abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 16:45:07 #1
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405068
Op een klein hoekje van het eiland, daar waar een mooi beekje door het landschap meandert, bijna op de top van een heuvel, staat nu een prachtige toren. De heuvel is begroeid met prachtige oude bomen, duizenden jaren oude eiken. Maretakken groeien all over en dat is handig.

In de toren zit een grote houten deur met een grote koperen bel ernaast. Er hangt een bordje waarop staat: Voor de broodnodige magie, twee keer de bel slaan. Equilan de Elfengodin zal u zo spoedig mogelijk te woord staan.
Daarnaast hangt een bordje waarop staat; wacht u voor de draak, probeer niet zonder toestemming de toren binnen te dringen.
Er is namelijk een klein draakje woonachtig in mn toren. Buiten de toren doet ie niemand iets, behalve als de draak onheus bejegend wordt. Maar binnen de toren valt hij iedereen aan die niet nadrukkelijk door Equilan de elfengodin is aangewezen als gast.
In geval van nood kan de draak enorm groeien en kan hij Equilan de Elfengodin op zijn rug met zijn machtige vleugels overal brengen waar ze maar wezen wil.

De toren wordt bedekt door een rond koepeldak, zo schitterend dat je er haast niet naar kunt kijken.

Rond de toren meandert het beekje, een klein bruggetje brengt je op het schelpenpad dat naar de toren leidt.

Naast de toren is een prachtig grasterras, grote paddestoelen met fluweelzachte dakjes nodigen je uit plaats te nemen. Vlinders waaieren je graag wat koelte toe met hun kleurrijke vleugels. De plek straalt iets uit.....iets rustgevends....fijn om hier te zijn.

Er hangt een heerlijke geur...hmm beetje lavendel, vanille, thijm...en nog meer, maar niet te benoemen. Waar komt dat vandaan??
Als je je neus achterna loopt, loop je rond de toren en zie je een uitgestrekte kruidentuin. De prachtigste bloemen zie je bloeien, de meest vreemdsoortig gevormde planten en die geur...betoverend.
Om de kruidentuin heen staat een muurtje van oude stenen met een houten klaphekje als toegang. Op het houten hekje is een bordje getimmerd waarop staat; 'niet betreden zonder toestemming van Equilan; levensgevaarlijk!!'
Er staan namelijk kruiden tussen die giftig zijn.

Waarom ik op het eiland wil komen wonen?? Omdat de mensen die hier wonen me wel bevallen, en ik denk dat er wel wat magie gebruikt kan worden.
Ik maak elixers voor alle soorten kwalen en voor vrijwel alle soorten onschuldige betoverinkjes en niets is onmogelijk voor me.

Kom een keertje langs om lekker bij me in het gras te zitten!!

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 24-10-2000 16:33]

Elfensex is superspannend...
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:11:26 #2
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405141
DING DONG * Faat slaat op de bel

Hoi hoi, ik kom de nieuwe bewoonster even welkom heten met een schaal verse tiramisu.
Mooi optrekje hier zeg, dat heb je razendsnel gebouwd.
Heb je misschien een kopje kruidenthee voor me, dan kom ik eventjes in het gras bij je zitten en dan moet ik helaas weer terug naar ristorante Ali (daar werk ik als chefkok, maar dat wist je geloof ik al )

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:12:57 #3
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_405144
Hmm, misschien moet er een kaart gemaakt worden van het eiland, met namen er in van waar iedereen woont, attracties, restaurant(s) etc.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:17:11 #4
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405152
Ja daar is Bruels geloof ik al mee bezig!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:36:02 #5
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405180
ooh, faat dat vind ik nou hartstikke lief van je!!
Ga lekker zitten, maak ik een heerlijk kopje kruidenthee voor je..

* * equilan pakt faat bij dr kin, draait haar hoofd naar rechts, draait haar hoofd naar links...kijkt eens diep in haar ogen..

faat jij kan wl iets gebruiken waar je wat meer energie van krijgt, hier een lekker kopje thee!! Ga zitten meid, vertel eens hoe is het in het restaurant nu??

Ja snel gebouwd he, dat krijg je met magie!! En hoe vind je dat ik de tuin en omgeving heb gedaan?? passend wel toch??

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 20-10-2000 17:46]

vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:39:48 #6
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_405186
equilan, Faat is een zij hoor.
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 17:41:46 #7
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405187
Nee dat meen je niet!!! ja dat wist ik al, maak ik dezelfde fout opnieuw!!!

OOh, wat stom, Faat wil je me vergeven????

pi_405189
quote:
Op 20 oktober 2000 17:39 schreef killer tweety het volgende:
equilan, Faat is een zij hoor.
ze heeft er met haar magie een hij van gemaakt
bad to tha bone
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 18:40:16 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405279
* Faat kijkt eens goed in de spiegel

Lachend hoofd, lippestift, bos zwarte krullen, borsten HA....ik ben echt nog een ZIJ hoor

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:00:37 #10
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405308
ja sorry hoor faat, 't is een fout die erin zit en die ik blijf maken, noem je de hele tijd al hij.....stom he?? Ben er vorige week ook al op gewezen en eerder ook al, maar ja....
probeer het nu goed te doen ok??
Heeft mijn kopje kruidenthee met geheime kruidenmix van equilan niet een en ander goed gemaakt??
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:03:20 #11
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405313
Jazeker meneer Equilan
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:10:46 #12
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405324
boehoehoe......

wat kan ik doen om het goed te maken MEVROUW, nee DAME, nee LADY FAAT....
Levenslange bescherming tegen muizen in je huis?? of restaurant....
Regel ik meteen voor je!! Een liefdesdrankje om de man van je leven mee te betoveren?? Elixer voor maagpijn?? U roept en ik regel!!

O, btw, weet niet wat jij allemaal nodig hebt in je keuken.....maar ik heb een enorme kruidentuin achter mn toren.....als je wat nodig hebt.......

vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:15:57 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405328
Lieverd, tis je al vergeven hoor

En dat van die muizen lijkt me een geweldig plan, ik heb ze tot nu toe nog niet gezien in het restaurant, maar dat willen we uiteraard graag zo houden!

Ennuh de man van mijn dromen hoeft niet betoverd te worden hoor die heb ik zelf al betoverd

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:18:37 #14
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405334
Trouwens wat die kruiden betreft: Ja heerlijk, heb je wat basilicum en salie voor me.

En toevallig ook nog lavendel in je tuin staan, lijkt me heerlijk om door het hele restaurant van die gedroogde bosjes lavendel te hangen. Superlekker geurtje

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:20:06 #15
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405336
Faat, tuurlijk, doen we!!
Maar ik moet nu weg, als je denkt dat je die planten zelf uit mn tuin kunt halen, ga dan je gang, maar als je twijfelt kan je beter wachten tot ik weer terug ben...staan ook een paar plantjes die er leuker uitzien dan ze zijn!!
  vrijdag 20 oktober 2000 @ 19:22:19 #16
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_405338
Dan wacht ik wel tot je weer terug bent, en drinken we samen weer zo'n lekker potje kruidenthee
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Admin vrijdag 20 oktober 2000 @ 20:20:22 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_405397
quote:
Op 20 oktober 2000 17:17 schreef Faat het volgende:
Ja daar is Breuls geloof ik al mee bezig!
oh, moest ik ook een kaart maken?
het register is iig wel al beschikbaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 21 oktober 2000 @ 01:53:10 #18
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_405822
Hèhè... Even uitrusten in je kruidentuintje Equilan, beetje stressige baan, zo in dat Restaurant, dus even tot rust komen hoor.. Welkom trouwens, we hadden al kennis gemaakt, maar toch. Leuk dat je er bent
Hatsjoe!
pi_405848
Hallo! Ik ben Miep de trol, heeft u ook een elixer die mijn wratten omtovert tot een oil of olaz skin?
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  zaterdag 21 oktober 2000 @ 09:41:09 #20
5108 equilan
DE elfengodin
pi_405917
Ja tuurlijk, hier heb je een flesje met elixer, dp dat voorzichtig op je gezicht vanacht als de klok twaalf slaat.
Leg wat munt, hier heb je een bosje, onder je kussen en als je morgen wakker wordt.....huidje als een baby!!
pi_406996
Mevrouw de magier? Kunt u mijn lever weer een beetje kleiner, gezonder en sterker maken? En kan ik daarvoor betalen in Natura? flesje jenever of zo...of iets anders...?

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 22-10-2000 05:15]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 22 oktober 2000 @ 17:59:56 #22
5108 equilan
DE elfengodin
pi_407594
Hallo Digger!!
Wat leuk dat je ook even langs komt.
Hmm leverproblemen zoals jij die hebt zijn moeilijk te verhelpen, omdat het natuurlijk niet echt om een kwaal gaat maar om een flinke slijtage.....
Maar ik meen me te herinneren dat een collega-magier, op een soortgelijk eiland aan de andere kant van dit universum, ook zoiets behandeld heeft. Geef me een dag, dan zal ik contact met haar proberen op te nemen.
Maandag hoor je van me!!

p.s. over die betaling hebben we het dan nog wel...betaling in natura zie ik helemaal zitten....kom maar een dagje onkruid wieden in mn kruidentuin!!

pi_408742
Ik ben benieuwd.

En kwa die betaling in natura...... onkruid wieden? weet je niks beters?

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 23 oktober 2000 @ 09:32:52 #24
5108 equilan
DE elfengodin
pi_408807
Digger ik heb contact gehad en het zou moeten gaan lukken. Het is een bewerkelijke procedure, we zullen er twee dagen mee bezig zijn en dan is je lever weer zo goed als nieuw. Maar dan moet je wel flink minderen met drank, weet niet of je daartoe in staat bent??
Mocht je dat nou niet willen, heeft ze me ook nog een middeltje aan de hand gedaan om het desastreuze effect van de alcohol op je lever tegen te gaan....'t is een aftreksel van paddestoelen, als je daar een paar druppels van in je glas drank gooit, zal je lever het minder zwaar hebben met het verwerken van de alcohol en gaat ie toch weer iets langer mee dan nu de verwachting is.

Dus zeg het maar, wat wil je??

En wat die betaling betreft, potverdorie zeg, ik reis voor je naar het andere eind van het universum en dan wil je niet eens een middagje onkruid wieden?? Dat vind ik toch weer iets minder...

maandag 23 oktober 2000 @ 09:34:51 #25
5108 equilan
DE elfengodin
pi_408809
Faat, die basilicum en salie, wil je ze gedroogd of vers??
De lavendel heb ik klaar liggen, neem ik straks wel mee als ik bij je kom lunchen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')