegenspreken
zo?
quote:Moet je nagaan hoe ze gespeeld zouden hebben zonder les.....
Op donderdag 17 oktober 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Nou, dat dat sneller gaat kan ik met diverse voorbeelden bij ons op school meteen tegenspreken
quote:Hij bedoeld dat er ook een stel mensen bij ons op school die zonder les ook best goed kunnen spelen en dat de mensen die les hadden alles veel trager leerden enzo
Op donderdag 17 oktober 2002 18:31 schreef rene29 het volgende:[..]
Moet je nagaan hoe ze gespeeld zouden hebben zonder les.....
Misschien een tip om eerst jezelf dingen aan te leren. En na een tijd als je vast komt te zitten les te nemen
Ik ben zo'n 11 jaar geleden begonnen met gitaar spelen. Daar voor heb ik 2 jaar piano gespeeld. Toen hoorde ik voor het eerst Iron Maiden en had ik het licht gezien. Omdat Maiden riffs een beetje gek klonken op een piano wilde ik het maar op de gitaar proberen en zo is het dus begonnen.
In het begin had ik eigenlijk nooit aan les gedacht. Ik heb gewoon veel geoefend met een tab. boek. Uiteraard heb ik ook vaak gitaar tijdschriften gelezen en ook nog enkele theorie boeken wat dus ook heeft geholpen.
Achteraf heb ik er geen spijt van dat ik nooit les heb genomen. Als ik mijzelf moet vergelijken met mensen die ik ken, die wel les hebben gehad, ben ik op een aardig tempo vooruit gegaan. Het was misschien nog sneller gegaan als ik wel les had genomen, maar ik had er zo plezier in en dat is toch wel het belangrijkste denk ik.
Als je zeker weeet dat je het zonder les kan, moet je het zo doen en je kunt altijd later les nemen als het niet gaat. Maar zorg ervoor dat je iig vaak speelt! Zelfs met les is dat een vereiste.
Een andere mogelijkheid is om het jezelf aan te leren, en dan zo nu en dan eens wat voorspelen aan iemand die het wel kan (waarschijnlijk heb je wel iemand in je kennissenkring of familiekring die het gitaarspelen beheerst).
Succes
Succes
Ik heb zelf toen ik zo'n 13 jaar geleden begon met gitaarspelen 2 jaar "verkeerd" les gehad, daarna heb ik 2 jaar bij een ander les gehad waar ik wel goed les kreeg en in 1 maand had ik daar al meer geleerd dan 2 jaar bij die ander.
Sindsdien ben ik zelf gaan spelen, en dat gaat me aardig goed af
quote:zie Pim van Gestel
Op donderdag 17 oktober 2002 14:27 schreef Sneakie het volgende:
Is het mogelijk om goed te leren gitaar spelen doormiddel van tutorials op internet en boeken, of is het vrijwel onmogelijk om gitaar te leren spelen zonder leraaR?
quote:Die lijkt mij nu wel weer leuk om mijn McCartney-repertoire mee te beginnen.
Op woensdag 20 november 2002 00:02 schreef Zander het volgende:
'Mary had a little lamb'
Zorg wel dat je een leraar krijgt die je, zoals eerder genoemd, ook jou smaak muziek leert. Kijk de basis- akkoorden en zo is allemaal saai in het begin, maar alle begin is moeilijk, en dan kan je leraar jen nog akkoorden leren die in een nummer zitten dat jij ook leuk vindt.... Ik leerde al na 2 maanden, for whom the bell tholls van MetallicA.En dan speelt mijn leraar al 32 jaar gitaar maar wel ex- Action in Dc (ac/dc cover), dus eigenlijk heb ik het wel getroffen...
iig succes...
quote:Mary had a little lamb van Stevie Ray Vaughn is best leuk om blues mee te leren
Op woensdag 20 november 2002 00:02 schreef Zander het volgende:
Een docent helpt zeker wel, maar probeer wel iemand te vinden die je ook echt dingen leert die je zelf leuk vindt om te spelen: als je eerst een half jaar op 'Boer, er ligt een kip in het water' of 'Mary had a little lamb' moet studeren van een leraar, dan gaat de lol er heel snel vanaf.
Verder word je inderdaad sneller beter met een leraar, maar als je simpele punk wil gaan spelen is het niet noodzakelijk...
Maar ik kan al een aardig nooitje spelen... Anderen zeggen dat ik musicaal ben Maar dat valt opzich wel mee hoor
Gitaar is volgens mij prima te leren zonder leraar... beetje gevoel moet je wel hebben natuurlijk
quote:Verschilt enorm per leraar. Sommige mensen volgens nu 3 jaar gitaarles (18 jaar) en spelen nog een beetje blues en rock. Voordeel gitaarleraar: fout aanleren wordt bijna onmogelijk. Nadeel gitaarleraar: leersnelheid ligt niet altijd op het gewenst tempo.
Op woensdag 20 november 2002 11:33 schreef ullie het volgende:[..]
Mary had a little lamb van Stevie Ray Vaughn is best leuk om blues mee te leren
.
Verder word je inderdaad sneller beter met een leraar, maar als je simpele punk wil gaan spelen is het niet noodzakelijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |